وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

شکلات نارگیلی-ویژه روز عشق و نوروز

1391/11/16 14:34
13,182 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه این شکلات خیلی ساده است و  برای نوروز هم مناسبهلبخند

شکلات نارگیلی

پ ن:مدتیه توی چندتا وب دیدم از مطالبمون کپی شده و عینا استفاده شده.بدون درج لینک.من براشون نظر نذاشتم.لطفا اگر میخواید از مطالبمون کپی بگیرید و در وبتون استفاده کنید با درج لینک آشپزخونه باشه!ممنون

مواد لازم:

پودر نارگیل:1 پیمانه

پودر قند:1/2 پیمانه

گلاب:حدود 3 قاشق غذاخوری

شکلات سیاه:200 گرم

شکلات سفید:مقداری برای تزئین

طرز تهیه:

ابتدا پودر نارگیل و پودر قند را با هم مخلوط می کنیم.و کم کم گلاب را به آن اضافه میکنیم.مواد را خوب مخلوط کنید و اگر نیاز بود 1 قاشق دیگر گلاب اضافه کنید تا مواد حالت چسبندگی پیدا کنند.

شکلات نارگیلی

بعد حدود 1 قاشق مرباخوری از مواد برداشته و با دست گلوله کنید و حدود 1 ساعت در یخچال بگذارید تا مواد سفت شود

شکلات نارگیلی

در این فاصله شکلات سیاه رو به روش بن ماری ذوب می کنیم و گلوله ها را در آن می غلطانیم تا سطحش کاملا شکلاتی بشه.من چون درحال آماده شدن برای سفر بودم یادم رفت از این مرحله عکس بگیرمزبان

شکلاتها رو دریخچال میذاریم تا کاملا سفت بشود و در صورت دلخواه با شکلات سفید آب شده اونو تزئین کنید

شکلات نارگیلی

شکلات نارگیلی

* این شکلات به خاطر طعم نارگیلش ممکنه به ذائقه ی بعضیا خوش نیاداچشمک

ممنون از حضورتون

سارا مامان علی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (20)

سحر
16 بهمن 91 15:22
خیلی خوشگل شده. دستت دردنکنه ساراجون.
سرفرصت امتحان میکنم


ممنون عزیزم.چشمات خوشگل میبینه خانم کدبانو
مامان ماهان
16 بهمن 91 15:35
نکنه با ذائقه ش ما هم جور نیست سارا جون.


شما که ذائقت با ماجور بود.من دوست دارم،ولی خواهرم دوست نداشت
مرجان
16 بهمن 91 15:49
عجب چیزی شده سارا جون! کلا همه شوکولها با جعبه و اون عروسک خرسیه تو حلقم اونم افقی!

ممنون.به پای کارای شما نمیرسه.من اینجا دونفر هستن اول کارامو نشون میدم بعد واردمیکنم.روم نمیشد اینو بذارم.اونا گفتن بذار...
همشون هدیه سال گذشته همسرم بود

مامان امیــــــــرعلی(پســـــرک شیطـــون)
17 بهمن 91 10:45
ســــارا جان بی نظیــــــــــر بود ...
حتما امتحـــــــــــــان میکنم ...
ممنون

خواهش میکنم دوست خوبم
مامانیه سپهر
17 بهمن 91 12:06
واییییییییییییییی سارا من عاشق شکلات نارگیلی هستم. یعنی دیوونه شم. به طور فجیع!
ولی وزنم ........................
ولی نیت کردم وبه خودم قول دادم هم اینو درست کنم و هم اون شکلاتهای مرجان جون رو.
واقعاً دستتون درد نکنه.


خواهش میکنم عزیزم
مرجان
17 بهمن 91 15:13
خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشیم! اگرم دوست داشتی میتونی وب لاگه منو به دوستای دیگرت هم معرفی کنی!

چشمممممممممممممممممممممممم
A&S
17 بهمن 91 15:21
سلام عزيزم. سليقت و كدبانو گريت حرف نداره. خوش به حال علي با داشتن مامان هنرمند و با ذوقي مثل سارا گلي.



سلام سمیه جان ممنونم.از نزدیک ببینیم پشیمون میشی از چیزی که گفتی
A&S
17 بهمن 91 15:27
لطف ميكنيد طرز تهيه لازانيا رو هم بزاريد؟
هيچ وب آشپزي رو به قشنگي وب شما نديدم. هم توضيحاته مفصل و جامع و هم گذاشتن تصاوير از مرحله به مرحله ي انجام كار، بر مفيد و كاربردي بودن وبتون اضافه كرده.
هميشه پايدار باشيد و موفق.


