وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کالباس خانگی

1392/2/18 12:23
41,544 بازدید
اشتراک گذاری

من و همسرم که بعد از خوردن این ساندویچ  دور تمام  سوسیس کالباسای آماده رو خط کشیدیم.از خود راضی

 

کالباس خونگی

300گرم گوشت مرغ+100گرم گوشت گوساله(میشه همشو مرغ گذاشت)
مغز نان ساندویچی پودر شده:3-4 ق غ(بسته به شلی و سفتی مایه)
سیر:4-5 حبه
زنجبیل و جوزهندی: نوک ق م
آویشن و پودر سیر: نصف ق م
روغن زیتون :2ق غ(یا روغن مایع)
قارچ و پسته و هویج:به میزان دلخواه
نمک :2 ق چ

دستور:
گوشت ها را  همراه با سیرسه بار چرخ میکنیم.تمام انواع ادویه را به گوشت اضافه و حسابی ورز میدهیم.این مایه را روی سلفون پهن میکنیم و مغز پسته و قارچ و هویج خرد شده را رو آن میپاشیم
 
کالباس خونگی
 
 
 
 
و ان را رول میکنیم و فشرده اش میکنییم
کالباس خونگی
 
بعد سلفون را چند بار محکم دور گوشت میپیچیم و یک طرف را باسیم بسته و طرف دیگر را فشار میدهیم و با سیم محکم میبندیم تا خدای نکرده آب به داخل آن نفوذ نکند.(هرچند که کالباس من تقریبا توی اب غرق شده بود.نیشخند)
 
کالباس خونگی
قابلمه ای را پر از آب کرده و گوشت سلفون پیچ شده را در آب می اندازیم تا تقریبا یک ساعت و نیم بپزد.سپس از اب بیرون اورده و چند ساعت  در یخچال گذاشته تا خودش رابگیرد.بعد ان را برش میزنیم و باخیارشور و گوجه و نان باگت یه ساندویچ درجه یک آماده میکنیم.
 
 کالباس خونگی
 

نکات:
این دستور برای یک خانواده سه نفره ی کم خوراکه.چشمک
مامان علی نوشت:منظورش اینه ما باید سه برابرش کنیم زبان
 
 برای مرغ بهتر است از تکه های چربتر ان استفاده کنیم.

بر ای انسجام بیشتر کالباسمون فکر کنم بهتر باشه از یک عدد تخم مرغ هم استفاده کرد.یول(اگراین کارو کردین و خوب شد به ما هم اطلاع بدین.)

م سادات،مامان محمد سجاد

 

 

پسندها (2)

نظرات (21)

عمه ي آتنا
18 اردیبهشت 92 13:38
چقد جاااالب،ايده ي خوبي بود مرسي
مهتا
18 اردیبهشت 92 19:06
سلام
خیلی خوب بود ممنونم.
راستی یه سوال :
من تازه عروسی کردم.تو جهیزیه م بجای اجاق گاز فردار یه گاز رومیزی هست با یه فر برقی توکار.
غیر از این نه توستر دارم نه مایکروویو و نه سولاردوم.اگه بخوام یکی از اینهارو هم داشته باشم بنظرتون کدوم ضروریتره.با توجه به اینکه فر برقی دارم.در ضمن ما تا حالا با مایکرو ویو فقط با پیرکس غذا گرم میکردیم. همین.تو رو خدا زودتر جواب بدین.

سلام عزيزم.مباركا باشه
راستش هيچي جاي فر رو نميگيره.اصن من بدون فرم نميتونم زندگي كنم...
براي اون سه مورد بايد بپرسم و بعد جواب بدم ولي خب معلومه تستر سالم تره...
من ماكروفر دارم فقط براي گرم كردن ازش استفاده ميكنم.با خونه مادري بخوام حساب كنم بيش از 15ساله روزانه داريم از ماكروفر استفاده ميكنيم ولي ميگن ضرر داره.حتما تحقيق ميكنم و جوابتونو ميدم...
نظرتون رو هم تاييد ميكنم كه اگر كسي اطلاعاتي داره براتون بنويسه
خاله نرگس
18 اردیبهشت 92 22:18
بری من درست میکنید وقتی امدم




