وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

رولت اسفناج

1392/4/12 16:16
57,396 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم برای رولت اسفناج

اسفناج خورد شده 5/1 لیوان

تخم مرغ 3 عدد درشت

آرد 1 قاشق غذاخوری

ادویه ها فلفل قرمز زرد چوبه نمک به مقدار کافی

مواد میانی رولت اسفناج کالباس 2 عدد

پنیر گودا یا پنیر پیتزا

طرز تهیه رولت اسفناج

ابتدا اسفناج و تخم مرغها و فلفل قرمز و زدچوبه و نمک رو با هم خوب مخلوط می کنیم

قالبمون رو چرب میکنیم ترجیحا مستطیلی باشه  بعد موادمون رو داخل تابه می ریزیم

سپس در فری که از یکربع قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کردیم در طبقه وسط فر قرار میدهیم به مدت ۲۰ دقیقه

اگه نمیخواید داخل فر بزارید باید انقده ماهر باشید که بتونید رولت رو  روی اجاق پشت و روش کنیدو رولت سالم بمونه

بعد از پخت از فر خارج کنید نباید روی رولت سرخ شده باشه والا خشک میشه و رول کردنش مشکل میشه

بعد  بزاریدش داخل کاغذ روغنی و روی رولت رو ابتدا کالباس و بعد پنیر گودا یا پنیر پیتزا بریزید که من توی خونه دو تا پنیر گودا داشتم مجبور شدم مابقیش رو پنیر پیتزا بریزم بهتون توصیه میکنم پنیرا گودا بریزید فوق العاده خوشمزه میشه

بعد با احتیاط از یک سمت شروع به رول کردن رولت کنید

سپس با کاغذ روغنی دور رولت می پیچیم و مثل شکلات از اطرافش می بندیم

بزاریدش داخل فر دماش نباید زیاد باشه تا حدی که پنیر داخل رولت رو آب کنه همین

بعد از اینکه از فر خارجش کردید به مدت 1 ساعت بزارید داخل یخچال

و سپس موقع سرو هم 1 سانت 1 سانت با چاقوی تیز رولش کنید

حتما این پیش غذا رو امتحان کنید خیلی خوششششششششششششمزست

در ضمن از سبزی کوکو هم به جای اسفناج می تونید استفاده کنید

سروه مامان حنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مهسان
12 تیر 92 17:26
به به فوق العاده هستش
چه شکل زیبایی هم داره و برای مهمونی ها خیلی عالیه ...
ممنون سروه جون
اسفناج را ریز یا درشت بایدخرد کرد !!
بنظر خودت با اسفناج خوشمزه تره یا سبزی کوکو

ممنون از لطفت مهسان جون
ریز باید خرد بشه
فرقی نمی کنه با هر دوتاشم خوشمزه تره
مهسان
12 تیر 92 17:27
سروه جون
میخواستم ژله رنگین کمونی درست کنم ، گفتم ترتیب رنگش را بپرسم ،از چه ژله هایی استفاده کنم و بترتیب کدوم
مرسی عزیزم
یه توضیح کوچولویی هم اگه لازمه بدی ممنونم

مهسان جون
اگه قسمت فهرستهامون رو نگاهی بندازی در انواع ژله ، طرز درست کردن ژله رنگین کمون رو سارا جون درست کرده می تونی یه نگاهی بهش بندازی باز اگه سوال داشتی ما در خدمتتون هستیم
اموزش هنر دستی (عسل)
12 تیر 92 18:36
سلام شما که گفته بودی ایمیل دستت رسیده پس چرا اموزشرو نمیذاری نکنه خوشت نمیاد مال کارهای منو بذاری ولی خب هرچی باشه زحمت کشیدیم میذاری گلم ؟؟؟ بذار دیگه خواهـــــــش
بذار عزیزم


سارا:سلام گلم.من مشهدم.رفتم اهواز حتما دستورتو میذارم
مریم مامان نیکان
12 تیر 92 18:54
خیلی زیباست دستتون درد نکنه

مرسی عزیزم
قابل شما رو نداشت
مهسان
13 تیر 92 17:55
سلام دوست جونی های عزیز
من یک سوالی اینجا پرسیدم ولی انگاری که نیست ، ایا نرسیده


