وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 21 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

سیب زمینی دوشس یا سیب زمینی بامیه ای

1392/4/22 17:13
70,943 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستای خوبم

فرا رسیدن ماه رمضان رو خدمتون تبریک عرض میکنم نماز روزه هاتون هم قبول  درگاه خداوند بزرگ و متعال باشه امیدوارم مارو هم در این ماه پر برکت از دعا بی نصیب نکنیدلبخند

با یه پست  فوق العاده خوشمزه و خوشمل  که مناسب سفره های میهمانیهاتونه در خدمتتون هستم با این بامیه های خوشگل که البته اسمش بامیه هست ولی نه اون بامیه ای که همه می شناسن  خیلی آسون درست کنید و مهموناتون رو سورپرایز کنیدyes4.gif

 

مواد لازم برای  سیب زمینی دوشس

سیب زمینی 500 گرم

کره 34 گرم

آب یک و دو سوم پیمانه

آرد دو پیمانه دوستان من از پیمانه پلوپز استفاده کردم که معادل 125 گرم هست برای آب هم از همون پیمانه استفاده کردم منتهی با وزن آرد متفاوته

تخم مرغ 3 عدد

بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

شکر 2 قاشق  سوپ خوری

زعفران دم کشیده به مقدار لازم

طرز تهیه

سیب زمینی ها رو پخته داغ داغ رنده می کنید

سیب زمینی رنده شده رو کناری بگذارید

آب رو داخل تابه بریزید بعد هم کره و بعد یک قاشق شکر رو تا به جوش بیاد

بعد هم زعفران دم کشیده برای خوشرنگ شدن دوشسها

در یک مرحله سریع آرد را اضافه کرده هم بزنید

بعد از هم زدن آرد در حدی که کره و آب جذب آرد شدند و خمیر به یک طرف جمع شود

یه 5 دقیقه هم داخل تابه خمیر رو تفت بدید تا خامی آرد از بین بره

بعد از روی حرارت برداشته

تخم مرغها رو یکی یک اضافه کنید و با همزن که تیغش رو من اشتباهی با این تیغه استفاده کردم عکس پایینی متوجه میشید از کدون تیغه باید استفاده بشه

نخم مرغ بعدی تا نهایت سومی تا به خورد خمیر برن

مواد رو به زحمت از تیغه جدا کردمو تیغه مناسب برای اینکارو روی همزن انداختم بعد بیکینگ پودر و 1 قاشق شکر رو اضافه کردمو هم زدم

سپس سیب زمینی های  رنده شده اضافه کردم و دوباره هم زدم تا مایه یک دستی درست شد

مایه نباید شل باشه از قیف محکمی باید برای اینکار استفاده کنید و ماسوره دلخواهتون هم خواستید می تونید استفاده کنید به این ماسوره هم  آچاری گفته میشه که من استفاده کردم  برای قیف هم من از قیف پارچه ای کتان استفاده کردم که مقاومه و درزی هم نداره تا مایه ازش بیرون بزنه

داخل ظرفی روغن فراوون می ریزیم و مقداری گرمش می کنید و با فشار قیف مایه که بیرون میزنه با قیچی که دهانه ش  چرب شده باشه به اندازه دلخواهتون می برید و سرخش می کنید

 

بعد هم در صافی قرار میدید و سروش می کنید بسیار  خوشمزست و چیز جدیدیهخوشمزه

دختر من که عاشق این سب زمینی ها شده بود

من دستور این سیب زمینی رو از مجله هنر آشپزی برداشتم وفکر میکنم اولین باره که توی نت هم خودم درستشون کردماز خود راضی امیدوارم که از خوردنش لذت ببرید

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (43)

مامان هدیه
22 تیر 92 12:18
به به چه وبلاگ خوشمزه ای؟
اجازه میدین لینکتون کنم؟
راستی دوست عزیزم هدیه دخترم تو مسابقه نی نی شکمو شرکت کرده لطف میکنین کد 308 رو به 20008080200 ارسال کنین تا شاید به کمک شما برنده بشه؟
ازتون بی نهایت ممنونم
اگه بهمون رای دادین حتما خبرم کنین تا برا تشکر خدمت برسم

مرسی از لطفتون
باعث افتخارمون گلم
حتما میایم پیشتون
سارا مامان علی
22 تیر 92 12:52
عاليههههههههه...حرف نداريييييييي




قربونت بررررررم عزیزم خجالتم دادی سارا جون به پای کارای شما که نمیرسه خانوووووووم
مهتا
22 تیر 92 12:54
سلام
واقعا که فوق العاده اید.
چقدرم خوشگل شده!
راستی این که تو خودش آرد داره دیگه نون و سس نمی خواد؟

