وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

لوازم قنادی

1392/6/4 9:52
139,174 بازدید
اشتراک گذاری

 تعدادي از دوستان از ما خواستند كه براي خريد لوازم قنادي راهنماييشون كنيم

ما هم هرآنچه تجربه داشتيم درادامه مطلب براي شما قرار داديم

اميدوارم كه مثمر ثمر باشهلبخند

اول از همه يه چيزي ميگم كه اعتقاد شخصيه خودمه:

يه كدبانوي واقعي با كمترين امكانات ميتونه بهترين نتيجه رو بگيره...حتما لزومي نداره همه لوازممون از بهترين ماركهاي خارجي و گرونترين اونا باشه(با توجه به سير صعوديه قيمتها اينو ميگم)...فقط كافيه كمي علاقه و سليقه و همت داشته باشيد تا بتونيد بهترين شيرينيها و غذاها رو تهيه كنيد...

مصداقش مامان بزرگاي ما بودند كه توي ماهيتابه و روي علاء الدين بهترين كيكها رو ميپختن(فكر كنم خيليلا يادشون باشه)قلب

نوروز گذشته بود كه يكي از آشنايان كلوچه خرمايي خيلي خوشمزه اي درست كرده بود.مثل بيسكوييت ترد بود وقتي دستورشو ازشون پرسيدم گفتن با قابلمه(به عنوان تنور)روي گاز درست كردم...(انشاالله براي نوروز دستورشو ميذارم)

پس تمام لوازمي كه توي اين پست معرفي ميشه لزوما نبايد تهيه كنيد...به خصوص در اولين خريد...

حالا ميريم سراغ معرفي لوازم:

براي شروع و اولين خريد كافيه اين مواد و لوازم تهيه بشه:

آرد سفيد قنادي،شكر(اگر ميشه شكر رو در هاون كمي ريز كنيد نه پودر)،پودر قند،وانيل،بيكينگ پودر ،پودر كاكائو ،كره و روغن هم كه توي خونه همه هست و گاهي شير يا ماست.اين مواد اوليه پخت شيريني و كيك هست...البته مواد بيشتري نياز هست ولي براي يك كيك ساده همينا كافيه...

 

آرد

آرد سفيد با آرد نانوايي فرق داره.آرد نانوايي براي كيك مناسب نيست.چون بعد از پخت به جاي باز شدن منافذ و پوك شدن ،منافذش بسته ميشه...

 

لوازم شيريني پزي

قالب

براي خريد لوازم مهمترينشون يه قالب كيك متوسط(ترجيحا سوراخدار) و يا قالب گرد20 يا 25 سانيمتري هست

قالبهاي تفلون و سيليكوني گرون تر هستن

ولي مدل فلزي يا آلمينيومي ارزونتره .بيشتر قالبهاي خودم فلزيه و كافيه يه كاغذ روغني تهش پهن كنيد خيلي راحت جدا ميشه

 پس كاغذ روغني رو هم به خريدتون اضافه كنيدچشمک

لوازم شيريني پزي

اين مدليا قيمتشون مناسبه و كار باهاشون خيلي راحته...فكر كنم هركدومش بين 6 تا 7 تومن بود...شايدم كمتر...

لوازم شيريني پزي

به مرور كه حرفه اي تر شديد ميتونيد به تعداد قالبتون اضافه كنيد و توي شكل و اندازش تنوع بديد.الان قالبهاي مرغوب بالاي 60 تومنه و واقعا نميشه همه اينهارو توي خريد اول گنجونددل شکسته

قالبهاي كمربندي هم خوب هستند به خصوص براي چيز كيكها و بعضي دسرها كه درآينده آموزش داده ميشه...

و قالبهاي مافين كه بهتره نوع تفلونش تهيه بشه

قالبهاي مستطيلي و پهن كه براي انواع رولت و نان و...استفاده ميشه

قالبهاي ژله هم ميتونيد توي اولين خريدتون جاي بديد .البته براي بار اول تمام قالبهاي سروه جون رو نمي خواد بخريدچشمکهمين مدل سوراخ دار كوچيكش براي شروع كافيه

اون قالب گرد و پهن مخصوص تارت و پاي هست كه من خودم توي ظرفهاي پيركس مشابهش كه دارم تارت و پاي هامو درست ميكنم و خيلي خوب ميشن.ولي اگر خواستيد لوازمتون رو كامل كنيد ميتونيد اين رو هم بخريد

و قالبهاي سيليكوني كه براي ژله و دسر ازشون استفاده ميشه

 براي ميني تارتها ميتونيد از اين قالبهاي كوچيك استفاده كنيد.

