وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

رولت کالباس

1391/12/28 9:45
17,868 بازدید
اشتراک گذاری

یه عذای ساده و  البته مناسب برای ایام نوروز که نیاز به تهیه ی غذای فوری داریم.

و بسسسسیار خوشمزه.خوشمزه

مواد لازم برای  نان رولت :

آرد : 3 قاشق غذا خوری

تخم مرغ : 2عدد

شیر : 4/ 1 پیمانه

روغن : 1 قاشق غذا خوری

نمک ، پودر آویشن ، سبزیجات معطر و.... : به دلخواه

....................................................................

طرز تهیه :

ایتدا تخم مرغ و شیر و روغن را با هم مخلوط کرده و در ظرف دیگر ارد و نمک و ... را با هم مخلوط میکنیم.

بعد همه ی مواد را با هم مخلوط کرده و مطمئن شوید که ارد گلوله گلوله نشده باشه.

 

سپس کف ماهی تابه (مسطتیلی خیلی بهتره مثل ماهی تابه happy coll )

 

را کمی چرب کرده و مقداری از مواد را داخل تابه میریزیم.

 

من این مقدار مواد را 2 بار درست کردم.دقت کنید نباید ضخیم بشه.

 

دو طرف نان را سرخ کرده و سپس لای پارچه ی تمیزی میذاریم و لوله میکنیم تا خنک بشه.و نرم بمونه:(دقت کنید نسوزه چون خیلی سریع سرخ میشه.)

مواد لازم برای لای رولت:

سیب زمینی اب پز شده : 2 عدد

خیار شور : 4 عدد

سس مایونز کم چرب: به مقدار لازم

کالباس : برای هر رولت 4 برگ(به جای کالباس میتونید از مرغ پخته ی شده ی ریش ریش شده استفاده کنید)

جعفری خرد شده : 2 قاشق غذا خوری

..................................................................

طرز تهیه:

ابتدا سیب زمینی را رنده کرده وبا خیار شور که نگینی ریز خورد کرده ایم و جعفری ها  ، مخلوط میکنیم.

سپس نان رولت را پهن کرده ابتدا روی آن را با سس میپوشانیم:

ورقه های کالباس را روی ان قرار میدهیم:

و در آخر مخلوط سیب زمینی را هم روی آن ها پهن میکنیم:

سپس رولت را به آرامی لوله کرده و حدود 1 ساعت در یخچال میگذاریم تا مواد خودشونو بگیرن :

سپس برش داده و تزیین میکنیم:

پریسا که خیلی خوشش اومد.

یه شام سبک یا دسر یا عصرونه . برای پارک رفتن هم یه لقمه ی کوچولوی خوشمزه برای بچه ها و بزرگترها....

مامان پریسا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان محمدسجاد
26 اسفند 91 11:56
سلام شما خیلی مامان مهربونی هستید که به فکر غذای سالم و رژیمی برای بچه ها هستین ولی میخواستم بگم این غذا به خاطر داشتن کالباس و خیارشور و سس مایونز نه سالمه و نه رژیمی. این تذکرو ازبابت اینکه شما تبلیغ رژیمی بودن این غذا رو کردین گفتم.اما واقعا غذاهای قبلیتون عالی بودن.باتشکر ازشما


ممنون از توجه و تذکر شما.
عزیزم برای سس باید بگم که هم کم چربه و هم خیلی کم باید استفاده بشه.
خیار شور هم تا به حال نفهمیدم که ضرری داشته باشه مگر این که حکم جدیدی در این زمینه صادر شده باشه

فقط میمونه کالباس که من هم با نظر شما موافقم.و همیشه هم به دوستان گلم پیشنهاد میکنم که اگر از یه نوع مواد غذایی نمیتونید استفاده کنید به جانشین خوب پیدا کنید.من هم به این موضوع فکر میکنم. احتمالا بشه به جای کالباس، سطح رولت رو با مرغ پخته شده و ریش ریش شده پر کرد.

