وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک گوشت

1391/12/22 1:39
98,714 بازدید
اشتراک گذاری

اینو حتمااااااااااااااااااااا درست کنید وگرنه پشیمون میشیدخوشمزه

طرز تهیه این دستور رو همکار عزیزم مرجان جون مامان متین برام فرستاد.ممنونم دوست کدبانوامقلبتشویق

كيك گوشت

مواد لازم جهت تهیه خمیر:

4 عدد تخم مرغ

ماست:1لیوان

آرد الک شده:2 لیوان

روغن مایع:1/2 لیوان

بیکن پودر:2 ق مرباخوری

نمک و فلفل:به میزان لازم

 

طرز تهیه خمیر:

تخم مرغ را با نمک و فلفل و روغن با همزن خوب بزنید.

كيك گوشت

سپس ماست و بیکینگ پودر رو اضافه کنید و مخلوط کنید.

و در نهایت آرد الک شده رو کم کم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

 كيك گوشت

كيك گوشت

مواد میانی :

پیاز درشت:1 عدد

گوشت چرخ کرده:250-300 گرم

قارچ:به میزان دلخواه

فلفل دلمه:به دلخواه

فلفل و نمک و ادویه:به میزان لازم

رب گوجه:1 ق غذاخوری

پنیر پیتزا:به میزان لازم


طرز تهیه مواد میانی:

پیاز رو نگینی خرد کرده و تفت دهید.گوشت را اضافه کرده و زردچوبه بزنید.آب گوشت که گرفته شد رب گوجه را اضافه کنید و نمک و ادویه بزنید.فلفل دلمه و قارچ را هم اضافه کنید و خوب تفت دهید(مثل مواد ماکارونی)

كيك گوشت

 

کف یه قالب متوسط رو کاغذ روغنی بذارید و دیواره رو چرب کنید

نصف خمیر رو بریزید

مواد روبه آرومی روی خمیر پهن کنید و روی اون نصف پنیر رو بریزید.

 

كيك گوشت

كيك گوشت

بقیه خمیر را هم به آرامی روی مواد بریزید و صاف کنید

بقیه پنیر را هم روی کیک میریزیم.

 

كيك گوشت

فر ر از قبل گرم کردیم.مواد رو به مدت 45 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد داخل فر میذاریم تا خمیر خوب بپزه و تا حدودی پف بکنه.

میتونید چند دقیقه گریل فر رو هم درپایان روشن کنید تا پنیر برشته بشهخوشمزه

كيك گوشت

 

اجازه بدید دمای کیک کمی پایین بیاد و اونو به ظرفتون انتقال بدید و روشو با هرچیزی که خواستید تزئین کنید.

كيك گوشت

 

كيك گوشت

 

حتما این غذارو بپزیدچشمک

همین الان که دارم دستورشو مینویسم دلم ضعف کردنیشخندنگران

با تشکر ویژه از مرجان جون مامان متین بابت ارسال این دستور خیلی خوشمزهماچتشویق

اينم كيك مرجان جونهقلبقالبش بزرگتر از مال ما بود براي همين خميرش نازك تر شده كه فكر ميكنم بهتر باشهلبخند

كيك گوشت

يواشكي نوشت:اگه توش سوسيس و كالباس هم بزنيد خيلي خوشمزه ميشه ولي از من نشنيده بگيريدهاعینکساکت

سارا مامان علی

 

 

پيشنهاد ميكنيم به اين لینکها هم يه سري بزنيد


نان مرغ و سوسیس و پنیر

 

رولت مرغ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (24)

مامان امیرعلی جیگر
22 اسفند 91 10:05
سارا از وقتی رژیمم رو شروع کرده بیودم 6 کیلو کم کرده بودم.شکمم صاف شده بود بدجور.خودمو تو آینه میدیدم حال میکردم.چه برسه....
رژیممو از بعد زاهدان ول کردم فکر کنم 2-3 کیلویی دوباره رفته روم

با این دستور پختایی که میزاری دلم به غارو غور میوفته
فقط میتونم برم تا پای یخچالو فقط قره قوروت بخورم

میبینی چه اراده ای دارم


وای منمممممممم
از این کیکه یه تیکه کوچولو خوردم.با حسرت علی و باباش رو نگاه میکردم دارن تیکه تیکه میخورن
مامان محمد و ساقی
25 اسفند 91 13:10
سارا جون دست دوستتون درد نکنه.خیلی خوشمزه به نظر میاد.واییییییییییییییییییییییییییی
ببینم فردا میشه درست کنم.میخواستم برای شام امشب بزارم.یخچال خالیه


ممنون عزیزم
مامان ماهان
26 اسفند 91 16:21
یعنی خدا خفت نکنه.همین الان از گشنگی مردم.


