وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

آش شلغم

1391/9/26 14:37
57,534 بازدید
اشتراک گذاری

دستور این آش رو از بهترین مادرشوهر دنیا یاد گرفتمقلب

طرز تهیه ادامه مطلب

آش شلغم

مواد لازم برای چهار نفر پرخورچشمک:

ماش :یک پیمانه

برنج ایرانی:نصف پیمانه

سبزی آش :من چشمی میزارم...ولی حدودا نیم کیلو

پیاز:فراوووووووووووون

نمک.زردچوبه.فلفل

شلغم متوسط:حداقل 4عدد

طرز تهیه:

ابتدا برنج و ماش و یک عدد پیاز ریز شده رو میگذاریم با آب بپزد تا به اصطلاح برنج وا بره و به لعاب بیفته...

سپس سبزی خرد شده رو به میزان دلخواه اضافه میکنیم(بعضی ها دوست دارن آششون پرسبزی باشه و بعضی دیگه برعکس)

آش شلغم

بعد از نیم پز شدن سبزی، شلغمهای شسته و پاک شده و خرد شده رو اضافه میکنیم و نمک و فلفل و کمی زردچوبه نیز به آش اضافه میکنیم.

آش شلغم

در ماهیتابه مقدار زیادی پیاز خرد کرده و تفت میدهیم(حداقل 4 عدد پیاز درشت) و با 3 قاشق مرباخوری زردچوبه تفت میدهیم و به آش اضافه میکنیم...

مزه این آش به همین پیاز و زردچوبه تفت داده شدس...هر چی بیشتر خوشمزه تر...

آش شلغم

اجازه میدیم آشمون خوب جا بیفته

آش شلغم

بار اولی که مادرشوهرم گفت برات آش شلغم پختم اینجوری بودمسبز

ولی وقتی خوردم نظرم کاملا تغییر کرد و شدم طرفدار پر و پا قرصش...به خصوص توی فصل سرما خیلی خوردنش مزه میده اونم با نارنج و فلفل سیاهخوشمزه

علی ما که شلغم دوست نداره این آش رو تا تهش میخوره...لبخند

امیدوارم از این دستور خوشتون اومده باشه

مامان علی خوشتیپ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (30)

هیراد و عمه لیلاش
26 آذر 91 18:41
سلام به دوست جونی عزیزم یه خواهش کوچولو از شما دارم من در مسابقه سوگواره محرم اتلیه سها شرکت کردم ممنون میشم که به عکس من رای 5 امتیازی بدید لطفا به وبلاگم بیایید ادرس مسابقه لینک در قسمت پست ثابت میباشد قول میدم ٣٠ ثانیه بیشتر از وقت نازنینتونو نگیره منتظرکمکتون هستم راستی اگر قبلا به کوچولوی دیگه ای رای دادید میتونید دوباره برید و به هیراد جون رای بدید
مامان ریحان عسلی
26 آذر 91 18:44
سلام
منم این آشو درست می کنم خیلی خوشمزه ست یه بار با ماست بخور خیلی خوشمزه ست
نوش جونتون

سلام عزیزم
چه خوب.امتحان میکنم...من ماست رو هم با ماست میخورم
سپیده
26 آذر 91 19:18
دهنم اب افتاد. باید درستش کنم. امیدوارم دختر 14 ماهه منم خوشش بیاد
http://koodakeman91.niniweblog.com/


حتما شما بهتر از من درست میکنید
مامان زینب
27 آذر 91 11:13
سلام ممنون از حضور گرمتون
با افتخار لینکتون کردم


سلام عزیزم.شما هم با افتخار لینک شدید
مامان گلی
27 آذر 91 15:17
سلام امروز این آش رادرست کردم خیلی خوشمزه بود و مورد استقبال خانواده قرار گرفت توی مشهد هواخیلی سردو برفی شده این آش حسابی چسبید
آش من فکرکنم سبزیش بیشتر شد ولی بازم خوشمزه بود


سلام مامان كدبانو
خيلي خوشحالم كه از اين دستور خوشتون اومده
مامان اتنا
27 آذر 91 15:51
مرسی عزیزم درستش کردم خیلی خوشمزه شد .ممنون حداقل اینجوری دخملی شلغم خورد.


