وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

بورانی

1391/12/1 7:47
24,339 بازدید
اشتراک گذاری

بورانی میشه گفت یه پیش غذاست که معمولا از مخلوط یه نوع سبزي يا... با ماست و سیر و ...درست میشه

تنوع رنگی که در بورانی میشه ایجاد کرد باعث شده اين پيش غذاي خوشمزه پای ثابت سفره های مهمانی و جشنها و مجالس بشهچشمک

بوراني هويج،بروكلي،لبو

در ادامه مطلب دستور 3 بوراني بسيار خوشمزه رو گذاشتملبخند

بوراني هويج:

ميزان مواد دست خودتونه.من فقط طرز تهيه رو ميگم:

هويجها رو رنده كرده و در مقدار كمي روغن تفت ميدهيم تا نرم شوند.كمي نمك به هويج اضافه مي كنيم

يك حبه كوچك سير را هم به دلخواه رنده كرده و اضافه ميكنيم(ميتونيد از پودر سير هم استفاده كنيد)

ماست غليظ(من سون استفاده كردم)رو به هر ميزان كه دوست داريد اضافه كنيد(بستگي داره بخواهيد غلظت بورانيتون چقدر باشه)و خوب با مواد مخلوط كنيد

من خيلي مزه اين بوراني رو دوست دارمخوشمزه

بوراني هويج،بروكلي،لبو

بوراني هويج،بروكلي،لبو

 

بوراني لبو:

لبوها را بپزيد(به دلخواه شكر به اون اضافه كنيد)بعد از خنک شدن لبوها رو ميكس يا رنده خيلي ريز بكنيد و با كمي نمك با ماست مخلوط كنيد.ميتونيد كمي روغن زيتون به اين بوراني اضافه كنيد

يه جورايي اين بوراني طعم دودي داره.رنگش هم خيلي خوشگلهقلب

بوراني هويج،بروكلي،لبو

 

بوراني كلم بروكلي(يه بوراني پر خاصيت)

كلم بروكلي ها رو با كمي نمك حدود 15 دقيقه در آب جوش بپزيد و اجازه بدید خنک بشه.

بعد بروكليهارو ميكس كنيد.مقدار كمي سير رنده شده يا پودر سير اضافه كنيد و با ماست مخلوط كنيد.

ميزان نمك بوراني دست خودتونهچشمک

بوراني هويج،بروكلي،لبو

 

بوراني هويج،بروكلي،لبو

بوراني هويج،بروكلي،لبو

بوراني هويج،بروكلي،لبو

و به دلخواه اونا رو با برشهاي تشكيل دهنده بوراني تزئين كنيدمژه

بوراني هويج،بروكلي،لبو

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

مامان محمد و ساقی
30 بهمن 91 22:40
سلام سارا جون
ممنون از آموزشت
من فقط بورانی بادمجون درست می کنم.توش نعنا هم میریزم.وای الان دلم بورذانی های تو رو خواست


سلام مینا جان
خواهش میکنم.بورانیبادمجان هم خیلی خوشمزس
هیراد و عمه لیلاش
30 بهمن 91 23:56
سلام ، هیراد جون توی مسابقه شرکت کرده ، لطفا به وبلاگش بیائید و کمکش کنیدآرزومند آرزوهای شما
مرجان
1 اسفند 91 8:31
سارا جون من که عاشقه بورانی ام ! دست گلت طلا عزیزم!

فکر نکن نمیام بهت سر نمیزنما ! من که رفیقه نیمه راه نیستم!


منم عاشق دوستامم
من به دوستان کدبانو و باسلیقه ای مثل تو نیاز دارم
مرجان
1 اسفند 91 8:31
خصوصی

خوندم...منم زیاد دیدم...چیکار کنم؟خودشونو و وجدانشون...!!!!
سحر
1 اسفند 91 10:46
معرکه ای ساراجووووووووووووووووووووووون


تو بیشتر
خاله نرگس
1 اسفند 91 11:21



ممنونم آبجی گلم.حالا خندش برای چی بود؟
مامان اتنا
1 اسفند 91 11:36
مثله همیشه عالی من تا حالا فقط بورانی لبو واسفناج خوردم.این‌ها حتما امتحان میکنم.فدات سارا گلی


قربونت برم.ممنون که بانظراتتون تشویقمون میکنید
هویجشو حتما امتحان کن
بهاره مامان امیرمحمد
1 اسفند 91 12:43
سلام عزیزم خیلی قنشگ و عالی بود آدم لذت میبره از این کدبانوهایی که در ایران داریم خدا به هممون سلامتی بده انشاءا.. ،

