وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خوراك مرغ و تره بار

1392/1/27 9:54
12,253 بازدید
اشتراک گذاری

هر چي بگم خوشمزس كم گفتمخوشمزهخوشمزهخوشمزه

مديونيد درستش نكنيدنیشخندزبان

خوراك و مرغ و تره بار

مواد لازم:

سينه و ران مرغ خرد كرده:1 كيلو

پياز ساطوري شده:1 عدد(متوسط)

سير خرد شده:1-2 حبه

برگ كرفس:1 شاخه

شويد:3-4 شاخه

جعفري ساطوري:٥-4 قاشق

هويج پوست گرفته و خرد كرده:2-3 عدد

كدو پوست گرفته و خرد شده:2-3 عدد

قارچ خرد شده:8-10 عدد

آرد:3 قاشق غ

كره:حدود 50 گرم

خامه:نصف پيمانه

روغن.نمك.فلفل به ميزان لازم

طرز تهيه:

مرغها رو در روغن تفت بديد تا طلايي رنگ بشه


خوراك مرغ و تره بار

سپس مرغها رو خارج كنيد و در همان روغن پيازها رو تفت بديد و بعد سير رو اضافه كنيد كمي تفت بديد.


خوراك مرغ و تره بار

حدود 3 پيمانه آب اضافه كنيد و بذاريد به جوش بياد و مرغها رو به آب درحال جوش اضافه كنيد.شويد و جعفري و كرفس رو هم اضافه كنيد و نمك و فلفل بريزيد و اجازه بديد حدود 30 -35 دقيقه با حرارت ملايم مرغها بپزد.

خوراك مرغ و تره بار

كره را در تابه در دار روي آتش ملايم داغ كنيد و به ترتيب هويج رو تفت بديد بعد كدو رو اضافه كنيد و در پايان قارچ رو هم اضافه كنيد و خوب تفت بديد

خوراك مرغ و تره بار

با قاشق سوراخ دار سبزيجات رو خارج كنيد و اگه لازم بود، كره اضافه كنيد و آرد را در كره تفت بديد

بعد آب مرغ رو كه پخته بوديم(همون كه سبزيجات و مرغ توش بود) رو به آرد اضافه كنيد و خوب هم بزنيد

خوراك مرغ و تره بار

(مرغ رو روي حرارت ملايم بذاريد تا گرم بمونه)

تره بار رو به مايه اضافه كنيد و آب رو به جوش بياريد و بعد آتش رو كم كنيد و بذاريد كمي آب مايه كم بشه.خامه رو در پايان اضافه كنيد(ميتونيد خامه هم نزنيد)اگر نياز بود كمي نمك هم بزنيد...

خوراك مرغ و تره بار

مرغ رو در ظرف مورد نظر بريزيد و تره بار رو با سس روي اون بدهيد.

ميتونيد با جعفري هم تزئينش كنيد

خوراك و مرغ و تره بار

منبع:كتاب مستطاب آشپزي(با اندکی تغییرات)

سارا مامان علي

 

پيشنهاد ميكنيم از لينكهاي زير نيز ديدن فرماييد

 

خوراك ماهي

بادمجان حصيري

خوراك مرغ

مرغ پرتقالي

خوراك جگر با قارچ

چيكن استراگانف

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

خاله نرگس
28 فروردین 92 12:06


آخي
شيطونه ميگه چندماه به خاطر تو عكس نذارم
مامان آینده
28 فروردین 92 15:15
سلام سارا جونم
امروز اومدم ی تشکر ویژه و مخصوص داشته باشم ازت به خاطر دستورایی که میذارید من خیلیاشو درست کردم ولی نمیدونم چرا تنبلیم میاد ازشون عکس بندازم و برات بفرستم در مورد کیک و شیرینی کاملا مشخصه که چرا چون از فر که درمیاد باید مواظبش باشم تا مورد حمله قرار نگیره ....
آش شلغم که ی جورایی معروف شده وته چین و رولت مرغ که خودم عاشقش شدم و دمی عدس و .....
خلاصه اینکه کلی از وبلاگتون استفاده کردم و به خیلی ها هم معرفیش کردم واقعا دستتون درد نکنه و ی عالمه و ی عالمه دیگه و خیلی تبریک بابت وبلاگ موفقت

سلام گلم
اين نشون دهنده ذوق و كدبانوگريه خودته.من و دوستانم فقط يه انگيزه دهنده ايم
ممنونم عزيزم
مرجان
29 فروردین 92 1:25
وایییییییییییی!چه میکنه این ساراجون! از تو ممنونم که با وجود این همه مشغله باز هم این وب رو با عشق سرپا نگه میداری


خواهش ميكنم.به عشق دوستانه...
منتظرت هستيما
مامان محمد و ساقی
29 فروردین 92 16:09
واقعا" مدیونت هستم


باران
1 اردیبهشت 92 9:22
سلام مامان خوب
بامن دوست میشی؟
خوشحال میشم بهم سربزنید


سلام عزیزم
میام خدمتتون
مامان طهورا عسلی
25 تیر 92 15:22
این غدا رو درست کردم. همسرم خیلی تشکر کرد.


منم بهش نگفتم از وب شما دزدیدم دستورشو...... گفتم خلاقیت خودم بوده


حلالم کنید


اشکال نداره
توی فامیل که همه دارن همین کارو میکنن
نوش جونتون
فرزانه
11 آذر 94 12:56
به به عاااالیه، من هنوز بابت دستور کیک سیب کلی از شما ممنونم ،واقعا عالیه همه عاشقش شدن.با اجازتون دستورشو به کسایی که خواستن ازم دادن، پبجتون فوق العادست:-* :-* :-*
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.نوش جان.خواهش میکنم صاحب اجازه اید