وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

زبرا کیک-کیک راه راه

1391/11/24 9:31
35,287 بازدید
اشتراک گذاری

طرز تهیه این کیک زیبا رو از دوست و همکار عزیزم مرجان جون مامان متین عزیزم یاد گرفتم.قلب

ممنون دوست کدبانو و عزیزمماچ

مطمئن باشید اگه این کیک رو درست کردید خیلی ازتون تعریف و تمجید خواهد شدچشمک

زبرا کیک-کیک راه راه

مواد لازم:

مواد لازم:

آرد:2و 1/2 پ

شكر:1 و 1/2 پ

شير :1 پ

روغن:1/2 پ

تخم مرغ :3 عدد

وانيل:1/4 ق چايخوري

بيكينگ پودر:2 ق مرباخوري

پودر كاكائو:3 قاشق غذاخوری سرخالی

آرد اضافی:3 قاشق غذاخوری سر خالی

 

طرز تهیه:

 کیک رو طبق دستور کیک شکلاتی تهیه کرده با این تفاوت که 3 قاشق پودر کاکائو رو اضافه نکنید

 سپس مواد رو به دوقسمت مساوی تقسیم کنید.به یک قسمت 3 قاشق پودر کاکائو و به قسمت دیگر آرد اضافه کنید و به آرامی با مواد مخلوط کنید

زبرا کیک-کیک راه راه

با دو ملاقه هم اندازه به ترتیب یک ملاقه از مواد ساده و در مرکز اون یک ملاقه از مواد کاکائویی رو بریزید.این کار رو با احتیاط و آرامش انجام بدید تا لایه ها یکسان بشن.ظرف رو کج نکنید تا دایره ها دقیقا در مرکز قرار بگیرند

** زیاد تو کیک من هم زوم نشید چون زمان درست کردنش خیلی عجول بودم و ...خجالتنگران

 زبرا کیک-کیک راه راه

وقتی تمام لایه ها رو درست کردین میتونید با یه خلال دندون بهش مدل بدید مثل این

زبرا کیک-کیک راه راه

و به آرومی قالب رو در فری که از قبل گرم کردید  به مدت 30 الی 45 دقیقه با درجه 190 قرر بدید.

مطمئن باشید با استقبال شدید بچه ها مواجه میشیدلبخند

زبرا کیک-کیک راه راه

زبرا کیک-کیک راه راه

**چون قالبم کوچیک بود 2/3 مواد رو استفاده کردم.برای همین تعداد لایه هام کم شد.هرچی کیک بزرگتر و تعداد لایه ها بیشتر باشه کیکتون خوشگل تر میشه

**فراموش نکنید قبل از درست کردن کیک تمام مواد به دمای محیط رسیده باشه

**میتونید از دستورهای کیک ساده خودتون هم استفاده کنید

**حتما ضرورتی نداره که میزان لایه ها برابر باشه.بق سلیقه خودتون میتونید 1/5 ملاقه مایه سفید و 1 ملاقه مایه شکلاتی رو اضافه کنید که با این توصیف لایه های کاکائویی نازک تر میشه و به نظرم کیکتون زیباتر میشه.دیگه خودتون امتحانش کنید

**اگه درست کردید حتما عکسشو برام بفرستید تا من هم از شما ایده بگیرم.عکسشو در قسمت عکسهای ارسالی (سمت چپ وب)قرار میدم

**فعلا نکته ای به ذهنم نمیرسه.باز هم از مرجان مامان متین عزیزم ممنونم.از اینکه دوست خوبی مثل تو دارم به خودم میبالمقلب

با تشکر از حضورتون

سارا مامان علی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (27)

جشنواره تولید کتابهای صوتی کودکان
24 بهمن 91 10:29
دوست بزرگوار یکی از مامان ها
برآنیم تا بزرگترین کتابخانه صوتی برای کودکان و نوجوانان ، بویژه کودکان نابینا را ایجاد کنیم .برای این کار، کافی است یک یا چندین کتاب مناسب کودکان و نوجوانان را انتخاب کرده، آن را بازخوانی نموه و فایل صوتی را برای ما ارسال نمائید و یا اینکه یکی از قصه ها ،داستانها و متل های محلی خود را با زبان و لهجه خود ضبط و به این جشنواره ارسال نمائید.بدین ترتیب شما علاوه بر اینکه در یک حرکت فرهنگی عظیم سهیم شده اید، بی هیچ هزینه ای جزو پدیدآورندگان کتاب کودک می شوید و همچنین در راه حفظ فرهنگ ، زبان و یا لهجه محلی خود گامی بزرگ را می پیمائید.
از شما بزرگوار رسما دعوت به عمل می آید تا در اجرای این جشنواره ، درخواست " همکار افتخاری" ما را پذیرا باشید و با اطلاع رسانی یا هرگونه اقدامی که خود صلاح می دانید، یاری مان نمائید.



