وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پیتزا گیاهی

1392/2/10 14:18
6,777 بازدید
اشتراک گذاری

مطمئنا این غذا گزینه خوبیه برای اونایی که دوست دارن غذاهای گیاهی رو یا از خوردنه پیتزاهای تکراری با طعمهای سوسیس و کالباس خسته شدن

پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنین

پیتزا گیاهی

مواد لازم:

سیب زمینی  2 عدد منوسط یا 1 عدد بزرگ

پیاز حلقه یا نگینی شده 1 عدد کوچک

کدوی سبز 1 عددنگینی شده

فلفل دلمه ای 1 عدد نگینی شده

پنیر پیتزا  1 پ

قارچ 3 عدد

گوجه فرنگی سفت  2 عدد متوسط

روغن مایع 1 ق س

آویشن 1/4 ق چ

سس کچاب

نمک و فلفل

 

طرز تهیه:

اول سیب زمینی ها رو پوست کنده و حلقه ای برش بزنین و بپزین برای این کار دو راه وجود داره

1: اونا رو آبپز کنین

2: بذارین تو فر یا مایکروفر و بپزین

من راه دوم رو پیشنهاد میکنم چون هم خوشمزه تر میشه و هم مثل نوع آبپزش آبدار و له نیست

 

مواد روی پیتزا رو اماده میکنیم:

توی تابه روغن بریزین وپیاز ها را در روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود

بعد قارچهای ورقه شده رو اضافه کنین هرچی قارچش ریزتر باشه شکیل تر و راحت تره

حرارت رو کمی زیاد کنین تا قارچا آب نندازه .

قارچها که تفت خورد حرارت رو کم کنین و کدوی نگینی شده رو اضافه کنین و فقط یک بار هم بزنین چون کدو بافت نرمی داره و له میشه

گوجه فرنگی سفت رو فیله کنین و به تابه اضافه کنین تا یه تفتی بخوره

بعد فلفل دلمه ای ها رو اضافه کنین و تفت بدین

نمک و فلفل و پودر اویشن رو اضافه کنین و از روی حرارت بردارین

در ظرف نسوزی سیب زمینی های پخته شده رو بچینین روی اونا رو سس کچاب بمالین بعد با قاشق از مایه ای سبزیجات بریزین روشونو کمی پودر اویشن بپاشین و در اخر هم پنیر پیتزا بپاشین یا دو دقیقه در میکروفر قرار بدین با قدرت بالا یا در فر با دمای 180 درجه مدت 10 دقیقه تا پنیرهابرشته و طلایی بشن

نوش جان

مرجان(مامان ریحانه)

 لینک وبلاگ جدید مرجان جون

http://khooneyeghadimi.blogfa.com/

 

 لینکهای پیشنهادی

پیتزا ماهیتابه ای

خمیر پیتزا

پیتزا حلزونی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

زندگییییییییی
10 اردیبهشت 92 16:12
سلام و خسته نباشین
اگه اشتباه نکنم دستور کاپ کیک شکلاتی رو مرجان جو گذاشته بودن
مرجان جون ، عزیزم ی سوال داشتم در موردش و اون اینکه من این کاپ کیک رو با امروز سومین مرتبه است که دارم درست میکنم ولی امروز ی مشکل داشت و اون اینکه کیک ها به کپسول های کاغذی چسبیده بودن چرااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایراد کارم چیه ؟ بار اول که درست کردم هیچ مشکلی نداشت ولی دو بار که اینطوری میشه
ولی مزه اش حرف نداره و شکلش هم خوب دراومده .
ی دنیا مرسییییییییییییییییییی واسه دستوراتتون و کمکتون


عزیزم منم که اولین بار درس کردم همین مشکل رو داشتم!باید بذاری کیکا خنک شه بعد خودبه خ د از کاغذ جدا میشه!من پیشنهاد میکنم حتی بذاری یه روز تو یخچال بمونه!هم جا میافته و خوشمزه تر میشه هم کاغذش به راحتی جدا میشه!دیگه با خودته!
نیلوفر
10 اردیبهشت 92 21:38
سلام /ببین فقط 1 هفته نبودما چقدر پست جدید.دمت گرم


دمه شما گرمتر!دیگه اینهمه وقت تنهامون نذاریا!دلمون واستون زود تنگ میشه
سمیرامامان پرنیان
11 اردیبهشت 92 0:59
عالییییییییییی بود....لطفا بیسکوییت کفشدوزکی رو توضیح بدین