این هم مشکل رژیمی نبودن این غذا
سارا مامان علی
26 اسفند 91 12:20
وای چه غذای خوشگلی...عالیههههههههه
حتما توی عید درستش میکنم.
ممنون مریم جون


ممنون سارا جون. بابت تشویقاتون.
مامان امیرعلی جیگر
27 اسفند 91 16:40
مریم جون دمت گرم عجب چیزه خوشمزه ای.چه آسون هم هست اگه خدا قسنت کرد درستش میکنم.(منظور از خدا تنبلی بود)
مامان محمدسجاد
28 اسفند 91 0:19
بازم سلام .چون وبلاگ شما بازدید زیاد داره و من هم کارشناس تغذیه هستم وظیفه خودم دونستم که چند تا نکته تامل برانگیز تغذیه ای رو با شما در میون بذارم.امروزه در تمام محافل علمی از سس مایونز به عنوان سم کبد یاد میکنند و جالبه که این موضوع نه به خاطر چربی بالای اونه بلکه به خاطر ترکیبات خاص و مضریه که داره.دو تا از این مواد بنزوات سدیم و سربات پتاسیم هستن که فوق العاده سرطان زا هستن.از طرفی از بین تمام مواد غذایی هیچ ماده ای به اندازه سس مایونز برای پوست مضر نیست(قابل توجه مادراندر مورد خیارشور هم باید بگم که کلا هر مضراتی برای نمک میشناسیم در مورد خیار شور هم میتونه صادق باشه.مقدار مصرف مجاز دریافتی روزانه نمک برای بزرگسالان حدود 6گرم وبرای کودکان حدود 3 گرمه ولی متاسفانه دریافتی روزانه اکثر افراد بیش از ده برابر این مقدار است به همین دلیل توصیه میشه از خوردن موادی که به انها نمک اضافه میشه مثل انواع کنسروها و خیارشور وماهی و گوشت نمک سود شده و... تا جای ممکن پرهیز کنین این مطلب به خصوص در مورد سالمندان و کودکان و زنان باردار که کلیه هایشان توانایی کمتری در دفع نمک دارد حساسیت بالاتری دارد.(در نظرات بعدی شما را با نمک دریا که مضرات نمک معمولی را ندارد و اتفاقا فواید هم داردو در واقع همان نمکی است که در روایات توصیه شده که قبل و بعد از غذا کمی از ان را بخورید تا سالم بمانید صحبت میکنم که البته راحت هم میشه تهیه کرد.)امیدوارم این مضراتی که ذکر شد برای اصلاح جمله که در ابتدای دستور عنوان شد کافی بوده باشد.البته من خودم هم ممکنه از این غذاها (البته بدون سوسیس وکالباس) گاهی درست کنم ولی حساسیت من روی کلمه رژیمی بود که خدای نکرده مادری که شاید اطلاعات تغذیه ای زیاد نداشته باشد به گمان رژیمی بودن این جور غذاها را به عنوان یک غذای سالم به رسمیت بشمرد.به امید سلامتی تمامی خانواده های ایرانی به خصوص کودکان خردسالی که ما میتوانیم شکل دهنده ذائقه انها باشیم.


سلام عزيزم
توضيح پستمون اصلاح شد
ممنون از نكات آموزنده اي كه گفتيد.اميدوارم بتونيم همشو اجرا كنيم
هرچند واقعا جوري شده كه نميشه به طور كامل از سفره غذاييمون حذفشون كنيم و با توجه به دستورهايي كه تا الان گذاشتيم حتما متوجه شديد كه مصرف اين مواد رو ما هم به حداقل رسونديم.
ممنون از توجه و وقتي كه ميذاريد.منتظر نظرات آموزنده شما هستيم
ساناز
28 اسفند 91 14:48
ممنون عزیزم ایده ی جالبیه
مامان محمد و ساقی
6 فروردین 92 21:20
مریم جون این باید خیلی خوشمزه باشه
مژګان
27 فروردین 92 12:44
سلام خانمی خسته نباشید دیروز رولت کالباس درست کردم خیلی خوشمزه و خوب از اب در اومد سپاس از توضیحات خوبتون فقط بګم جعفری نداشتم از نعناع خشک استفاده کردم بازم خوب شد برای اولین بار بود دفعه بعد جعفری استفاده میکنم ممنون تقدیم به شما


سلام عزیزم.خوشحالم خوشتون اومده