لوازم شيريني پزي

قالبهاي پيتزا قيفي و كاغذهاي مخصوص مافينها كه تنوعش توي بازار خيلي زياده...هیپنوتیزم

 قالبهاي شيريني كه انواعشون توي بازار خيلي زياده...نگاه به قالبهاي ما نكنيدنیشخندبراي بار اول يه مدلش كافيه و به مرور كلكسيونتون رو كامل كنيدچشمک

 

اينم قالباي منخجالت

لوازم شيريني پزي

قالب شكلات


توي اولين خريدتون حتما شكلات چيپسي رو قرار بديد.كار كردن باهاش از شكلات تخته اي راحتتره و با طعمهاي مختلفش توي بازار يافت ميشه.آخرين بار بسته اي 3 تومن خريدم...

البته گاهي لازمه توي بعضي دستورها از شكلات تلخ استفاده بشه كه در زمان خودش ميتونيد تهيه كنيد...

لوازم شيريني پزي

 

 

قالب گردو روسی که باهاش خیلی کارها میشه کرد کافیه نونش رو با این قالب درست کنید و وداخل نان رو با هر چی که که دوست داشتید پر کنید

لوازم اندازه گيري

هرچند ما توي دستوراتمون سعي كرديم تمام دستورات رو با پيمانه آموزش بديم ولي توصيه ميكنم براي نتيجه بهتر حتما يه ترازوي آشپزخونه دقيق تهيه كنيد

پيمانه و قاشق اندازه گيري و ليوان مدرج هم جزو ضرورياته شيريني پزيه

البته ميتونيد به جاي اين پيمانه ها از پيمانه پلوپز هم استفاده كنيد.من خودم هميشه از پيمانه پلوپز استفاده ميكنملبخند

ترازوهاي ديجيتالي دقيق ترن ولي اين ترازو زرده رو 10 ساله دارم عالي بوده...به طرز وحشتناكي دقيقهنیشخند

اين وزنه كوچيكا هم فكر كنم تو بازار باشه...براي وزناي كم دقت بالايي داره.يادگاري از رژيمهاي دكتر كرماني برام موندهزبان

بازم ميگم براي شيريني پزي وزن كردن دقيق از اهميت بالايي برخورداره.پس براي خريد ترازو دقت كنيد...

لوازم شيريني پزي

 

الك

بي الك شيريني پزي هرگــــــــــــــ‍زبازنده

 الک یا ساده اش رو می تونید خریداری کنید یا از االک چرخی از اینایی  که با فشار دادن دسته اش آرد داخلش چرخ میخوره و دیگه نیازی نیست که الک رو تکون بدید تا آرد الک بشه

همزن برقي

اگر براي زمان و البته دستان مباركتون ارزش قائليد حتما خريداري كنيد.البته حتما همه دارند ديگه!

وردنه


يكيش كافيه فعلاچشمک

نگاه نکنید به من که از هر وسیله چن تا دارم چون تمام اینارو به تدریج خریداری کردم اون سفیده که مثل غلطک می مونه وردنه شیارداره و وردنه که صاف و بلند مخصوص نان لواشه حالا بعدا براتون طرز تهیه نان لواش در خانه رو هم آموزش خواهم داد

 

قالب قطاب پیچ که در سه سایز هست قالب فلافل کوچیک و بزرگ که من معمولا با بزرگه کتلت درست میکنم شابلون اسامی متبرکه و اون زرده وسیله ای برای ورقه ورقه کردن تخم مرغ آبپزه و حلقه  زولبیا و شکل گل سلیکونی برای کوکو و نیمروست

 

قيف و ماسوره

براي تزئين كيك و شيريني خيلي كاربرد داره

اون پلاستيكيا يك بار مصرفه...فكر ميكنم آخرين بار قيمت يك بستش 7 تومن بود...

اينكه از كدوم مدلش استفاده كنيد بستگي به خودتون داره كه كار با كدومش براتون راحتتره...

