وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پیتزا ماهیتابه ایی

1391/12/22 11:09
37,117 بازدید
اشتراک گذاری

معمولا پیتزاهامو در فر یا ماکرو ویو درست میکنم ولی این پیتزا با ماهی تابه درست میشه که طرز پختشو فرشته جون (مامان فرنیا) بهم دادن. درستش کردم و خیلی هم خوب و خوشمزه شد.

مواد لازم برای خمیر پیتزا :

ارد:  5/ 1 پیمانه

نمک : ا قاشق مربا خوری

ماست : نصف پیمانه

روغن : 5 قاشق غذا خوری

بکینگ پودر: 2 قاشق مربا خوری

تخم مرغ : 1 عدد

به دلخواه میشه از پودر آویشن یا زنجفیل یا جعفری خشک شده هم استفاده کرد که خمیر خوشمزه تر میشه.

...........................................

طرز تهیه ی خمیر:

مواد خشک را با هم مخلوط میکنیم و کنار میذاریم.

مواد دیگه رو که شامل : ماست ، تخم مرغ ، روغن هستش ، با هم مخلوط میکنیم .

و به مواد خشک اضافه کرده با قاشق خوب هم میزنیم.

این خمیر نرمه و به دست میچسبه.

کف ماهی تابه ی متوسط را چرب کرد و نصفه این خمیر را با قاشق داخل ظرف میذاریم. بعد انگشتامونو چرب کرده و خمیر را پهن میکنیم.

مواد مورد نیاز برای داخل پیتزا که طبق سلیقه هست را آماده میکنیم :

(گوشت چرخ شده که با پیاز تفت دادیم.

سوسیس

قارچ

فلفل دلمه ایی)

ابتدا روی خمیر را با سس قرمز میپوشونیم و سپس مواد بالا رو لایه لایه روی خمیر میچینیم.

در آخر پنیر پیتزا اضافه میکنیم.

پیتزا رو روی حرارت کم قرار میدیم . ابتدا 15 دقیقه  بدون اینکه درب ظرف را بذاریم تا خمیر پخته بشه . بعد 10 دقیقه هم با درب تا پنیر آب بشه.

طبق این زمان بندی دقیقا همون چیزی که میخواهید به دست میاد.

طعمش که عالی شد .

خیلی راحت و آسون درست شد.

 

 

 

لینکهای پیشنهادی ما


طرز تهیه خمیر پیتزا

 

 

طرز تهیه پیتزا حلزونی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

سارا مامان علی
22 اسفند 91 9:24
هی وای من یه لحظه اومدم فکر کنم اشتباهی اومدم
کی این دوتا دستورو گذاشتی؟؟




میخواستم تلافی این مدت تنبلی رو در بیارم.چشم نزنم ایشالله زودی برمیگردم.
مریم مامان آریا
22 اسفند 91 13:50
یعنی الهی هر چی از خدا می خواین خدا بهتون بده
الهی خیر دنیا و آخرت رو ببینی ماااادر

یعنی ها از اون دعاهایی که فقط مادر بزرگا براتون می کنن براتون کردم
آخه شما نمی دونین اینها غذا برای یه مامانی که بچه اش بد غذاست و دلش می خواد گوشت و چار تا چیز مفید بهش بده چقدر ارزش داره
آریای من خیلی غذای فست فودی دوست داره که قعا هم مضره و ما نمگیریم اما اینها که خونگی خیلی خوبه من دوست دارم آریا هم دوست داره
این چند تا غذای آخری واقعا عالی بود
دست دست اندرکارای این وبلاگ طلاااااااااااااااااااا


قربونت برم مریم جون . محتاج همین دعاهای خوبه شما هستیم.
من هم یه مادرم و سعی میکنم بهترن و سالمترین غذا رو برای دخترم درست کنم.درسته غذاهای خوشکل و خوشمزه زیاد هست ولی دنبال چیزی هستم که سالم باشه و البته در کنارش خوشمزه هم باشه .

ممنون از توجهتون.
سارا مامان علی
22 اسفند 91 14:29
دستت درد نکنه.عالین.منتظر بقیه دستورها هستم
هرچند هنوز فرصت نشده دستورهارو کامل بخونم
مامان آریا چه باحال دعا کرده


خواهش میکنم. ایشالله خوشتون اومده باشه.
گل
22 اسفند 91 23:19
سلام....وبلاگ زیبایی داری منوهم لینک کن راستی من دراین وبلاگ لوگو وبنرهای زیبابرای وبلاگتان میسازم باارزانترین قیمت فقط2000تومان منتظرتم
سپیده از وبلاگ "کودک من"
23 اسفند 91 1:13
ما چه گناهی کردیم که تو رژیم هستیم و شما باید این غذاهای خوشمزه و خوش قیافه رو بزارید


عزیزم غذاهای من کلا رژیمی هستن.
اگر هم از موادی داخلش استفاده میشه مثل سوسیس ، شما میتونید یه چیز دیگه جایگزین کنید.
مامان ثمین
23 اسفند 91 22:11
عزیزم ممنونم قشنگم مرسی از این همه اطلاعات خوب اگه باتبادل لینک موافین بهم خبرمیدین؟
mahdi...........
24 اسفند 91 16:18
سلام برشماوبلاگ نویس عزیز وبلاگ بسیارخوب وزیبایی دارین...به منم سربزنید درصورت امکان مارالینک کرده یه خواهش هم ازشمادرام :چون بازدیدشمازیاداست میخواهم ازوبلاگ ما بقیه هم استفاده کنند لطف کنید لوگوی وبلاگ ماراهم بگذاریدبه وبلاگتان خیلی خوشحال میشوم کدلوگوی مادر سمت راست وبلاگ بالای آمارگیرهست کپی کنیدوبه وبلاگتان بگذارید این یک خواهش بود ودراین ثواب بزرگ سهیم باشیدوبااین کارخدمتی برای امام زمان انجام بدید منتظرجواب شماهستم بازهم تشکرویژه دارم ازشما
مامان محمد و ساقی
25 اسفند 91 13:10
به به غذای مریم خانم.دستت درد نکنه عزیزم.


