وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

مربای کیوی

1392/2/11 14:19
11,247 بازدید
اشتراک گذاری

این ازون مرباهاست که اگه درستش نکنین یه عمر پشیمون میشین!

 

مواد لازم :

کیوی یک کیلو

شکر یک و نیم کیلو

وانیل خالص یک هشتم ق م یا وانیل شکری نصف ق م

آب یک لیتر

 

طرز تهیه :

* ابتدا کیوی ها رو بعد از شسته شدن خوب خشک میکنیم و حلقه حلقه میکنیم.

 

* در قابلمه ای شکر و آب رو مخلوط میکنیم .

* نکته : قابلمه ای که انتخاب می کنید روی نباشه چون اسید کیوی با قابلمه روی واکنش نشون میده و رو طعم و رنگ مربا اثر میذاره.

 

* اجازه میدیم روی حرارت شکر در آب حل بشه .

 

* شکر که یه مرحله غلظت رسید و جوش سوزنی زد ،کیوی ها رو داخل قابلمه میریزیم

 

* و اجازه میدیم تا کیوی در شربت قوام اومده بپزه برای من حدود 45 دقیقه زمان برد .

 

* بعد از خاموش کردن حرارت ، وانیل رو اضافه میکنیم .

 

* بعد از پخته شدن اجازه میدیم تا مربا کاملا سرد بشه و اونو داخل شیشه خشک و تمیز میریزیم و داخل یخچال میذاریم .

 نوش جان

مرجان (مامان ریحانه)

 

 منبع:از دستوراته ارسالیه من به بهار سایت

وبلاگ جدید مرجان جون

http://khooneyeghadimi.blogfa.com/

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان ماهان
11 اردیبهشت 92 16:21
سلام.ممنونم.
البته به جز این دستور میشه کیوی رو تقریبا مث مربای آلبالو درست کرد.یعنی شکر بپاشید روش و بذارید چندساعت بمونه.خودش آب میندازه و میشه بعد با آب خودش مربا رو درست کردو


ممنون از تجربتون ! همچین موردی نشنیده بودم از مربای کیوی!
سارا مامان علي
12 اردیبهشت 92 2:08
ممنون مرجان جون.به نظر منم اين خوشمزه ترين مرباييه كه وجود داره.البته بعد از آلبالو
منم مثله مامان ماهان درست ميكنم.ولي فكر كنم مزش يكي ميشه



مربای آلبالو رو که نگو براش هلاکم! من اون مدلیه مامان ماهان رو نشنیده بودم یه بار اونجوری درست میکنم ببینم چه جوری میشه!
زندگیی
12 اردیبهشت 92 10:53
سلام باهاتون موافقم مربای خوشمزه ای بخصوص برای اونایکه مرباهای ترش مزه دوس دارن . من هر دو روش (هم روش شما و هم روشی که مامان ماهان جون گفتن ) رو درست کردم ولی همون روش اول (یعنی دستور شما ) بهتر شد . من خودم به شخصه اون رو پیشنهاد میکنم
مامان محمد و ساقی
12 اردیبهشت 92 23:34
مرجان عزیز ممنونم.خیلی خوشم اومد.چقدر هم راحت درست میشه.همیشه کیوی داشتیما
ممنون از آموزش قشنگت عزیزم


خواهش میکنم دوست عزیز!خوشحالم خوشت اومده!
امیر مهدی وعمی
14 اردیبهشت 92 12:27
سلام مامانی خوبید؟
دستتون درد نکنه خیلی رحمت می کشید ممنون
مامانی اگه دستور غذایی داشتیم میتونین براتون بفرستیم؟


سلام عزیزم
خواهش میکنم.بله چرا که نه؟
به ایمیلمون همراه با عکس ارسال کنید
اگر دستور خالی هم بود بفرستید.ما درست میکنیم و به اسم خودتون ثبت میکنیم.ممنون
بانوی بهار
21 خرداد 92 18:13
چرا مربای آلبالو ندارین !؟

بگین یکی درست کنه !

آخه من درست کردم خراب شد

قهوه ای شد !

شربتش هم غلیظ نشد !


عزیز دلم آخه فصل آلبالو نشده که! چشم به فصلش!
باید رو آلبالوها شکر بریزی یه شب بذاری تو یخچال بمونه تا آب بندازه! آب که انداخت با آب خودش مرباتو بپز نه قهوهای میشه نه شیرش رقیق!
بانوی بهار
22 خرداد 92 10:19
ما آلبالو داریم ها !!!!!!!

تو شهرمون هست !

کوهستانی هستیم البته نه گرم و خشک !

شربت آلبالو چی؟؟؟؟؟؟؟


قربونه شکل ماهت شما آلبالو دارین ما که نداریم
به محض اینکه به تهران هم رسید براتون دستوره یه شربت آلبالوی توپ میذاریم خوبه؟
ترانه
29 آبان 93 23:31
سلام .ببخشید این میزان شکر زیاد نیست من هر موقع شکر یه خورده زیاد باشه مربام خیلی سفت میشه و یه حالت کاراملی میگیره و هی مجبورم اب اظافه کنم مشکلم کجاست به نظر شما ؟ سپاسگزارم شاد باشید و سلامت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نه کاملا اندازه هست...البته میتونید میزان شکر رو کم کنید...ایراد از درست کردن شهده...زیاد میجوشونید یا میزان آب به نسبت شکر کمه...در حدی که یه قطره شهد رو توی آب انداختین و نپاشید کافیه.کلا شهد مربا نباید خیلی هم مثل عسل غلیظ بشه