وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

بورانی کدو

1391/4/24 14:44
7,770 بازدید
اشتراک گذاری

بورانی کدو

 

من که تا به اکنون این پیش غذا رو برای مهمونام درست کردم همه یکصدا گفتن: مرجان خانوم کاش بیشتر درست میکردی؟تعجب

یعنی واقعا من کم گذاشتم یا اینا اشتهاشون زیاد بوده یا این پیش غذاهه خیلی خوشمزه بوده؟متفکر

رفتین تو نخ تبلیغات؟نیشخند

طرز تهیه در ادامه مطلب

مواد لازم:

کدو متوسط پوست کنده و به صورت قدی یا گرد نازک بریده شده،

۲-۳ ق غ روغن مایع،

پیاز داغ،

۴ حبه سیر خورد شده،

۱ ۱/۲ پیمانه ماست،

مقداری کم نمک و دارچین (دلبخواه)

 

طرزتهیه:


روغن را در ماهیتابه ی معمولی داغ کرد و هر دو طرف کدوها رو با حرارت حد وسط و زیاد سرخ کرده، یادتون باشه حتما موقع سرخ کردن کدوها چن تاشو بذارین لای نون لواش و بذارین دهنتون در حالیکه روغنش از نون چکه میکنه رو لباستون آی حال میده اینجورینیشخند

نصفی از سیر‌ها را با پیاز داغ لحظه آخر سرخ می‌کنیم، سپس در ظرفی مقداری ماست کفّ آن ریخته و کدو‌ها را به سلیقهٔ خود چیده و با بقیه ماست و پیاز داغ و سیر تازه روی آن‌ها رو پوشانده و با مقدار خیلی کم نمک و دارچین سرو کنین

 

بورانی کدو

مرجان مامان ریحانه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

خاله باران
23 تیر 91 13:16
اینم همونطور... مامانم می گند... منم می گم... به هر دوتاییتون...


ممنون از هردوتاييتون
مامان ترانه
23 تیر 91 17:35
دوست گلم به ترانه ی منم سر بزنید ممنون میشم اگه دوست داشتید تبادل لینک داشته باشیم


حتما خوشحال میشیم
خاله نرگس
23 تیر 91 18:43
ببخشید مرجان جون...ماستش چه نوعی باشه بهتره؟وهمینطور غلظت ماست در چه حدی باید باشه؟دستتون درد نکنه واسه دستورات خوشمزه


هر جور ماستی میتونه باشه !اما خیلی بهتر ماست یه کم غلیظ و چرب
من خودم یه کم ترش رو با این بیشتر میپسندم بخاطر ترکیبش با سیر
مریم
24 تیر 91 11:35
آخ دهنم واقعا آب افتاد
چقدر گرسنم شد
مرجان جون خیلی خیلی دستت درد نکنه


خواهش میکنم مریم جون شما لطف داری
مامان علی خوشتیپ
31 تیر 91 13:50
وااااااااااای اینم درست کردم خیلیییییییییی خوشمزه بود
فقط یه اشکالی داشت اونم اینکه من روزه بودم اون قسمت دستورتو که گفتی وقتی کدوها رو سرخ کردی و روغن ازش میریزه تو نون بذاری بخوریو انجام ندادم...مشکلی نداره؟



چرا اشکال داره تمومه مزه ش به همونه!تازه باید روغن و آب کدو بریزه رو لباست