ممنون.یعنی ط ز تهیه شو توضیح بدیم؟چی بگم وآ... سره فرصت چشم!!
سارا مامان علی
11 اردیبهشت 92 8:11
قیافش که خیلی خوشگله.حتما مزشم خوبه.ممنون مرجان جون


خواهش میکنم سارا جون! واقعا خوشمزه ست مخصوصا که مزه ش مثله پیتزاهای بیرونه و بچه ها میخورن!
مامان آرشيدا قند عسل
11 اردیبهشت 92 8:29
خداوند لبخند زد و از لبخند او زن آفریده شد
لبخند زیباى خداوند
روزت مبارک!


روزه مادر و زن بر شما دوست عزیز و همه مامانای ایران مبارک باشه
زندگییییییییییی
11 اردیبهشت 92 10:14
سلام
منم دیروز دیقیقا همین کارو کردم الان که رفتم سر یخچال یکیشو تست کردم دیدم دیگه کاغذش نمی چسبه کلی ذوقیدم
دست گلتون هم درد نکنه مرسسسسسیییییییی
میشه دستور نون های مختلف رو هم بذارین


خوشحالم کلی ذوقیدین! یه عالمه دستوره نون داریم که به مرور تو وب میذاریم
روستیک
11 اردیبهشت 92 12:33
سلام عزیزم دست گلت درد نکنه مامان هنرمند
حتما امتحان میکنم من کلا عاشق پیتزا هستم و معمولا هم سوسیس کالباس نمیزنم بهش یا مرغ میزنم یا گوشت اما این گوشتم نداره باید جالب باشه ممنون


روستیک جون کم پیدایی؟ آره خیلی خوشمزه ست ! روژان هم میخوره ! قول میدم!
باران
12 اردیبهشت 92 13:40
سلام میشه بگید سیبزمینی رو چطور تو فر میزارین؟ آب یا کره نمیخواد که خشک نشه؟


واا... باران جون من کره و روغن نمیزنم چون روش سریع برشته و حتی ممکنه بسوزه ولی داخلش نپخته باشه ! سیب زمینی هارو ورقه کن بذار تو فر ممکنه روش یه کم کرانچی بشه ولی داخلش آبدار و پخته و لطیفه!
سیستم رایگان افزایش امار
15 اردیبهشت 92 3:30
سلام دوست عزیز از وبلاگ شما دیدن کردم وبلاگ خیلی خوبی دارید اگر مایلید بازدید وبلاگتون به صورت رایگان افزایش پیدا کنه پیشنهاد می کنم در سایت من عضو بشید. http://box.behtarinbox.ir/ اگر سوالی داشتید با این ایدی در تماس باشید. h.asghari102@yahoo.com دوستان اگر به هر دلیلی نتونستید ثبت نام کنید به ما پیغام دهید تا ما شما را ثبت نام نماییم.
asal
28 خرداد 92 15:38
چرا عکسشو گذاشتی از این به بعد عکس نذار اب دهانم از دهنم اویزون شده اخه عکـــــــــــــــــــــــــس نــــــــــــذار
بهاره
10 شهریور 92 11:15
سلام مرسي بابت اين غذاي خوشرنگ و خوشگلتون خواهش مي كنم يه مقدار بابت پختن سيب زميني تو فر توضيح بدين بايد تو چه دمايي ؟ چند دقيقه؟بدون روغن ؟نمي چسبه به سيني؟؟؟؟؟؟؟؟اين پختن سيب زميني تو فرتون خيلي ابهام داره

سلام گلم.ممنون .خواهش میکنم
عزیزم بهتره سیب زمینی قبلش پخته بشه و بعد برای 10-15 دقیقه توی فر با دمای 180 درجه بذارید بپزه
لایه های سیب زمینی نباید خیلی ضخیم باشه به خصوص برای مواردی که نمی خواهید سیب زمینی رو قبلش بپزید.چون اینجوری وسطش خام میمونه
بهتره روی سیب زمینی و کفش کمی کره بمالید.حالت برشته به خودش میگیره...
برای اطمینان از پخت یه سیخ چوبی رو توی سیب زمینی فرو کنید و اگر نیاز به پخت داشت به مدت زمانش 10 دقیقه اضافه کنید...