وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

رولت خرما-ويژه مراسم مذهبي

1391/9/4 0:43
104,281 بازدید
اشتراک گذاری

اين رولت براي مراسم مذهبي و روضه و سفره هاي حضرت ابوالفضل و حضرت رقيه و...مناسبه...

مزشم خيلي خوبه...چشمک

 

رولت خرما

مواد لازم:

خرما هسته گرفته شده ، آرد نانوايي ، روغن مايع ، دارچين ، زنجبيل ، گردو نيمه آسياب شده ، پودر نارگيل يا كنجد

طرز تهيه:

من ميزان مواد رو چشمي اندازه ميگيرم.ولي امروز كه ميخواستم درست كنم تا حدودي اندازه هاشو گرفتم

دو كيلو خرما رو هسته گرفتم و چرخ كردم

بعد كمي روغن در قابلمه ريختم و خرماها رو گرم كردم و 3 قاشق مربا خوري دارچين و 1 قاشق مرباخوري سرخالي پودر زنجبيل اضافه كردم خوب مخلوطش كردم...ميزان دارچين و زنجبيل به ذائقه خودتون بستگي داره و اين مقداري كه گفتم طعم همه پسندي بهش ميده...

در يك ماهيتابه حداقل سه پيمانه آرد رو تفت دادم تا بوي خاميش رفت و كم كم روغن رو اضافه كردم و خوب تفت دادم تا سفتيش مثله خامه بشه(مثله رنگينك)

پلاستيك فريزر رو از وسط دو نيم كردم و يك قسمت رو توي سيني پهن كردم و كمي روغن زدم.مقداري از خرما رو به صورت مستطيل پهن كردم و از مواد رنگينك روش پهن كردم و كمي گردو هم گذاشتم...

بعد با كمك نايلكس اونو رول كردم و دورش پيچوندم و گذاشتم چندساعت توي يخچال بمونه تا خودش رو بگيره...هرچي بيشتر بمونه موقع برش دادن رولت قشنگتري خواهيد داشت

بعد رولت رو در پودر نارگيل يا كنجد يا...غلطوندم و برش دادم...


رولت خرما

رولت خرما

رولت خرما

من فرصت نداشتم خيلي توي يخچال بذارم...اگه بيشتر بمونه ظاهرش از اين قشنگتر ميشه...

با اين مواد حداقل به اندازه دو ديس اين شكلي ميشه رولت درست كرد...براي روضه بردم هيچيش نموند...چشمک

رولت خرما

اميدوارم از اين دستور خوشتون اومده باشه

التماس دعاقلب

مامان علي خوشتيپ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

maryam
5 آذر 91 0:42
Salam, man weblogeto kheyli dus daram koli chizaye taze azash yad gereftam mamnunam azatun. In roletam alie, mitunim ba arde nokhodchi dorostesh konim?


سلام عزيزم.ممنونم
من با آرد نخودچي درست نكردم تا حالا...ولي بعضي وقتا وسطش به جاي مواد رنگينك بيسكويت ويفر گذاشتيم كه خودم خوشم نيومد...
سميه
6 آذر 91 9:48
بازم مثل هميشه عالي و خوشرنگ و با ذوق و سليقه تمام.


......
مرجان
6 آذر 91 11:19
بازم مثل همیشه با یه دستور عالی سورپرایزمون کردی! ممنونم دوست هنرمند و کدبانوم
مامان محمد و ساقی
6 آذر 91 15:08
آخ سارا وقتی من و رضا با هم دیدیم این عکس رو مردیم.دلمون بدجوری خواست اینو عالیه بخدا رنگ و روش حرف نداره ببین مزش چیه
مامان محمدصدرا
6 آذر 91 19:37
سلام
من اینجا طرز تهیه میگو ندیدم
اگه قبلا گذاشتین آدرسش رو بدین
اگه هم نذاشتین لطف کنین !

ممنونم !

سلام
تو قسمت پلوها دستور پلو ميگو هست...ميگوي پفكي هم بزودي ميذاريم
مامانیه سپهر
7 آذر 91 12:20
سلام سارا جون. وای که آدم دلش ضعف میره. اونم دم ظهر و وقت ناهار.
یه سؤال داشتم. موقع بریدنشون، خرماها به چاقو نمیچسبه؟
به نظرت اگه چاقو رو هر بار کمی چرب کنیم و بعد برش بدیم، بد درمیاد شکل رولت خرما؟

سلام عزیزم...
نه نمیچسبه من تا حالا 10 بار درست کردم چون توی یخچال میذاری و سفت میشه
مامان امیرناز
8 آذر 91 10:52
سلام سارجون تهیه اردسوخاری بلدی؟ اگه بلدی میشه بذاری ممنونمم


سلام عزیزم.نه بلد نیستم.وسط نان باگت رو میذارم خشک بشه و پودرش میکنم و بعضی وقتا به جاش اضافه میکنم.
ولی خیلی نباید این پودر بمونه...
سرچ میکنماگه پیدا کردم براتمیذارم...
مامان پریسا
9 آذر 91 17:02
سارا جون خصوصیتو چک میکنی؟ اصلا نمیدونم تیک خصوصی براش زدم یا نه. اگر نزدم تایید نکن
مامان پارساکوچولو
10 آذر 91 9:49
عالی بود