چه عالیحتما شرکت میکنم
مرجان
24 بهمن 91 12:53
خیلی خوشگل شده دست تو و مرجان جون درد نکنه! درسته وبلاگمو به دوستات معرفی نکردی اما ما همچنان وفاداریم!

ممنونم عزیزم.چشمات خوشگل میبینه
من که معرفی کردم.تو لینکامه.الهام که نظر گذاشته دوستمه.بقیه هم مثل اینجا.چیکارشون کنم ؟نظر نمیذارن!
مامان محمد فرزام
24 بهمن 91 13:29
سلام ساراجون.خیلی نازه. ممنون.
یه سوال:باید مواد رو مرکز مواد قبلی بریزیم؟
لایه ها قاطی پاطی نمیشه؟؟؟

سلام عزیزم.ممنون
بله باید مرکز بریزی.لایه لایه که میریزی باعث میشه خودشون باز بشن
نه چون کمی مواد سفت تر از کیک عادی میشه قاطی نمیشه
مرجان
24 بهمن 91 15:50
سلام سارا جان. مثل همیشه کارهات حرف نداره خیلی قشنگ وبا سلیقه . اگه الان من چیزی بلد باشم همش بخاطر دستورات خوبیه که شما بهم دادی

سلام مرجان عزیزم.من فقط انگیزشو دادم.خودت کدبانو و باسلیقه ای
سپیده از وبلاگ "کودک من"
25 بهمن 91 2:50
این کیک رو من قبلا از سایت ترجمه کرده بودم و گذاشتم


جدی؟من ندیده بودم
مامان ماهان
25 بهمن 91 14:56



ممنونم عزیزم
مامان آرشيدا قند عسل
28 بهمن 91 9:33
عزيزم دستور كيك شكلاتي رو كه داده بودي عالي بود درست كردم خيلي خوب شد حتما اين رو هم درست ميكنم مرسي عزيزم بخاطر اين وبت دوست دارم بعضي تجربه هام رو بر اتون بنويسم امكانش هست؟

سلام عزیزم
ممنون از لطف شما.خیلی خوشحال میشیم از تجربه های شما هم استفاده کنیم.
هردستوری که داشتید رو به ایمیل آشپزخونه بفرستید.ممنون
زهرا
26 تیر 92 18:57
ســـــــــــلام

خیلی خوشحالم که با وبتون آشنا شدم!!

من تازه عقد کردم و چن ماه دیگه ایشالله عروسیمونه

شروع کردم به تمرین آشپزی، البته دس به آَپزیم خوبه ها

از وبتون خیــــــــــــــــــــــلی خوشم اومده، آموزش ساده و غذاهای خوشمزه

یادمه یه بار دختر داییم کیک ماست درست کرد، واقعا خوشمزه شد، خواستم ببینم امکانش هست زحمت بکشید و طرز تهیه اشو بذارید که یه تجدید اطلاعات بشه؟

ممنون از لطفتون

من چن روز پیش وبتونو دیدم و دیگه از خواب ظهرم زدم و نشستم به نوشتن دستور پختا و همون روزم واسه افطارمون کوکوی شکم پر رو که دستورشو از وبتون گرفته بودم درست کردم و خیلیم خوشمزه شد

اینم عکسش

http://upload.tehran98.com/img1/czy2d4umc4q2cgxzhro.jpg




مریم: سلام گلم. تبریک میگم ایشالله خوشبخت بشید. دقیقا 1 سال قبل من دستور این کو کو رو اینجا گذاشتم. خوشحالم که خوشتون اومده و عکسش هم که عالی شده.
مامان حمیدکوچولو
5 مرداد 92 14:05
سارا جون دست به آشپزیتم خیلی خوبه ها
کیک واقعا خوب شده منم میخوام


ممنون گلم
اومدي اهواز در خدمتتون هستم
مامان علی مرتضی
15 مرداد 92 14:43
سلام ساراجان چ کیک قشنگی دست درد نکنه میخواستم بپرسم وقتی با خلال حالتش میدیم خراب نمیشه راحت شکل میگیره به قول دوستمون قاطی پاتی نمیشه


سلام گلم
نه خراب نميشه.چون غلظتش بالاست
مامان علی مرتضی
15 مرداد 92 14:47
بعد توی دستور پخت کیک شکلاتی اردو همون اول اضافه کردیم ولی شما اینجا بعد جدا کردن مایه ی جا پودر کاکائو اضافه کردین ی جا ارد.یعنی ما اردو باید اخر سر اضافه کنیم؟؟

نه عزيزم.اين آرد ،آرد اضافه هست
مریم گلی
20 مرداد 92 14:33
سلام
امروز می خوام این کیکه رو درست کنم دعا کنین خوب در بیاد مهمون دارم


سلام عزيزم
با دقت دستورو رو اجرا كني حتما خوب ميشه
saida
23 مرداد 92 13:04
سلام عزیزم این پیمانه لیوان عادی باشه یا لیوان پلو پز


