وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

كباب كوبيده

1392/1/23 11:50
25,660 بازدید
اشتراک گذاری

دستورهاي غذاهاي سنتي كه طرز پختش رو همه بلدن رو نمي خواستم تو وب بذارم

ولي ظاهرا طرفداراش كم نيستن.ما هم هرچي دوستان بخوان براشون ميذاريملبخند

 

كباب كوبيده

مواد لازم براي 4 نفر:(حدود 10 سيخ)

گوشت چرخ شده مخصوص كباب كوبيده:نيم كيلو(گوشت گوساله از نظر قيمت خيلي مناسب تره،ميتونيد مخلوط گوساله و گوسفند هم استفاده كنيد ولي من هميشه گوساله استفاده ميكنم)

پياز پاك نشده:نيم كيلو

نمك.سماق:به ميزان لازم

آرد.جوش شيرين.آب زعفران:در صورت نياز

طرز تهيه:

پيازهارو پاك كرده و بشوييد و رنده كنيد

كباب كوبيده

 با يه پارچه توري كاملااااااااااااااا آب پيازها رو بگيريد.تا جايي كه زورتون ميرسه اين كار رو بكنيد

من كمي جوش شيرين به پيازها اضافه ميكنم.شما ميتونيد اين كار رو نكنيد(جوش شيرين آهن غذا رو از بين ميبره)

ميتونيد به ظرف آبي كه هنگام سيخ گرفتن كباب كنار دستتون ميذاريد جوش شيرين رو اضافه كنيد.ترجيحا به اون آب كمي از آب پيازي رو كه توي اين مرحله گرفتين اضافه كنيد

كباب كوبيده

پياز رو با گوشت چرخ شده و نمك و سماق خوب ورز بديد و بعد دوباره اونو توي چرخ گوشت يا ميكسر بذاريد تا مخلوط بشن و حالت چسبنده بشه(مهمه  ها)

گوشت رو قبل از مخلوط سه چرخه كنيد(بعضي ها ميگن بايد 1/4 گوشت رو سه چرخه كرد و به بقيه گوشت اضافه كرد .در غير اينصورت كباب سفت ميشه ولي با اين ميزان پيازي كه گفتم كباب ما سفت نخواهد شد)

اگه حس كردين گوشتتون باز هم شله كمي آرد به اون اضافه كنيد

فكر كنم تو عكش تونستم چسبندگي گوشت رو نشون بدم

گوشت رو بذارید 2-3 ساعت (بیشتر هم شد اشکال نداره)توی یخچال بمونه

كباب كوبيده

گوشت هم بلدين چجوري سيخ بگيرين ديگه!من خودم خيلي حرفه اي نيستم .دوست دارم عينه اين كبابيا همه سيخها مثل هم بشهنیشخند

به قسمت كمي از گوشت هم چند قاشق آب زعفران زدم و چون ميخواستم گوشتم شل نشه كمي هم آرد اضافه كردم.ميشه كباب زعفرانيچشمک

كبابها رو خيلي زخميم نگيريد كه از روي سيخ نيفتن...


ديدم بعضيا قبل از سيخ گرفتن كباب اونو توي ماهيتابه ميذارن و روي حرارت ورز ميدن و كباب رو نيم پز كرده و به سيخ ميگرن.ولي من اصلا حوصله اين كارهارو ندارم.شما امتحان كردين به منم بگيدنیشخند

كباب كوبيده

اگه ديواره هاي منقل بلند باشه خيلي بهتره.اينجوري كباب ها با شعله ملايم تري پخته ميشه.من توي منقل هاي بازاري هنوز منقل مناسب رو پيدا نكردم.به نظرم بايد سفارش بديم بسازن

راستي اگه حوصله باد زدن با بادبزن رو نداريد ميتونيد از سشوار كمك بگيريد(البته براي توي خونه)