خواهش ميكنم عزيزم.خوشحالم خوشتون اومده
هستی
28 آذر 91 9:45
سلام سارا جون خوبی؟
به به عکس میگه باید خوشمزه باشه اما متاسفانه من حوصله درست کردن ندارم(خنده)


سلام دوست عزيزم.ممنونم
خيلي سادس...آش كه يكي از راحتترين غذاهاس
مامان محمد و ساقی
28 آذر 91 22:03
سلام.فکر می کنم یکی از بهترین روشها برای خورداندن شلغم به بچه ها باشه.من قبلا" رنده میکردم تو سوپ میریختم.
حالا یه سوال
این شلغم رو باید تکه تکه کرد؟بهد موقع خوردن که هاش تو دهن بیاد بد نمیشه؟یا موقع پختن له میشه؟


سلام عزیزم
منو خودم دوست دارم تکه تکه کنم.بد نمیشه...طعم مزه مواد به خوردش میره...اینکه چه اندازه باشن سلیقه ایه
مامان اميرحسين و آلوچـــــــــه
4 دی 91 12:50
خيلي خوشمزه بود من اينو بلد بودم اما پياز داغ رو تا به حال بهش اضاف نكرده بودم امروز امتحان كردم واقعا با پياز داغ عالي ميشه مرسي


خوشحالم خوشتون اومده...نشونه کدبانوگری خودتونه
وحیده مامان پارسا
5 دی 91 8:33
من اولین بار از دستور شما این آش رو درست کردم با کمی تغییرات.طعمش معرکه شد....
من کمی بلغور هم بهش اضافه کردم و همچنین نعناع داغ و کمی کشک ...


چه خوب.منم این بار بلغور استفاده میکنم...ممنون از پیشنهادتون
مام پارسا
12 دی 91 0:35
وااااااااااااااای این وقت شب دلم حسسسسابی آب افتاد
حتماً فردا درستش می کنم...مخصوصاً که پارسا سرمای شدید هم داره
ممنون از اینکه طرز تهیه اش رو گذاشتی
دست مادر شوهری درد نکنه

ممنون که میای ...میبینی و اگه خوشت اومد نظر میدی
مام پارسا
13 دی 91 3:10
خانومی میشه طرز تهیه سوپ سفید خامه ای رو که خودت هم امتحانش کردی و از مزه اش مطمئنی رو بهمون یاد بدی
راستش دستور پخت سوپ خامه ای زیاده ولی من که هر بار درست می کنم زیاد از طعمش خوشم نمیاد...یه جوری انگار بوی شیر میده
ممنونم گلم

چشم در اولین فرصت
سحر
7 بهمن 91 15:32
اینم امتحان میکنم!
نخشین
18 اردیبهشت 92 11:01
سپاسگذارم


خواهش میشه
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
2 مرداد 92 0:52
من همیشه با غلظت ِ آش رشته مشکل دارم. یه بنده خدایی گفت: لوبیا چیتی لعاب داره. من ریختم توی آش، اما باز فایده نداشت.

آرد گندم هم زدم.... زیادی سفت شد....

این لعاب آش رشته از چی ِ؟!!!


هم لوبیا چیتی ...هم رشته...هم آرد بهش کلی لعاب میده...مگه چقدر آب میریزی؟
آرد رو در حد 1 تا 2 قاشق بریز نه بیشتر
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
2 مرداد 92 14:40
همون دیگه، مقدار ِ آب ِ آش رشته رو نمی دونم...

باید آب تا حدی باشه که روی حبوبات رو بگیره یا بیشتر... ؟؟؟

راستی، آرد ِ برنج بهتره یا آرد گندم؟!!!


آخي عزيزم.قربونت برم كه اينقدر صادقانه نظراتتو مينويسي
يه كم بيشتر از روي حبوبات...فكر ميكنم تقريبا به اندازه طول يك انگشتسختن سئوالات
من تا حالا توي آش آرد نريختم ولي يك تا دو قاشق فكر نمي كنم تاثير چنداني توي طعمش داشته باشه...
مامان علی مرتضی
31 مرداد 92 15:42
سلام سارا جان منم اسمشو که دیدم اینشکلی شدم
اما مواد اولیشو که دیدم نظرم تغییر کرد وبه نظرم اصلا شلغم اشو خراب نمیکنه چون مزش مث ابه ودر عوض مزه ی خود اشو به خودش میگیره همون شوری که باید باشه چون من از غذاهای شیرین بدم میاد

سلام عزیزم
توصیه میکنم حتما توی زمستون درستش کن
آمنه
28 مهر 92 15:19
این دستور عالی بوود! واقعا آش با پیا داغ زیاد خوشمزه تر میشه
اما یه سوال
مامان من سرمای بدی خورده، میخوام براش آش شلغم درست کنم؛ نمیتونمخیلی از پیاز داغ استفاده کنم!
چیکار کنم به نظرتون؟