 

سفیده که روش به انگلیسی سحر نوشته جنسش از کتانه و مقاومه هیچ درزی هم نداره معمولا باهاش یا بامیه درست میکنم یا نان خامه ای چون خمیرش سفته اینجور قیفها برای خمیرهایی که باید شکل بگیرن خیلی خوبه نه پاره میشه و نه از درزاش خمیر بیرون میزنه

 

این هم که کلکسیون ماسوره است که من یه دفعه همرو یه جا گرفتم

ليسك،برس هم سلیکونیش هست هم سادش ، پالت ، کاردک مخصوص صاف کردن خامه روی کیک این کاردکای نقاشای ساختمون رو که دیدید نیشخند یه خورده فقط قوس داره که باهاش کیک گرد رو اطرافش رو باهاش صاف و صوف میکنن و اون که مثل شانه دندونه داره خامه اطراف کیک رو خطوط یکسانی ایجاد میکنه که بعدا آموزشش رو براتون خواهم گذاشت  

 

ترايفل هاي رنگي و شكل دار و رنگ غذاي خوراكي

براي رنگ غذا به خاطر گرون بودنش ميتونيد سه رنگ اصلي رو تهيه كنيد و از تركيبش رنگهاي ديگه رو درست كنيد

قبلا بهترين رنگ غذا رنگهاي ويلتون بود كه متاسفانه ناياب شده(البته تو شهر ما،شما رو نميدونم...)

اين مدلي كه توي عكس هست ايرانيشه كه بد نيستن...قيمت هر كدوم 6 تومن بود فكر كنمقهر

لوازم شيريني پزي

 

لوازم سبزي آرائي

اگر به اين كار علاقه داريد ميتونيد خريداري كنيد

این هم ابزار  برش دالبر برای سیب زمینی و هویجه همونایی که سیب زمینی رو پیچ پیچی میکنه

سينيهاي مخصوص كيك

براي خريد جزو ضروريات نيست ،ميتونيد هرجا رفتيد تولد يا مهموني سينيهاي كيكشونو كش بريدنیشخندشیطان

 

 پايه گردان كيك

بازم خيلي ضروري نيست...وقتي خريداتون تكميل شد ميتونيد اين رو هم تهيه كنيد

من خيلي وقتها از ظرفهاي ميوه خوري پايه دار استفاده ميكنمنیشخند

 

خب ...پيش به سوي بازار براي يك شروع شيرين و جذابمژه

پ ن 1:تمام قيمتهايي كه ذكر شد مربوط به تاريخ سوم شهريور ماه سال 92 مي باشد...هيچ تضميني براي هفته ديگه نمي كنيمنیشخنداسترس

پ ن 2:باور كنيد گرفتن اين عكسا و كم كردن حجم و آپلودشون خيلي زمان بره...خوشحاليم كه عكسهاي آشپزيمون رو پسنديديد ولي خواهش ميكنيم در صورت استفاده از اونها ذكر منبع بشه...ذكر منبع نميكنيد ديگه اسممونو و آدرسمونو پاك نكنيد.دلمون ميشكنه هادل شکسته

اميدوارم كه تونسته باشيم كمكتون بكنيم

سروه- سارا

پسندها (1)

نظرات (52)

بیتا
4 شهریور 92 9:06
سلام عزیزم ممنون از توضیحاتت واقعا" کامل بود اما یه سوال مطمئنی اونجا قنادی نبود؟؟؟ یه چیز دیگه با این آشپزخونه های کوچولوی امروزی این همه وسیله رو کجا جا دادی؟

سلام عزیزم...وقتی بری تو کارش دوست داری از همشون داشته باشی
خوشبختانه آشپزخونه هامون بزرگه و دارای انباری
مامان نیایش
4 شهریور 92 10:06
سلام عالیییییییی بود ممنون که وقت گذاشتی . ضمنا غذاهاتون هم حرف نداره


سلام.ممنون از تشویقاتون.شما لطف دارید
آسیه مامان پارسا
4 شهریور 92 10:41
ممنون خیلی زحمت کشیدین.

خواهش میکنیم عزیزم
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
4 شهریور 92 11:08


آفررررررررررررررین،
واقعا کییییییییییییییییف کردم...

آخه من هم خییییلی دوست دارم لوازممو کامل کنم. کم کم داشتم حس میکردم که به این وسایل بیشتر نیاز دارم.

همینکه همشو یکجا گذاشتید و از توضیحات و تجربیات خودتون گفتین، یه دنیا ارزش داره. ممنــــــــــــون...




