وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

میگو پلو

1392/4/15 1:10
20,300 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

برنج 3 پیمانه با آب و نمک خیس شده

میگو پاک شده 200 یا 300 گرم

سبزی گشنیز و شنبلیله نیم کیلو که نسبت شنبلیله به گشنیز باید کم باشه

پیاز 2 عدد متوسط

سیر 1 بوته متوسط

ادویه ها هم فلفل سیاه نمک زرد چوبه و ادویه کاری

 

در ابتدای کار برای طعم دار کردن و از بین بردن بوی بد میگو  داخل ظرفی آب و پیاز رو خورد کنید و ادویه ها رو بریزید توش مثلا زرد چوبه 1 قاشق چایخوری 1 قاشق چایخوری ادویه کاری یه مقدار فلفل سیاه وقتی آب جوش اومد میگوها رو بریزید توش به مدت 2 الی 3 دقیقه بجوشه زیاد نباید بجوشه چون میگوها سفت میشن

بعد میگوها رو آبکش کنید

می ریم سراغ سبزیها که ابتدا داخل تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و سبزیا رو تفت میدیم همین که نرم شدن و حجمش کم شد کافیه

بعد سبزی تفت خورده رو کناری بزارید و پیاز رو که خلالی خورد کردید داخل تابه مقدار کمی روغن بریزید و تفتش بدید

بعد سیرها رو خلالی خورد کنید و با پیازهای طلایی شده تفتش بدید زیاد سرخش نکنید چون سیر اگه زیاد سرخ بشه به غذا مزه تلخی میده

بعد هم که میگوهارو داخل پیازو سیر تقت خورده بریزید و حدود 5/1دقیقه سرخ بشه ادویه ها رو هم بریزید مقدار فلفل سیاه زیاد باشه چون اگه تند باشه خوشمزه تر میشه

بعد هم که سبزی تفت خورده رو بریزید داخل تابه و مخلوطش کنید با این روش من بهتون قول میدم هم میگو طعم خیلی عالی به خودش میگیره و هم بوی بد میگو از بین میره وشما هیچ بوی بدی احساس نمی کنید یکبار این روش رو امتحان کنید

موادمون آماده ست

می ریم سراغ پلومون که وقتی آبکش کردیم لابه لا برنج و بعد موادتون رو بریزید اگه هم دوست داشتید خوب مخلوطش کنید تا برنج طعم بگیره و اگه کودکتون هم میگو دوست نداشت لااقل از خواص میگو به برنجها هم آغشته شده باشه فرقی نمیکنه چه از خودش بخوره چه از بقیه موادش بالاخره همه چی قاطی شده سعی کنید یه مقدار برنجتون رو زنده بردارید و آبکش کنید

بفرمایید میگو پلو ما آمادست نوش جانتان

سروه مامان حنا

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

نازنیـــــــــــــــــــــــــــــــن
15 تیر 92 11:14
هوووومممم ای ول
مچکر

مرسی نازنین جان
نجمه مامی آرتین و آیسودا
15 تیر 92 12:08
دستتون درد نکنه این غذا مال کجاست؟ما شیرازیها میگو رو با عدس و کشمش و گردو درست میکنیم حالا اینو هم درست میکنم یه غذای جدیده دیگه حتما خوشمزسسسسسس

خواهش میکنم نجمه جان
من دستور این غذا رو خیلی وقته از روی مجله آشپزی که اسم مجله یادم نیست الان بگم برداشته بودم و درست کردم و با اولین باری که درست کردم و مزش رو چشیدم عاشق این میگو پلو شدم بهتون توصیه میکنم حتما درستش کنید عالی میشه امیدوارم که شما هم بپسندید و لذت ببرید
ممنون بابت گلهای قشنگت
مهرآفرین
18 تیر 92 15:10
خیلی بشقاب خوشکل و خوشمزه و اشتها برانگیزیه

ممنون از لطفت گلم
مامان ثمین
20 تیر 92 11:06
من این غذا رو درست کردم واقعا خوشمزه بود.برای افطار عالیه مرسی مامان حنا

خوشحالم که راضی بودید نوش جانتون عزیزم
مامان ریحان
23 تیر 92 12:22
سلام
منم این غذا رو درست میکنم البته شنبلیله نمیریزم و سیرم رنده میکنم خیلی خوشمزه ست
راستی با تن ماهی هم درست میکنم درست کردید تا به حال

سلام عزیزم
یه بار هم شنبلیله بهش اضافه کن محشر میشه
با تن ماهی هم خوردم و فوق العاده عالی میشه
یاسمن
27 تیر 92 18:45
سلام من اتفاقی اومدم وبت و خیلی خیلی از ایده هات خوشم اومد همه چیز عالی بود دست مریزاد منم یه وبلاگ دارم که کارای خودم توشه خوشحال میشم افتخار بدی

سلام عزیزم
ممنون از لطفتون
متاسفانه آدرس دقیقی از خودتون نگذاشتید تا ما هم به دیدنتون بیاییم منتظر آدرستون هستیم
مامان رومینا
11 مرداد 92 17:32
منم درست کردم این غذا رو خیلی عالی شد

خوشحالم که خوشتون اومده نوش جونتون باشه
منا مامان الینا
10 تیر 94 13:21
سلام طاعات و عباداتتون قبول حق من دیروز واسه افطار طبق دستور شما پلو میگو پختم بسیووووووور خوشمزه و طعم عالی شد دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نوش جونتون
سارا
28 خرداد 95 20:04
سلام مامان حنای عزیزم، من تازه عروسم این غذارو واسه اولین بار پختم خیلی عالی شد همسرم کلی ازم تعریف کرد خیلی ازتون ممنونم;البته سبزیشو از سبزی پلویی فریزر استفاده کردم ولی عالی شد
فاطمه
22 اسفند 96 17:24
من با همین دستور درست کردم.عالی شد.مرررسی