سلام گلم
هرجا اسمي از پيمانه برده شد منظورمون پيمانه پلوپزه در غير اين صورت حتما عكس ليوان يا پيمانه ديگر رو ميذاريم.ممنون از حضورتون
حنا
24 مرداد 92 18:20
سلام میشه این کیک را در کیک پز درست کرد


سلام عزیزم.من تا حالا کیک پز نداشتم ولی تاجایی که میدونم کیک پزها وسطشون سوراخ داره .این مدل کیک چون از مرکز فرم میگیره فکر نمیکنم با کیک پز بشه درست کرد...
مامان محمد علی
19 شهریور 92 12:49
سلام
این کیک رو هم درست کردم.مثل همه دستورای دیگه تون عالی بود
لینک عکسش:
http://myboy.persiangig.com/ashpazi/zebra.JPG
همیشه وقتی خودم کیک درست میکردم(بدون استفاده از پودر آماده) باب میلم نمی شد اما اینبار خدا رو شکر خوب شد با وجود اینکه پیمانه هم ندارم همش می ترسیدم نکنه خراب بشه خیلی خیلی ازتون ممنونم

سلام عزیزم
خوشحالم که رضایت خاطرتون رو فراهم کرده
عکس کیکتون رو هم در تصویر ارسالی دوستان قرار دادیم ممنون از شما
مامان محمد علی
19 شهریور 92 12:51
انقدر حرف زدم یادم رفت بگم خمیرش هم برکت داره چون با اضافه خمیر هم اون کیک خرسیه رو برا محمد علی درست کردم
حباب
4 آبان 92 17:21
سارا جان من کیکام هیچ وقت عین کیک شما نمیشه ...نمیدونم درجه فرم مشکل داره !!!
میشه تو دستور جدیدت 1 عکس از شعله فرت بگیری ؟؟؟ چون احشاش میکنم فرم تنظیم نیست ممنوووووووووووون میشم مهربون


عزیزم اگر منظورت پف کیکه علت عمدش حرارتش...باید بذاری فرت خوب گرم بشه...در فر رو هم مدام باز نکنی
45 دقیقه زمان پختشه با درجه ی 180 درجه ی سانتیگراد
هر فری با فر دیگه تفاوتایی داره ولی چشم میگیرم عکسشو...به نظرم با نمایندگی فرتون هم تماس بگیر رو ازشون بخواه فرتون رو کنترل کنند...
mAhyA
12 بهمن 92 21:39
پیمانه پلوپز یعنی چه اندازه؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
اندازه همه پیمانه های پلوپز یکیه
مامان تینا و رایان
13 بهمن 92 15:50
دارم اینو درست میکنم دل تو دلم نیست...الان تو ماکروفر گذاشتم امیدوارم خوب در بیاد
یکی از مامان ها
پاسخ
مطمئنم خوب میشه
mAhyA
16 بهمن 92 13:50
دقیقا همین شد خیلیم خوشمزه
مامان کسری
25 اسفند 92 12:58
سلام من بیشتر دستورای پختتون را انجام دادم . خیلی عالی توضیح میدین کیک راه راه را برای تولد کسری کوچولوم پختم .خیلی خوشگل و خوشمزه شد. دستتون درد نکنه. کیارش کوچولوتونم خیلی نازه ببوسیدش. به وب پسره منم یه سری بزنید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خوشحالم خوشتون اومده دوست کدبانو اسم پسرم علیه
مامان گلها
25 اردیبهشت 93 11:13
سلام این کیک رو هم مثل پاند کیک میتونیم توی ظرف پیرکس یا تو ظرف چدن بریزیم و بذاریم تو فر آیااااااااااااا؟ میخوام درست کنم راهنماییم کنید. ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله میشه
marjoOn
22 خرداد 93 15:21
سلام. من درست کردم طعمش عالی بود فقط این شکلی نشد !! قسمت پایین کاکائویی شد قسمت بالا سفید ! 2 بارم درست کردم همین شد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.متوجه نمیشم یعنی شکلاتی ها رفتن ته قالب؟ نباید اینجوری بشه.میزان کاکائو رو دقیقا همون که گفتم بریز.خیلیا درست کردن و خوب شده ها
مامان زکریا
25 مرداد 93 15:04
شما یه مامان واقعی هستی اینقدر خوش سلیقه و با حوصله آفرین به شما
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.لطف دارید
مامان گلی
11 مهر 93 12:07
سلام سارا جون اینم زبرا کیک من. فوق العاده خوشمزه بود. ممنون http://s5.picofile.com/file/8143915418/zebra.jpg
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزمممممممآفرین مامان گلی عزیـــــــــــــز
الی
5 آذر 93 10:29
سلام دیشب این کیکو درست کردم همه دوست داشتن. ممنون از وبلاگ خیلی خوبتون .ان شالله همیشه شادو سرزنده باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جانتونممنون از دعای زیباتون
مانا
14 خرداد 94 21:22
کیکم خراب شد،کاکاییییویش پخش شده و داغون:-(ناامید شدم
یکی از مامان ها
پاسخ
حتما عجله گردی