خواهش میکنیم.ما هم از شما تشکر میکنیم که به ما انگیزه میدید
حنا
4 شهریور 92 11:47
خیلی جالب بود و کار آمد

منم بعضی از این وسایلی رو که معرفی کردید دارم

ممنون خسته نباشید


سلامت باشی گلم.ما هم از شما ممنونیم
مریم
4 شهریور 92 13:57
سلام. شما که دارید لطف میکنید و زکات دانشتون رو میدید ما هم این وسط لذت میبریم از غذاهای شما.دست مریزاد و یه دنیا ممنون


سلام.ما هم به خاطر حضورتون از شما ممنونیم
مامان کوروش
4 شهریور 92 16:44
سلام عزیزانم از هر دوتون ممنونم رفتم که بخرم قالب رو دو تاشو دارم از اون ارزونا قیف رو باید بخرم ممنون از هر دوتون


سلام عزیزم
خواهش میکنم.این پست رو به خاطر شما فوری ارسال کردیم
مامان ریحان
5 شهریور 92 1:38
سلام
خسته نباشید (بخاطر آپلود عکسها میگما )
خیلی خوب توضیح دادی اما من فک نکنم که بتونم همه شونو تهیه کنم چون خیلی علاقه ندارم به شیرینی پختن
ممنونم از توضیحاتتون


سلام عزیزم.سلامت باشی
شروع کنی مطئمنم علاقه مند میشی
سعید مسعود
5 شهریور 92 2:36
سلام به شما و خوانندگان یک پیکان نوستالژیک دارم که داخلش و چعبه اش پر است از کتاب.کتابهای خاص ، کمیاب و نایاب(کهنه و نو) .همه کتابهای برگزیده و باارزش..حتی عامع پسنداش هم مورد تایید عده ای کتابخون حرفه ای هستند چه برسه به کتابهای خواندنی و عمیقش. کتابهای معتبری هم در همه زمینه های تربیت کودک ، تغذیه کودک ، بازیهای کودک و ... داریم. بصورت سیار می چرخیم و هر جا ، جا دیدیم و چشم ماموران سد معبر را دور ، کتابها را روی کاپوت جلو و جعبه عقب و دور تا دور سقف و باربند می چینیم.دل نازکی هم داریم که به تقاضاهای تخفیف نه نمی توانیم بگوییم.البته در حد معقولش. به رفتارهای اجتماعی مردم هم علاقه مندیم.برای همین برخوردهایشان با مقوله کتاب را به زبانی نزدیک به طنز ، در همین وبلاگ وهمچنین در پیجی در فیس بوک می نویسیم.(صفحه ای به نام کتابفروشی سیار سعید) سفارش کتاب می پذیریم.. لیست کتابها را تا جایی که ممکن بوده در یکی دوتا از پستها نوشته ام.ولی نه همه ی آنها را ،ولی با مطالعه همینها دستتان می آید که چه مدل کتابهایی را عرضه می کنم.تقریبا همه ی کتابهایی که دستفروش ها و نایاب فروشی های انقلاب دارند را دارم. بعضی از دوستان که این پیام را در کامنت دونیشان دیدند گفتند با وجودیکه عادت ندارند کامنتهای تبلیغی را تایید کنند اما این یکی فرق می کند و ارزشش را دارد.شما نیز چنین کنید خیرشو ببینید.لینک هم بدهید ، هم دسترسی بعدی برای خودتان آسان می شود و نمی خواد به ذهن هزار سوداییتان فشار بیاورید که اسمش چی بود اونیکه کتاب سیار می فروخت و ... قول میدم به یادتون هم نیاد.بعلاوه لینک کنید ما هم دل رحم ، شاید که نه ، حکما برای جبران این لطفتان در پارت اول خرید تخفیفی می دهیم که راضی برگردید و هی ما را لینک کنید و هی برای ما تبلیغ کنید.باور کنید ما همچی آدم خوبی هستیم . مشاوره تخصصی هم می دهیم.خودمان کتابخوان تیری هستیم. کتابخانه شخصی شما را هم به قیمتی که نه سیخ بسوزد و نه کباب می خریم. در تهران کتابها را یا به پیک می دهیم یا خودمان می آوریم خدمتتان(اگر از سه جلد بیشتر بخواهید) یا خودتان می آیید می برید یا هر مدل دیگه ای که بخواهید.شهرستانها هم با پست یا اتوبوس یا تی پاکس (البته با پرداخت هزینه) اگر کتاب هم نمی خرید قول می دهم مطالب وبلاگ برایتان جدابیت خواهد داشت.
مامان علی مرتضی
5 شهریور 92 15:54
سلام دستون درد نکنه من که با این وبلاگ عاشق اشپزی وکیک پزی شدم ولی متاسفانه فقط فرشو دارم وارد سفید بکینگ پودر وانیل وکمی شکلات تخت

میخوام برم کم کم وسایلشو هم بگیرم سارا جان شما که دزفولی هستین میشه بهم ی فروشگاه خوب که جنساش هم مناسبن واین وسایلو داره بهم معرفی کنی چون شوهرم برای مغازه از دزفول خرید میکنه میخوام باهاش برم وخریدامو بکنم بازار کهنه که فکرنکنم پیدا کنم


