وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

بادمجان حصیری

1391/11/16 10:01
15,225 بازدید
اشتراک گذاری

یه غذای خوشمزه و ساده و خوشکل.

با پلو و چلو میشه سرو کرد.

مواد لازم :

بادمجان حتما باریک و بلند : 1کیلو

گوشت چرخ شده : 150 گرم

پیاز متوسط : 2 عدد

رب گوجه : 2 ق غ

نمک ، ادویه ، فلفل ، زرو چوبه به اندازه

روغن برای سرغ کردن مواد و بادمجان

..............................................

طرز تهیه :

ابتدا بادمجان ها را پوست گرفته و با یک چاقوی تیز   آن ها را خیلی نازک برش میدیم . به این صورت:

بادمجان ها را در روغن سرغ میکنیم. در صافی میذاریم تا روغن اضافش بره و خنک بشن.

سپس یکی از پیاز ها را ریز خورد کرده و تفت داده گوشت چرخ کرده را اضافه کرده مجددا تفت میدهیم تا سرخ شود.

رب گوجه و ادویه را اضافه و بعد از مخلوط کردن مواد ، از روی حرارت بر میداریم.

سپس 2 تا از برش های بادمجان را برداشته و به این شکل در ظرفی روی هم قرار میدهیم و یک قاشق از مواد را روی ان ها میرزیم.

در مرحله ی بعد از یکطرف شروع کرده و بادمجان ها را روی مواد برمیگردانیم.تا به این شکل در بیاد:

در یک ماهی تابه یک عدد پیاز را ریز خورد میکنیم. مقداری تفت داده و یک قاشق رب اضافه کرده و مقداری ادویه و نمک. سپس آن ها را تفت داده و حدود 1 لیوان آب به آن اضافه میکنیم. درب ظرف را میگذاریم تا جوش بیاد .

وقتی جوش اومد سس آماده شده را روی بادمجان ها ریخته و برای چند دقیقه یا روی حرارت میذاریم یا حدود 1 ربع در فر که قبلا روشن شده قرار میدیم تا سس به خورد بادمجان ها رفته و طعم دار بشن و در ضمن بادمجان ها کمی نرم بشن.

اگر سس کمتر بشه و روی بادمجان ها را با ماست چکیده و برگ نعنا تزئین کنید بسیار شیک و خوشکل میشه.

در اصل من با اون تزئین این غذا رو یاد گرفتم.چشمک

با پلو و چلو خیییییییلی خوشمزه میشه.

 

مامان پریسا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

سپیده از وبلاگ "کودک من"
16 بهمن 91 3:45
مریم خانم من اینو قبلا درست کردم. خیلی خوشمزست. دستتون درد نکنه.
هدیه وبلاگ اشپزیهای مامانم برای 3 روز در پست ثابت وبلاگ "کودک من" قرار گرفت.


ممنون سپیده جون.
شما لطف دارید.
از نظر مزه واقعا خوشمزه میشه.
سارا مامان علی
16 بهمن 91 7:52
ممنون مریم جون.معلومه خیلی خوشمزس.رفت تو منوی غذاییمون


واااای سارا جون باز یادم رفت....
مامان ثمین
16 بهمن 91 10:04
ممنون خیلی خوب بود حتما درستش میکنم


خواهش میکنم.من هم ممنونم.
سارا مامان علی
16 بهمن 91 11:41
منظورم منوی غذاییه خونمون بود


نوش جان عزیزم.
سپیده از وبلاگ "کودک من"
16 بهمن 91 13:35

سعادتی نبود ببینیمتون.


سارا:کم سعادتی از ما بود
مرجان
16 بهمن 91 13:54
دستت درد نکنه مریم جون ! ما بهش بادمجون بقچه ای میگیم و اگه بدون سسی که زحمتشو کشیدی سرو بشه گزینه مناسبی برای پیش غذا و یا سفره ماه رمضان میشه!


چه اسم جالبی !!

درسته ولی اگر با سس باشه بهتره. چون بادمجان باید طعم داره بشه.البته به نظر من ...
سعیده
16 بهمن 91 18:14
وبلاگتون عالیهههههههههههه
من واقعاً دوسش دارم، فعلاً بچه ندارم، ولی دوس دارم موقعی که بچه دار شدم اینجا عضو بشم البته اگه قبولم کنید راستی اگه زحمتی نیست برا ولنتاین کارهای تزئینی و چیزایه خوشگل و خوشمزه بذارید.
ممنون


ممنون از نظر لطفتون.

خب عزیزم چرا وقتی نی نی دار شدید؟ همین الان هم میتونید ایده های زیباتونو برامون بفرستید تا هم ما و هم بقیه ی دوستان استفاده کنن.

سارا جون و مرجان جون ایده های زیبایی برای روز عشق و عید نوروز دارن. دست گلشون درد نکنه.
ساناز
13 اسفند 91 15:17
ضمنا به خاطر اینکه توی نینی وبلاگ وبلاگ ایجاد کردید کار براتون خیلی بهتر شده چون نی نی وبلاگ امکاناتش عالیه
عکساتونم از همون جا آپ میکنید که دیگه محشره
برای ماهم خیلی خوبه با یه کلیک سریع صفحه ی مورد نظر باز میشه
راستی چطور عکساتونو توی نینی وبلاگ آپلود میکنید آخه توی آپلود عکس گفته فقط عکس بچه ها رو آپ کنید در غیر اینصورت تخلف محسوب میشه

هم مزایا داره هم معایب...
قبلا تخلف بود ولی گویا جدیدا تبصره خورده قوانینش
maede
18 اردیبهشت 92 12:12
kheyli bade weblaget


خیلی خوشمزه ای
maede
18 اردیبهشت 92 21:20
mer30 nazare lotfete


خواهش ميكنم
مریم
19 خرداد 92 3:05
خیلی خوشحالم که وب گردی من امشب 1وبلاگ خوب رو نصیبم کرد خداروشکر ممنون من به بادمجان خیلی علاقه دارم به خصوص اگه این قدرخوشگل پخته شده باشه
مامان طهورا عسلی
25 تیر 92 15:24
اینم درست کردم. الان تو یخچالمه... شوشو همش گفت بذار عکس بگیرم به مامانم نشون بدم . ببینه چه عروس هنر مندی داره.


منم نگداشتم.
آخه اصلا اهل ریا نیستم


نوش جونتون باشه مامان هنرمند.