سلام
ممنون مهتا جان
نه چون یه مقدار کوچولو شیرین هست نیازی به سس نداره البته نمی دونم سس بزنی خوشمزه میشه یا نه امتحان نکردم
نازنیـــــــــــــــــــــــــــــــن
22 تیر 92 14:22
به به شما محشریییییید
قیافه مهمونا وقته خوردن اینا خیلیــــــــ جالب میشع

ممون نازنین جون لطف داری
واقعا هم همینطوره
مامان امیرناز
22 تیر 92 14:35
سلام عزیزم خیلی عالیه حتما درس می کنم مرسی

سلام خانومی
منتظر نتیجه کارت هستم عزیزم
مامان گلی
22 تیر 92 14:50
وای چه جالب خیلی شیک

ممنون گلم
مامان ماهان
22 تیر 92 15:43
سلام.واااااااااااااااااای چقدر جالبه.هورااااااا.خیلی بامزه ای سروه جون.واقعا سورپرایز عالی ای هست.

ممنون از لطفت عزیزم
خوشحالم که مورد پسندتون واقع شده
دومین جشنواره مجازی کتابخوانی
22 تیر 92 16:05
دوست بزرگوار و عزیز دومین جشنواره بزرگ مجازی کتابخوانی در دو رده سنی آزاد و نوجوانان در حال برگزاری است. ضمن دعوت برای شرکت در این جشنواره،از شما خواهانیم تا در اجرای این برنامه با پذیرفتن عنوان"همکار افتخاری" ما را یاری فرمائید.
مامان درسا
22 تیر 92 16:13
سلام عزیزم از وبلاگ خوشمزه ات دیدن کردم.با اجازه لینکتون کردم.

سلام دوست خوب و مهربونم
وای چقده از اینکه اینجا می بینمت خوشحالم عزیزم
باعث افتخارمونه
دومین جشنواره مجازی کتابخوانی
22 تیر 92 16:19
دوست بزرگوار مامان ها دومین جشنواره بزرگ مجازی کتابخوانی در دو رده سنی آزاد و نوجوانان در حال برگزاری است. ضمن دعوت برای شرکت در این جشنواره،از شما خواهانیم تا در اجرای این برنامه با پذیرفتن عنوان"همکار افتخاری" ما را یاری فرمائید.
ناهید مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
22 تیر 92 18:34
سلام
به به دستتوت درد نکنه چه خوشمزه به نظر می رسه حتمآ درست می کنم

سلام خانومی قابل شما رو نداشت
سمیر
22 تیر 92 18:44
خیلی خیلی عالی شده. حیف که من توی درست کردن این چیزا یه مقدار تبنلم ولی از شکل و شمایلش معلومه که کار شما حرف نداره

ممنون سمیر جان لطف داری
مطمئنم اگه یه خورده همت کنی از این بهتر هم درست می کنی دوست خوبم
سعیده
22 تیر 92 19:17
سلام خسته نباشید
فوق العاده هستش همه رو گول میزنیم آخه هی میگن زولبیا بامیه نخورید چربه
ولی اینو راحت میشه خوردش
دستتون درد نکنه تو این هفته میخوام خانواده شوهرمو دعوت کنم دنبال چیزای نو بودم برا سفره که یکیش فرنی مرجان خانم و یکی دیگه هم بامیه (البته تقلبی ).
ممنونم
خدا کنه بازم چیزای جدید بذارید

سلام سعیده جان خوشحالم که از این دستور راضی بودی
باز هم دستور جدید غذا داریم منتظر باشید
سولماز
22 تیر 92 19:26
عزیزم دستت درد نکنه منم دومین نفرم که درستش کردم
http://www.niniweblog.com/upl/entezareshirin/13737272967.jpg?71

اینم عکسش

با اجازه لینکتون کردم

خواهش میکنم سولماز جان
عکس سیب زمینیت رو هم دیدم عالی بود حرف نداشت
ممنون به خاطر عکس که برامون ارسال کردی می تونی در تصاویر ارسالی دوستانومون ببینی
مریم مامان نیکان
22 تیر 92 20:32
خیلی عالی و بامزه

ممنون از لطفت عزیزم
مامان محمد و ساقی
22 تیر 92 22:48
ممنون سروه جان

فداااااااات
صوفیا مامان سامیار
23 تیر 92 1:15
واقعا خسته نباشین. من که خیلی خوشم اومد.میگم میشه برایه تولد از اینا درست کرد

