وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خورش به با آلو

1392/2/27 11:04
7,363 بازدید
اشتراک گذاری

الان فصل به هست وخورش اون فوق العاده خوشمزه میشه.

1

مواد لازم:

گوشت خورشتی: 250 گرم

لپه:یک پیمانه سرخالی(لیوان  با اندازه معمولی)

پیاز:2 عدد

به :3 عدد

آلو :200 گرم

زعفران:هرچه بیشتر بهتر

چوب دارچین :یک عدد

آبلیموی تازه و شکر:کمی

نمک وفلفل و زردچوبه:به میزان دلخواه

طرز تهیه:

ابتدا پیازها رو خلال کنین و روی حرارت بذارید تا طلایی بشن بعد گوشت رو اضافه کنین وکمی تفت بدین و بعد لپه هارو اضافه کنین و در قابلمه رو بذارین و باحرارت کم چند دقیقه بذارین بمونه تا گوشت آب بندازه.

2

 

حالا زردچوبه و چوب دارچین وآب رو اضافه و بذارین خورش یه مقدار زیادی پخنه بشه.از طرفی به ها رو پوست کنده و شسته وبه اندازه دلخواه درآورده و بعد یا کمی تفتشون بدین یا اینکه همینطور به خورش اضافه کنین.

3

 تقریبا یک ساعت دیگه بذارین تا خورش جا بیفته البته آلوها رو هم بیست دقیقه آخر اضافه کنین.سعی کنین آب خورش رو زیاد نذارین اما اگر زیاد شد کمی آرد رو در روغن یا کره تفت بدین و به خورش اضافه کنین.

4

به خاصیت خیلی جالبی داره که روی فکر و ذهن اثرات مثبت داره و باعث خوشحالی و احیای روحیه میشه.همچنین گزینه خوبی برای کاهش وزنه چون فیبر زیادی داره و هر 100 گرم اون تقریبا 50 کیلوکالری انرژی داره.خوردن به برای ناشتا خیلی توصیه شده و همچنین در دوران بارداری هم برای نیک سیرتی و خوش چهره شدن فرزند خیلی موثره.حتی دانه های اون هم کاربرد دارن و برای گلودرد و کاهش تب کمک کننده هستن.

راستی بعضیا به جای زعفران در این خورش از رب استفاده میکنن.اما من کلا مخالف رب گوجم و توی خورشت هایی هم که درست میکنم به جاش از گوجه یا زعفران استفاده میکنم.

با تشکر از حضورتون

مامان محمد سجاد

 لینک انواع خورشت در این وبلاگ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان ماهان
27 اردیبهشت 92 7:16
سلام؛جقدر خوبه كه دارين دستور خورشهاي سرشار از خاصيتي كه كمتر مورد توجهند رو قرار ميدين؛ما اين خورش رو زمستونا درست ميكنيم؛براي سرماخورده ها فوق العاده س؛البته دارجين رو اونموقع نزنيم بهتره؛ما زعفران نمي زنيم؛به خيلي گرمه؛زعفران هم گرم؛ممنون مامان سجاد كه از خواص به هم نوشتيد؛دونه به هم همونطور كه شما گفتيد مفيده ولي نبايد بصورت مداوم مصرف بشه؛آخه بعضيا كه كارشون طوريه كه زياد بايد حرف بزنند معمولا روزانه دانه به ميجوند؛مصرف مداوم به اين صورت مسموم كننده هست؛

سلام خوشحالم که خوشتون اومد.ایشالله همیشه سلامت باشید.
مرجان
27 اردیبهشت 92 21:34
واقعا ممنون ازت مامان سجاد جون که اینقدر غذاها و خوراکیهای پر خاصیت میذاری و خواصشونم ذکر میکنی من که خیلی به دوست دارم
بشه به رو با نون پنیر برای صبحونه میخورم!


خوآهش میکنم مرجان خانم عزیز.البته میشه اون مربای به باعسل رو که دستورش قبلا گذاشته شده رو واسه صبحانه میل کنین.(چشمک)
مهتا
29 اردیبهشت 92 20:50
مادرشوهر منم چند بار از این خورشت درست کرده.حق با شماست .خوشمزه س. میشه خواهش کنم برای بعضی از غذاها بگید با چه دسر یا پیش غذایی سرو بشه بهتره؟مثلا شنیسل مرغ یا هر چیز دیگه ای که آموزش دادید.کنارش چیا باید سر سفره باشه تا غذامون تکمیل باشه. مرسییییی.
لیلا
9 مهر 93 12:57
سلام عزیزم وبتون خیلی جالب و پرمحتواست من به خورشت به بجای زعفران رب انار اضافه میکنم که خیلی خوشمزه میشه طعمش مثل فسنجون میشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خوش اومدی منم عاشق رب انارم تو خورشتولی تو خورشت به امتحان نکرده بودم.ممنون از اینکه تجربتونو دراختیارمون گذاشتی