وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 19 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

رولت و ساندويچ نون و پنير-مناسب براي سفره هاي افطار

1392/5/19 7:02
86,661 بازدید
اشتراک گذاری

اين دستور رو مامان كوثر عزيز و كدبانو برامون فرستادند

به نظرم براي تغذيه مدرسه بچه ها هم مناسب هست

ممنون مامان كوثر عزيزمماچتشویق

نان و پنير

 

مواد لازم برای 25 نفر 
همانطور که در عکس میبینید:
نان تست 850 گرمی  1 بسته (حدودا 20 عدد)
نان هات داگ 2 بسته (6 عدد) و یا هر نوع نان باگت دیگه
پنیرخامه ای 200 گرمی  2 قوطی
کره حیوانی 100 گرمی  1 عدد
خیار  2 عدد
سبزی خوردن 1 پیمانه و یا بیشتر
 
رولت نان و پنير و سبزي
 
طرز تهيه:
نان هات داگ رو از طول برش داده و باز کنید و در صورت تمایل کمی از نان وسطش رو خارج کنید
اول یک لایه کره و بعد یک لایه پنیرخامه ای و در آخر سبزی خوردن خورد شده رو بریزید (میزانش به ذائقه شما بستگی داره)
 
رولت نان و پنير و سبزي
 
و از طول به دقت لوله کنید و بپیچید و در کیسه فریزر قرار بدید تا چند ساعت (ترجیحا یک شبانه روز) در یخچال بمونه و خودشو بگیره
سر و تهش رو هم میتونید جدا کنید و بدید کوثر جون با اشتها بخوره نیشخند
و یا حتی میتونید یکیش رو هم بدید همسرتون بخوره چشمکتا نره سراغ یخچال و ناخنک بزنه 
 
رولت نان و پنير و سبزي
 
با این اوصاف شما الان دیگه از تعداد این ساندویچ ها تعجب نمیکنید که چرا 5 تا شدن مژه
روی یک نان تست مقداری کره و بعد پنیر خامه ای بذارید و بعد یک قاشق هم خیار رنده شده اضافه کنید و روی همان نان هر سه را مخلوط کرده نیشخند و صافش کنید و یک نان تست دیگه روش بذارید و کمی فشار بدید تا بچسبه
و به این ترتیب نان تست های جفت شده رو توی نایلون خودش بذارید و بسته بندی کنید و بذارید یخچال
میتونید لبه های چند جفت از نان تست ها رو هم جدا کنید. برای تنوع
و روی اون لبه ها کمی پنیر خامه ای و کره بکشید و به اسم ساندویج انگشتی بدید به کوثر جون با ذوق و خوشحالی بخوره و کمتر نق بزنه نیشخند
 
رولت نان و پنير و سبزي
 
رولت نان و پنير و سبزي
 
حالا یک روز گذشته و میتونید ساندویچ ها رو به شکل دلخواه (رولتی مربع مستطیل مثلث) با یک چاقوی اره ای و یه شکل اره کردن و با دقت برش بزنید و در ظرف بچینید
و با نعنا و تربچه و خیار تزئین کنید.
 
 
و اینم کل محصول تولید شده از اون مواد اولیه
(البته منهای یک عدد ساندویچ کامل که حدودا 6 عددرولت میشد و دو جفت نان تست که همسری و دختری میل نمودننیشخند)
روی ظرف ها رو سلفون بکشید و بذارید یخچال تا موقع افطار تازه بمونن و خشک نشن
 
رولت نان و پنير و سبزي
 
و یادتون باشه اگه دیر بشینید سر سفره افطار دیگه هیچی به خودتون نمیرسه منتظر
امیدوارم بتونید درست کنید و لذت ببرید
 
نان و پنير
 
در ضمن میتونید به جای خیار رنده شده و یا سبزی خوردن خورد شده از مغز گردوی ریز خورد شده هم استفاده کنید و بالطبع از مغز گردو هم برای تزئین استفاده کنید (انواع مربا و یا میوه و سبزی برای تزئین مناسبند)
نوش جان
ارادتمند شما: مادر کوثر
پسندها (1)

نظرات (20)