خودمم نگاه میکنم همین حسو دارم
روشنا
2 فروردین 92 1:18
سلام ممنون از دستور خوبتون میشه تو ظرف پیرکس مستطیل درست کرد ؟در اون صورت باید کاغذروغنی بیندازیم یا اینکه چرب کنیم کافیه؟بازم ممنون


سلام عزيزم
بله.نه ديگه نيازي نيست.كفشو چرب كنيد كافيه
ساناز
19 فروردین 92 0:20
به به این خیلی هوس انگیزه


حميده
18 خرداد 92 17:18
سلام من اين كيك رو 2بار درست كردم ولي هر دفه خمير ميشه ونميپزه علتش چيه؟ مرسي


سلام عزیزم
احتمالا قالبتونو کوچیک انتخاب میکنید
مدت زمان گذاشتن توی فر رعایت بشه و اینکه حتما فر رو حداقل یه ربع قبل گرم کنید...
میزان مواد رو هم دقیق اندازه گیری کنید.
حميده
19 خرداد 92 11:54
ممنون از جوابتون من همه رو رعايت ميكنم فقط من وقتي روش طلايي ميشه از فر ميارم بيرون يعني نيم ساعت ميترسم بيشتر بذارم بسوزه اشتباه ميكنم؟


نه باید همون نیم ساعت(تازه برای بعضی فرها زمانش فرق میکنه که با امتحان کردن به دستت میاد)رونگه داری.
شعله پایین فر رو روشن میکنی دیگه؟طبقه وسط؟
حميده
20 خرداد 92 12:19
من از كانوكشن ماكروفر استفاده ميكنم با كيك هاي ديگه مشكلي ندارم ولي نميدونم چرا اين يكي خوب نميشه راستي مايه كيك من مثل خمير شل شد درسته؟


بعضی ماکروفرها دکمه پخت کیک دارند.اگه منظورتون با اون هست اون دکمه برای این کیک مناسب نیست.چون مواد و بافت کیک یکسان نیست...

شما از دکمه پیتزا و لازانیا استفاده کنید که فکر میکنم زمان پخت اون 45 دقیقه با قدرت 900(اگه اشتباه نکنه،چون من از ماکروفر استفاده نمی کنم)هست...

خمیر کیک مثل خمیر کیک میشه.لیوان مورد استفاده از اون لیوانهای دسته دار که توی دستور کیکساده هست استفاده میکنم...


حميده
20 خرداد 92 12:22
لطفا راهنماييم كنين آخه اين كيك بدجوري ذهنمو درگير كرده 2 بار پيش شوهرم ضايع شدم
مامان سارینا جون...
28 خرداد 92 13:57
سلام عزیزم، فوق العاده کیک قشنگیه ولی نمی دونم چرا من یک بار درست کردم، به زیبایی شما نشد...
پخته شد و خمیر نبود ولی از پفی که شما عکسش رو گذاشته اید خبری نشد...
به نظر شما برای پف کردنش می شه آیا با دستور زیر کار کرد؟؟
به این طریق که اول کار زرده ها و سفیده ها رو جدا کنیم و سفیده رو در ظرف جدایی بزنیم تا پف کنه و کنار بگذاریم.
در ادامه زرده ها رو به طریقی که شما گفته اید در مراحل کار استفاده کنیم و در لحظه آخر سفیده رو اضافه کنیم و با احتیاط و به شکل دورانی هم بزنیم ( خیلی زیاد نباید هم بزنیم)