عروس جان عزيز برامون درست ميكني؟


حتما خواهرشوهرای عزیزم براتون درست میکنم
مامان محمد و ساقی
18 اردیبهشت 92 22:44
سلام عزیزم دست مامان سجاد کدبانو و هنرمن درد نکنه
نازنین زهرا
18 اردیبهشت 92 23:29
باریکلا خیلی خوب درش اوردی معلوم استاد خوبی بودم
ییییییک بستنی ای درس کردم! دستت درد نکنه که یادم دادی.....



خواهش میکنم عزیزم این از هنرمندی خودته
مریم
20 اردیبهشت 92 8:33
بابا گلی به جمالت


حسابی شاه کار کردی
حالا باید تخم مرغ اضافه بشه یا نه


ممنون از لطفتون.به پای هنرمندیهای شما که نمیرسه
راستش من خودم تخم مرغ نزدم ولی احساس کردم اگر زده بشه بافت کالباس منسجم تر میشه.
مامان آرشيدا قند عسل
21 اردیبهشت 92 8:51
وايييييييييي گلم نميدونم چطوري ذوق زدگيمو نشون بدم دستت درد نكنهههههههههههههههههههههههههههههههههههه روحم شاد شد كالباس بيرون پرررررررررررررر بوسسسسسسسسس براي تو كدبانو


ممنون از لطفتون .ایشالله همیشه سلامت باشید.هدف من هم یاددادن غذاهایی هست که نسبت به غذاهای بیرون وآماده سالم تر و در عین حال همون خوشمزگی رو دارن.
مهتا محمدی
22 اردیبهشت 92 20:22
سلام
رو سالم بودن مشکلی ندارم.
منظورم کاربرد بیشتره.
یعنی لازمه تو خونه م یه فرگاز داشت باشم بعلاوه ی چی؟توستر یا مایکروفر?
کلا با فرگاز میتونم مثل مایکروفر غذا گرم کنم؟با توستر که نمیشه انگار.
ممنون میشم کمکم کنید.


دوست عزیز با اجازه سارا جون جوابتو میدم !ظاهرا هم اجاق گاز داری هم فرتوکار!اگه برای صرف غذا گرم کردن مد نظرته یه مکروفر بگیر!اگه نه بخای چیزای کوچولو درست کنی که احتیاج به همه فضای فرنداری تستر بگیر!باز ببین چه استفاده ای میخای ازش بکنی!البته سولار هم خوبه!اما چون فر داری بهش نیازی نیست برای شروع یه مکروفر کوچیک براتون کفایت میکنه!


مهتا
23 اردیبهشت 92 11:32
ممنونم از راهنماییتون.لطف بزرگی بود.


خواهش میکنم عزیزم!
مامان آرشيدا قند عسل
4 خرداد 92 14:58
مامان محمد سجاد عزيز كالباس رو درست كردم عاليييييييييييييييييييي شد اصلا هم نياز به تخم مرغ نداشت باز هم ممنون اگه دستور سوسيس رو بلديد لطفا به ما هم بگيد.


خوشحالم که راضی بودید چشم انشاالله سوسیس رو هم درست مبکنم
آیدا
18 خرداد 92 20:32
سلام و ممنون از دستور خوبتون
من در حالی کامنت می ذارم که کالباس رو توی آب انداخته م و گذاشته م بپزه و نمی دونم چی میشه
اما در مورد تخم مرغ بعد از اینکه کالباسو پیچیدم با خودم گفتم کاش یکی دو قاشق سس مایونز بهش زده بودم که هم منسجم ترش می کرد و هم طعم بهتری بهش می داد. در مورد سلامت بودن پخت مایونز هم فکر می کنم با توجه به اینکه ترکیب زرده تخم مرغ و روغنه قاعدتاً نباید مشکلی وجود داشته باشه. من از مایونز در ماده کباب ها، همبرگر و کوکو استفاده می کنم و به نظرم جایگزین خوبی برای تخم مرغه