سلام عزیزم
جواب سوالت رو دادم گلم
حباب
13 تیر 92 23:50
به به هوس نمودیم...من کبه درست کردم خراب شد ....چرا؟

عزیزم منظورت کدوم دستور غذاییه ؟

مهسان
14 تیر 92 8:34
مرسی سروه جون
راستی چه اسمی زیبایی ، میتونم بپرسم به چه معنایی هست

خواهش میکنم گلم
لطف داری عزیزم به زیبایی اسم شما که نیست به سان ماه
معنی سروه، نسیم صبحگاهیه
حباب
15 تیر 92 18:12
عزیزم من کبه گوشت و قارچو پختم اما خراب شد ...چرا؟


میشه بگی دقیقا چی شد؟یعنی وا رفت؟
سارا مامان علي
19 تیر 92 19:43
وااااااااي سروه جون.من عاشق اين دستورتم
ميخوااااااااااااااام الااااااااان

ممنون خانومی
وای سارا جون شرمندتم کاش الان بودی اینجا من حسابی از خجالتت در میومدم
ولی از هنری که از تو سراغ دارم خودت بهتر از اینو می تونی واسه خودت درست کنی گلم
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
25 تیر 92 18:23
’̿’̿ ̿\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/’̿’̿ ̿ ………..▌…….. ………./ \…….. هیچکی از جاش تکون نخوره ، بوس رو بده بیاد .سلام اگه دوست داشتی پیش نی نی ما هم بیا اگه دوست داشتی به نی نی ما هم را بده کد 199 رو به 20008080200 ارسال کن بعد بهم خبر بده بیام برای تشکر
مامان علی مرتضی
13 شهریور 92 14:59
ببخشید پنیر گودا چیه؟
اسم دیگه ای هم داره؟
شما هم ازپنیر گودا هم از پنیر پیتزا استفاده کردین؟

مثل پنیر پیتزا می مونه ولی رنگش زرده توی فروشگاه کنار پنیرها رو ببینی می تونی پیداش کنی پنیر چدار یا گودا
آره عزیزم من از هر دوش استفاده کردم اگه گودا پیدا نکردی از پنیر پیتزا استفاده کن مشکلی بوجود نمیاره ولی به نظر من با گودا فوق العاده خوشمزه شده بود
سعیده
13 مهر 92 9:18
سلاااااااااااااااااااام
خوبین شما
5شنبه تولد خواهر شوهرم بود که ارادت خاصی بهشون داریم و بنده براشون غذای شامو درست کردم که یکیشون رولت اسفناج شما بود.
یعنی فوق العاده بود.
هم داغش خوشمزست هم سردش
توصیه میکنم همه یه بار هم شده امتحان کنن.
مرسییییییییییییییییییییی


سلام عزیزم
آفرین به شما زن داداش کدبانو و مهربون
خیلی خوشحالم که از این دستورمون خوشتون اومده
سعیده
13 مهر 92 11:48
من موادشو تو سینی توستر ریختم گذاشتم تو فر با اینکه کفشو چرب کردم ولی بازم چسبید البته با کلی زحمت خلاصه خوب از آب در اومد. عکس هم ازش گرفتم ولی نمیدونم چطور براتون بفرستم
یه سئوال دیگه شما از قالب کیک استفاده کردین یا تابه؟؟؟
البته یکی بهم گفت اگه تو همون سینی کاغذ روغنی مینداختی خوب میشد، نظر شما چیه؟؟
ببخشیدا من خیلی پر حرفی میکنم


اگه سینیش تفلون بوده نباید میچسبید!توی سینی فر هم میتونستی بذاری.اگه کاغذ روغنی بذاری هم خوب میشه
نه عزیزم هر سئوالی داشتی در خدمتیم
عکساتونو میتونید به ایمیل که سمت راست اعلام کردیم بفرستید
مامان امیرناز
11 بهمن 92 14:27
سلام عزیزم بعد از اینکه پنیر و گذاشتیم چه دمدت باید داخب فر بمونه تا پنیر اب شه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.در حدی که روی پنیر کمی برشته بشه...
مامان آرتین
7 دی 93 0:43
سلام..منم تو سینی فر گذاشتم ولی چسبید... دفعه بعد با کاغذ روغنی امتحان میکنم