وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

یه خبر خوب-دسر انبه با ژله میوه

1392/3/26 8:35
30,781 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستای گلم و همراهان همیشگیم

با اینکه مرجان جون فعلا نمیتونه باهامون باشه و من خیلی غصه خوردم بابت این موضوع

با اینکه توی هفته گذشته بابت اتفاقات پیش اومده و ... من خیلی اذیت شدم

ولی دیشب یه کامنت داشتم که خیلیییییییییییی بهم انرژی داد و منو خوشحال کرد

مطمئنم شما هم از شنیدنش خوشحال میشیدبغل

اولین دستور مامان حنای عزیز:دسر انبه با ژله میوه


مامان حنا رو یادتونه؟

از امروز به جمع گردانندگان این وبلاگ میپیونده

یوهووووووووووووووووووووووووو

هورااااااااااااااااااااااهورا

اولین بار به سروه ی عزیزم پیشنهاد دادم که باهم وب بزنیم

ولی به خاطر بعضی مزاحمتها و ...منتظر نشد...

بعد مرجان عزیزم این پیشنهاد رو داد و من کلی بهش مدیونم...توی این راه خیلی بهم اعتماد به نفس دادماچ

امیدوارم کاراش روبراه بشه و دوباره بتونه با ما همکاری بکنه و از تجربیات و معلومات ارزندش استفاده کنیم.

مرجان جون موفقیت تو آرزوی ماستماچجای خالی تو همیشه اینجا حس خواهد شدناراحت

و اما سروه جونم

من خیلی ناراحت بودم که چرا به خاطر کوته فکری بعضیا باید اینهمه استعداد و کدبانوگری راکد بمونه

خوشبختانه مامان حنای نازنینم نظرش تغییر کرد و برگشتبغل

من که خیلیییییییییی خوشحالم و همه جوره ازش حمایت میکنم

از شما هم  میخوام حمایت و تشویقش کنید

اینجوری هم بهتره که وبهای آشپزی توی نی نی وبلاگ پراکنده نباشه و همه دستورها توی یه وب جمع باشه

به امید روزهای بهتر

----------------------

طرز تهیه دسر انبه:

مواد لازم

آب انبه 5/1 لیوان

1 لیوان شیر

خامه نصف بسته

پودر ژله پرتقال 1 بسته

پودر ژله آلوروا 1 بسته

پودر ژلاتین 1 قاشق غذا خوری

توت فرنگی مقداری

کمپوت هلو مقداری

گیلاس یا کمپوتش مقداری

اسمارتیس مقداری

طرز تهیه

ابتدا میوه هارو خورد کنید بعد در انتهای قالب بچینید

من از این قالب استفاده کردم

بعد از خورد کردن میوه ها و چیدنشون ته ظرف ژله آلوورا رو با نصف آب سرد و 2 سوم لیوان آب جوش حل کنید و خوب رقیقش کنید

بعد یه مقدار کم بریزید روی میوه ها ته قالبتون زیاد نریزید که میوه ها بالا نیان وثابت بمونن

من برای وسط گل آفتابگردونم اسمارتیس استفاده کردم شما می تونید از چیپس های شکلاتی استفاده کنید

البته اسمارتیس ها رو بعد از اینکه ژله نیم بند شد ریختم تا ته قالب ثابت وایسه

بعد از اینکه اون یه مقدار ژله آلوورا رو ریختید گذاشتید یخچال نیم بند شد بیارید بیرون و مابقی ژله آلوورا رو بریزید داخل روی میوه هارو کامل بگیره

نزارینش یخچال چون هنوز نمیخوایم ژله الوورا زود ببنده

می ریم سراغ پودرژله پرتقال و پودرژلاتین

هر دوشون رو با 1 لیوان آب سرد حل میکنیم و میزاریم روی سماور که حرارت غیر مستقیم بهش میزنه تا خوب رقیق بشه

آب انیه روبه مخلوط بالایی اضافه کنید و بعد خامه رو با شیر بزنید و داخل ژله پرتقال بریزید و خوب هم بزنید اگه لازم بود با همزن هم بزنیدش تا کرم یک دستی بشه

یه کم که خنک شد ژله الوورا رو که ریخته بودید و نزاشته بودید یخچال بزارید داخل یخچال تا خودشو بگیره ولی نباید زیاد سفت بشه تا حدی که به انگشت بچسبه والا دو لایه بهم نمی چسبه و هنگام جدا کردن قالب دولایه از هم جدا میشن

این همون دسر انبه ست

خیلی آروم با ملاقه مایع دسر رو بریزید تا ؤله زیری رو سوراخ نکنه

من معمولا میوام دسر رو داخل قالب سیلیکون درست کنم میزارمش داخل یه ظرفی تا موقعی که برش میدارم تکون نخوره و نریزه

بزاریدش یخچال هر چقدر زیاد بهش زمان بدید بهتر ژله خودشو میگریه و سف میشه

من معمولا سعی میکنم از شب قبل دسرم رو آماده کنم به خصوص برای ژله ای که ژلاتین توش باشه

موقع سرو هم داخل همون ظرف آب جوش پر کنید و قالبتون رو کناره هاشو با چاقو برش بدید و قالب رو 30 ثانیه داخل آب جوش نگه دارید و خوب تکون بدید و وقتی مطمئن شدید که دسر جدا  شده به روی ظرف سروتون برگردونید

 این دسر فوق العاده برای مهمونیها عالیه و شکل زیبایی هم داره شما می تونید اگه به میوه های تابستونی زیادی دسترسی دارید قالب رو یزرگ بردارید و میو های روش هم زیادتر کنید مثل آناناس زردآلو و غیره

امیدوارم که از دسر هم راضی باشید دوستای خوبم

 مامان حنا جون

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

اتنا مامان نگین
25 خرداد 92 16:07
خوش اومدی مامان حنا جون .هورااااااااااااااااااااااا
سعیده
25 خرداد 92 17:54
سلاااااااااام جانمممممممممممممم عزیزم مطمئن باش چون تیتر مطلبتون خبری از خوشی میداد ما در عرض 5 ثانیه میخونیمش . خدارو شکر من خیلی خوشحالم که شماها رو دارم اینجا من خیلی تنهام اما هر روز صبح که میام سرکار میام به وبتون سر میزنم دوبار عصری که میام یه دور دیگه نگاش میکنم البته بین خودمون باشه ها در طول روز چندین بار دوباره هی میام ببینم چه خبر اینجا در ضمن امروز رفتم وب همشهریمون یه سر و گوشی آب دادم خیلی حرف زدم ببخشید
مامان کوروش
26 خرداد 92 7:56
سلام سارا جون چه خبر خوبی دادی خیلی دلم واسش تنگ شده بود سروه بود که منو با نی نی وبلاگ آشنا کرد هر چند وقتی هم میاد و خبری میده منتها جاش خالی بود و دوست داشتم دوباره میومد خیلی خوشحال شدم سروه جونم خوش اومدی عززززززززززززززززززیزم من عاشق غذاهای هستم که میپزی خیلی دوستت دارم حنای عزیزم رو ببوس
مامانی طهورا
26 خرداد 92 9:50
به افتخار مامان علی و مامان حنا
مامانی طهورا
26 خرداد 92 9:53
عزیزم سارا جون یادمه یه بار اینجا یه دسری گذاشته بودین که داخل گلدان بود! گل هم داشت !
گفته بودین بعدا آموزش میدینمیشه اون بعدنتونو یکم بکشین جلو
واسه تولد دخملی لازمش دارم آخه


عزیزم اونو مرجان جون قولشو داد
توی لینکامون به اسم آشپزخونه کوچیک من میتونید سر بزنید
بهشون میگم اگه فرصت داشتن بذارن
تولدش پیشاپیش مبارک
negin
26 خرداد 92 12:19
دستتوت درد نکنه گلم. تبادل لینکم موافقم گلم. اما لینکدونیم در دست تعمییره و کمی طول می کشه. شاد باشی
بهناز مامی یلدا و سروش
26 خرداد 92 17:09
ممنون از لطفت دوست عزیز
بهناز مامی یلدا و سروش
26 خرداد 92 17:10
خانومی فقط اون قلب ها یکیش موزه اون یکی چیه؟


