وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

سوپ شیر-غذای کودک

1391/12/19 11:06
19,497 بازدید
اشتراک گذاری

یه سوپ خوشمزه و مقوی از آشپزیهای سپیده عزیزم

ممنون سپیده جانقلبتشویق

سوپ شیر

بیشتر وقتا در کنار غذای دخترم یا برای صبحانه سوپ شیر درست می کنم که ارزش غذایی خیلی بالایی داره که البته برای ماه رمضان خیلی مفیده.

مواد لازم برای سوپ شیر شامل:

پیاز 1 عدد - جو پرک شده 1 لیوان - مرغ مه می تونه شامل نصف سینه یا ران مرغ باشه که برای آسونتر خوردنش داخل سوپ ریش ریش می کنیم. - شیر 1 لیوان - رشته سوپ (دلبخواهی) هویج رنده شده 2 عدد - نمک و زردچوبه به مقدار لازم

طبق درست کردن همه سوپها پیاز رو در کره یا روغن کمی تفت می دیم و مرغ رو بهش اضافه می کنیم. نمک و زردچوبه و هویج و جو پرک رو هم اضافه می کنیم و با شعله کم اجازه می دیم تا جا بیفته. بعضیی ها در سوپ شیر جعفری هم می ریزن که سلیقه ایه. البته من داخل این سوپ شیر ذرت شیرین هم ریختم که دخترم خیلی دوست داشت. رشته سوپ رو هم برای خاصیت بیشتر و غلیظ بودنش می تونید بهش اضافه کنید که البته دلبخواهی است. نیم ساعت قبل از اینکه شعله رو خاموش کنید 1 لیوان شیر جوشیده را به سوپ اضافه کنید. دقت کنید حتما شیر بجوشه وگرنه می بنده.

جالبه بدونید که جو دارای آهن است ولی قدرت جذب کمتری بابت گیاهی بودنش داره.

کودک من

 سپیده مامان ساجده

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان محمد و ساقی
19 اسفند 91 18:42
سپیده جون ممنون
مامان گلی
19 اسفند 91 19:50
توی خونه ماهم سوپ شیرخیلی طرفدار داره
سپیده از وبلاگ "کودک من"
19 اسفند 91 23:04
سلام. ممنون که گذاشتید. خیلی خیلی سوپ خوشمزه ایه و بسیار برای بچه ها مقویه.
مامان ماهان
26 اسفند 91 16:33
من سوپ دوست نداشتم.اما وقتی چندسال پیش اولین بار این سوپ رو خوردم نطرم درمورد سوپ برگشت.
سه یا چهار سال قبل توی یه مسابقه آشپزی که هم ایرانیا داور بودن هم خارجیا کلم پلو و این سوپ رو درست کردم.ایرانی ها از کلم پلو خوششون اومد و داور خارجیه تنها غذایی رو که توی لیستش نوشت همین سوپ بود.
البته من کمی هم آجیل اصاف کرده بودم.
.
.
.
حالا فکر نکنین مسابقه بین المللی بوده ها.توی شرکت شوهرم اینا بود.ولی خوب تعداد زیادی از کارمنداشون خارجکی بودن و به احترامشون یکی از خانومهای کارمند آلمانی رو هم به عنوان داور انتخاب کرده بودن.
بین حدود 200 غذا 25 تا رو انتخاب کردن و نهایتا با قرعه کشی بین این 25 تا برنده ها رو مشخص کردن.خدا رو شکر شانس یار بود.


آفرین دوست همیشه برنده ام.به خاطر همین اکتیو بودنت خوشم میاد ازت
مبارکه.حالا چی جایزه گرفتین؟
مهتا
24 اردیبهشت 92 14:02
مرغ پخته ی ریش ریش شده بریزیم توش؟یا درسته ی خام؟اگه خام باشه پس کی ریش ریشش کنیم؟


مرغ خام عزیزم که طعمش تو سوپ بره.نیم ساعت مونده به آخر پخت مرغ رو خارج کنید و ریش ریش کنید و مجددا به سوپ برگردونید...
به پست سوپ شیر و خامه مراجعه کنید