سلام عزيزم.همينا براي شروع خوبه.فقط بايد يه قالب متوسط بگيري

براي دزفول سروه جان ميتونه كمكت كنه.
بعد میاد و آدرس میده بهت عزیزم

مامان علی مرتضی
5 شهریور 92 15:56
راستی میخوام همزن بگیرم همشون 60 به بالاان،یکی دیدم به نام میکسر که 38 تومنه بنظرت خوبه
لطفا خودت بهم مارک خوب پیشنهاد بده چون از وقتی وسایل کامل بشن فکرکنم این همزن وقتی برای استراحت پیدا نکنه

راستش نمیشه دقیق مدل خاصی رو داد...آخه مدام کیفیتا درحال تغییره
ولی کلا من و همسرم هروقت بخوایم یه وسیله برقی بخریم میریم سراغ تعمیرکار اون وسیله...راهنماییهایی که میکنه خیلی مفیده...
مامان حمید کوچولو
7 شهریور 92 0:04
خیلی جامع ومفید بود...ممنونم.


ممنون گلم
مامان سهند و سپهر
7 شهریور 92 9:30
مرسي بابت سايت مفيدتون.


خواهش ميكنيم
مامان علی مرتضی
7 شهریور 92 14:32
روش خوبیه ساراجون
منم به شوهرم میگم بره از تعمیر کار بپرسه ازلطفت ممنونم منتظره سروه جون میمونم برای ادرس


سهیلا
9 شهریور 92 10:28
سلام.وب زیبایی دارید.
من عاشق میوه آرایی وسبزی آرایی هستم و دوستم ست ابزارشو هدیه داد بهم ولی کارایی بعضیاشو نمی دونم ممنون میشم راهنمایی کنید.


سلام عزیزم.ممنون
انشاالله سر فرصت توضیح داده خواهد شد
مرضیه مامان آنیتا
9 شهریور 92 14:47
سلام سارا جوون,اینجا هم زیاد می اومدم اما افتخار آشنایی نداشتم باهاتون.از این به بعد زیاد می یایم
بسیوووور کامل نوشتی معلومه حسابی وقت گذاشته ها.مرسی خانم هنرمند


سلام گلم
از آشنایی باهاتون خوشبختم
نجمه مامی آرتین و آیسودا
11 شهریور 92 16:08
سارا جون و سروه جون بابت تلاشهای هر دو نفرتون ممنون خوش به حالتون چقدر وسیله دارین


خواهش ميكنيم عزيزم
قابلتونو نداره
سپیده
13 شهریور 92 0:27
سلام دوست بسیار هنرمندم، واقعا دستتون درد نکنه. منم تقریبا کلی لوازم قنادی دارم و بازم دلم میخواد کاملترشون کنم
دوست نازنین، من از فروشگاه بهار سایت تا حالا چند مرتبه خرید آنلاین داشتم الان دیدم رنگهای ویلتون رو داره 10 تومن.

http://baharsite.com/shop/index.php?categoryID=4&offset=0

یه سوال: اگه تاریخ انقضاء این رنگها بگذره میشه ازشون استفاده کرد؟ من کلی رنگ ویلتون دارم!!
موفق باشید


سلام عزیزم
خواهش میکنم
یه دنیا ممنون بابت لینک مفیدی که گذاشتید.حتما تهیه میکنم
کلا استفاده از رنگهای خوراکی خیلی توصیه نمیشه...دیگه از تاریخ مصرفشم گذشته باشه بدتر...به نظرم ارزش استفاده کردنو نداره
هدیه خدا- فریماه
13 شهریور 92 19:03
وای دستتون درد نکنه. خیلی عالی بود. چقدرم باحال بود. راست میگید وقتی علاقه پیدا میشه و میری تو این مغازه ها دوست دارید از همه وسایلش
بخری. سروه جان میشه برای همه نوع کیک از کاغذ روغنی ته قالبمون فلزی استفاده کرد؟ من دیروز زبرا کیک درستیدم عالی شد. و بسی خوشحال گشتم. یه سوال دیگه برای خارج ژله قالبهای سیلیکونی بهترن یا فلزی؟

خواهش میکنم فریماه جون
ممنون از لطفت
اگه قالب طرحدار باشه نمیشه کاغذ روغنی انداخت
خوشحالم که موفق شدی عزیزم خواستن توانستن است
هر دوش خوبه باید قلق هردوش دستت باشه
فریماه
13 شهریور 92 19:19
سلام. سروه جان کاش کمی در مورد اندازه قالبها هم توضیح میدادید؟ راستش وقتی خواستم بخرم نمیدونستم چه اندازه ای و چه عمقی مناسبه؟ خود آقای فروشنده میگه 4 تخم مرغه مثلا ولی با 6 تخم مرغ توی همون قالب ضخامت کیکم کم شد. اگه میشد تو هر دستوری اندازه قالب مناسبو هم میگفتی برای ما تازه راه افتاده ها خیلی کمک بود. ممنون.