چشم.حتما.
ممنون.چشماتون قشنگ میبینه
A&S
17 بهمن 91 16:40
" دست من کوتاه از دیدار توست ، قلب من اما همیشه یاد توست "
سارا جون، خانمي و كدبانويي و سليقه از سر و روت ميباره. اينو از صميم قلبم ميگم و اصلاً هيچ تعارفي هم ندارم.
ضمناً من مشتاقانه و بي صبرانه منتظر ديدار روي گل شما و علي جونم هستم.


ممنون عزیزم.همچنین ما
سعیده
17 بهمن 91 17:00
چرا نظر منو تائید نمیکنید؟؟؟؟!!!!!!!!


تایید شد
مامان کیانا
18 بهمن 91 8:09
وای سارا جون من عاشق شیرینی نارگیلی هستم حتما واسه عید درستش میکنم ممنون که طرز تهیه شو گذاشتی...


خواهش میکنم عزیزم
سعیده
18 بهمن 91 12:04
مرسییییییییییییییی من هر روز به وبلاگتون سر میزنم. غذاهاتونو امتحان میکنم. هنوز مادر نشدم ولی دوس دارم وقتی بچه دار شدم عضو وبلاگتون بشم البته اگه اجازه بدین؟
جسارتاً اگه امکانش هست برا ولنتاین کارهای تزئینی خوشگل و شیرینی، شکلاتای خوشمزه بذارید. بازم ممنون

این نظرتون رو توی پست قبل هم گذاشتین
میتونید دستورهای غذاییتونو برامون بفرستید
سعیده
18 بهمن 91 17:15
چشم حتماً البته من تازه ازدواج کردم هنوز به پای شماها نمیرسم بازم ممنونم که نظرمو تائید کردین
v
20 بهمن 91 17:09
دوست عزیز سلام با توجه به اینکه اینترنت یه فضای برنده برنده را فراهم نموده پس قطعا یکی از راه های پیشرفت سریع همه ما تبادل لینک است اونم با وب هایی که در این زمینه فعال هستند و با افزایش بازدید خودشون باعث افزایش بازدید شما نیز میشوند. پس هم برای ما و هم برای شما سودمند است که اقدام به تبادل لینک نماییم شما زحمت بکشید و در قسمت تبادل لینک هوشمند وب ما (http://talayehdar.lxb.ir) اقدام به انجام این کار کنید ما هم قول میدهیم با تمام توان در افزایش بازدید خود = افزایش بازدید شما حرکت کنیم با تشکر و ارزوی موفقیت شما و تمام دوستانی که در کنار ما هستند
مژده
21 بهمن 91 15:08
خوب عزیزمن مطالبتونو فیلترکنین که دیگه برندارن


مهشید
21 بهمن 91 19:23
وبلاگتون رو خیلی دوست دارم. مدت ها بود دنبال اینجور چیزی بودم. خیلی راحت و خوب توضیح می دید از همگیتون سپاس گذارم.


ممنونم عزيزم.ما هم شمارو دوست داريم
یاس مین
24 بهمن 91 23:15
سلام من عاشق این شوکلاتا شدم الان هم درستش کردم اما کاکائو هام خب اب نشد یعنی وقتی گلوله های نارگیلی توش کردم بهش نچسبید کاکائو ها نمیدونم چکار کنم میشه راهنماییم کنید؟ اما الان دیدم حیف همین جور بزارم بمونه گلوله های نارگیلی رو دوباره مثل اول له کردم رختم تو کاکائو ها خوب هم زدم بد گلوله کردم خب شد اما من مثل مال شما میخوام میشه بهم بگید چکار کنم کاکائو ها به گلوله ها چطوری بچسبونم ؟

سلام عزیزم.
کاکائو خیلی چسبندس چطور نچسبید؟همین مواد رو بکار بردی؟اضافه چیزی نزدی؟یا گلابت زیاد بوده یا کاکائوخیلی سفت بوده.یک یا دو قاشق کره توی شکلات بزن تا کمی نرم بشه...نتیجه رو بعد بهم بگو.
مامان علی مرتضی
13 شهریور 92 17:38
شیوه ذوب بن ماری رو به ماهم یاد میدین؟

شما می تونی شکلات رو داخل ظرفی بریزی و بزاری روی کتری باید شکلات با بخار آب کتری در حال جوش ذوب بشه تا ذوب شدنش هم نباید قاشق داخلش فرو کنی
انشالله در برنامه های بعدی آموزشش رو به صورت تصویری خواهیم گذاشت منتظر باشید
مهدیه
27 بهمن 92 17:57
عزیزم ممنونم