سلام مامان مهربون.ما هم از شما ممنونیم که نگاه زیبایی دارید.خدا هم به شما و گل پسرتون سلامتی بده
بهاره مامان امیرمحمد
1 اسفند 91 12:48
سلام مرجان جون عزیزم کامنت شما یکدفعه باعرض شرمندگی فراوون حذف شده میشه دوباره آدرس را که گفتید برام بزارید؟ بچه داریه دیگه بوسسسسسسسسسسس بوثثثثثثثثثثثثثثثثثثثث بوصصصصصصصصصصصصصصص
shamsa
1 اسفند 91 19:45
سلام.وبلاگ خیلی خوب و جالبی دارین. به وبلاگ ما هم سری بزنین،آتلیه آن لاین واقعی.فقط و فقط با 1000 تومان عکس های خود را مانند عکس های آتلیه تحویل بگیرید و از دیدن زیبایی آنها به شگفت بیایید. عکس های نی نی کوچولو ها،آقایون و حتی خانم های عزیز www.beautyphoto.persianblog.ir
فرشته ام "امیرحسین"
1 اسفند 91 23:43
سلام ممنون برای دستورهای آشپزی ساده و کاربردیتون یه سوال از حضورتون داشتم : میخوام برای پختن کیک و ... خرید کنم به نظرتون چی بهتره اجاق گاز فردار/ مایکرو فر /کیک پز یا ...؟ اگه راهنمایی کنید ممنون میشم چون فر اجاق گازم خراب شده و تجربه زیادی هم در پخت کیک ندارم ضمنا اگه در مورد وسایل کیک پزی و جنس و اندازه و ... هم مطلب بنویسید ممنون میشم

سلام.خواهش میکنم...
فقط فرگاز
چشم.درحد اطلاعات و تجربمون مینویسیم
مامان ماهان
2 اسفند 91 6:57
سلام ساراجون.چه ترکیب رنگ قشنگی.ولی من بورانی لبو رو خیلی دوست ندارم.در عوص عاشق بورانی بادمجان و اسفناجم.بورانی بروکلی و هویج هم تا حالا امتحان نکردم.حتما این کار رو میکنم.ممنونم.

سلام عزیزم.
توصیه میکنم بورانی هویج رو حتما امتحان کن
مهسان
17 تیر 92 19:28
سلام سارا جون
هویج ها نیاز به پختن نداره ؟!
اینجوری کمی سفت نیستش
هویج شیرین هستش ريال چقدر نمک بزنیم ؟!


نه عزیزم.با رنده ریز رنده کن و تفت بده.خیلی نرم میشه
نمکش بستگی به ذائقه خودت د اره.هویجای الان که هویج نیستن...اصن شیرین نیستن
اگه از ماست سون استفاده کنی خودش نمک داره .توصیه میکنم حتما درستش کنی
مهسان
18 تیر 92 18:08
مرسی عزیزم
اره خوب راست میگیها حالا طعم همه چی عوض شده ، ولی خوب من چون خودم غذای شیرین زیاد نمیپسندم وذائقه شیرینی ندارم برا همین گفتم
حتما انشالا در اواین فرصت
شکل این و لبوی خیلی خوشگل و وسوسه انگیزه ..
بروکلی نه اونم خوشمزه هستش یا نه


نه شیرین نیست گلم
مدل لبوش طعم دودی داره
مدل کلم بروکلیشم من خوشم اومد...
مهسان
19 تیر 92 17:39
یه چیزی بگم بهم نمیخندی ؟!؟
میگم این مایت و خیاری هم که درست میکنیم و خیلی خوشمزه هم میشه برا تابستون با غذا بهش میشه گفت بورانی ماست
مثل اینا میمونه دیگه


نه ميگن بوراني خيار
مهسان
20 تیر 92 17:49
بخدا منظور منم بورانی خیار بود
از فرط گشنگی نوشتم ماست ،
الانکه دوباره خوندم دیدم چه سوتی دادم


maman
12 مرداد 92 3:24
سلام مامان هنرمند .وب بسسسسسسسسسسسیار زیبایی ومتنوعی دارید .من تو بورانی لبو کمی آبلیمو میریزم خوشمزش میکنه .در ضمن خوشحال میشم یه سری هم به وب من بزنید البته من تاره کارم .
www.mamaneashpaz.persianblog.ir

سلام عزيزم
ممنون گلم.شما لطف داريد
با افتخار لينك شديد
ماهتیسا
5 شهریور 92 17:39
سلام دوست عزیز وب زیبایی داری اگه دوس داشتی به وبم سر بزن ولی بهت توصیه می کنمبه وب خواهرم سر بزنی واققعا وب جالبی داره اینم آدرسش http://toranjkhatoon.persianblog.ir یا بانوی آریایی torangkhatoon
َشیرین بانو مامان موژان و علی
18 شهریور 92 1:29
سلام خیلی عالی بود خوشم اومد من همیشه بورانی اسفناج درست میکنم و بورانی هایی را که شما آموزش دادید درست نکردم اما حتما امتحانش میکنم دستتون درد نکنه میشه لطف بورانی بادمجان هم آموزش بدید؟!
در ضمن خوشحال میشم به وبلاگ من هم سر بزنید و اگه امکان داره ما رو هم لینک کنید

سلام عزیزم ممنون از لطفی که به ما دارید
حتما سرفرصت درست می کنیم
دوست خوبم باعث افتخارمون که با شما لینک باشیم منتهی ما فقط وبلاگهایی که عنوان آشپزی دارن لینک میشیم امیدوارم که از ما نرنجین دوست خوبم