به نظر شما اگه از این روش استفاده کنم آیا امکان داره که بیشتر پف کنه؟؟؟؟

در ضمن من فر دارم و فر من طوری هست که هم زمان شعله بالا و پایین با هم نمی تونه روشن باشه، به همین جهت بعد از قرار دادن قالب کیک در فر از قبل گرم شده، اول شعله پایین رو روشن می کنم و بعد از تقریبا 45 دقیقه، شعله بالا رو چند دقیقه روشن می کنم تا یک کمی طلایی بشه.
آیا به نظر شما روش درستی هست یا نه و روی پف نکردن کیک این عامل تاثیر داره؟؟؟

لطفا کمکم کنید..
اگه می شه سریع تر جوابم رو بدین چرا که آخر هفته مهمان دارم و سعی می کنم این کیک رو درست کنم.
ممنون از توجه و راهنمایی های همیشگی تان.


سلام گلم
اینکه سفیده رو درپایان اضافه کنید میتونه توی پف کردن موثر باشه.هیچ فری دو شعله بالا وپایینش باهم باز نمیشه...این عملتون درست بوده
مراحلی که گفتید توی پف کردن تاثیر داره.درحین پخت نباید درب فر رو باز کنید.پف کیک میخوابه،قالبتون اگه بزرگ باشه یا خیلی کوچیک باشه کیک پف نمیکنه.
آردتون رو سه بار الک کنید
فرتون گرم باشه ولی خیلی همنباید داغ باشه.10 دقیقه قبلش روشن کنید خوبه...
لازم به ذکره این کیک مثل کیکای معمولی پف نمیکنه (راستی مواد داخلش رو هم تقریبا خشک باشه که روبتش تاثیر منفی روی خمیر نذاره)
انشاالله جلوی مهموناتون رو سفید بشید و مارو هم دعا کنید
مهسان
19 تیر 92 18:45
وای محشره
ببین تو را خدا دهن روزه
من دیگه از وب خوگشلت باید برم فعلا چون اینجوری داه گشنم میشه حسابی ولی مگه دلم میاد
تمام دستوراتتون را دارم میخونم و پرینت میگیرم
خوشحال میشم اگه وقت کردید به وب منم سر بزنید


قربونت برم.خودت محشري
چشم ميايم پيشت
فهیمه
30 تیر 92 19:20
سلام سارا جون
منو میشناسی؟ مامان پرهامم
بعد از 7 ماه بالاخره برگشتم.
من تصمیم گرفتم غذاهای جدیدی رو به سفره مون اضافه کنم و اولیش این کیک گوشت شما بود
عاشقتم سارا
دو بار درست کردم و هر دو بار تقریبا" عالی شد با اون توضیحات کامل و خوبت
خیلی خوشمزه بود ولی تا وقت افطار همش اون جمله ی آخرت تو ذهنم می چرخید و دیوونه م کرده بود که:
با نوشتن دستور کیک خودتم هوسشو کرده بودی
بازم مرسی
حتما" دستورای دیگه ت رو امتحان می کنم


سلام فهيمه جانم.خوبي عزيزم
دلم برات تنگ شده بود
خوشحالم خوشت اومده خانم كدبانو
كاش عكسشم ميفرستادي برامون
راستي شمارت تغيير كرده؟
مهناز مامان ترلان کوچولو
18 شهریور 92 0:47
عزیزم من اینجا هم نمیدنم منظورت چه آردیه

از آرد نانوایی
مهناز مامان ترلان کوچولو
22 شهریور 92 13:46
سلام من دیشب این کیک رو درست کردم عالی بود خیلی خوشبو و خوشمزه بود هنوز مزه اش پای دندونمه ممنونم از شما که با این دستور پختهای عالی شادی رو به خونه ی ما آوردین

سلام عزیزم
نوش جانتون باشه خوشحالیم که خوشتون اومده
صبا
10 آبان 92 0:46
سلام باتشکر از وبلاگ خوبتون کیک کوشتو درست کردم خیییییییییلی عالی شد بازم ممنون