خواهش میکنم مینا جون.
مامان ماهان
26 اسفند 91 16:25
چه عالی.شام امشب هم مشخص شد.ممنونم مریم بانو


خواهش میکنم خانمی.
اشپز جوان
27 اسفند 91 16:52
سلام ممنون از سایتتون .
لطفا بگین که وقتی بخوایم تو ماکرووی درست کنیم همه مواد رو بذاریم بعد بره تو فر یا نه!!


اکروویو دستور پخت داره. ابتدا 10 دقیقه بشقاب سرامیکی باید گرم بشه سپس 10 دقیقه هم پیتزا حرارت ببینه. البته همه ی مواد با هم گذاشته میشه.
الهام
16 خرداد 92 13:53
متأسفانه پست سکوت رو پیدا نکردم.
asal
28 خرداد 92 15:43
ادرش ارد چیه ؟؟؟؟
اخ جون مامانم میخواد برام درستت کنه


آرد سفيد عزيزم
مژګان
12 مرداد 92 19:09
سلام خانومی خسته نباشید بااین دستور پیتزا درست کردم خیلی خوب شد سپاس از شما وتقدیم به شما
saida
30 مرداد 92 20:18
مرسی درستش کردم خیلی خشمزه بود
saida
2 شهریور 92 14:06
خمیر پیتزا رو دو برابر درست کردم خیلی سفت در اومد به سختی همش میزدم این سفت بودن خمیر خوبه یا باید بهش ماست اظافه کنم


اگر همه مواد رو دوبرابر کردید نباید سفت میشده...شاید در اندازه گیری اشتباه کردید...به نظرم میزان روغن رو بیشتر کنید بهتره...
saida
3 شهریور 92 11:38
سلام
همه مواد رو دقیق اندازه گرفتم
واسه پیمانه از لیوان استفاده کنم یا لیوان پلو پز؟




سلام عزيزم
توي اين وبلاگ منظور از پيمانه،پيمانه پلوپز مي باشد
مامان ریحان
24 مهر 92 1:52
سلام
ممنونم ازت مریم جون عالی بود دستورت من درست کردم با این روش خیلی خمیرش خوب بود درست از همون خمیرایی که من دوست دارم


سلام گلم.خواهش میکنم.خوشحالم خوشت اومده
saida
8 آبان 92 11:14
سلام عزیزم
حالا دیگه تموم فامیلمون از این پیتزا درست میکنن
میگم نمیشه این خمیر و روی سینی فر پهن کنم اگه میشه جواب بدید و چقدر زمان بهش بدم
مرسی

سلام گلم.خوشحالم که از این دستور خوشتون اومده.انشاالله همه لحظاتتون شاد باشه
میشه عزیزم.برای خمیر پیتزا 20 دقیقه با شعله پایین کافیه...البته بستگی به ضخامت خمیر هم داره.باید بعد از 20 دقیه(با دمای 180 درجه)خمیر رو چک کنید.برای روی پنیر هم 10 دقیه گریل رو بزنید تا پنیر برشته بشه
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
21 آبان 92 15:49
http://niniweblog.com/upl/nini6368/13567230163.jpg این هم پیتزا تابه ای ِ من ممنون از دستور عالی تون . . .
یکی از مامان ها
پاسخ
واااای چه خوشگل شده خواهش گلم
زینب
14 فروردین 93 13:10
سلام عسیسم خوبی؟ مرسی بابت این دستور خوووووشمزه من اینو درسش کردم و گذاشتمش تو وبم بیا ببین چههههه کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلاااام گلم.نوش جونتون...میام حتما
عارفه
4 مرداد 93 16:20
واي دستت در د نكنه خاله پيتزا عالي بود داداشم يك ماه بود كه من و مامانمو ذله كرده بود كه من پيتزا ميخوام از وقتي خورده به من ميگه فقط برام پيتزا در ست كن صبحانه و نهار وشامو پيتزا مي خوره غذاش شده پيتزا يعني اينقدر خوشمزه اس
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جانتون عزیزم
آیسا
1 بهمن 93 17:17
سلام وخسته نباشید خدمت شما کدبانوی نمونه وبلاگتون عالی هست ببخشید یه سوال دارم شما نوشتید نیمی از پنیر را توی ماهیتابه بریزیدودر مورد نصف دیگر ان صحبت نکردید..اگه منو راهنمایی کنید ممنون میشم واینکه ضخامت خمیر چقد باید باشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سلامت باشید توی دستور نگفتیم نیمی از پنیر! ضخامت مثل نان پیتزای معمولی هست