ممنون خانومی
خوشحالم که خوشتون اومده
چرا که نه اتفاقا خیلی هم خوبه و مطمئنم بچه ها دوست خواهند داشت
سپیده
23 تیر 92 2:03
Wow واقعا WOW داره

ممنون از لطفت گلم
مامان کوروش
23 تیر 92 8:28
سلام سروه جونم واااااااااااای دلم آب افتاد رفتم که درستش کنم ممنون عزیزم

سلام دوست مهربونم خوشحالم که خوشت اومده
قابل شما رو نداشت
مامان گلی
23 تیر 92 9:43
مزه ش شیرینه یا مثل کوکوهای دیگرمیشه
چون یک مدل کوکو شیرین درست میکنند

شیرینیش کمه اونم بسته به ذائقتون داره می تونید شیرینیش رو زیاد کنید
مریم
23 تیر 92 9:48
وایی عالی بودو خوشمزه دست کدبانوهای هنرمند درد نکنه


ممنون مریم جون خوشحالم خوشتون اومده
مامان آرشيدا قند عسل
23 تیر 92 11:57
عجب آموزش توپي دستت درد نكنه فكر كنم امشب واسه افطار بدرستم

خواهش میکنم عزیزم قابل نداشت
امیدوارم راضی باشید
باران
23 تیر 92 12:10
سلام عالی بود من این دستور و قبلا توی نت دیدم ولی شما خیلی دقیق آموزش دادین و شفاف سازی کردین.ممنونم
http://cheftina.blogfa.com/8906.aspx

سلام ممنون از لطفتون
اتفاقا رفتم نگاه کردم فقط عین نوشته های مجله هنر آشپزی رو منتقل کرده بود
مامان ریحان
23 تیر 92 12:14
سلام
آفرین به سروه جون کدبانو


ممنون خانومی لطف داری
نجمه مامی آرتین و آیسودا
24 تیر 92 9:06
وای خدای من سروه جون کارات حرف نداره به خدا

ممنون از لطفت نجمه جان
خوشحالم که خوشت اومده
مامان کوثری
24 تیر 92 13:00
سلام ممنونم از دستور این پیش غذای عالی من خیلی خوشم اومد
فقط گله ای که دارم واسه میزان آبی که میخواستیم بریزیم من که از روی دستورتون نفهمدیم چقدر باید بریزم و تقریبی ریختم ولی بازم خوب در اومد
پیشنهاد میکنم میزان آب رو دقیق واسه بقیه بنویسید یه پیشنهاد دیگه هم دارم این که به دوستان بگید مواد رو نصف کنید و درست کنید اگر خوشتون اومد دفعه بعد بیشتر درست کنید من که اینکار و کردم و یه پیشنهاد دیگه این هست که اونهایی که دوست دارن شیرینی بیشتری داشته باشه به نظر من از شیره شکری واسه روش استفاده کنن خوشمزه میشه من این کار رو کردم
بازم ممنونم خیلی خوشمزه شد
مخصوصا دخترم خیلی خوشش اومد

سلام خواهش میکنم خانومی قابل شما رو نداشت
من دقیق نوشتم که از چه پیمانه ای باید استفاده کنید لطفا یه بار دیگه متن رو دوباره بخونید من نوشتم شما درست مطالعه نکردی گلم نوشتم پیمانه پلوپز جلوی آرد توضیح دادم که از اون پیمانه هم برای آرد استفاده کردم هم برای آب
متن دستور همونی بود که نوشتم و خودمم درست کردم ولی چشم از نظراتتون استفاده می کنیم
خوشحالم که دختر گلتون خوشش اومده نوش جونتون باشه
مامان امیرحسین و کوثر جونی
24 تیر 92 13:26
سلام.سارا جون میشه خود بامیه رو هم یاد بدید؟

سروه : سلام عزیزم اتفاقا داخل چرکنویسمون آماده داریم سر فرصت مناسب ارسالش می کنیم
مامان امیرحسین و کوثر جونی
24 تیر 92 13:27
خیلی جالبه.من اولش فکر کردم بامیه است.خانوم دست گل ات درد نکنه.حتما خیلی خوشمزه است.

