وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

سالاد توپی

1391/4/23 14:37
18,242 بازدید
اشتراک گذاری

سالاد توپی

 

اینم یه سالاد خوشگل و خوشمزه و ساده و صد البته از همه مهم تر

مادر شوهر پسند

طرز تهیه در ادامه مطلب

مواد لازم :

سیب زمینی متوسط 3 عدد

کره 20 گرم

نمک و فلفل به میزان لازم

سس مایونز 2 ق غ

مواد لازم برای مغز سالاد :

ژامبون خرد شده 1 پیمانه

فلفل دلمه ای خرد شده 2/1 پیمانه

خیار شور نگینی 2/1 پیمانه

مواد لازم برای تزیین روی سالاد :

کلم سفید - کلم قرمز - جعفری ساطوری شده - هویج

سس مایونز

کاهو


* سیب زمینی رو بپزید و بعد رنده کنید و کره رو لای اون بذارید تا با حرارت سیب زمینی آب بشه. بعد نمک و فلفل و سس مایونز رو بهش اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا بذارین 1 ساعت توی یخچال بمونه تا جا بیفته

* ژامبون و فلفل دلمه ای و خیارشور رو با هم مخلوط کنید ( می تونید مواد دیگه ای جایگزین کنید مثل نخود فرنگی , هویج , ذرت , قارچ , ... )

* حالا از سالادتون به اندازه یه نارنگی برداشته و توی دستتون باز کنید .

* یه مقدار از مواد مغز سالاد رو داخل اون بذارید و مثل کوفته گردش کنید تا مواد لای اون مخفی بشه.

* سالاد توپی ها رو توی کلم یا جعفری یا هویج بغلتونید.( هر چقدر کلم و هویج ریزتر باشه شکلش قشنگ تر می شه

* توی ظرفی که می خواید سالادهارو سرو کنید کمی کاهوی خرد شده بریزید بعد سالاد توپی ها رو داخلش بچینید .

* برای تزئین روی سالاد از سس مایونز  رنگی استفاده می شه ,

* سس ها رو  داخل نایلون فریزر بریزید و سر نایلون رو با قیچی کمی ببرید . بعد روی سالاد ها رو به این ترتیب تزئین کنید .

 

سالاد توپی

 

اینم لینک دستورش:

http://www.baharsite.com/index.php?option=com_content&view=article&id=141:salad-toopi&catid=80:salad&Itemid=135

 مرجان مامان ریحانه

ممنون از مامان يسنا جون كه اين سالاد رو تهيه كردن و عكسشو برامون فرستادن

كارتون عالي و زيباسقلب

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

مریم
17 تیر 91 10:34
این سالاد ظاهر خیلی خوشگلی داشت
واقعا دستتون درد نکنه خانمهای هنرمند


خواهش میکنم مریم جون شما لطف داری
مامانی نازلی طهورا
17 تیر 91 10:43
خوشمان آمد


خوشحالم
مامان علی خوشتیپ
17 تیر 91 10:48
عجب سالاد باحالیههههههههه.ممنووووون مرجان جونم


عزیز دلم اصلا قابل تو رو نداره همه غذاهای خوشمزه دنیا تقدیم تو!
مامان محمد و ساقی
17 تیر 91 11:53
چقدر خوشگل و اشتهل برانگیزه.دستتون دزد نکنه.


خواهش میکنم
مامان زهره
17 تیر 91 12:15
سلام عزيز دلم .من اومدم .نگفتي با اين همه غذاي خوشمزه و دل گرسنه بايد چه كاركرد؟سروقت همشون را كمي خونم
مامان زهره
17 تیر 91 12:16
عزيز دلم چه همتي داري بايد بهت آفرين گفت با وجودي كه شاغلي اين كارا را كردي و وب راه انداختي.من هنوز نتونستم از نوشته هايم در روزنامه ها وبي طراحي كنم.آفرين


ممنون عزیزم
این وبو با همکاری مرجان جون راه انداختم وگرنه خیلی هم وقت ندارم.بیشتر زحمتشو مرجان عزیز میکشه...
خیلی دوست دارم نوشته های زیباتو بخونم .پس زود دست به کار شو...
مامان محمد معین
17 تیر 91 13:11
چه وبلاگ جالبی,چه سالاد خوشگلی, دستتون درد نکنه,


ممنونم خوشحالم که خوشتون اومده
نگين
17 تیر 91 15:13
سلام
وبلاگ خوب - جذاب و آموزنده ايي هستش .
اميدوارم براي شما پر بار و براي بازديدكنندگان مفيد باشه. آرزوي توفيق و سلامتي براتون دارم.


ممنونم دوست عزيز ما هم امیدواریم همینطور باشه

مامان سویل
17 تیر 91 19:56
عزیزم خصوصی


ممنون.خوشحال ميشيم.منتظريم
مامانیه سپهر
18 تیر 91 12:12
وای که چقد این غذاها و دسرها اشتها برانگیزن. مرسی از اینکه واسه ی ما زحمت میکشید.با اینکه اصلا وقت ندارم توی خونه، ولی همت کردم و از دیروز مرغ درآوردم که آب بشه و رولت مرغ رو درست کنم. این سالاد رو هم حتا درست میکنم. واقعا مرسی سارا جون و مرجان خانم


ما هم ممنونیم که با اینکه وقت ندارید باز هم به ما سر میزنین و از وبمون حمایت میکنین
حتما ازدستور غذاهایی که از وب هست و شما درست میکنین عکس بندازین و برای ما بفرستین خوشحال میشیم
الهه مامان یسنا
19 تیر 91 10:23
سلام اینجا چقدر عذاهای خوشمزه و کیک و شیرینی و ... به به!!
مرسی از این سالاد خوشم اومد حتما درستش میکنم. ممنونم. حتما هر روز سر میزنم


ممنوم که اظهار لطفتون
الهه مامان یسنا
20 تیر 91 15:13
salam man emrooz in salad ro dorost kardam akhe shab memoon daram. ba in hame karam oomadam begam dastet dard nakone be khatere in dastoor. kheili kheili khoob bood.bazam mamnoon.


