وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

بادمجان پلو

1392/3/8 0:00
11,837 بازدید
اشتراک گذاری

با تشکر از سپیده جان بابت ارسال این دستور غذای خوشمزهخوشمزه

کودک من

 

مواد لازم:

برنج 3 پیمانه - بادمجان 4 عدد کمی متوسط - پیاز 1 عدد - پودر گل سرخ و دارچین و نمک به مقدار لازم - رب گوجه 1 قاشق و زعفران

طرز تهیه:

اول بادمجان ها رو پوست کندم و نگینی خرد کردم و نمک زدم و گذاشتم تو آبکش بمونه.

کودک من

پیاز رو خلالی کردم و کمی تفت دادم و بادمجانها رو با دست فشار دادم تا آبش در بیاد و ریختم تو پیاز. کمی زردچوبه هم اضافه کردم.

کودک من

کمی که بادمجانها سرخ شدن پودر گل سرخ رو با کمی نمک اضافه کردم.

کودک من

رب گوجه رو هم اضافه کردم.

کودک من

کودک من

برنج رو آبکش کردم و لایه لایه مواد رو گذاشتم. و روی اون زعفران ریختم. می تونید زعفران رو بعد از دم کشیذن برنج اضافه کنید.

کودک من

کودک من

ته قابلمه رو هم ته دیگ بادمجان استفاده کردم و 3 قطره هل ته قابلمه ریختم که عطر خوبی به برنج داد.

کودک من

خیلی خیلی خوشمزه شد.

کودک من

می تونید بهش گوشت و مرغ هم اضافه کنید ولی همین جوریش هم عالیه

به نظر من که می شه برای مراسم ها و جشن ها هم این غذا رو پخت.

سپیده مامان ساجده

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

نجمه مامی آرتین و آیسودا
7 خرداد 92 12:06
سپیده جون دستتون درد نکنه فقط این غذا برای کجاست؟ کلا غذاهایی که با بادمجان هست خوشمزه میشه یکی به من بگه بابا تو چی دوست نداری؟؟؟؟؟؟
مامان یلدا و سروش
7 خرداد 92 16:49
بادنجان پلو یا ته چین بادنجان بسیار لذیذ و خوش مزست.. من عاشقشم.....
سپیده از وبلاگ "کودک من"
7 خرداد 92 22:37
تو مواد لازم اشتباهی نوشتم :پدر گل سرخ . لطفا اصلاحش کنید به :پودر گل سرخ ممنون که مورد پسندتون واقع شد و تو وب زیباتون ثبتش کردید.
سپیده از وبلاگ "کودک من"
7 خرداد 92 22:38
نجمه جون اگه اشتباه نکنم این یه غذای قزوینی هست . من از غذاهایی که بادمجان داخلش باشه خیلی دوست دارم و خوبی این غذا به اینه که روغن کمی مصرف می کنه.
مامان محمد و ساقی
8 خرداد 92 14:26
ممنون سپیده جون
مامان ماهان
9 خرداد 92 0:34
من قبلا خیلی بادمجون خور نبودم ولی از وقتی میدونم برام ممکنه ضرر داشته باشه نسبت بهش حریص شدم.یه بار امتحان میکنم خوب شد برای مامانم که عشق بادمجون هست میپزم.
خاله نرگس
9 خرداد 92 18:42


الهي قربونت بشم تو نبين
نازنین
12 خرداد 92 14:58
من تازه شروع کردم آشپزی کردن بصورت مستقل آشپزی کردن واقعا خوب بود این دومین غذایی که از تو وبلاگتون درست کردم ممنون بخاطر مطالبتون
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
30 تیر 92 16:41
این غذا رو مامانم درست کرده بود. خیییلی خوشمزه میشه.

فقط یه جاهاییش با غذای شما تفاوت داشت.

در کل ممنونم.

یه سوال: منظورتون از چند قطره هل، چیه؟!!!

من بلد نیستم خب.


آفرين به اين مامان كدبانو
اين دستور سپيده جونه
ولي فكر كنم منظورشون اينه كه هل ها رو دم كردن و بعد سه قطره از دمكردشو توي پلو ريختن...
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
2 مرداد 92 1:17
آهان، هل هم مثه زعفرون دم کردن...؟

اوکی


باران
9 مرداد 92 13:55
سلام
غذای شما خیلی خوشکل و حتما خوشمزه شده
اما من این غذا رو درست کردم شفته شد، برنجش ترش و بدمزه شد . 1قاشقش و برداشتم تست کردم بعد همشو ریختم دور نمی دونم چرا این طوری شد

سلام عزيزم
اين غذا رو سپيده جان كه آدرس وبش در پايان دستور هست درست كردند
ولي شما بايد بادمجانها رو آب ميزديد و بعد اجازه ميداديد تا خشك بشن
كلا برنجي كه قراره مواد بينش قرار بگيره بايد نسبت به چلوي ساده به اصطلاح زنده تر باشه
مواد لاي پلو هم نبايد آبكي باشن
شايد نمك زيادي براي مواد لاي پلو استفاده كرديد...
مامان رومینا
11 مرداد 92 17:35
این غذا هم عالی بود خیلی عالی

ممنون عزيزم