وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کوفته چوبی

1391/10/27 15:02
24,726 بازدید
اشتراک گذاری

این ناهار امروز شوهری و پسریهچشمک

البته دیشب درستش کردم.مزش که خیلی خوب بود

طرز تهیش تو ادامه مطلبهقلب

کوفته چوبی

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده :نیم کیلو            جعفری 100 گرم:حدودا دو مشت میشه

پیاز متوسط :2عدد                      تخم مرغ متوسط :1 عدد

آرد سوخاری 1/2 پیمانه                شیر 200 گرم

نمک .ادویه.زردچوبه.فلفل.دارچین .زعفران به میزان لازم

رب گوجه به میزان لازم:حدودا 2 قاشق غذاخوری

پیاز برای درست کردن سس :1عدد متوسط

روغن جهت سرخ کردن

طرز تهیه:

گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده خوب ورز دهید(یه خورده آب پیاز رو بگیرید)

کوفته چوبی

جعفری و تخم مرغ رو به مواد اضافه کنید

شیر را با آرد سوخاری مخلوط کنید

کوفته چوبی

شیر و آرد را به مواد اضافه کرده همراه با ادویه های ذکر شده و نمک خوب ورز دهید.تا حالت چسبندگی پیدا کند.

سپس مقداری از مواد(به اندازه یک پرتقال)بردارید به سیخ کباب چوبی بزنید(١٣تا کوفته درست میشه.برای 6نفر کافیه.اگه خواستین میتونید مقدار مواد رو نصف کنید)

کوفته چوبی

بعد در روغن سرخشون کنید

 کوفته چوبی

سس گوجه رو آماده کنید:پیاز را خرد کرده و تفت دهید .بعد رب گوجه و زعفران و نمک و زردچوبه رو اضافه کنید و بذارید یه خورده غلیظ بشه

و روی کوفته ها بریزید و روشو فویل بکشید و در فر به مدت یه ربع بذارید(اگه نیاز بود بیشتر بذارید بمونه)

تا خوب کوفته ها مغز پخت بشه

کوفته چوبی

بذارین تو ظرف و تزئینش کنید.نوش جااااااااااااااانقلب

کوفته چوبی

من دیشب یه ساعت چیدمشون تو ظرف بعد دیدم فویل ندارم .گذاشتم تو ماهیتابه دردار به مدت یک ساعت با حرارت خیلییییییییییییییییی ملایم کوفته ها پخته شد.خیلی خوشمزه بود.من و علی یکیشو همونجوری داااااااااااااااااغ خوردیمزبان

سارا مامان علی

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (16)

مامان مرجان
19 تیر 91 14:52
خیلی خوشمزه ست دستت درد نکنه سارا جوننننننن! من بودم که همون لحظه همه رو داغ داغ میخوردم


ممنون مرجان عزیزم.به پای دستپخت شما که نمیرسه.
مریم
19 تیر 91 16:15
چقدر قیافش خوشمزستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
خیلی دلم خواست
خو اینجوری که نمیشه من هربار بیام وبتون آب دهنم راه بیافته
واقعا با این وبتون ما رو دارین زجر روحی و روانی می دین
این از صدتا شکنجه جسمی برامون بدتره
دستم بجایی نمیرسه مجبورم با حسرت به این عکسا زل بزنم شاید خدا دلش برام سوخت از آسمون پرت کنه روی میزم
واقعا خدا قوت خانم هنرمند



درست کردنش هیچ کاری نداره ها...
اومدی اهواز همشو برات درست میکنم عزیزم
حالا هی پست اونجور بذار
مامان کیانا
19 تیر 91 16:47
وای سارا جون دهنم آب افتاد عزیزم هم خوش سلیقه ای هم دست پختت عالیه


ممنون عزيزم.تو فقط يه بار دستپختمو خوردي.زود قضاوت نكن
مامان ماهان
19 تیر 91 17:30
سلام گلمممممممممممممممممم
وبلاگ جدیدت مبارکهههههههههههههه
عالیه حرف نداره خیلی خیلی خوشم اومد مخصوصا این غذایی که گذاشتی حتما درستش میکنم
موفق باشی خانم خانما


