وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

كيك شكلاتي

1391/10/13 19:53
14,466 بازدید
اشتراک گذاری

كيك شكلاتي

طرز تهيه رو در ادامه مطلب ملاحظه كنيدلبخند

مواد لازم:

آرد:2و 1/2 پ

شكر:1 و 1/2 پ

شير :1 پ

روغن:1/2 پ

تخم مرغ :3 عدد

وانيل:1/4 ق چايخوري

بيكينگ پودر:2 ق مرباخوري

پودر كاكائو:3 قاشق مرباخوري سر پر

طرز تهيه:

آرد را با بيكينگ پودر الك ميكنيم

 

كيك شكلاتي

سه عدد تخم مرغ را با وانيل خوب ميزنيم تا پف كند.سپس شكررا اضافه كرده و هم ميزنيم .

شير و روغن را هم اضافه ميكنيم و مخلوط ميكنيم

كيك شكلاتي

آرد را با پودر كاكائو مخلوط كرده و كم كم به مواد اضافه ميكنيم و هم ميزنيم.

قالب رو چرب ميكنيم و كف قالب كاغذ روغني ميزاريم...اگه كاغذ روغني نداشتيم كمي آرد ميپاشيم

كيك شكلاتي

همه مواد رو در قالب ميريزيم و روي ميز دوبار آروم ميكوبيم تا مواد به طور يكسان در قالب قرار بگيره و به مدت 45 دقيقه در طبقه وسط فر قرار ميديم تا كيك بپزد

کیک رو روی توری برمی گردونیم تا خنک بشه

كيك شكلاتي

اينجا براي وسط كيك گاناش به كار بردم كه توي پست بعدي طرز تهيشو ميذارم(خيلي سادس)

كيك شكلاتي

و روي كيك رو چون ميخواستم صورت ني ني وبلاگ رو بكشم از كرم وينا استفاده كردم درغير اينصورت همون شكلاتي باشه بهتره...

كيك شكلاتي

دوبار اين كيك رو پختم و وسطش گاناش شكلاتي گذاشتم.(ضخامتش به سليقه خودتون بستگي داره)

علي شيطوني كرد و باعث شد كيك رويي بشكنه و بشه قلب شكستهدل شکسته

خیلی جالب بود .پیام داشت برامونعینکخنثیناراحت

كيك شكلاتي

ولی خب درستش کردیم دیگهچشمک

كيك شكلاتي

اميدوارم خوشتون اومده باشه

كيك شكلاتي

 

اينم يه مدل ديگه تزئين كيك شكلاتي با يه كرم ديگس كه فرصت شد دستور اين كرم رو هم ميزارم


كيك شكلاتي

كيك شكلاتي

**اولين بار دستور اين كيك رو از همكار عزيزم  مرجان(الف) جونم گرفتم...ممنونم عزيزمماچقلب

سارا مامان علي

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مرجان
10 دی 91 8:44
دوست عزیز وهنرمندم قابل شما رو نداره منم هر چی بلدم از شما یاد گرفتم کارت حرف نداره خوش سلیقه


خواهش میکنم.شما استاد مایی...بازم ممنونم
مامان اتنا
10 دی 91 13:58
عزیزم کرم وینا چی بیده؟

تو پست بعدی دستورشو میزارم
مامان نازی
12 دی 91 8:41
سلام عزیزم خسته نباشید.واقعا یه کدبانو هستید.
یه سوال داشتم واینکه من قالب کیک خریدم که به شکل گل هست و از این قال نرم هاست که میشه داخل فر گذاشت امیدوارم خوب توضیح داده باشم که متوجه بشید منظورم کدوم قالبهاست وخلاصه اینکه برای بیرون اوردن کیک باهاش مشکل دارم و درسته در نمیاد باید چه کار کنم که کیکم قالب همون گل در بیاد.ممنون عزیزم.

