وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

حلوای هویج

1392/2/14 8:45
61,317 بازدید
اشتراک گذاری

دستور این حلوای خوشمزه رو سپیده جان برامون فرستادن.ممنون عزیزم

کودک من

امروز حلوای هویج درست کردم و دختر 1 سال و 6 ماهه من خیلی خوشش اومد. آخه حلوای ساده رو دوست نداره و این یکی رو با اشتیاق می خورد.

پیشنهاد می کنم حتما درست کنید. خیلی خوشمزست.

مواد لازم :

شکر 2 پیمانه (ولی من 1 پیمانه و نیم شکر گذاشتم چون زیاد شیرین دوست نداریم.) - آرد سفید 1 پیمانه - زعفران دم شده 4 قاشق غذا خوری - روغن مایع نصف پیمانه - گلاب نصف پیمانه و هویج پخته شده 5 عدد متوسط

طرز تهیه :

اول پوست هویج رو می گیرم و می زاریم خوب بپزه.

کودک من

بعد از پخت من با رنده ریز رندشون کردم تا حسابی ریز بشن.

کودک من

تو یه ماهیتابه روغن می ریزیم و آرد رو 10 دقیقه تفت می دیم. البته تا حدی که بوی خامی آرد از بین بره. بعضی ها دوست دارن که آرد خیلی سرخ بشه و قهوه های تیره بشه ولی من در حدی گذاشتم که رنگ آرد عوض بشه.

کودک من

شکر رو اضافه و مرتب هم می زنیم . زعفران و گلاب و هویج ها رو اضافه می کنیم و حسابی هم می زینم .

 کودک من

برای تزیین حلوا رو داخل بشقاب پهن کردم و سر ظرف شکلات رو گذاشتم روی حلوا و فشار دادم و کناره هاشو برداشتم که این شکلی شد. بقیه حلوا رو هم 4 تا هویج کوچک درست کردم و با چاقو روی اون رو خط انداختم. برای انتهای هویج ها هم می تونید از خلال پسته استفاده کنید ولی من چون خلال پسته نداشتم ته هویج رو شستم و تمیز کردم و زدم به حلوالبخند

کودک من

کودک من

سپیده مامان ساجده

لینک یشنهادی

حلوا کردی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

مامان امیرناز
14 اردیبهشت 92 9:10
خسته نباشید بچه ها به خاطر اینهمه دستورات عالی


سلامت باشی عزیزم
مامان محمد و ساقی
15 اردیبهشت 92 12:56
آفرین سپیده جون.به نظر خیلی خوشمزست.از نحوه ی تزئینش و ایده ای که دادی خیلی خوشم اومد
اتنا مامان نگین
26 اردیبهشت 92 15:17
http://www.niniweblog.com/upl/neginjooni/13687011439.jpgخیلی خیلی خوشمزه بود ما که عصر خوردیم با چایی.برای مهمونی ماه رمضون هم بیسته ها.ممنونم
مهسان
17 تیر 92 18:46
خیلی زیباست ، باید درست کنم ببینم مزه اش چطوره ؟
شکلی که گذاشتید ونوشتید ارد را سرخ میکنیم اون ارده چرا یه حالت شل مانند داره ،شکل سوم . ارد تنها که اینجور نیست
گفتید شکر را به ارد اضافه و بزنید ، ایا مخلوط میشه ایندو
متشکرم

عزیزم دستور این حلو رو سپیده جان برامون فرستادن
میتونید به آدرسی که گذاشتیم برید و سئوالتون رو بپرسید
مهسان
18 تیر 92 19:33
قربونت چه ادرسی ،، رمز میخواست
پدر لپ تاپم در اومد
نه میشد خارج بشی نه رمز داشتم
البته این بلا دیروز به سرم اومد
رفتم ببینم چه خبره ،، بگو اخه فضولی !!
ولی اشکال داره
گفته روغن میریزیم بعد ارد تا بو خامیش گرفته بشه که ارد را باید تنها سرخ کرد بعد روغن زد
سروه جونم خودت درست نکردی؟!
حاالا پرس و جو میکنم از دوستان


به این آدرس برو گلم
http://koodakeman91.niniweblog.com/post1894.php
سارا:کلا برای حلوا باید اول آرد رو خالی تفت داد...بعد با روغن تفت داد...
مامان محمد علی ومحمّدرضا
20 آبان 93 19:25
درستیدم، پسندیدند دست شما و مامان سپیده درد نکنه. خوشمزه بود، برای تنوع خوبه ولی من طعم حلوای همیشگی رو بیشتر میپسندم. سلیقه ست دیگه، مال ما هم اینجوریه اینم لینک عکسش : http://upload7.ir/imgs/2014-11/82434098588461294343.png
یکی از مامان ها
پاسخ
آفرین دوست کدبانوی خودمنوش جونتونمن که خودم هنوز درستش نکردم