وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 22 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

آش گوجه و عدس-ویژه ماه مبارک رمضان

1391/11/3 10:39
22,690 بازدید
اشتراک گذاری

این آش رو از مادر شوهر عزیزم یاد گرفتم.

درست کردنش خیلی ساده اس

طرز تهیه ادامه مطلب

آش گوجه

مواد لازم برای 3 نفر پرخور:

گوجه فرنگی:نیم کیلو

برنج ایرانی (که لعابش زیاد باشه):نصف پیمانه

عدس:یک یا 1/2 پیمانه

گوشت چرخ کرده یا مرغ:100 گرم

پیاز :حداقل 4 عدد

رب گوجه :2 قاشق

نمک.زردچوبه.ادویه.فلفل

طرز تهیه:

ابتدا یک عدد پیاز رو نگینی خرد کنید و در روغن تفت بدید .سپس برنج و عدس و نمک و آب  (حدودا 3 لیوان)اضافه کنید و بذارید برنج لعاب بده .

بعد از اون گوجه فرنگیهایی  رو که از قبل رنده شده رو اضافه میکنید و یه مقدار زردچوبه بهشون اضافه کرده و بذارید به آرومی بپزه

در یک ماهیتابه کمی روغن ریخته و دو عدد از پیازها رو خرد کرده و تفت دهید و گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل و ادویه رو اضافه کنید و در پایان ٢ قاشق رب گوجه رو نیز اضافه کنید و بذارید گوشت بپزد.

 

آش گوجه

 

مواد گوشت رو به آش اضافه کرده و بذارید حدود یک ساعت با حرارت ملایم بپزد

اگه نیاز بود یه مقدار به آب آش اضافه کنید.

آش گوجه

در پایان میتونید یک قاشق روغن حیوانی به آش اضافه کنید

این آش رو میتونید با پیاز داغ و  روغن زیتون و آبلیمو میل کنید

آش گوجه

تزئیناتم اکثرا ماله 12 شب به بعده که دیگه انرژیم حسابی تحلیل رفته.دیگه اگه خوب نیست به بزرگی خودتون ببخشیدخجالت

**هر چه میزان پیاز تفت داده شده درون این آش بیشتر باشه مزه آش بهتر میشه

**فصلهايي كه گوجه خيلي كم يا گرون ميشه من از رب استفاده ميكنم.

امیدوارم خوشتون اومده باشه.شدیدا التماس دعاقلب

مامان علی خوشتیپ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (6)

خاله نرگس
28 تیر 91 12:53
وای چه شکل خوبی داره...اینا سویا هستن یا گوشت؟


گوشته عزیزم.از مامانی بپرس خیلی از مزش خوشش اومده بود چون توش برنج دودی زده بودم
مامان مارال فرفری
28 تیر 91 16:37
سلام من این ش رو مادر شوهرم درست میکنه ولی یه جور دیگه حتما فردا درست میکنم و یه کم هم به اونا میدم ببینیم آش اونا خوشمزست یا مال من


يه آش به اسم آش گوجه رو مردم اروميه درست ميكنن كه توش سبزي آش و نخود و ...هست.من همينجوري اسمشو گذاشتم آش گوجه ...
من كه نخورده ميگم آش شما خوشمزه تره
مامان شروین
29 تیر 91 12:34
خسته نباشی.این آش شبیه آشیه که ما در خوزستان درست میکنیم.فقط به جای برنج از گندم استفاده میشه و کمی هم شیوید داره.اون آش که بسیار بسیار خوشمزه اس و من دوس میدارم

ممنون بابت توضيحتون.منم اهوازيم.شما كجاي خوزستان ميشينيد؟
مامان طهورا عسلی
25 تیر 92 15:19
وااااااااااااااااااااااااااای محشر بود

درست کردم خیلی عالی بود.

ممنون


خوشحالم خوشتون اومده.نوش جان
مامان علی مرتضی
2 شهریور 92 16:29
چه خوشمزه وخوش رنگ
همه ی موادشو دارم فردا میدرستم البته گوشت مرغ دارم که ریش ریش میکنم ممنونم همشهری


خواهش میکنم عزیزم
ایدا سبزاندیش
18 خرداد 95 13:55
مرسی از دستور پخت این غذا.من امروز واسه مادرم البته برای افطارش درست کردم.دستور خوبی بود.مرسیییی