سلام عزیزم
چشم ایشالله هر دستوری از کیک رو بزاریم عکس همون قالب رو میزاریم و توضیح میدیم
مهسان
5 مهر 92 16:14
سلام سارا جون
خته نباشید عالی بود ..
چند وقتی نودم ولی دوباره اومدم و زودی بهت سر زدم ..راستش ادرس وبلاگ علی را نداشتم اگه میشه برام بفرست ..یعنی نمیدونم تو کدوم پستهام ود که پیداش کنم
در مورد قالبها دو تا سوال دارم
یکی زرده که برا ورقه کردن تخم مرغه اسم خاصی داره یا بریم همینا بگیم بعدم از کجا میتونیم تهیه کنیم..
اون ابزار برش دالبر سیب زمینی هم چجوری استفاده میشه
ممنون عزیزم


سلام عزیزم.دلم برات تنگ شده بود
اگه بری پلاسکو و همینو بگی بهت میدن
اون که برای برش سیب زمینیه،اول باید زیب زمینی رو ورقه ورقه کنی و بعد هر ورقه رو روی تخته بذاری و با این وسیله برش بدی .مثل گیوتین
خواهش گلم
مهسان
6 مهر 92 14:25
ممنون ساراجون

راستی ادرس وبلاگ علی را رام نفرستادی که
اهاننننننننن که اینطوریه
ببخشیدا ولی گیوتین چیه ، والا ما مثل شما کدبانو نیستیم که همه چیز را بدونیم


خواهش گلم...میام پیشت
گیوتین که وسیله آشپزی نیست.یه نوع وسیله اعدامه که قبلنا توی فرانسه به کار برده میشده...توی فیلما دیدم
مهسان
7 مهر 92 22:46

اخه منم تو همین موندم ، اسمش را شنیده بودم ولی هر چی فکر کردم گفتم ربطش با اشپزی در چیه
خخخخخخخخخخخخ
کارهای خطرناکم که انجام میدید


ماناز
4 آبان 92 19:43
دوست عزیز من همزن برقی ندارم ایا برای تهیه کیک یا شیرینی جزءضروریات است یا با چنگال هم میشود همان کاررا انجام داد؟البته نوع دستی را دارم ؟فکر کنم بیشتر باید بزنم حالا هر چه نظر کارشناسانه شما باشد .اگر حتما لازم است تهیه کنم.


منو یاد بچگیهام انداختی که خاله هام نوبتی تخم مرغهای کیک رو میزدن تا دستاشون خسته نشه...
به نظرم برای شیرینی یا کیک خیلی بهتره تهیه بشه.چون خوب هم زدن یکی از عوامل اصلی برای کیک و شیرینی پختنه
پانیذ
16 آبان 92 13:38
مدتها بود دنبال این بودم که قبل از رفتن به لوازم قنادی اطلاعاتی درمورد چیزایی که داره داشته باشم که اونجا سر در گم نشم.شما خیلی کمکم کردید.مرسیییییییییییییییی