ممنون از لطفت عزیزم
اتفاقا همین گول زدنش خیلی جالبه امیدوارم درست کنید و از خوردنش هم لذت ببرید
اموزش هنر دستی (عسل)
24 تیر 92 16:32
عزیزم اون تپه گوشت و قارچو چون عکس بود فقط نمیذاری توی وب یا نه ؟


نه عزیزم.عکس هردوتا دستورت رو قرار میدم
مامان کوثری
25 تیر 92 13:52
چرا نظر من رو نگذاشتید؟

تایید شد گلم چون کامنتا رو هنوز نخونده بودم
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
25 تیر 92 18:23
حتما درست میکنم چقدر خوشمزه به نظر میاد
ممنونم [هورا

با افتخار فراوان لینک شدید

مرسی عزیزم
امیدوارم که درست کنید و از خوردنش هم لذت ببرید
مامان کوثری
26 تیر 92 9:53
عزیزم من خوندمش ولی چون پلوپز ندارم واسه این نمیدونستم دقیق چقدر میشه خب این جنبه اش رو در نظر نگرفته بودین که شاید کسی پلوپز نداشته باشه به هر حال قصد جسارت نداشتم ممنونم

نه خواهش می کنم گلم حق با شماست منم فکر کردم اون متن رو نخوندید اگه اندازه پیمانه پلوپز رو می خواستید می گفتم
گنجایش یک پیمانه 250 میلی لیتر هست
امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم دوست خوبم
بازم سوالی داشتید من در خدمتتون هستم
يه دوست
31 تیر 92 13:59
خيلي هنرمندي

ممنون از لطفتون
ساناز
3 مرداد 92 16:30
چه ایده ی جالبی من اول فکر کردم بامیه ست

ممنون
مامان بهاره مامان امیرمحمد
13 آبان 92 14:44
وای اینم خیلی جالب وقشنگه امروز فرصت کنم درست می کنم فقط سر قیف خیلی باید بزرگ باشه یا سر قیف که برای تزیین کیک استفاده می کنیم خوبه فکر کنم کمی کوچیک باشه نه ؟؟؟؟

مرسی عزیزم چشماتون قشنگ می بینه
فرقی نمی کنه از هر کدوم از ماسوره دوست داشتید می تونید استفاده کنید
آراسته
26 دی 92 12:29
خیلی جالبه دستتون درد نکنه نمی شه مثل کوکو سرخش کرد ؟ اینطوری که خیلی روغن می بره
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم خواهش میکنم تا حالا امتحان نکردم ولی خوب اگه سرخش کنی اونجوری خوب پف نمیکنه
فاطمه
7 بهمن 92 1:37
سلام من تازه این وب پیدا کردم ممون از زحماتتون میشه از شکر استفاده نکرد من شیرین دوس ندارم اخه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم خانومی من فقط از شکر استفاده کردم و نمی دونم با نمک هم خوب میشه یا نه دستور اصلیش هم شکر استفاده شده
مامانی اریان
29 خرداد 93 17:06
سلام میشه به وبم بیاید وبگید شما کجایی هستید؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ما یک نفر نیستیم...حالا چه فرقی میکنه؟
مهناز
12 تیر 93 14:08
سلام ممنون از غذای جالبتون این غذا سرد سرو میشه یا گرم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم خواهش میکنم نه داغ میشه نه سرد که توی یخچال مونده باشه
ستاره
18 تیر 93 14:24
من جمعه میخوام برا مهمونام دست کنم میدونم که خوششون میاد . واقعأ ممنوم
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.
♥پرنیان♥مامان متین
3 مرداد 93 19:37
سلام خانومی واقعا دستتون طلا... من درستیدم عالی بود..براووِووووووووووو میسی..
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...ممنوووون نوش جانتون
مامانی اریان
2 شهریور 93 16:53
خواهش میکنم از اين نردبون نرو پايين! ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬گوش ميدي چي ميگم؟!! نرو پايين! ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬الو! نرو پايين! ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬بسه ديگه! نرو پايين! ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬بابا نرو اصن وبلاگ خیلی قشنگی داری ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬آره؟ اينطوريه؟ اصلا برو... ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬هنوز كله شق هستي... نرو پايين ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬من ديگه باهات كاري ندارم ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬هر چه قدر بخوای بهت نظر میدم فقط نرو ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬اي بابا! گوش كن عزيزم نرو! ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ميشه لطفا گوش كني؟!! ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬اشتباه ميكني اگه بري ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬پس یعنی حرف دوستتو گوش نمیدی دیگه ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ببين، ديگه بهت نميگما! نرو پايين ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ عجب! خواهش ميكنم! ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬بيخيال نميشي؟؟ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬فرصت آخره، نرو... ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬فقط 12 پله مونده تا فرصت آخر ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬ ╬═╬خب رسیدیم و اما باید این کارو کنی حالا كه به حرفم گوش نكردي باید یه سر به من بزنی و نظر بدی و بپــــــــــسندی
لیلا
15 مهر 93 18:59
سلام خیلی عالی و خوشمزه بنظر میاد.... یه سوال داشتم میشه بجای شکر از نمک استفاده کرد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنونم.بله میشه