وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

سوپ گشنیز -ویژه ماه مبارک رمضان

1392/5/2 9:11
42,875 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

جوی پخته شده 2 پیمانه

هویج 1 عدد متوسط

سیب زمینی 1 عدد متوسط

آب مرغ 2 لیوان

ماست یک و نیم لیوان بهتره کمی ترش باشه

تخم مرغ  1 عدد

گشنیز ریز خرد شده 1 پیمانه

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

کره ٣٠ گرم

طرز تهیه

ابتدا جوی پخته شده رو داخل دیگ می ریزیم و کره رو بهش اضافه می کنیم

آب مرغ رو اضافه می کنیم

سیب زمینی و هویج رنده شده رو هم اضافه می کنیم تا خوب بپزن

یک عدد تخم مرغ رو جداگانه در ظرفی می شکنیم و خوب هم می زنیم

تخم مرغ همزده رو به ماست همزده اضافه می کنیم

نمک و فلفل رو به ماست و تخم مرغ همزده اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم من برای اینکه خوب همزده شده باشه از همزن برقی استفاده کردم تا داخل سوپ ماست و تخم مرغ تیکه تیکه دیده نشه تخم مرغ به خاطر اینه که مانع بریدن ماست داخل سوپ میشه

قبل از اینکه مایه رو داخل سوپ بریزید گشنیز  رو داخل دیگتون بریزید

 

گشنیزها رو زیاد حرارت ندید چون هم خاصیتشون از بین میره و هم رنگشون تغییر پیدا میکنه نهایت 5 تا 10 دقیقه بعد هم که من حرارت زیر اجاق رو کم کردم و مایه ماست و تخم مرغ رو اضافه کردم و سریع همزدم

و  اجازه دادم یکی دو جوش زد البته تا موقعی که زیر اجاقتون رو خاموش می کنید سوپ رو باید مدام هم بزنید و بعد هم خاموش کردم و موقع سرو سوپ مقداری گشنیز هم روش پاشیدم و ماست رقیق شده هم روی سوپ گردوندم

نکته:این سوپ با ماست نسبتا ترش خوشمزه میشه،اگه ماستتون ترش نبود میتونید کمی آبلیمو داخل سوپ بریزید. من ماستی که ریخته بودم زیاد ترش نبود کمی آبلیموی تازه ریختم فوق العاده خوشمزه شدخوشمزهخوشمزه

فوق العاده خوشمزست  و عطر خوب گشنیز از داخل سوپ به مشامتون میرسه بهتون توصیه میکنم برای افطارتون حتما اینو درست کنید و نوش جان کنید و لذت ببرید و  ما رو هم دعا کنید

سروه مامان حنا

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (17)

سارا مامان علی
2 مرداد 92 10:00
ممنون سروه جون

فداااااات قابل شما رو نداشت
سعیده
2 مرداد 92 10:17
سلام خدا قوت
طاعاتتون قبول باشه
از مامان علی میخواستم خواهش کنم به مرجان خانم بگه من نمیتونم براش نظر بذارم
نمیدونم چرا وقتی صفحه نظراتو باز میکنم رمزش نمیاد برام خیلی وقته این اتفاق افتاده


سلام گلم.ممنون
باشه بهش میگم.چند بار تو متن اینتر بزن شاید بیاد کدش...
راستی سعیده جون جزء 5 رو برات گذاشته بودم خوندی؟
مهتا
2 مرداد 92 12:29
سلام
دست گلتون درد نکنه.خیلی جالب بود.


سلام
ممنونم خوشحالم که رضایت خاطرتون رو فراهم کرده
بهناز مامی یلدا و سروش
2 مرداد 92 13:43
ممنون عزیزم. سمت گرگان و یه نوع آش هست که بهش آش سر کدو میگن یعنی با برگهای تازه کدو سبز درست میکنن ولی چون اکثر مواقع کدو سبز تازه نیست از سبزی آش هم استفاده میشه که با دوغ ترش سرو میشه . این آش رو با رشته آش سیب زمینی های کوچولو تکه های کدو سبز و سیر داغ فراوان درست میشه. خودم که تبحری در درست کردنش ندارم ولی مامانم که درست کرد طرز تهیش رو حتما با عکس براتون میفرستم. به نظر تمامی مادران اینجا بهتر از این آش پیدا نمیشه