ممنون نرگس جون.خوش اومدي.اميدوارم خوشت بياد
مامان محمد و ساقی
19 تیر 91 20:09
نمیدونم چرا هر کدوم رو می خوام درست کنم یه چیزی کم دارم.دارم دیوونه میشم سارااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا


كدوم موادشو كم داري.بگو شايد بشه حذفش كرد يا جايگزيني براش گذاشت
مامان پریسا
20 تیر 91 9:06
تبریک میگم سارا جون.
اومدم چه چرخی زدم و کلی دل ضعفه گرفتم.


ممنون
الهام مامان رامیلا
20 تیر 91 23:15
به به دستت درد نکنه سارا جان آدم گرسنه اش میشه خوبببببببببببببببببب


قصدمون اينه اين غذاها رودرست كنيد خببببببببب
خاله نرگس
20 تیر 91 23:47
oomadii mashhad bayad hameye inaie ke inja gozashtio vasam dorost koni,manam ba khiale rahat miram be classam beresam


اصن نميام
مامان نيما
21 تیر 91 15:44
عزيزم وبلاگ جديد درست كردي؟؟؟ خيلي خوبه كه اينقدر غذا بلدي درست كني حتما امتحانشون ميكنم بخصوص كوفته چوبي رو خيلي خوشم اومد


ممنون از حضورتون مامان نيما جون
اميدوارم اين وبلاگ براتون مفيد باشه
مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
25 تیر 91 10:17
چه جالب.به ذهنم نرسیده بود از این سیخهای چوبی این مدلی استفاده کنم.ممنونم.
ماه رمضون نزدیکه ها.کاش میرفتین به سمت افطاری و سحری.آخه این کوفته برای هر دو منظور مناسبه ،یادم افتاد بگم.


ممنون از حضورتون
اتفاقا برای ماه رمضون دستورهای زیادی آماده کردیم ولی وقت نمیشه بذاریم
مامان زهرا
26 تیر 91 15:37
سلام
به عنوان اولین غذا از وبلاگتون این کوفته رادست کردم
خیلی خوشمزه بود
مرسی اما
ته کوفته های من توی سیخ نمی چسبیدند و در آخر من مجبور شدم بدون چوب انها راسرخ کنم..
مشکل کار کجا بود ؟؟؟


سلام عزیزم
درسته نمیچسبه و باید به کمک کفگیر کوچک سرخشون کنی ولی وقتی توی سس گذاشتی و پخته شد دیگه از سیخ جدا نمیشه...
میتونی از سیخای فلزی که به اندازه همین سیخ چوبیاس استفاده کنی .یا مقدار گوشت رو کمتر کنی ولی اینجوری ظاهرش قشنگ تره.
سحر
2 آبان 91 11:40
چه خوشگل و باسليقه ست
مامان آرش
28 آذر 91 15:46
با سلام
برای اولین غذا از وبلاگ شما این کوفته رو درست کردم. و کلی به جون شما دعا کردم که یه غذای جدید و ساده از شما یاد گرفتم و درست کردم. خیلی خوشمزه بود. مرسی مامان علی خوشتیپ.


سلام عزیزم
خواهش میکنم.خوشحالم خوشتون اومده
اتنا مامان نگین
5 خرداد 92 11:09
http://www.niniweblog.com/upl/neginjooni/13694668524.jpgخیلی عالی بود ممنون .راستی عکس گراتن وپن کیک واین کوفتمو بزارید تو البوم شاهکارامون


ممنون عزیزم.نذاشتم؟؟؟؟وای ببخش
مادر جون امیر محمد
30 تیر 92 12:02
سلام بسیار زیبا و کاربردی توضیح دادید


سلام.ممنون عزیزم
ش
4 دی 95 21:59
خیلی راحت به نظرنیرسه ممنون حتما درست میکنم