هرچند كباب كردن ديگه وظيفه ي پدر خانوادسقلب

خوشحال ميشيم از تجربه هاي شما هم استفاده كنيم

كباب كوبيده

 ***وزن گوشت و پياز(با پوست) بايد با هم برابر باشه تا كبابتون ترد و خوشمزه بشه.مثل كبابيهاي بيرون.

خيليا از تخم مرغ هم استفاده ميكنند.اصلا اين كار رو انجام نديد چون هم طعم كباب رو بد ميكنه هم اونو سفت ميكنه

اگه همينجوري كه گفتم تهيش كرديد امكان نداره از سيخ بيفته

تشكر ويژه دارم از:دايي دوميم.زند دايي سوميم.خاله ام و ...نیشخندشیطان

سارا مامان علي

كباب مرغ و كرفس

كباب حسيني

كباب گوشت و قارچ

مرغ بريان شكم پر

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

مامان ساجده
23 فروردین 92 11:12
سلام عزیزم متین تو جشنواره آتلیه سها شرکت کرده اگه لطف کنید و به وبش بیاید و به آدرسی که هست برید و بهش رای بدید ممنون میشم در ضمن اگه به کوچولوی دیگه ای رای داده باشید بازم میتونید رای بدید
نیلوفر
23 فروردین 92 14:50
وااااااااااااااااااای روز تعطیلی دهنمون اب افتاد


ببخشید
مامان محمد و ساقی
23 فروردین 92 15:14
سلام سارا جون
این همون کوبیدست که گفتی اول شدی
دستت طلا
عالی شده



سلام عزیزم
نه این یکی دیگس ولی فرمولش همونه
ღباران ღ
23 فروردین 92 17:40
ازدست تو و کبابهای گومبولوت


توی عکس اینجوری میفتن
ღ باران ღ
23 فروردین 92 17:41
کباب چوبی هم داشتی...


مامانیه سپهر
24 فروردین 92 10:31
واییییییییییییییی سارا یه دونه ای به خدا. حتما حتما درست میکنم. دست گلت درد نکنه. اول صبحی تو اداره چه آبی راه افتاد از دهنمون.
راستی سارا جوش شیرین نزنیم چی میشه؟
فرقی توی سفتی و شلی گوشت نداره؟ روی طعمش چی؟


قربونت برم
هیچ اتفاقی نمیفته ولی اگه میخوای ببری بیرون از خونه استفاده بکنی بهتره.از سیخ نمیفته...
میگن باعث تردی میشه...کمی هم پف میده بهش...تو طعم نه!
خاله نرگس
24 فروردین 92 11:40
منننننننننننننننننننننننم میخوااااااااااااااااااااااااام


الهی بمیرم آبجیه نازم
نگاه نکن تو
فاطیما
24 فروردین 92 12:32
سلام
ممنون سارا جون حتما درستش میکنم
امیدوارم کباب من هم مثل کبابای تو خوب در بیاد


سلام عزیزم.خواهش میکنم
حتما بهتر از کباب من میشه
elham
24 فروردین 92 14:49
به به
نوش جوووووووووون


ممنون
mahdi...ܓܨܓܓܨ
24 فروردین 92 18:54
سلام..خوبي؟؟؟وبلاگ زيبايي داري....من به وبلاگت سرميزنم وخوشحال ميشم شماهم به من سربزنيدونظرتون روبگيد درصورت امکان منولينک کن ولوگوي منوبذاربه وبلاگت مهربون درضمن خبربده لينکت کنم واگه لوگوداري بده بذارم بع وبلاگم منتظرتماااااااااا...ممنون اينم کدلوگوي من: کدلوگوي اين وبلاگ
مام پارسا
25 فروردین 92 3:42
هی وااااااااااااای من....ساعت 3 و نیم نصفه شب باشه...آدم گرسنه باشه و بعد بیاد اینو ببینه
دیگه چه شوووووووووووووووووود


آخي
مام پارسا
25 فروردین 92 3:43
در اینکه هر چی ما بخوایم درست آموزش میدی شکی نیست
ولی من مهمونهام 2 روز دیگه دارن میان و من تو کف سوپ شیر موندم


چشم.امروز درست ميكنم.شرمنده
سپیده از وبلاگ "کودک من"
25 فروردین 92 15:42
هی وای من . چرا اینجا ایکون قورت دادن اب دهن نداره !!!