......
مامان ماهان
13 آذر 91 16:03
عکس رو که دیدم استرس گرفتم.
ماه رمصون برای افطاری مهمونا درست کردم.هزار تا سلام و صلوات فرستادم تو دستشون وا نره.
حلوای خرمایی خوب بود ولی اون یکی شل بود و....
ولی خدا رو شکر آبروم نرفت.چون مهمونا ترجیح دادن به غذا حمله کنن.
@مامان امیرناز جون:
سارا جون راه خوبی رو گفتن اما اگه عجله دارین و آرد سوخاری سریع و تازه میخواین نون باگت رو تکه تکه کنید و توی سینی فر بذارید و کمی حرارت بدین(میزانش بستگی به فرتون داره)ویا از ماکروفر استفاده کنین.
بعد میتونید تکه های خشک شده رو پودر کنید.


چرا باید وا میرفت؟اتفاقه سفت میشه...
ممنون .خیلی نکته خوبی بود بابت آرد سوخاری...استفاده کردیم
مامان پارسا
23 آذر 91 23:46
من اینو درست کردم و شل شد چون روغنش زیاد بود لطفا در دستور تهیه ذکر کنید روغن باید خیلی کم اضافه شود چون بعدا وقتی در یخچال میگذاریم خودش رو نمیگیره ممنون


با کدوم قسمت هستید؟روغن خرما؟
یا روغن آرد...هر دو باید کم باشن...گفتم که مواد رنگینک باید سفت باشه....
ممنون از تذکرتون......
مامان دوقلوها
3 دی 91 20:34
وای خیلی عالی بود خیلی ذوق کردم مرسی


مامانیه سپهر
18 دی 91 12:03
سارا جون من هم واسه روضه مامانم اینا درست کردم ولی شل شد.
یعنی ممکنه به خاطر روغنه که توی خرما میریزیم وقتی سر گازه؟
چون وقتی خرما رو گذاشتم سر گاز و دارچین و زنجبیل رو اضاف کردم هر کاری میکردم هم نمیخورد. خیلی خیلی سفت بود. ولی وقتی روغن رو یه خرده بیشتر کردم بهتر شد. ممکنه به خاطر همین بوده باشه؟

نمیدونم چقدر روغن زدی!ولی این شیرینی نیست که با یه خورده کم و زیاد کردنش بخواد خراب بشه...
معلومه که خرما کمی سفته...حتما زیادی روغن ریختی نه کمی...!
مامان محمدرضا
23 فروردین 92 1:44
سلام عزیزم سال نو مبارک. پسرم به همراه دختر دايي هاي دو قلوش تو جشنواره آتليه سها شرکت کرده اگه ميشه به وبمون و يا به آدرس زير بياين و بهشون راي با امتياز 5 رو بديد ممنون ميشم.مرسي سيد محمدرضا غفاري و سارا و ثنا زنگيان http://soha.torgheh.ir/festival/festivalPage.php?festival=6
مهسان
18 تیر 92 19:36
یک سوال مهم :::
پیمانه شما چیه ؟! و حدودا چند گرمه
اخه نوشتید مثلا 1 پیمانه حدودا چقدره


پیمانه پلوپزه عزیزم
بهناز
20 تیر 92 16:44
مرسی عزیزم تو خیلی سایت ها دنبال طرز تهیه رولت خرما گشتم ولی هیچ کدومشون به اندازه شما خوب توضیح نداده بود.واقعا ممنون
من میرم شروع کنم به درست کردنش واسه افطاری


خواهش ميكنم عزيزم.خوشحالم خوشتون اومده.نوش جونتون
مامان آیهان
17 آذر 92 14:25
دست شما دردنکنه عالی بود . توضیحاتتون هم کافی بود فقط یه سوال آرد رو که با روغن تفت میدی میزی رو خرما وقتی میفته وسط رولت مزه خوبی داره؟ مرسی به ماهم سربزن
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم بله فوق العاده خوشمزس...مزه ی رنگینک جنوبیاست اگرخورده باشید میام خدمتتون عزیزم
یلدا
4 آذر 93 15:03
سلام. دستت د رد نکنه فوق العاده خوشمزه بود. اما مال من همش به چاقو میچسبید خیلی هم تو یخچال موند. موقع خوردن هم به دست میچسبید. چر ا؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خواهش میکنم احتمالا خرماتون خیلی شیره داشته.میتونستی میزان روغن رو موقع گرم کردن بیشتر کنی.چاقو رو هم چرب کنی...ولی من خودم درست میکنم هیچوقت چنین مشکلی پیش نمیاد
ترانه
2 تیر 94 1:01
سلام. ببخشید از خرمای رطب میشه استفاده کردکه نرمه یا خرما باید سفت باشه.؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
رطب زیاد جالب نمیشه ولی خرما باید نرم باشه
معصومه
16 تیر 94 16:52
سلام خانم گلی من برای اشپزی دنبال یه جایی بودم که مطالبش بروز باشه و اگه سوالی داشتمم بتونم بپرسم.از مطالب شما خوشم اومد و اولین چیزی که از سایت شما درستیدم همین رولت خرما و گردو بود که واقعا عالی بود ممنون عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوش آمدی نوش جان
اتنا
4 خرداد 95 15:23
سلام دست شما درد نکنه عالی بود خیلی خوب توضیح دادین