وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

فالوده شیرازی

1391/4/24 20:32
11,836 بازدید
اشتراک گذاری

اگه دوست دارین حال و هوای حافظیه رو بیارید توی خونه هاتون تشریف ببریدبه

ادامه مطلبچشمکلبخند

 

فالوده شيرازي

مواد لازم برای هر پیاله فالوده:

آب ولرم: یک پیمانه

شکر:1/2 پیمانه

گلاب "1 ق غذاخوری

رشته فالوده:خرد شده :1 پیمانه

آب لیمو یا عرق بهار نارنج یا نسترن یا مربای آلبالو :به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا شکر و آب و گلاب را با هم خوب مخلوط کنید تا شکر کاملا در آب حل بشه.سپس ظرف را در فریز قرار داده و حدودا  هر 1 ساعت با کارد مواد یخ زده را (مثل یخ در بهشت)از هم باز کنید.

این عمل را دو تا سه بار انجام دهید.

اگه یادتون رفت و مواد یخ زد میتونید با گوشت کوب یخ رو له کنید و دوباره در فریزر قرار دهید

فالوده شيرازي

به اندازه 3 پیمانه آب رو در قابلمه ریخته و بذارید تا جوش بیاد و رشته های خرد شده رو در آب بریزید

اجازه بدید رشته ها خوب بپزه و نگران شله شدنش نباشید.حداقل 10 دقیقه زمان برای پختش لازمه

فالوده شيرازي


بعد اونا در آبکش ریخته و با آب سرد بشويید

فالوده شيرازي

و رشته ها رو در یخ ريخته و خوب مخلوطشون کنید تا سرمای یخ به رشته ها منتقل بشه.میتونید برای چند دقیقه دوباره فالوده رو در فریزر قرار بدید.

فالوده شيرازي

و در پایان اونو در پیاله ریخته و روش مربا یا آبلیمو یا عرق بهارنارنج بریزید و نوش جان کنید

فالوده شيرازي

** من هنوز نتونستم رشته فالوده اصلی رو پیدا کنم.و از رشته چینی استفاده میکنم ولی ظاهرش و طعمش خیلی به فالوده خودمون نزدیکه

این شکلشه

فالوده شيرازي

** پیمانه من پیمانه پلوپزه و میزان مواد برای یکی از این پیاله هاییه که توی عکس میبینید.

**من خیلی سرچ برای دستور فالوده انجام دادم ولی دستوری که بتونه خیلی بهم کمک کنه پیدا نکردم و فالوده با اون دستورا خوب درنمیومد.چندبار این فالوده رو درست کردم تا دستم اومد چقدر بايد از مواد استفاده كنمچشمکاگه دستور بهتری رو بلدید خوشحال میشم برامون توضیح بدید.قلب

امیدوارم خوشتون اومده باشهقلب

مامان علی خوشتیپ

پسندها (1)

نظرات (5)

مام پارسا
28 تیر 91 11:48
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای من می میرم برای فالوده.
دست گلتون درد نکنه.دقیقاً من به یه همچین دستوری احتیاج داشتم چون عاشق فالو ده ام ولی طرز تهیه اش رو با فالوده آماده بلد نبودم
مررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررسی


خواهش میکنم عزیزم.امیدوارم درستش بکنی و ازش لذت ببری
مامان زهرا
31 تیر 91 20:00
خانمی مرسی
من که سالهاست فالوده ایران را نخوردم
همیشه برای خانواده اینجوری درست می کنم
رشته باید حتما رشته برنج باشه ( اینجا رشته ها با مزه های متفاوت در فروشگاهها فروخته می شه)
ضمنا برای مزه دار کردن هم می تونیم از سس های آماده مثل آلبالو یا بعضی وقتها با ترکیب کمی سس کاکائو هم استفاده کنید
من همیشه از میوه هایی مثل آلبالو یا تمشک و ... برای تزئین استفاده می کنم هم از نوع میوه تازه یا کمپوتی اش

مرسی دوباره


آفرين مامان كدبانو.من نميدونم رشته برنجي بايد از كجا پيدا كنم تو اهواز؟
آره با سس هم ميشه نكته خوبي بود.
سمیرا
9 فروردین 92 2:24
سلام و خسته نباشید یه سوال داشتم رشته ی فالوده رو از کجا میشه بخریم

سلام عزيزم.سلامت باشيد
من از لوازم شيريني فروشي ها خريدم.اون موقع قيمتش 6تومن بود.الان بايد گرونتر شده باشه
درآينده طرز تهيه رشته فالوده رو هم ميذارم
صبا
12 شهریور 92 14:42
ممنون از همه دستورات عالی سایت شما
من با همین دستور البته قبل از آشنایی با سایت شما درست کردم خواستم به دوستان یاد آوری کنید که اگر اون مخلوط آبو گلاب وشکر را خیلی خیلی خوب نذارن یخ بزنه افتضاح میشه
دوم اینکه حتما کم کم از رشته قاطی شربت کنن که یخش آب نشه وگرنه بازم افتضاح میشه
من یکم زعفران قاطی شربتش کردم که توصیه میکنم این کار را هم نکنن چون قابل خوردن نمیشه
کلا باید خیلی دقیق پیش بریم. اگرچه راحته ولی کوچکترین تغییر تو دستور گند می زنه به نتیجه کار
بازم ممنون


ممنونم عزیزم بابت نکات مهمی که اشاره کردید
خوشحال میشیم بازهم از تجاربتون استفاده کنیم
سارا
20 آذر 93 20:53
سلام دستتون درد نکنه وبتون خیلی خوبه . یه سوال داشتم اسم این رشته هاس چینی چی ؟ اگه بخوام تهیه کنم چی بگم ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون بله توی فروشگاه های لوازم قنادی فروشی به اسم رشته چینی و گاها به اسم رشته فالوده به فروش میرسه