وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

مرغ پرتقالی

1391/11/3 9:23
29,709 بازدید
اشتراک گذاری

خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی خوشمزسخوشمزهحتما درستش کنید.البته نمیدونم ذائقتون چجوریه؟چشمک

مرغ پرتقالی

مواد لازم برای دو عدد ران مرغ:

ران مرغ:2 عدد

آب پرتقال تازه:2 لیوان

آب زعفران دم کرده:حدودا نصف لیوان

آب لیمو:نصف استکان

نمک.فلفل.زردچوبه

رز تهیه:

ابتدا مرغ را در روغن تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند

مرغ پرتقالی

سپس مرغ را درقابلمه گذاشته و آب پرتقال و زعفران و نمک و فلفل رو اضافه می کنیم.واجازه می دهیم خوب بپزد

مرغ پرتقالی

این غذا نیازی به پیاز و زردچوبه نداره و بو و مزه غذا خیلی خوبهلبخند

نیم ساعت آخر آب لیمو رو اضافه می کنیم و میذاریم به خورد مرغ بره.این غذا باید کم آب باشه

مرغ پرتقالی

این غذا رو میتونید با چلو میل کنید.

در فصل تابستون از آب میوه آماده یا سن ایچ استفاده کرد.

به سلیقه خودتون میتونید به این غذا هویج و پیاز داغ و ...اضافه کنید.من حالشو نداشتمزبان

سارا مامان علی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)

سپیده از وبلاگ "کودک من"
3 بهمن 91 13:25
سلام سارا خانم. اش دوغ رو من نفرستادم و درباره خوراک جگر هم یادم نیست!!

سلام.ببخش منظورم آش دندون بود.اون یکی رو هم چک میکنم!
ممنون
مامان گلی
3 بهمن 91 16:04
سلام سرا جون من امروز این مرغ پرتقالی رادرست کردم خیلی خوشمزه بود ممنون از دستورهای خوب شما


سلام عزيزم.ماشاالله چه فعال
خواهش ميكنم.خوشحالم خوشتون اومده
samira
3 بهمن 91 22:19
سلام وبلاگ خیلی خوبی دارین خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنی
ladyship.mihanblog.com


سلام عزیزم.چشم سرمیزنم
مامان کوروش
4 بهمن 91 0:15
از سر گروه آشپزها سارا جون به خاطر پیام تبریک تولدشون ممنونم


وظیفه بود
حسناسادات
4 بهمن 91 22:35
سلام سارا جون
مزش شیرینه؟یعنی مثلا مثل خورش الو؟


سلام عزيزم
مزش ملسه.ترش و شيرين
خاله باران
6 بهمن 91 10:17
گومبول ترین دوست دنیا..نوش جوون بعضی ها...
خوشگله...این فقط مال علی بوده آره؟قربونش برمممممممممممممم.

فقط مال باباي علي.به علي نرسيد
مامان محمد و ساقی
8 بهمن 91 23:51
سلام سارا جون.چند روز پیش آموزش این غذا رو تو سیمای خانواده دیدم.یه آقایی شبکه رو دعوت کرده بود خونه و خانومش رو سورپرایز کرده بود تا آموزشش رو بده.
نمیدونستم مزش چطوره؟تا اینکه اینجا دیدم.حتما" خوشمز ست.دوست دارم درستش کنم.
ممنون بابت آموزشت عزیزم


سلام مینا جون.چه جالب حتما از من یاد گرفتناینو خواهرشوهرم از همون برنامه یاد گرفته بود فکرکنم و به من یاد داد
خواهش میکنم دوستم
باربی
9 بهمن 91 11:01
من الان دارم میرم بپزمش،ایشاا... که خوشمزه بشه،

حتما خوب میشه.نوش جان
آرزو
9 بهمن 91 15:29
چه جالب\ منم در برنامه دستپخت مامان دیدم و برای بار اول تجربه کردم خیلی خوش ظعم و عالی میشه...
دست گلت درد نکنه....


ممنون عزیزم.ماله شما خیلی خوشگل تره.من خجال کشیدم
Barbi
9 بهمن 91 22:21
ممنون .خوب بود
مامان پریسا
12 بهمن 91 1:49
سارا جون اینو درست کردم اینقد خوشمزه شد که به هرکدوم از بچه ها فامیل که میرسم توصیه میکنم درستش کنن.


تو دوست كدبانوي مني
مامان محمد فرزام
14 بهمن 91 20:08
سلام سارا جون.این غذا رو درست کردم.خیییلی خوشمزه شد.منم مثل مریم جون به همه پیشنهاد کردم یکبار درست کنن مشتری میشن.
ممنون سارا جون


سلام عزیزم.خوشحالم خوشتون اومده.نوش جان
مامان اتنا
3 اسفند 91 12:58
http://www.niniweblog.com/upl/neginjooni/13613976232.jpgمرغ پرتغالیه ما
مامان اتنا
4 اسفند 91 0:16
سلام سارا گلی منم درستیدما معرکه بود طعم تازه ای به سفره مون اضافه شد ممنون عکسشم براتون فرستادما.
مهسان
19 تیر 92 18:01
از انجا که عاشق پرتقال و محصولات از هر نوعی و چیزی پرتقالیش هستم حتما درست میشه .. راستش جایی خوندم اول کمی با اب کمی بپزه و بعد در میان اب پرتقال اضافه کنیم .. اینجوری از اول با همین دو لیوان اب پرتقال میپزه ؟!؟
با زبون روزه ببین ادم را چه وسوسه میکنی خووو دلم خواست شدید


آره از همون اول با آب پرتقاله...ميتونيهويج و آبليمو و چيزاي ديگه هم بزني..
واي خيلي خوشمزس...حتما درستش كن
خاله هدی
14 شهریور 92 11:06
سلام دستوراتتون عالی و جدیدن حتما استفاده میکنم و سعی میکنم عکسا شو بزارم با اجازه لینکتون میکنم

سلام
ممنون از لطفتون
باعث افتخارمونه عزیزم