وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

كتلت ماهي

1392/4/31 2:04
26,984 بازدید
اشتراک گذاری

اين كتلت خوشمزه رو به كساني كه زياد ماهي دوست ندارند پيشنهاد ميكنم

ميتونيد به عنوان غذاي انگشتي براي كودكانتون هم درستش كنيدلبخند

 

كتلت ماهي

 مواد لازم براي 3 نفر:

ماهي شير يا سفيد يا هر ماهي بدون خار ديگه:حدود 400 گرم

سيب زميني متوسط :2 عدد

تخم مرغ 2يا 3 عدد

پياز :1 عدد

سير:3 حبه

نمك و فلفل و زردچوبه به ميزان لازم

آب زعفران دم كرده:2 قاشق مرباخوري

 طرز تهيه:

ابتدا ماهي رو با كمي زردچوبه و كمي نمك و مقداري آب بذاريد بپزه(حدود 10-15 دقيقه)

بعد توي توري بريزيد و وقتي آبش رفت استخوان و تيغه هاي ماهي رو جدا كنيد.

كتلت ماهي

 توي غذا ساز يا چرخ گوشت سيب زميني و پياز وسير و ماهي رو با هم چرخ كنيد

كتلت ماهي

 

كتلت ماهي

بعد ادويه جات و نمك و آب زعفران و دو يا سه عدد تخم مرغ رو اضافه كنيد و خوب مخلوط كنيد

ميتونيد از سبزيجات معطر هم استفاده كنيد(به ذائقتون و خلاقيتتون بستگي داره كه چه چيزهاي ديگه اي به مواد كتلت اضافه كنيد)

كتلت ماهي

كم كم از مواد برداريد و در روغن سرخ كنيد

 ميتونيد از قالبهاي آماده در بازار براي زيباتر شدن غذاتون استفاده كنيد

كتلت ماهي

كتلت ماهي شما آمادس

پسرم كه خيلي از اين كتلت استقبال كرد.اميدوارم شما هم درست كنيد و خوشتون بياد

كتلت ماهي

ممنون از حضورتون

سارا مامان علي

 

انواع كتلت و كوكو در اين وبلاگ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

سروه مامان حنا
31 تیر 92 4:49
سلام سارا جون خسته نباشی خانومی
جه کتلت خوشگل و ناز و خوشمزه ای درست کردی

قالبات محشرن تا حالا ندیدم همسری بازم افتاد تو خرجباید برم پیدا کنم خیلی قشنگه
دستورکتلت ماهیت عالی بود واسه کسایی که ماهی دوست ندارن اینجوری خوردنش راحته ایده خوبی بود
دستت درد نکنه

سلام سروه جون
ممنون.چشمات قشنگ میبینه
قبلا شماره و آدرس جایی که اینارو داره نوشته بودم
خواهش میکنم دوست کدبانوام
مامان نیایش
31 تیر 92 9:36
سلام . وب خیلی خوبی دارید ممنون از غذاهای خوشمزه تون با اجازه لینکتون کردم.


سلام عزیزم
ممنونم
باعث افتخارمونه
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
31 تیر 92 12:27


چه خوشگل شده... چه همش، چه اون توی قالب گذاشتن و شکل دادن به کتلتتون ...

سبزیجات معطر، مثه ترخون مثلا؟


چشمات خوشگل ميبينه عزيزم
دقيقا منم منظورم مثل ترخون بود..ولي ميشه ريحون خشك يا جعفري يا شويد خشك هم استفاده كرد...
مرجان
31 تیر 92 14:35
آخ جون من هم ماهی دوست دارم هم کتلت ماهی و هم تو رو !
من اینو یه بار با فیله ماهی شیر درست کردم هم با تن ماهی !
قربونه پسرت برم من که از همه چی استقبال گرمی میکنه
خیلی خوشگل شدن ساراجونی خودم!
راستی 8 تا اس ام اس دیگه هم دیرزو انجام شد! باید فکر کنم ببینم کی مونده که بگم اس بدن!