خواهش می کنم گلم
آش خوشمزه ای به نظر میاد ممنون که گفتید من تا حالا اسم این آش رو نشنیده بودم خوشحال میشم طرز تهیش رو برامون ارسال کنید
سعیده
2 مرداد 92 13:49
نه نگفته بودین بهم.
ولی چشم میخونم ممنون که به یادم بودین


آخه آدرسي ازتون نداشتم عزيزم
توي وب علي خودتون يه جزء خواسته بودين ديگه
سپیده
3 مرداد 92 1:55
سروه عزیز دستت درد نکنه. چه سوپ خوش رنگ و لعابی. ایشالله تو خونه جدید درستش می کنم.
مامان علی اگه ادرسی رو خواستم بهتون می زنگم موردی نیست ؟ منم حساس و غریببببب

خواهش می کنم سپیده جون
ایشالله که شما هم به سلامتی توی خونه جدیدتون ساکن بشید
مامان امیـــــرعلی (پســـرکــــــ شیطـــون)
3 مرداد 92 3:58
سلام عزیزم ...
خسته نباشید ...
طاعاتتون قبول ...
ی خواهش داشتم ...
میتونم خواهش کنم طرز تهیه حلیم برای بچه ها رو بزارید ...
ممنووووووووووووووووووووووووووووووون


سلام خانومی
ممنون به همچنین گلم
انشالله اتفاقا در برناممون هست منتظر باشید
ممنون بابت گلهای قشنگتون
مامان ریحان
3 مرداد 92 12:43
سلام
مثله همیشه عالییییییییییی
منم این سوپو با همین دستور درست می کنم اما من خامه هم میریزم توی ماست و تخم مرغم

سلام
ممنون دوست خوبم شما لطف داری
چه خوب حتما باید امتحانش کنم
حباب
3 مرداد 92 12:47
سلام ...من هر روز میام وبت...آخ که دلمو آب میندازی کدباااانو

سلام عزیزم
خوشحالیم دوستای خوبی مثل شما داریم که مارو تنها نمیزارن
مامان محمد و ساقی
4 مرداد 92 23:30
ممنون سروه جان
خیلی دلم میخواد درستش کنم

خواهش می کنم عزیزم
امیدوارم که خوشتون بیاد و راضی باشید
ماماطهورا
5 مرداد 92 2:38
عزيزم طاعات و عباداتون قبول سرافطار هميشه دعاتون ميكنم دستتون درد نكنه با اين غذاهاي خوشمزه اي كه ياد ميديد

ممنون به همچنین شما دوست خوبم
ما هم خوشحالیم که دوستای خوب و بامحبتی مثل شما داریم و ممنون بابت تشویقاتون که موجب دلگرمی ما میشید
ندا
12 آبان 92 14:43
خیلی تو این هوا میچسبه من هر وقت آب مرغ نداشته باشم از یه سوپ حاضری الیت استفاده میکنم.
عروس
15 دی 92 15:53
سلام وبلاگت فوق العادس از وبلاگ لازیکا به وبلاگ تو رسیدم و خیلی خوشم اومد اگه افتخار بدی با هم تبادل لینک کنیم ، من راجع به عروسی مینویسم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشم...ممنون حتما سر میزنم
sima
10 فروردین 94 12:38
خيلي دوس دارم خوشمزه ميشه مخصوصا"با ماست خامه اي
الهام جون
23 فروردین 94 10:25
سلام عزیزم. من از بعضی مطالبت داخل وبلاگم استفاده کردم. شما هم به وبلاگ من سری بزنید. خوشحال میشم از دوستانت باشم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.فکر کنم آدرس رو اشتباه گذاشتی
نیلوفر
17 آبان 94 16:39
سلام خانم کد بانو مرسی از دستپخت خوبتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
سپید
23 اسفند 94 14:39
سلام ببخشید جو.جوپرک.یاجوپوست.کنده باداست کنیم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.فرقی نداره بستگی به ذائقتون داره