ممنون عزیزم
انشاالله که زودتر حال مامانتون خوب بشه...عزیزم پیازشو با روغن خیلیییییییی کم تفت بده...توش فلفل سیاه کمی بریز میگند برای سرماخوردگی خوبه...طعم آش رو هم میتونی با لیمو ترش بهتر کنی...امیدوارم همیشه سلامتی باشه براتون
ماناز
4 آبان 92 19:38
دوست عزیز ممنونم از وب کاملتان.من هر وقت که می مانم چه درست کنم از وب شما کمک می گیرم.راستی برای اش مخصوصا اش رشته باید با همان ابی که حبوبات داخل ان پخته شده مواد دیگررا ریخت یا اب ان را دور ریخت چون اش را نفاخ می کند وهم تیره رنگ.کدام روش بهتر است؟مخصوصا ابی که عدس در ان پخته شده خیلی تیره رنگ است.
درضمن همچنان منتظر پستی که درباره تهیه جوجه کباب از شما خواسته بودم هستم.ممنونم دوست خوبم.

ممنون عزیزم از اظهار لطفت
اگر از دو روز قبل حبوبات رو بخیسونی برای نفخش مشکلی پیش نمیاد.تازه پیشنهاد میکنم حبوبات رو جداگانه با قلمه بپزید و بعد به آشتون اضافه کنید ،طعم بسیار خوبی میگیره.
برای عدس درست میگید،هم برای آش و هم برای عدس پلو باید جداگانه پخته بشه چون رنگ رو تیره میکنه...البته من خودم تیرگیشو دوست دارم و با همون آب آش میذارم بپزه.برای حجم کم هم خیلی رنگش تاثیری روی غذا نمیذاره ولی برای آش با حجم بالا میتونید جداگانه بپزید
برای جوجه کباب ببخش.هنوز فرصت نشده.شرمندم
مينو
14 آبان 92 22:42
اين آش بايد واسه كساييكه سرما خوردند عالي باشه
فعلا كه همت درست كردنشو ندارم با يه آَش سبزي ---جوابگوي شكم ميشم


بله خیلی مفیده
دختر بهاری
28 آذر 92 16:26
مرسی از رسپی عالیتون. امروز درست کردم، عالی شد. ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم...نوش جانتون
زهرا
11 بهمن 92 11:39
بی نهایت سپاسسسسسسسسسسسسس
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووووووون
خاله شهلا کارشناس آشپزی زندگی از آ...تا...ی
19 مرداد 93 9:34
خدا نگهداره مادر شوهر هنرمندتون رو چقدر خلاقن ماشالله
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم
منیره
17 آبان 93 22:30
سلام خانمی خیلی عالی بود دست خودت و مادر شوهرت درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم
مامان علی اصغر
15 آذر 93 10:04
من این اش رو شب گذشته درست کردم طبق دستوری که داده بودین همه چیزش خوب بود و هم خوب جا افتاده بودش علی اصغرم که خیلی بدغذاست این آش رو با ولع می خوردش و میگفت بازم میخوام ... اما خودم خیلی از طعمش رضایت نداشتم اما شوهرمم راضی بود اما در کل چون توش شلغم و پیاز فراوان هستش برای سرماخوردگی عالیه ... راستی میشه بهش گوشت هم اضافه کرد - گوشت گوسفند-؟
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون عزیزم.سلامتی باشه براتون بله میتونید...دیگه اینا همش به ذائقتون برمیگرده
مریم
24 بهمن 93 17:02
من با عدس درست کردم خیلی خوب شد مرسی از راهنمایی تون
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون
مهناز
22 آبان 94 18:43
سلام دوست عزیز و مادر گرامی از دستور پخت آش شلغم ممنونم امروز سومین باره که درست میکنم خواهر و مادرم اصلا شلغم دوست ندارند ولی این آشو با علاقه میخورند از طرف من از مادر شوهر عزیزتونم تشکر کنید براتون آرزوی سلامتی و شادی عمیق قلبی دارم. در آغوش امن خدا باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جونتوووون و ممنون از دعای خیرتون
مهسا
24 آبان 94 21:53
سلام ممنوم بابت مطلب مفیدتون. من توی این آش هویج و سیر هم میریزم. البته با عدس درست میکنم به جای آش. مخصوصا اگر برای بیمار رماخورده تهیه میشه سیر رو بیشتر می کنم.
فاطمه
5 بهمن 94 10:04
سلام ممنون بابت مطلب زیباتون من تو این آش هویج و عدس هم میریزم فوق العاده میشه شمام امتحان کنین
مامان
15 مهر 95 11:43
سلام سارا جون خوبی ؟؟!! پسرای گلت چطورن؟؟ کجاااایی؟؟نیستی اصلا. دلم خیلی برات تنگ شده اگه اینستا هستی اینم آدرس من ه somayesafari62 بیا حتما خیلی دلم واست تنگ شده
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون با یادمی همه خوبیم شکر خدا اینستام: rsah.58