خواااااااهش میکنم عزیزم
مرضیه
24 آبان 92 22:58
سلام اینهمه قالب؟؟؟؟؟شوهر من میگه من به اندازه ی یه مغازه لوازم قنادی دارم ولی یک دهم مال شمام نیست مرسی که اینقدر وقت می ذاری
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم قابلتونو نداره خواهش میکنم عزیزم
مامان محمد و ساقی
9 آذر 92 16:54
سروه و سارای عزیزم سلام میخواستم امروز برم لوازم قنادی یه چیزهایی بخرم اول اومدم ببینم اینجا چیا بود که رفتم اونجا اگه نیاز داشتم بخرم ممنونم .خیلیزحمت کشیدید برای این پست
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم که این با معرفتی...انشاالله بخری از تک تکشون لذت ببری
مریم--------❤
17 دی 92 21:25
سلام به به عجب وبلاگ خوشمزه ای خیلی جامع و کامل
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون
مامان تینا و رایان
18 دی 92 14:51
خوب فکر کنم من فقط به تازگی تاکید میکنم به تازگی یه سری قالب های کوچولو قلب و ستاره و اینا خریدم وردنه قیمت کردم 15 هزارتومن مامام 2 تا داره میخوام یکیشو کش برم فکر کنم باید یه کیسه پول ببرم بازار واجبات رو تهیه کنم..الن همه موارد لزم برای تهیه شیرینی کشمشی رو دارم لنگ کاغذ روغنی موندم ون قیف های شکوفه تو رشت قحطی اومده..همینطور رنگ ویلتون ایکاش یه کدبانوی رشتی پیدا میشد کمکم میکرد که کجا برم برای خرید لوازم و وسایل شیرینی پزی
یکی از مامان ها
پاسخ
وای شادی جون همه وسایل گرون شدن...سعی کن هرچی مامانت داره رو کش بری مینا مامان ساقی ساکن رشته و میدونم اخیرا خرید لوازم قنادی داشته.میتونی ازشون سئوال کنی
مامان تینا و رایان
19 دی 92 23:16
مرسی عزیزم..امروز رفتم پاتک زدم به مامانم و وردنه و ست شکوفه زدن و الک و کلی چیزای دیگه کش رفتمحالا باید قالب تهیه کنم و یه گاز فر دار که اصل کاریه اینو دیگه نمیشه از مامانم کش برم..انقدر عصبانی ام از دست خودم که چرا گاز فر دارم رو رد کردمایکاش تو انباری جا میدادمش امروز خونه مامانم شیرینی کشمشی درست کردم گاز مامانم دق داد منو حرارت فر همه جا یکسان نیست و شیرینی هایی که گوشه سینی مونده بودن زیرشون طلایی نمیشد.اگه بیشتر میزاشتم وسطی ها می سوخت.خلاصه با هزار بدبختی درست کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات ایول به تو میگن یه دختر زرنگ آفرین که تونستی با این گاز شیرینی درست کنی...واااای ندیده دهنم آب افتاد
nice.design
2 بهمن 92 12:43
شیرینی پزی چه قد خرج داره شیرینی بخریم کمتر درمیاد برامون
طلایه
17 اسفند 92 16:22
سلام ممنون از مطالب خوبتون لطفا راهنمایی کنید که نان میکادو را از کجا باید تهیه کرد با تشکر
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.از لوالزم شیرینی فروشی ها و گاهیا نان فانتزی فروشیها و بعضی شهرها در فروشگاه هایی که ظروف یکبار مصرف میفروشند هم میتونید پیدا کنید
محمد
27 خرداد 93 16:01
kheili kheili mamnun babate in post besiar mofid bud
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.خوشحالم مفید بوده
فرزانه
31 تیر 93 13:03
سلام خسته نباشید. توی بعضی از دستورها مواد بر اساس فنجان هستند. مقداری ک توی هر فنجان مواد قرار میگیره مثل پیمانه پلوپزی هست؟! اصلن چه نوع فنجانی مد نظر اشپز ها هست؟ ایا فنجان خاصی مد نظرشونه؟ خیلی ممنون مشم جوابمو بدین
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام عزیزم.من به شخصه برای دستورهایی که به اسم خودم میذارم پیمانه رو به پیمانه های پلوپز تبدیل می کنم که در دسترس بقیه هست...در غیر این صورت حتما عکس و اندازه پیمانه رو میذارم... دستورهای سروه جان و بقیه دوستان با پیمانه های اندازه گیری که در بازار هست اندازه گیری میشه... در مورد بقیه وبلاگها باید از خودشون بپرسید.چون هرکدوم مقیاس خاص خودشونو دارند ولی اکثرا از پیمانه های اندازه گیری در بازار استفاده میکنند...اشتباه نکنم 225 گرمی هستند
سمیه
6 مرداد 93 23:02
میشه آدرس یه لوازم قنادی تو تهران بدید ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
