وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کوکوی بادنجان 1

1391/4/22 10:41
13,149 بازدید
اشتراک گذاری

فکر کنم بیشتر مامانا طرز تهیه کوکوی بادنجان رو بلد باشن ولی گفتم طرز تهیشو بذارم برای تعداد محدودی که ممکنه تا حالا این کوکوی خوشمزه رو درست نکرده باشن...

طرز تهیه ادامه مطلب...

کوکوی بادمجان

 

مواد لازم

بادنجان نسبتا درشت:4-5 عدد

تخم مرخ :1عدد

سیر :3 حبه درشت

آرد :2 قاشق غذاخوری

پیاز نگینی و تفت داده شده:1 عدد متوسط

نمک.زردچوبه.فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا بادنجانها را کبابی میکنیم (اصلش باید بادنجانها سرخ بشن ولی چون خیلی روغن مصرف میکنه من کبابیش میکنم.به شخصه طعم بادنجان کبابی رو خیلی بیشتر دوست دارم)بعد روشون آب سرد میگیرم تا پوستشون راحت کنده بشه و گوشت بادنجان جدا بشه.سیر ها را له میکنیم و با بادنجانها میکوبیمشون

کوکوی بادمجان

بعد توی یه ظرف دیگه میذاریمشون و یک عدد تخم مرغ و آرد و پیاز و نمک و زردچوبه و فلفل(اگه دوست داشتین)رو بهش اضافه میکنیم و همه مواد رو مخلوط میکنیم

کوکوی بادمجان

من دیشب که خواستم این کوکو رو درست کنم ،امتحانی 2 قاشق شوید خشک هم اضافه کردم تا از حالت سادگی بیاد بیرون.مزشو بهتر کرد...

بعد در روغن داغ هر مدلی که دوست داشتین کوکوها رو سرخ میکنید

کوکوی بادمجان

حواستون باشه باید شعله گاز کم باشه چون کوکوی بادنجان زود میسوزه

اینم ظرف آماده کوکو جهت سر.ببخشید ، تزئیناتش ماله 12.30 شبه خیلی حوصله نداشتم خوشگش کنم

کوکوی بادمجان

قیافش همینجوری میشه.فکر نکنید سوخته ها

** مدلای متفاوتی کوکوی بادنجان رو درست میکنن ولی برای ما زنای شاغل این مدلش راحتترهچشمک

** سعی میکنم مدلای دیگشم درست کنم و دستورشو براتون بذارم.البته اگه دوست داشتین

** اگه حس کردین مایه کوکوتون شله میتونید میزان آرد رو بیشتر کنید

امیدوارم خوشتون اومده باشه

ضدحال نوشت:علي اصلا از طعم بادنجون كبابي خوشش نيومد و هيچي نخوردناراحتمامانم هم گفت اونجوري كه سرخ ميكني بهتره.گفتم شما رو هم درجريان بذارمچشمکدارم به ذائقه خودم شك ميكنمنگرانمتفکر

مامان علی خوشتیپ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان مرجان
21 تیر 91 13:38
بابا قالبت ما رو کشته
ای باسلیقه ای هنرمند ای شف!


مریم
21 تیر 91 14:05
ساعت 12.30 شب عجبببببببببببببببببب

پس کی استراحت می کنی عزیزممممم

کوکوی بادنجان هم باید خیلی خوشمزه باشه چون بادنجان کبابی که طعم دودی بگیره را خیلی دوست دارم

******* خصوصی******
چرا نیومدی آپمو ببینی

********************


ما که استراحت نداریم عزیزم.12:30اول شبمونه
********خصوصی******
وای ببخشید.امروز خیلی سرم شلوغ بود.الان میام
شبنم
21 تیر 91 15:26
سلام
خسته نباشید و دستتون واقعا درد نکته که این همه با انرژی هستین.خوشم میاد از خانومای زرنگ و باحال که به همه کارشون می رسن.براتون آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارمک
راستی اگه جسارت نباشه می خواستم بگم توی این کوکو اگه فقط سیر بریزیم و پیازشو حذف کنیم بهتر از آب درمیاد و زیاد شل نمیشه.این دستور رو مادر شوهرم که شمالیه گفته.


ممنون عزيزم
من پيازها رو تفت دادم و آبشون گرفته شد
اصل كوكوي بادنجان فقط بادنجان تفت داده و سير و آرد و تخم مرغه.براي تنوع پياز تفت داده شده رو اضافه كرديم.
خاله نرگس
21 تیر 91 16:33



حسناسادات
22 تیر 91 20:51
حتما درستش میکنم.
ولی به نظرم با بادمجون سرخ کرده مزش بهتره!!
آخه منم بادمجون کبابی دوست ندارم


منم به همين نتيجه رسيدم
سپیده
22 تیر 91 21:10
سلام. خوشحال می شم به وبلاگ منم سر بزنید و با نظراتتون دلگرمم کنید.
من خیلی بادمجان دوست دارم ولی تا حالا کوکوشو نخوردم. باید درست کنم. خانمی به وبلاگم بیا. دوست دارم لینکت کنم.


چشم حتما بهتون سر ميزنيم.
شما هم بزودي جزو لينكهاي ما قرار ميگيريد