بیتا
16 مرداد 92 9:05
وای عالیه مرثی عزیزم اتفاقا" امشب کلی مهمون دارم اینو الان درست میکنم واسه شب البته منم یه چیزی شبیه این درست کرده بودم اما تهش رو چون تازه بود و به هم نمیچسبید با خلال دندون فیکس کردم خوب اینم راهیه واسه کسانی که عجله دارن و نمیتونن از یه روز قبل حاضر کنن
مامان کوروش
16 مرداد 92 12:21
سلام مامان کوثر عزیز خیلی خوشمزه به نظر میرسه حتما درست میکنم ممنون عزیزم
مامان کوروش
16 مرداد 92 12:26
سلام سارا جونم اینجا هستی یا برم پایین سارا اول بیا بغلم
کیک عالی شد ممنون عزیزم فکر نمیکردم برای اولین بار انقدر خوب بشه
خامه هم عالی شد من با خامه میهن درست کردم واینا همه رو مدیون تو دستور عالی کیک هستم که گذاشتی ممنون عزیزم که انقدر صادقانه تجربیاتت رو در اختیار بقیه قرار میدی عزیزم
فقط وسایل تزیین رو نداشتم باید برم قیف بخرم و چیزهای دیگه اخه فکر نمیکردم خوب در بیاد یه تولد حسابی گرفتیم با این کیک عالی ممنون عزیزم


سلام عزيزم
خوشحالم روسفيد شديم.هرچند نتيجه كدبانوگري خودتون بوده...هميشه شاد باشيد
انشاالله طرز تزئين كيك بدون ابزار هم سر فرصت ميذارم
مامان آرشيدا قند عسل
16 مرداد 92 12:46
به به چه تزيينات زيبايي چه نون و پنيرهايي اين تك خاله جان پوست مارو كند بس كه چيزهاي خوشمزه گذاشت دستتون درد نكنه.
مامان تارا
16 مرداد 92 16:21
کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازین بساط که برچیده می شود

در این بهار رحمت و غفران و مغفرت

خوشبخت آنکسی ست که بخشیده می شود

پیشاپیش عید شما مبارک

ممنون دوست خوبم من هم عید فطر رو به شما تبریک میگم
هدیه خدا- فریماه
16 مرداد 92 19:40
سلام مامانای عزیز. من امروز برای اولین بار کیک کاکائویی با همون دستورشما پختم. ولی کیکم خیلی قاچ خورده و محکم بهم نچسبیدن. چرا؟ کلی تو ذوقم خورد؟ دلیلش چی میتونه باشه؟

سروه: فریماه جان احتمالا به خاطر این بوده که عجله کردی و سریع کیک رو از قالب خارج کردی و و روغن زیادی بهش زدی کیک خیلی حساسه باید مو به مو نکاتش رو همینطور مواد رو به اندازه ای که توی دستور هست رعایت کنی می بینی که با همین مواد سارا جون کیک رو خیلی خوب درآوورده و به مشکلی هم برنخورده بازم سعیت رو بکن امیدوارم موفق بشی بازم سوال داشتی در خدمتت هستیم عزیزم بازم دستور کیک در برنامه هامون خواهیم داشت منتظر باشید
هدیه خدا- فریماه
17 مرداد 92 11:46
سلام سروه جان. من با دیدن کدبانویی شما کلی ذوق گرفتم رفتم وسایل کیک پزی خریدم ولی دیروز کیک کاکائویی با روکش شکلاتی درست کردم. کیکم خیلی قاچ خورد و حدود 50 دقیقه تو فر بود ولی احساس میکنی خوب نپخته و نرم بود. چرا؟