سلام گلم.خواهش میکنم.خوشحالم خوشتون اومده
مهدیه
18 دی 92 15:43
سلام دوست عزیز من امروز کیک گوشت را پختم.منتها به نظرم خمیرش کمی تهش مزه بکینگ پودر میداد!و اینکه رویش بعضی جاها خیلی پف کرده بود که ترک خورده بود و بعضی جاها کم پف کرده بود و مثل عکسی که شما گذاشتید یکدست پف نکرده .چرا؟آخه هروقت کیک خانگی هم میپزم پفش همینجوری میشه؟و یکدست نیست؟البته باید بگم من در همه مراحل اضافه کردن مواد و حتی زمان آرد اضافه کردن از همزن برقی استفاده میکنم آیا اشتباهم همین است؟ لطفا کمکم کنید .آخه میخوام یکبار برای میهمانی این کیک گوشت و یک کیک خانگی بپزم.و البته من اصلا کدبانو نیستم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم اول از همه بگم کدبانو بودن به این نیست که هرچی درست کردی خوب بشه...از نظر من کدبانو بودن یعنی علاقه و پشتکار و حوصله ای که برای کارهای خانه به خرج میدی و شما هم همه ی اینا رو داری اینکه طعم بیکن پودر گرفته و بعضی جاها پف کرده و بعضی نه میتونه دو دلیل داشته باشه...اول اینکه همه مواد یکنواخت مخلوط نشدن...بیکین پودر رو همراه آرد سه بار الک کن...و هنگام هم زدن مطمئن شو که همه مواد به خوبی مخلوط شدن(به پست کیک ساده مراجعه کن) دمای فر هم خیلی مهمه...خیلی بالا بودن دما و یا خوب گرم نشدن فر باعث میشه کیکت پف نکنه.و یا یه قسمتی از شعله ی فر کامل باز نشه... بیکینگ پودر اگر زیاد بریزی هم نتیجه عکس داره...دو قاشق مرباخوری سرخالی استفاده کن انشاالله سری بعد کیکهات عالی بشن
mina
23 شهریور 93 19:13
سلام ،عزیزم قالب شما تقریبا چه اندازه س؟و اینکه فر من واسه هر چی حالتش فرق میکنه،واسه پخت این غذا از حالت پخت کیک استفاده کنم یا پیتزا؟تو پخت کیک حرارت فقط از اطرافه اما واسه پیتزا از پایین هم میزنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم قالب سایز متوسط...حدودا 23...باید از پخت کیک استفاده کنید و حتما قبلش فر رو خوب گرم کنید.دقیقا با فرتون آشنایی ندارم من فرم هم برای پیتزا هم کیک حرارت از اطراف میرسه
اسمان شب
21 بهمن 93 12:05
وااااااای مرسییییی به نظر خوشمزه میاد
vahide
27 فروردین 94 13:32
سلام منم این کیک درست کردم عالی شد
منیره
7 خرداد 94 11:27
سلاام من از بیننده های خاموش وبلاگ شما هستم. از دستور این کیک خوشم اومده ولی میشه به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله خیلی هم خوشمزه میشه
سحر
1 تیر 94 20:05
دستورتون عااااالیه... محشره... تا حالا چند بار درست کردم و بی نظیر بوده واقعا ممنونم ازتون
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جان
شیما
8 مرداد 94 10:47
خسته نباشید. یه سوال داشتم اگه زود جوابمو بدید ممنون میشم. من برای شام مهمون دارم . میخوام بدونم اگه چند ساعت زودتر موا دو آماده کنم تو قالب بریزم و نزدیک اومدن مهمانها تو فر بزارم مشکلی پیش نمیاد. تو رو خدا زود جوابمو بدید. ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلامت باشی عزیزم.شرمنده دیر جواب میدم...بهتره خیلی زود درست نشه...میتونی کلا زودتر درستش کنی و کنار بذاری...این کیک هر چی بمونه خوشمزه تر میشه بازم ببخشید دیر جواب دادم
فاطمه
1 مرداد 95 17:24
سلام عزیزم میشه تو قابلمه هم درست کرد؟ با چه شعله ای و چقد طول میکشه؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام بله دقیقا شعله ای که برنج رو دم میکنید و همون حدودا یکساعت
زینب
23 دی 98 11:51
خمیر من خیلی سفت میشه اگه یکم آب اضافه کنم خراب میشه؟ به جای ماست میشه شیر بریزم؟