ببخشید تهرانی نیستم و آشنایی ندارممیتونید از توی لینکامون به وب آشپزخونه دوست داشتنی من(مرجان جون)برید و از ایشون سوال کنید
نازی
15 مرداد 93 23:45
سلام توی شهر ما از این وسایلا نیست اگه من مبلغو به حساب شما واریز کنم شما وسایلو برای من میخرید و پست کنید خواهش [خواهش]
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.میتونید همین وسایل رو از سایتهایی مثل بهار سایت بصورت اینترنتی خرید کنید
مهسآ
21 آبان 93 14:44
سلام عزیزم من از همه آموزشات سپاسگزارم و از اینکه این همه حوصله به خرج دادی برای آدمای تنبل اما شکمو اینارو نوشتی وقتی همرو دیدم تنها سوال ذهنم وسیله ها بود که اینجا همه رو گذاشتی مرسی از لطفت عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خواهش میکنم.ممنون از حضورتون
زهرا
20 آذر 93 23:49
سلام خیلی خیلی خیلی وبلاگتون عالیه ... به زبون خودمونه با جزئیات کامل و کلی تصویر دقیقه به دقیقه ...همه چی عالی بود واقعا دستتون درد نکنه ،این همه وقت گذاشتین ممنونم موفق باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.لطف دارید و شرمنده میکنید
آرزو
6 اسفند 93 15:27
ممنون بخاطر معرفی خوبت درباره ماسوره ها بیشتر توضیح میدید مثلا چه شماره هایی به درد میخوره؟ یا اینکه یه ست بگیرم؟ ست چندتایی؟ مارکش مهمه؟ باید حتما ویلتون یا یه مارک معروف باشه؟ فلزی باشه یا پلاستیکی؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام فلزی ایرانی هست جعبه های کوچیک قیمت مناسب ماسوره گل رز هم کنارش بگیرید
سحر
16 اسفند 93 12:59
سلام. منم خیلی به شیرینی پزی علاقه دارم. وقت داشته باشم سعی میکنم یاد بگیرم ولی وسایلم همیشه ناقص بوده. همزن و لیسک و قالب و چند تا ماسوره پلاستیکی. فرمم از اون قدیمیاست. البته تا الان که مفید بوده. برا کارهای پیشرفته شیرینی پزی نمیدونم... کم کم میخوام تکمیل کنم. این پستت واقعا مفید. انشالله بعد تکمیل وسایلم بقیه پست ها رو هم وقت کردم میخونم. خواستم فقط تشکر کنم و بگم خسته نباشید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم انشاالله وسایلتو کامل کنی...همون یه همزن رو بخر بقیه هم به مرور...خواهش میکنم.ممنون
زینب
18 فروردین 94 21:10
عالی بووووووووووووووووووووود. مرسی. خیلی لذات بردم
ژانت
10 تیر 94 15:55
سلام من تازه اومدم اینجا واقعا خیلی دقیق و کامل توضیح دادید فقط میشه در مورد اون ابزار سبزی آرایی هم بیشتر توضیح بدید و بگید با هرکدوم چکار میکنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون با ابزار سبزی آرایی خیلی آشنایی ندارم ولی به دوستان سپردم اگر بلد هستن برامون آموزش رو بفرستن
nasib
20 مرداد 94 12:26
خیلی عالی بود ممنون واقعا استفاده کردم کاش دستور پخت یه سری کیک و شیرینی ها به ایمیل ارسال میشد
بانوی دریا
31 مرداد 94 20:20
ایول به این همه سلیقهممنون واقعا مفید بود
roha
24 شهریور 94 13:09
سلام ممنون بابت توضیحات و عکسها لطفا درمورد صفحه گردان کیک هم میگید راضی هستید خوب و سریع میچرخه منم میخوام مثل شما پلاستیکیش رو بگیرم نمیدونم چطوریه ممنون
آسنات
14 خرداد 95 18:20
[
deltakala
26 آبان 95 13:50
deltakala.com فروشگاه اینترنتی دلتا کالا ، یک فروشگاه مستقل اینترنتی جهت ارائه تخصصی محصولات لوازم خانگی لوازم خانگی دلتاکالا- خرید لوازم خانگی - خرید اینترنتی -خرید تلوزیون -قیمت تلوزیون-قیمت محصولات ال جی -قیمت محصولات سامسونگ - لباسشویی - ظرفشویی - بخاری -کولر - آبمیوه گیری - جاروبرقی -توستر -امرسان - عرشیا - سونی- هاردستون- پارس خزر-
کیمیا
7 آذر 95 18:56
عاااااالی بود ممنون عزیزم
یه دختر
17 بهمن 95 23:44
مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
فاطمه
31 فروردین 96 11:13
سلام عزیز خیلی توضیحات مفید بود ممنونم خیلی کیف کردم
زینب مرادی
22 خرداد 96 16:37
سلام عزیزم خیلی حوشکل بودن
صبابانو
5 دی 97 1:48
تشویقتشویقمحبت کارتون بسییییییار ارزشمنده بسیااااااااار کمک کننده سراسر نور و شادمانی باشین الهی ممنونتونم