سلام فریماه جون
ممنوناز لطفت خانومی
وسایل کیک پزی هم مبارکت باشه
با اجازه سارا جون
فریماه جون احتما سریع کیک رو از قالب خارج کردی و اینکه شاید روغن زیادی بهش زدی کیک خیلی حساسه باید نکات و مواد گفته شده رو رعایت کنی تا نتیجه خوبی بگیری امیدوارم اینبار درست کنی و نتیجه خوب بگیری کیک رو که می بینی سارا جون درستکرده و نتیجه کارش رو هم می بینی که کیک رو خوب درآوورده پس ببین کجای کار رو اشتباه رفتی اندازه پیمانه ها خیلی مهمه فقط باید مایوس و دلسرد نشی همه ما اوایل کار از این اشتباهات زیاد داشتیم ولی خوب خواستن توانستن است
ღ تـــــــــــک خاله کوثر جونی ღ
17 مرداد 92 12:17
به به... هــــنرنمایی از تـــــــک خواهر ِ نازنین ِ خودم... یعنی این تزئینات ِ با خیار که منو کُــــــــشت ولی انصافا خوشمزه بود
هدیه خدا- فریماه
17 مرداد 92 17:26
سروه جان ممنون از راهنماییتون. منظور از روغن زیادی یعنی مقدار روغن خود کیکم زیاده بوده؟ یا مقدار روغنی که به ته قالب زدم؟

خواهش میکنم دوست خوبم
به خاطر روغنیه که داخل کیک زدی برای ته قالب بعد از اینکه چربش کردی مقداری آرد هم روی آردت بپاش در حدی که مقداری آرد شده باشه نه که خمیر بشه امیدوارم که متوجه منظورم شده باشی
sepid
19 مرداد 92 12:50
به به خیلی عالیه حتی واسه وقتایی که میخواهیم شام سبک بخوریم مناسبه یا واسه صبحانه!
اگه مغز گردو هم اضافه کنیم خوشمزه ترش میکنه
ممنون

خوشحالیم که خوشتون اومده
قابلی نداشت خانومی
مامان محمد و ساقی
20 مرداد 92 23:57
مامان کوثر عزیز دستت درد نکنه مثل پستهایی که مینوشتین خیلی پست شادی بود.ممنون
مامان علی مرتضی
30 مرداد 92 21:16
به به چه چیزی من الان دستورشو تو دفتر اشپزیم نوشتم ببخشید این نون تستا سفتن ایا بعد در اوردن از یخچال نرم میشن ومیشه به راحتی برششون زد
من دستگاه تست نون ندارم ایا نیازی بهش هست؟


نه عزیزم سفت نمیشه...نیازی به دستگاه نیست
مامان علی مرتضی
2 شهریور 92 15:39
آخه ما نون تستایی که اینجان خشکن ازهمونا که بزور گاز بزنی تا کمی ازشو بتونی بخوری توصیه شما چیه چطوری نرمشون کنم غیر دستگاهی که گفتم؟

دوست خوبم احتمالا شما از از نون تست برشته استفاده می کنی که خشکه
یعنی از اون نونهای نرم تست که بسته بندی شده است و تازه هم وارد بازار میشه نیست باید از اونا استفاده کنید اون نون تست برشته ها فکر کنم خیلی مشکل باشه که بخوای نرمشون کنی
مامان علی مرتضی
3 شهریور 92 22:57
هااااا تازه متوجه شدم اره منظورم همون برشته هاش بود
ونمیدونستم نرمشون هم هست ممنونم که روشنم کردین


ندا
12 آبان 92 14:49
چه لقمه های جذابیه واسه پیش غذا ، کنارش 1 پیاله سوپم باشه عالی میشه، حتما واسه آخر هفته درست میکنم کنارشم یه سوپ خوشمزه فک کنم سوپ جو و قارچ الیت کنارش بد نشه!


ای جانم...خوشم اومد از مدل تبلیغاتت
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
28 آبان 92 1:59
اینم از ساندویچ های آماده ی من: http://niniweblog.com/upl/nini6368/13758303804.jpg http://niniweblog.com/upl/nini6368/13758281330.jpg
یکی از مامان ها
پاسخ
چه میکنهههههههههه این مامان آینده
راضیه
11 آذر 92 8:26
ببخشید من یه بار درست کردم یه کم خمیر شد نمیدونم چرا . من هم شب قبل درست کرده بودم...میشه راهنمایی کنید ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم من اینو درست نکردم ولی احتمالا پنیرتون آب داشته...خامه ای استفاده کردی؟ بهتره برای اینجور غذاها(مثل رولت)کمی نانتون بیات شده باشه(البته کمی)
م
8 فروردین 94 11:04
ممنون ازتوضیح کامل ومفصلتون...استفاده کردم...
تنور
2 بهمن 95 15:21
عااالی
تنور
2 بهمن 95 15:22
عاااالی بود