سلام خواهش میکنم خوشحال میشم اگر بگید بعد از درست کردن کامل این غذا کالباستون چه طعم و چه بافتی داشت؟
asal
28 خرداد 92 15:46
وای چه جالب
مامان اميرحسين و ارميا
2 تیر 92 18:09
سلام من كالباس رو درست كردم اما به جاي مغز نان از 3 ق غ آرد استفاده كردم با دو تا زرده تخم مرغ به جاي سلفون سه بار فويل پيچيدم كه وقتي باز كردم اصلا آب توش نبود و از فلفل سياه و ميخك و دارچين و تخم گشنيز هم استفاده كردم عالي شده بود پودر سير هم نزدم چون توش سير 4 حبه چرخ كرده بودم


سلام عزيزم.ممنون كه تجربياتتونو دراختيارمون گذاشتي
كاش عكسشو ميفرستادي
مامان اميرحسين و ارميا
4 تیر 92 8:42
http://www.niniweblog.com/upl/amirho3in_ermia/13721331419.jpg?51
هر كاري كردم نتونستم عكسش رو كامنت بزارم اين آدرس لينكشه












ممنونم عزیزم.حتما سر میزنم
مامان امیرمحمد
18 تیر 92 9:46
سلام . روز بخیر . من هم با دستور شما کالباس درست کردم .
http://pesarbala1387.persiangig.com/1.jpg
قبل از پختن
http://pesarbala1387.persiangig.com/2.jpg
بعد از پختن


با تشکر از دستورات خوبتون .......


سلام عزيزم
واقعا لذت بردم.عالي بود دوست كدبانوام
مامامن علی مرتضی
26 مرداد 92 18:45
ببخشید برای مقدار نون ساندویچی نوشتین 3-4 ق غ منظورتون 3 یا 4 ق غ؟
بعد تخم مرغ اگه بخوام اضافه کنم توی چه مرحله ای اضافه کنم وفقط زرده باشه یا سفیده هم باشه؟
ممنونم


بله 3 یا 4 قاشق بسته به شلی و سفتی مایه.کل تخم مرغ منظورم بوده و کلا همون اول وقتی همه مواد رو مخلوط میکنید تخم مرغ هم اضافه بشه البته من بدون تخم مرغ درست کردم و خوب شد امیدوارم شماهم بعد از درست کردنش راضی باشید.
مامان محمد علی
16 شهریور 92 11:27
سلام درستیدمش خوشمزه شد
اینم عکسش
http://myboy.persiangig.com/1392/k.JPG

فقط نمیدونم چرا کالباش من سفید شد عکسی که شما گذاشتید رنگ کالباس یه کم تیره تره

ممنون

سلام
ممنون از شما دوست خوبم
کالباستون توی عکس که عالی شده
شاید عکسی که سارا جون انداختن نور و فلش دوربین روی اون تاثیر گذاشته به هر حال که کالباس شما هم عالی شده ممنون از شما دوست عزیز
در تصویر ارسالی دوستان هم قرار دادیم
مامان امیرناز
28 مهر 92 18:31
سلام عزیزم میشه از مخلوط گوشت کوبیده و مرغ استفاده کرد?


سلام گلم.بله میشه .توی ترکیب هم همینو نوشته!
بهی
2 دی 92 0:33
چقققد جااالب!! وای مرسییی. حتما باید درست کنم. . .
مامان تینا و رایان
3 دی 92 9:26
سلام ممنونم از این دستور میخواستم بپرسم این سلفون رو حرارت بدیم ایرادی نداره؟ترکیباتی که ممکنه ایجاد بشه ضرری نداره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...راستش تا حالا به این مورد دقت نکرده بودمبذار بپرسم بعد اینجا مینویسم.سئوال خیلی خوبی بود
مامان فاطمه سادات
26 شهریور 94 13:47
سلام عزیزم به نظرت اگه بخار پز کنیم بهتر نیست به منم سر بزن خوشحال میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.اگر قطر رول زیاد نباشه میتونید بخارپز کنید