جالبه خودم اصلا از عكسا خوشم نيومد...!
مامان یلدا و سروش
25 فروردین 92 20:31
همسری کباب کوبیده های خوبی میزنه. ما هم یه شب تصمیم گرفتیم خودمان کباب کوبیده بدورستیم. چشمتان روز بد نبینه بجای اینکه کبابا سر از قابلمه در بیارن یا زیر آتیش بودن یا بعد تبدیل به گوشت قلقلی کوبیده شد


آخي پيش مياد ديگه.نااميد نشو
مریم
27 فروردین 92 9:14
واییییییییییییییی عجب کبابی شده


مينو
14 آبان 92 22:48
عزيزم خودت سيخ زدي؟ چه تميز و يه دست! آفرين!



بله خانومی!ممنون گلم
مژگان
18 آبان 92 16:58
سلام این دومین باری است که پیام می گذارم می خواستم از دستور کباب کوبیدتون تشکر کنم نکته مهم که وزن پیاز با پوست باید با وزن گوشت برابر باشه تو هیچ سایتی نیومده درست کردم عالی شد مثل بیرون
ممنون

سلام گلم...خوشحالم که براتون مفید بوده.آفرین به همتتون
sorour
3 اردیبهشت 93 9:59
وایییییییی چه کردییییییی دلمون خواست
یکی از مامان ها
پاسخ
قابلتو نداره عزیزم
نوین
6 آبان 93 1:14
سلام ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدتون میخواستم یه انتقاد کنم تو توضیحاتدون خیلی به جزییات نپرداختین مثلا اینجا برای من که تا حالا کباب کوبیده درست نکردم این سوال پیش اومد که باید آب پیاز رو با گوشت چرخ کرده اضافه کنیم یا پیازی که آبش گرفته شده ؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون از توجهتون پیازی که آبش گرفته شده هست رو با گوشت قاطی میکنیم.درغیر اینصورت گرفتن آب پیاز چه سودی داره؟! آب پیاز رو میتونید بریزید یا میتونید نگه دارید موقعی که دارید کباب رو سیخ میگیرید باهاش دستتون رو مرطوب کنید
رضا
20 تیر 94 16:20
از بس آرد زدی روش سوخته
یکی از مامان ها
پاسخ
من اصلا توی کباب هام آرد نمیزنم استاد!
مهدی
25 مهر 94 23:42
سلام. تنها هنر من کباب پختن و خوردن هست. انواع کباب... جوش شیرین جدا از مضرات پزشکیش، توی کباب برا فرم گرفتن و نریختن میزنن..مخصوصا تو کبابی ها میزنن تو ابی که دست رو میزنن توش و سیخ میکشن که فرمی که میدن بعد پختنم حالت لقمه لقمه میمونه.. کباب دوستان حرفه ای هم با یه نگاه متوجه میشن که جوش شیرین داره یا نه..اگه زیاد بزنی کباب سفت و لاستیکی میشه روشم میسوزه! اگه مستقیم به پیاز بزنی پیاز سبز رنگ میشه..من موقع سیخ زدن نصف ق چایخوری میزنم تو اب و دستم میزنم توش..شکل کبابام هم کاملا حرفه ای و انگشت نگاری شده هست! اگر مایل هستید عکس و روش پخت کباب کوبیده خودم را میفرستم بزارید برای دوستان. کباب مزاج گرم (که رو حرارت ورز داده میشه قبل پخت) و مزاج سرد و جوجه و... البته روش تهیه منم مثل شما هست فقط من پیاز رو خیلی کمتر میزنم! اما این بار روش شما رو میخوام امتحان کنم.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از توضیحاتتوناگر بفرستید خوشحال میشیم.فق عکس ها واضح و هنری گرفته بشه
مهدی
25 مهر 94 23:46
نمیدونم نظرم ارسال میشه یا نه...؟ ممنون از وبلاگ خوبتون. مهدی از اهواز.
یکی از مامان ها
پاسخ
ارسال شده.ممنون از شما