خواهش میکنم.خوشحالیم که خوشتون اومده.اگر ممکنه عکسشو برامون بفرستید.
yasaman jon
20 تیر 91 17:50
سلام خانومی:

میگم این سالاد و درست کردی؟!

خوشمزست؟!

می خوام درست کنم

طعمش خوبه؟!

منتظرتم زود بیا



بله خوشمزس.میتونید نظر مامان یسنا جون رو بخونید

الهه مامان یسنا
22 تیر 91 11:11
این عکس سالادی که درست کردم البته من تو خونه فقط هویج و جعفری داشتم و وقت خرید نداشتم
http://www.niniweblog.com/upl/yasnakhanoom/13420751716.jpg


ممنووووووووون مامان يسنا جون .عكس رو ديدم.خيلي زيبا و با سليقه بود.باعث افتخاره كه مامانهاي كدبانويي مثل شما از وبمون ديدن ميكنن.حتما عكس سالاد رو در وبمون قرار ميدم.
مامان اميرحسين و ارميا
21 خرداد 92 18:13
سلام سس مايونز رنگي چطوريه؟


عزیزم میتونی یه مقدار آب لبو یا زعفرون به سس مایونز اضاف کنی سست رنگی میشه!
مهسان
18 تیر 92 18:15
امیدوارم این دختر سرتون را به درد نیاره خب چکار حالا که پیداتون کردم حالا حالا دست بردارتون نیستم
چونکه هنوز تجربه و سن زیادی ندارم فعلا دارم مطالب را جمع اوریتا انشالا به نوبت روزهای مناسب بدرستم برای همین تمام نکات ریزش را هم میپرسم
وقتی خواستیم در مواد بغلتونیم دیگه نیاز نیست مجددا کمی سس بهش بزنیم تا بهتر مواد جذبش بشه ، اینجوریم بهش میچبسه
راستی گفته بودی مادر شوهر پسند بهتر بگی چشمهای متعجب مادر شوهر در اور


سارا :نه عزیزم با نظراتت کلی خوشحال هم میشیم
این دستور مرجان جونه ولی منم درستش کردم ،منظورت توی سیب زمینیه؟آره من میزنم کمی...ولی خیلیییییییی کم...
دلت میاد به مادرشوهرا اینو بگی؟ماهن بعضیاشون
مهسان
19 تیر 92 18:14
گلم منظورم شکل توپی سالاد هستش در اخر که میخواهیم در مواد بغلتونیم (کلم ، هویج و..) نیاز هست سس بهش بزنیم یا همینجوری خودش بهش میچسبه
سارا جون اونا که جنبه مزاح گفتم
ولی خوب خودمم همچین نظری دارم و کاملا باهات موافقم ، دعا کن یکی از همین خوبهاش نصیب ما هم شود


نه نميخواد بزني.ميچسبه خودش
ايشااللههههههههههههه...اميدوارم يه فرشته اي مثل مادر شوهر خودم گيرت بياد
مامی آیسا
6 مهر 92 12:50
سلام اینو بخونید: البته من ننوشتما یکی برام فرستاده ممکنه مسخره به نظر بیاد ولی واقعا اتفاق میافته!می خوای صورت کسی رو که واقعا دوست داره ببینی؟اینو به 10 نفر بفرست بعد برو به ادرس http://amour-en-portrait.ca.cx/(این یه بازی فرانسویه)صورت کسی که دوست داره ظاهر میشه خطر سوپریز شدن!(تقریبا 90%شبیه)من خواستم این بازیو دور بزنم مستقیما رفتم به اون ادرس گفت اینطوری نمیشه باید به10نفر بفرستیش نمیدونم چه طوری فهمید....
مامان عرفان
30 آبان 92 12:36
سلام من عاشق آشپري هستم . تازه با وب شما آشنا شدم و با جازه تون هر روز ميام و از وبتون ديدن ميكنم و البته گاهي استفاده از دستورات آشپزي تون . خاستم تشكر كنم .
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام مامان عرفان عزیزم.ممنون
مهدیه
18 اسفند 92 13:54
عالی بود عزیزم ندیده بودم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
شیلا
4 مرداد 93 15:31
درود به همه شما خانومای خوش سلیقه . من دنبال یه چیزی می گشتم اینجا رو پیدا کردم . اینهمه خوردنی خوشگل حتی من بد اشتها رو وسوسه کرد خوش به جال بچه هاتون . فقط حواستون باشه خطر اضافه وزن خانواده با این غذاها و سالاد و دسرهای خوشگل و صد البته خوشمزه خیلی زیاده هااااااااا
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم وای ما همه اضافه وزن داریم
نگار
22 مرداد 93 16:08
عاااااااااااالی بود و ساده مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون