وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

خامه فرم گرفته

1392/4/4 13:40
67,639 بازدید
اشتراک گذاری

ببخشید این پست رو کمی دیر گذاشتم

ولی سعی کردم هرچی تجربه داشتم رو دراختیارتون قرار بدم

امیدوارم که براتون مفید باشهلبخند

خامه فرم گرفته

 طرز تهیه خامه فرم گرفته رو به سه طریق براتون توضیح میدم:مژه

 

 

روش اول

به نظر من برای شروع کار از پودر خامه استفاده کنید بهتره!

چون کار باهاش خیلی راحتتره و کلی بهتون برای ادامه دادن انگیزه میده...

برای فصل تابستون هم خیلی مناسبه چون زود آب نمیشه (حتی توی گرما)

 میگن کالریش هم کمترهابرو

توی بازار بسته های 100گرمیش هست که اونو با یک لیوان شیر و 200 گرم پودر شکر مخلوط میکنیم.کمی هم وانیل اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم و حدود 2-3 ساعت میذاریم تو یخچال بمونه(میشه به جای شیر سرد از آب سرد هم استفاده کرد)

 

خامه

 

بعد ظرف رو از یخچال خارج کرده و با همزن و با دور تند اینفدر میزنیم تا جای پره ها رو روی خامه ببینید.حدود 10 دقیقه زمان میبره...

 

خامه

به همین راحتی خامه فرم گرفته دارید

من اينجا چون همه خامه اي كه ميخواستم استفاده كنم باید رنگ صورتی میشد ،از همون اول رنگ صورتي رو قاطيش كردم ولي اگر می خواهید رنگ هم قاطیش کنید با خلال کم کم رنگ رو اضافه کرده و آروم مخلوط کنید.چون بعد از فرم گرفتن اگه خامه رو هم بزنید وا میره...

 --------------------------------------------------------

روش دوم:

میتونید از این خامه های شیرین شده آماده خریداری کنید و توی فریزر بذارید و هروقت نیاز داشتید به میزان مورد نیاز با چاقو برش بزنید و بذارید اطرافش کمی آب بشه(نیمه منجمد)بعد همشو با دور کند همزن مخلوط کنید و بعد حدود  10-15  دقیقه با دور تند هم زن هم بزنید تا خامه فرم بگیره.

 

خامه فرم گرفته

 خامه وقتی فرم میگیره که اگر ظرف رو برگردونید خامه نریزه و همونجوری بمونه.جای پره های همزن هم روی خامه مثل عکس میمونه!

خامه فرم گرفته

-----------------------------------------

روش سوم

 

استفاده از خامه صبحانه

 

اين روش کمی به دقت و تجربه بیشتری نیاز داره

اولين و مهمترین نكته اينه كه حتما باید دمای محیط خنک باشه

خامه فرم گرفته

یک عدد از همین خامه های صبحانه که حدود ٢٠٠ گرم هست رو توی ظرف سرد شده میریزیم.البته قبلش اگه آب داشت اونو میگیرم.خامه کاله اصلا آب نداره...

بعد ٣-4 قاشق غذاخوری پودر شکر بهش اضافه میکنیم  و در حد مخلوط شدن هم میزنیم.و ظرف رو حدود نيم ساعت در فریزر میذاریم تا خامه کمی ببنده

(من ظرف مورد نظر و پره های هم زن رو از قبل توی یخچال میذارم تا خنک بشن

اگه باز هم دیدید دمای محیط خنک نیست میتونید ظرف رو توی یه ظرف پراز یخ قرار بدید و عملیات هم زدن رو انجام بدید)

بعضی خامه ها برای این کار خوب نیست.یادم نیست یه بار کدوم مارکو خریدم هرچی هم زدم بدتر وا میرفتگریه

طبق جستجویی که توی نت و بقیه وبهای آشپزی کردم اتفاق نظر روی خامه کاله و پگاه بودلبخند

 

خامه فرم گرفته

خامه فرم گرفته

 

اين بعد از دراوردن از فريزره

خامه فرم گرفته

بعد حتما جايي بريد كه هواش خنكه.توي تابستون اگه این کاررو تو آشپزخونه انجام ندید بهتره .

شروع كنيد با دور تند هم زدن

بايد حتما يه ربع خامه رو با دور تند هم زد.كمتر نشه ها

اين بعد از 5 دقيقه اوله...يه وقت نترسيد اينجوري شده...حوصله به خرج بديد و هم بزنيدچشمک

خامه فرم گرفته

اين شكل بعد از پايان 10 دقيقس.گول نخوريد و فكر نكنيد فرم گرفته و همچنان به كارتون ادامه بديدبازنده

 

خامه فرم گرفته

اين خامه فرم گرفته بعد از 15 دقيقس.

یه نکته دیگه دور از دسترس بچه ها این کار رو انجام بدید.تمام مدت پسر ما درحال انگشت زدن به این خامه بودمنتظر

خامه فرم گرفته

ببخشید من کیک نداشتم براتون تزئین کنم ولی در آینده (شاید کمی دورنیشخند)مدلهای تزئین کیک رو هم میذاریم

اینجا چند مدل شکوفه و ...براتون انجام دادم

نخندیناخجالتمنم خیلی تو این زمینه باسابقه نیستم

خامه فرم گرفته

خامه فرم گرفته

برای یه کیک تو قالب ٢٠-٢٣ دوتا خامه پاکتی فکر کنم کافی باشه.

البته اگر بخواید وسطشو مثل این کیک من لایه نازک بذاریدچشمک

خامه فرم گرفته

روشهای دیگه ای هم برای درست کردن خامه فرم گرفته هست که انشاالله در آینده میذارم

اینو بگم مهمترین عامل موفقیتتون تو درست کردن خامه فرم گرفته تجربه و تمرینه.من چندبار خامه هام خراب شد تا تونستم یه خامه خوب درست کنم.هرچند هیچ کس اینجوری برام توضیح نداد.امیدوارم که تونسته باشم با توضیحاتم به شما کمک کرده باشم

دوست دارم اگر دراین زمینه تجربه ای دارید دراختیار ما و بقیه دوستان قرار بدید

ممنون از حضور و حمایتتون

سارا مامان علی خوشتیپ

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (45)

مامانی طهورا
4 تیر 92 10:45
مرسی سارا خانومی


خواهش میکنم
مامان کوثری
4 تیر 92 11:57
ای ول عالی بود خیلی به دردم خورد واقعا ممنونم


خوشحالم به دردت خورد.ممنون
مامان کوثری
4 تیر 92 12:00
فقط یه چیز دیگه اون دوتا اولی خامه ها خیلی سبک میشه و فقط پف هست ولی اخری خامه سنگینتری داره و به نظرم خوشمزه تر هست درست نمیگم ؟


درسته
من برای وسط کیک و روکش کیک از سومی استفاده میکنم و برای شکوفه زدن از یکی از گزینه های بالا...
البته طعم گزینه دو مثل سه میشه تقریبا
مامان امیرناز
4 تیر 92 14:04
سلام عزیزم چقدر به این پست احتیاج داشتم مرسی واقعااااااااااااااااااااا


سلام گلم.خواهش میکنم!
سحر
4 تیر 92 15:03
عالی بود. کیکم خیلی خوشگله


ممنون عزيزم
مامان کیانا
4 تیر 92 15:49
سارا جان واقعا ازت ممنونم عزیزم خیلی خوب توضیح دادی منم هروقت درست کردم عکسشو میزارم

خواهش ميكنم دوستم.منتظر عكساي قشنگت هستم
مامان سویل
4 تیر 92 17:08
سلام خانومی خییلی جالب بود ممنونممممممممممممممممم


سلام گلم.ممنووووووون
خاله دینا
4 تیر 92 17:36
سلام
مرسی عزیزم
خیلی به دردم خورد...


سلام عزيزم.خواهش ميكنم.خوشحالم به دردتون خورده
رها
4 تیر 92 22:21
سلام ممنون اینقدر زحمت میکشید
معلومه عالیییی شده


سلام گلم.خواهش ميكنم
ممنون
بهناز مامی یلدا و سروش
5 تیر 92 1:49


ممنون سارا جون. فقظ ایکاش تزیین کیک رو بهمون نشون میدادی. البته منظورم بیشتر داخله کیکه .


چشم حتما براتون میذارم
مام پارسا
5 تیر 92 3:42
مررررررررررررررررررسی سارا جون...واقعا ممنون
من الان سه باره که با خامه صبحانه امتحان کردم...هر بار نا امیدتر شدم
آخرین بار هم همزنم خراب شد
ایشالله با روشهای دیگه که شما گفتی بتونم به یه خامه فرم گرفته خوب برسم
ممنون از توضیحات کاملت


خواهش میکنم گلم
اگه برای روش سوم چیزایی که گفتم رو رعایت کنی درست میشه
نازنیـــــــــــــــــــــــــــــــن
5 تیر 92 10:17
سلام
من همیشه از روش سوم استفاده میکنم
و خوبم در میاد
مثلا اون نون خامه ای ها از همین سومی بود طمع این روشم عالیه..اون یکی ها رو امتحان نکردم

ضمنا چقدر ازین جمله و شکلکش خوشم اومد
"میگن کالریش هم کمتره "

مرسی دوباره


سلام عزیزم.ممنون تجربتو گفتی.ماشاالله کدبانویی
مامان آویسا
5 تیر 92 11:24
سلام سارا جون ممنون بابت توضیحات عالیت فقط یه سوال کدوم گزینه مزه اش بیشتر به خامه قنادی شبیه ؟؟؟؟من شنیدم خامه فریزری مزه اش زیاد جالب نیست


سلام عزیزم
من همه طعمارو دوست دارم.میتونی هرکدومو طعمشو دوست نداشتی کمی اسانس بزنی(حدود 2قره)
ولی سومی مزش بیشتر شبیه خامه قنادیه...
مامان آویسا
5 تیر 92 11:28
این خامه فریزری رو کجاها دارن ؟؟؟؟اگه ممکنه ادرس یه لوازم قنادی رو بهم بده البته اگه تهرانید ممنون


من تهران زندگی نمیکنم ولی حتما تمام لوازم شیرینی فروشیها دارن
زندگی
5 تیر 92 12:53
سلام سارا جونم
دست گلتون درد نکنه ی دنیا مرسی خیلی پستی که گذاشتین کامله
ولی ی سوال من خامم خوب بود(آخه از قنادی آماده خریدم ) ولی نتونستم روی کیک صاف و یکدستش کنم برای اینکه خوب شه چیکار باید بکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بازم ازتون خیلللللللللللللللللی تشکر میکنم


سلام عزیزم
میتونستی با ربانهای پلاستکی که دور گلها میزنند رو کیک رو صاف کنی ...یا با یه کارد بزرگ...بعد روشهای صاف کردن هم میذارم
مامان حنا
5 تیر 92 15:37
آفررررررررررررین به سارای کدبانو و هنرمند


قربونت برم.خودت كدبانويي
مامان رومینا و رونیکا
6 تیر 92 11:20
عالی بود.چقدر داشتن همچین مامانی لذتبخش
مامان زهورا عسلی
6 تیر 92 16:09
واااااای ازت ممنونم. عالی بود. من چه جوری بگم دوستون دارم؟؟؟؟؟؟
مریم مامان نیکان
7 تیر 92 0:33
ممنون سارا جان...خیلی خوب توضیح دادی فقط اگه بخوایم خامه رو کاکائوئئ بکنیم چقد کاکائو بزنیم و کی بزنیم؟اگه میشه کیک اسفنجی رو هم آموزش بدین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ببخش دیر جواب دادم.کیبورد نرگس فارسی نداشت.. برای خامه کاکائویی باید دوقاشق پودر کاکائو قبل از فرم دادن به خامه اضافه کنی کیک اسفنجی توی دستورهای اولیه هست.قسمت سمت چپ آرشیومونه
مامان اميرحسين و ارميا
7 تیر 92 10:17
آفرين سارا خانوم كدبانو
مامان امیرمحمد
8 تیر 92 11:40
سلام ساراجون . خسته نباشی . دیروز روش اول و امتحان کردم ولی خیلی سفت نشد . بیشتر از 10 دقیقه هم با دور تند همزن زدم . مزه اش خوب بود ولی تو قیف نتونستم بریزم ... خیلی خیلی حالم گرفته شد ...

چرا عزیزم؟!
پودر خامه رو وزن کزدی؟
اینم بگم با هر پودری که بخری دستورشم بهت میدن.شاید دستور اون پودر متفاوت بوده...
یعنی اصلا جای پره ها روی خامه نموند؟گذاشتی خوب سرد بشه؟
مامان حسین جون
10 تیر 92 7:51
سلام یه سوال داشتم میشه کمکم کنید؟ من تو توستر کیکمو درست میکنم کیکام همیشه خوشمزه وپف خوبی داره ولی متاسفانه همه ش ترک میخوره نمیدونم چرا!!!میشه شما راهنماییم کنین چیکار کنم کیکم ترک نخوره؟



عزیزم علت ترک خوردن لایه روی کیکتون داغ بودن بیش از حد فر هستش
آسیه مامان پارسا
12 تیر 92 7:42
ممنون از زحمتی که کشیدید خیلی به درد خورد اینا تقدیم به شما عزیزم


خواهش میکنم عزیزم.خوشحالم مفید بودهخودتون گل هستید
مامان علی مرتضی
24 تیر 92 15:14
سارا جان ی موضوع جدید با نام کیکم بزارتا کیک های خوشمزه معکسی ک گذاشتی بدرستیم حتما دستور پخت این کیکو هم بزار ممنونم


عزیزم تو قسمت موضوعات کیک و مافین هم هست
چشم میذارم
مینا
7 مرداد 92 12:32
یه لحظه بیاین تو گپ ازتون یه سوال دارم
مینا
15 مرداد 92 17:53
منم با خامه کاله درست کردم
اما نمیدونم چرا وقتی از ویریزر درش اوردم و با همزن زدم همونجوری موند ینی بعد از 5 دقیقه همزدن همونجوری موند

میشه کمکم کنین اگه میشه تلگراف کنین
ممنون

عزيزم من گفتم بعد از 5 دقيقه تغيير نميكنه...بايد نااميد نشي و ادامه بدي...دماي محيد و ظرفت هم حتما بايد سرد باشه
مامان علی مرتضی
27 مرداد 92 1:40
سلام سارا جان بهت حسودیم میشه ماشالله چقدر هنرمندی،من الا که ساعت از یکو نیم شب گذشته این سه روشو نوشتم دارم واسه خودم دفتر اشپزی درست میکنم تنها وب خوبی که پیدا کردم وب شما بود همه چیزش در دسرسه ولی وبای دیگه مواد لازمشون خیلی اسمای عجیبی دارن که تا حالا به گوشم نرسیده

اینم برای شما کدبانو های عزیز ایرانی


سلام عزیزم
مطمئن باش ارده کنی خیلی بهتر از من میتونی انجام بدی
واقعا شرمنده میکنید ما روبا نظرات پر مهر و پرانرژیتون
به داشتنتون افتخار میکنیم
کیانا
27 آبان 92 10:39
سلام خواهشا یکی جواب بده همزن من بعد 5-6 دقیقه بوی سوختگیش دراومد!!!! شما چه همزنی دارید که یه ربع هم میزنه؟!؟ البته یه همزن با قیمت مناسب پیشنهاد بدین لطفا من سفیده رو که فرم میدم همزنم داغه داغ میشه چه برسه به خامه فرم دادن.... راهنمایی کنین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...اول از همه بگم من پره های همزن رو قبلش توی یخچال یا فریزر میذارم تا سرد شه بعد جای خنک مثلا جلوی کولر اینکار رو انجام میدم تا همزن داغ نشه... مارک همزن من خیلی معمولیه ولی برای خرید بهتره به تعمیرکار همزن سر بزنی و از اون سئوال کنی...کلا برای هر وسیله برقی بهترین راهنما برای خرید تعمیرکارهای اون وسیله هستند...من که این کاررو میکنم
مامان محمد و ساقی
9 آذر 92 19:16
سارا جون روش سوم رو خوب بهم بگو نفهمیدم اول خامه ای که تو یخچال هست رو با شکر مخلوط کنم بعد نیم ساعت بزارم فریزر در بیارم و یه ربع با همزن بزنم؟؟؟؟ همینه؟؟؟؟ یا قبل از همه کارها باید خامه رو دو سه ساعت تو فریزر بذارم؟؟؟؟ رفتم لوازم رو خریدم
یکی از مامان ها
پاسخ
دقیقا همون که اول نوشتی...از لیا هم بپرسی حسابی خبره شده تو این کار مبارکه...عکساشو بذار ببینم
صدیق امل
11 آذر 92 17:28
سلام من پودر خامه و شیر و شکر وقاطی کردم ولی ابکی شد هرکاری کردم فرم نگرفتچکار ر کنم بیشتر توضیح بدید لطفا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم اندازه گیریتون دقیق بوده؟خیلی پودر خامه ها دستور همراهش هم دارند باید بعد از مخلوط کردن توی فریزر بذاری تا تیغه بزنه(یخ نزنه کامل) بعد سریع و درجای خنک با همزن هم بزنی ...حدودا یه ربع زمان میبره...حتما فرم میگیره مگر اینکه کیفیت پودر خوب نبوده
مامان ریحانه
15 آذر 92 23:24
دستتون درد نکنه.خیلی عالی و مفید بود.
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.ممنون
نجمه مامی آرتین و آیسودا
23 دی 92 9:03
سلام سارا جون عزیزم یه راهنمایی میخواستم من پودر خامه که گرفتم فله ای بود میخواستم اگر میشه اندازه شکرو پودر خامه و شیر رو به پیمانه برام بگی لطفا چون میونه خوبی با گرم ندارم بعد برای دسر شارلوت که دستورشو گذاشتین حتما باید روی کیکها اول خامه بزنیم یا میشه از کرم دیگه ای استفاده کرد لطفا جوابمو بدین برای 5شنبه لازم دارم تولد بچه هام هست ممنونم گلم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.اکثرا پودر خامه رو تو بسته های 100 گرمی میفروشن.الان پودر خامه توی خونه ندارم که بخوام برات اندازه بگیرم.ولی در اولین فرصت برات مینویسم فرقی نداره میتونی کرم پاتیسیر هم بزنی یا هم کرمی که مثل خامه سفت و فرم دار بشه
مریم
5 بهمن 92 13:17
دست گلت درد نکنه سارا خانومی واقعا هیچ جا به این کاملی توضیح نمیدن. من از خامه قنادی کاله استفاده می کنم ولی با اونکه همه ی نکاتو انجام می دم نمی دونم چرا رو کیک زود آب میشه و شکوفه هام شل میشه. پره های همزن رو خامه می مونه و از ظرف هم بر نمی گرده. یعنی به نظت کار با پودر خامه راحت تر؟
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم خامه رو باید حتما یک ربع بزنی و جایی که میزنی خنک باشه...خامه ات نیمه یخ باشه و اونو بزنی...5 دقیقه اول شاید جای پره بمونه ولی نباید گول بخوری باید ادامه بدی... کار با پودر راحتتره ولی خامه ای که خودت درست کنی خوشمزه تره...میتونی خامه فرم گرفته آـماده رو تهیه کنی
مهدیه
27 بهمن 92 18:03
سلام ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.خواهش میشه
ندا
28 اسفند 93 9:27
با سلام ممنون خیلی عالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.خواهش میکنم
نارنج
16 فروردین 94 22:12
سلام یه سوال دارم خامه ای رو که از شیرخام میگیریم رو وقتی میخواییم بزنیمش کی بهش پودر شکر اضافه کنیم اولش اگه اضافه بشه بازم خامه شکل می گیره یا نه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله همون اول باید خامه شیرین بشه بعد نیمه یخ بشه و بعد فرم بدیدن
سوما
26 خرداد 94 13:34
مرسی خانمی بیا سایتم عالی بود
دریا
2 تیر 94 15:55
خیلی خوب بود
سهیلا
15 تیر 94 14:09
سلام.خسته نباشید.من با یک بسته خامه صبحانه و 3 قاشق پودر خامه امتحان کردم اما اصلا فرم نگرفت مشکل از کجا بود
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عززیم دمای محیط و دمای خوده خامه خیلی موثره...حتما باید نیمه یخ زده باشه و حتما محیط سرد
غزل
1 مرداد 94 0:20
سلام من خامه از بازار گرفتم اما برای زدن قالب با ماسوره ها، بعد زدنش خامه وا میره! تو فریزر هم که میذارم، خیلی سفت میشه بیرون نمیاد!چکار کنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
جای خامه باید سرد باشه...چند دقیقه هم میزنی؟
دریا
8 اردیبهشت 95 8:36
خیییلی ممنون وخیییییییلی خوب وبادقت توضیح داده بودد
مهراوه
1 خرداد 95 10:26
آفرین مامان خوب
نگار
11 تیر 95 15:08
سلام . سارا جان ببخشید برای درست کردن رولت یک بسته خامه کافی هست؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام بله عزیزم و احتمالا زیاد هم بیاد.البته منظورم بسته های یک کیلوییه
باران
28 شهریور 95 18:49
عاللللللییییییییییییییییی.من اولین بارم بود که با خامه صبحانه درس میکردم ولی واقعا خوب شد با توضیحات قشنگ و کامل شما.آخرشم یکم وانیل اضافه کردم که خیلی بوش رو بهتر کرد.مرسی.