پاستیل به شکل قلبه عزیزم
مامی آیلین
26 خرداد 92 17:36
سلام احیانا شما اهوازی نیستید آیا؟؟؟؟؟؟؟


سارا:سلام.بله
عمه ی آتنا
26 خرداد 92 19:40
وایییییی خیلی خوشحال شدمممممممم مامان حنا مثه شما ها یه کدبانوی به تمام معناس دلم واسه حنا جووون یه ذره شده
مامان محمد و ساقی
26 خرداد 92 22:15
من با ایشون آشنا نبودم.ولی خوش اومدین دوباره.ایشالله دستورات خوبی برای ما اینجا بذارین.ما هم حمایت می کنیم از شما


وبشون همیشه جزو پربازدیدا بود...
مامان حنا
27 خرداد 92 2:24
سلام به سارای خوبم و دوستهای هنرمند وعزیز نی نی وبلاگ
خیلی خوشحالم که دوباره افتخار اینو داشتم که بازم بیام پیشتون
خیلی دوستتون دارم



سلام گلم.خوش اومدی
مامان متین
27 خرداد 92 9:35
سلام به مامان حنای عزیز .خیلی خوشحال شدم از این که دوباره اومدید.
مهسان
27 خرداد 92 19:27
سلام
وبلاگت فوق العاده هستش
فقط یه سوال تا اونجا که من میدونم و استفاده کردم این قالب های سیلیکون مخصو کرم هستش و برای ژله استفاده نمیشه ، چون بر نمیگرده از ظرف شما چجوری استفاده کردید ..
بیزحمت جوابش را به وبلاگم بفرستید چون اتفاقی باهاتون اشنا شدم


سلام عزیزم.ممنون
این قالب پلاستیکیه نه سیلیکون.درسته تهیه ژله توی قالبهای سیلیکونی خیلی سخته...باید میزان آب جوش و آب سرد رو کمتر بذارید...ولی ژله حالت پاستیل میشه!
بعد از قالبهای پلاستیکی ،قالبهای فلزی گزینه خوبی هستند
نجمه مامی آرتین و آیسودا
28 خرداد 92 8:15
یه سلام گرم به سارا جون پر انرژی خودم و یه سلام و خوش آمدین به مامی حنا جون دستتون درد نکنه خیلی دسر شیکیه
مهسان
30 خرداد 92 17:41
سلام
خواهش عزیزم ...
اهان ، من فکر کردم سیلیکونه !!! قالب پلاستیکی هم داریم ،، نمیدونستم
مرسی از راهنماییتون .. من خودم همیشه در قالب فلزی ها ژله درست میکنم
و اگه بخوام کرم و دسر درست کنم از سیلیکونی
بازم ممنون
عزیزم اجازه هست وبت را لینک کنم
چون عالیه


سلام عزيزم.باعث افتخاره
مامان امیرناز
30 خرداد 92 19:11
سلام عزیزم چه خبر خوبی دادی چقدر دلم واسه حنا جون و مامانش تنگ شده این دوست بی معرفتمون قول داده بود مارو بی خبر نذاره و به وبلاگمون بیاد که نیومد اما خوشحالم که اومدی اینجا گلم خوش اومدی

سلام دوست گلم
به خدا شرمندتون شدم از اینکه خیلی دیر بهتون خبر دادم
بنا به خاطر مشکلاتی که پیش اومد مدتی هیچ فعالیتی نداشتم
ولی الان من در خدمتتون هستم و خوشحالم که دوباره حضور شما دوستای خوبم رو در کنار خودم می بینم
بی نهایت دوستتون دارم
ارلا
4 تیر 92 22:07
سلام
چه وب نازی داری تبریک میگم بهتون خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنیدو نظرتون را در باره ی وبلاگم بگید مر30


سلام عزيزم.ممنون
چشم ميام خدمتتون
مامان امیرعلی جیگر
6 تیر 92 18:37
خوش اومدی مامان حنا.


ممنون عزیزم