ما هم تو رو مرجان جون واون دختر خوشملتو
با تن ماهي بايد امتحان كنم...كلا شايد سالي يه بار تن ماهي بخريم...
واي ممنون از لطفت...جبران ميكنم
مامان ساقی و محمد
31 تیر 92 14:38
ممنون بابت اموزشت سارا گلی
ما هم یه همچین چیزی درست میکردیم با ماهی کیلیکا


خواهش ميكنم عزيزم
جدي؟بايد امتحان كنم...البته كنسروش اينجا هست
مهسان
31 تیر 92 17:38
سلام سارا جونی
راستش کتلت ماهی تن دیده بودم مزه اش خوبه ولی کتلت خود ماهی نه ..
باید جالب باشه

مرسی


سلام گلم
پس بايد با تنشم امتحان كنم
من كلا ماهي خيلي دوست دارم...همه جورش حتي اون قرمزاي توي تنگ
زهرا گلی
1 مرداد 92 2:53

سلام وبلاگ قشنگی دارید
از مطالب آموزندتون ممنون
خوشحال میشم به وبلاگ من هم سری بزنید
نظرتون راجع به تبادل لینک چیه؟




سلام گلم.ممنون
عزیزم لینکهای وبمون محدوده...
فقط هنری و آشپزی و مطالب مربوط به کودک
مهسان
1 مرداد 92 18:39
ای شکمو ، حتی به ماهی تو تنگ هم رحم نمیکنی
فکر کنم من از خوانندگان و بینندگان هر روزتون باشم ، اگه یروز نیام و نخونم نمیشهه
سارا جون وبتون بهترینه ، جدی میگم
خوشحال میشم شما هم به وب من که البت هربطی به اشپزی نداره تشریف بیارید و با نظرهای زیباتون راهنماییم کنید


باعث افتخارمونه دوست گلی مثل شما بهمون سر بزنه
من که عاشق نوشته هاتم.میام حتما
مامان ساقی و محمد
1 مرداد 92 23:29
ولی ما کلیکا رو نمیپختیما.از وسطش بازش میکردیم بعد سوخاری میزدیم و تخم مرغ و بعد هم سرخش میکردیم.خواهرم خوب بلد بود.


بهناز مامی یلدا و سروش
2 مرداد 92 2:31
وای چه هوس انگیزه این کتلت . چه قالب خوشگلی هم داره.
خوش بحالتون ماهی های جنوب اکثرا خار ندارن ولی ماهای شمال همشون خار دارن .
نوش جون علی خوشتیپ


ممنون عزیزم
با ماهی سفید هم میشه درست کرد؟خار زیاد داره؟
بهناز مامی یلدا و سروش
2 مرداد 92 13:33
ماهی سفید یا کپور همشون خار دارن.
دو مدل دیگه هم هست مثل بیگ هد و فیتو فاک همشون خار دارن شدید ماهی قزل آلا هم هست اونم دست کمی ازشون نداره مگر مجبور بشی از این ماهی های بزرگ یا بقول ما پیر ماهی استفاده کنی که خار کمتری داره و طعمش به ماهی های جوون نمیرسه.
البته اگه همه ماهی های بالا رو کبابیش کنیم شاید بشه از توش چزی پیدا کرد.
اینجا از ماهی های جنوب میارن ولی منجمده تا حالا قسمت نشده برم بگیرم راستش بیشتر ترس از کیفیتش چون برای بچه ها میخوام میترسم ماهیش تازه نباشه ولی اگه ماهی زنده جنوب پیدا کردم حتما درست میکنم



ممنون عزيزم كه وقت ميذاري و اطلاعاتتون رو دراختيارمون ميذاري...اطلاعات من در مورد اسم ماهيها كمه
ولي همشونو دوست دارم
خواهرم كه مشهد زندگي ميكنه،ماهي جنوب ولي از نوع پرورشي خريد ميكنه و راضي هستن...نمي دونم اونجا هم پيدا ميشه؟
ماماطهورا
2 مرداد 92 16:14
سلام خسته نباشيد من تازه با وبتون اشنا شدم واقعا دستور غذاهاتون حرف نداره با اجازه لينكتون كردم بازم ممنون


سلام گلم.سلامت باشيد
باعث افتخارمونه جزودوستان شما باشيم
مامان ماهان
5 مرداد 92 8:33
سلام.اتفاقا ما هم کتلت ماهی و میگو درست میکنیم.البته به قول شما یه سری چیزا سلیقه ای اضاف میشه.
راستی دستور دمپخت ماهی گذاشتین یا نه.من هربار خوردم خیلی خوشم اومده ولی هنوز خودم درست نکردم.آخه پایه ای پیدا نمیشه که من براش درست کنم.همسرجان هم ماهی رو بیشتر سرخ کرده یا شکم پر دوست دارن.همین کتلت رو هم خیلی کم درست میکنیم.


سلام عزيزم.خوبي؟
فكر كنم يه جور دمپخت ماهي رو مرجان جون قبلا گذاشته باشه...بايد بگردم...
شوهر منم بيشتر سرخ كرده دوست داره...