خواهش میکنم عزیزم.شما لطف دارین...من فق یکی از این قالبا دارم...کفشو مثله بقیه روغن و آرد میزنم...اصلا نچسبید
ولی کلا میونه خوبی با این قالبا ندارم.خیلی هم کار باهاشونو بلد نیستم...ببینم کی داره سئوال کنم براتون
مامان امیرعلی جیگر
12 دی 91 14:37
الان اون عکس مرغا چه ربطی به کیکه شکلاتی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



کدوم عکس مرغا؟!!!!!!!!!نکنه دوباره پرشین گیگ قاطی کرده...اااااااه...من چیزی نمیبینم
مامان امیرعلی جیگر
13 دی 91 18:31
من هنوزم عکس مرغ میبینم.ولی اشکال نداره همش خوشمزه ان

مثله اينكه پرشين گيگ بازهم با مشكل مواجه شده...الان همش رو با ني ني وبلاگ آپلود ميكنم...خواستم جوانمردانه پست بذارم ها...نميذارن
مامان امیرعلی جیگر
14 دی 91 9:35
ایندفه دیگه درست شده.
آپلود فقط آپلود سنتر نی نی وبلاگ
این شعار ماست


شكر خدا
ديگه مجبورم كلا قوانين رو زير پا بذارم
مامان محمد و ساقی
16 دی 91 12:54
سارا جون عاشق این کیکت شدم.درست مثل اسفنج شده.چه پفی هم داره.هزار آفرین

ممنوووووووووونم بابت تشویقهات
الهه مامان یسنا
16 دی 91 15:53
چه کیک خوشگلیه دستت درد نکنه انگار خیلی هم راحته درست کردنش. ای خدا هم زنم خراب شده وگرنه همین الان دست به کار میشدم

خواهش ميكنم عزيزم
بدون هم زن هم ميشه...دستي نداري؟
مامان امیرمحمد
17 دی 91 9:00
سلام ساراجون . خسته نباشی عزیزم . پیمانه شما چیه ؟؟؟؟


سلام عزیزم.سلامت باشید.تو پستای قبلی عنوان کردم :پیمانه پلوپز
مامان مهرزاد جان
20 دی 91 9:01
به به چیکار کردین عکسش اشتها برانگیزه طعمش حتما معرکه است


صوفیا
23 اردیبهشت 92 3:56
سارا جونم دوباره سلام .یه سواله دیگه میگم این کیکا رو ماکروویو هم میشه درست کرد یا نه
/؟؟؟؟؟


ساراجون شرمنده که هی من جای تو جواب میدم:

عزیزم میتونین درست کنین با این روش:

از دکمه کانوکشن استفاده کنید روی سه پایه کوتاه قرار بدین ؛ پیش گرمایش 220 درجه سانتیگراد و دمای پخت 200 درجه سانتیگراد و بعد از گذشت 25 دقیقه کیک رو کنترل کنید .
مامان امیرمحمد
7 خرداد 92 11:00
سلام . وقت بخیر . ممنون از دستورات خوب شما .
کیک شکلاتی با روکش گاناش درست کردم خیلی عالی شد .
این هم آدرس عکس
http://pesarbala1387.persiangig.com/nini637.jpg
خوشحال میشم تو آلبوم آشپزی دوستان بذارید .


سلام عزیزم.آفرین خیلی عالیه
حتما قرار خواهیم داد
مامان علی مرتضی
15 مرداد 92 14:04
سلام میشه لینک اموزش گاناشوبرام بزارین


سلام عزيزم.ببخش دير جواب دادم
اين لينكشه:
http://motherschef.niniweblog.com/post116.php
مامان آرتا و آرتین
22 بهمن 92 19:44
سلام سارا جون مقدار آرد برای کیک شکلاتی رو درست نوشتید؟ چون من یه دستور دارم با همین مقدار مواد ولی آردش 1و1/2 پیمانه است
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم بله درست نوشتم.خب اینجوری کمی کیکتون حالت نرم تری میگیره...دیگه بستگی به مصرفش داره
مامان تینا و رایان
5 فروردین 93 19:35
سارا جون فردا تولد تیناست یه تولد خودمونی دارم براش میگیرم...میخواستم کیک شکلاتی درست کنم..گلم اینو رو چه درجه ای بزارم برای پخت؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.به سلامتی.مبارکش باشهروی 180 درجه...