وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پيتزا گل

1392/6/10 12:18
9,208 بازدید
اشتراک گذاری

 این مدل پیتزا اسم های مختلفی داره

بعضیا میگن.پیتزا گل...بعضیا میگن آفتابگردون...بعضیا میگن پیتزا حلقه ای...


پيتزا حلقه اي

 مواد لازم:

خمیر پیتزا-از روی این دستور

گوشت چرخ شده:200 گرم

فلفل دلمه:به میزان دلخواه

پیاز:1 عدد متوسط

سوسیس:٤٠٠ گرم

گوجه:4عدد متوسط

پنیر پیتزا :به میزان لازم

نمک.فلفل.زردچوبه.آویشن به میزان لازم

طرز تهیه:

خمیر رو از روی دستور خمیر پیتزا که قبلا گذاشتم تهیه کنید

این خمیر عالیه...من تا جایی که میتونم نازکش میکنم...به جان سارا خوبه...درستش کنیدنیشخندببینید این پیترامه...به خمیرش توجه کنیدچشمک

البته این عکس برش خورده پیتزا حلقه ای نیست...

پيتزا

 

 

پیاز رو نگینی خرد کرده و تفت میدیم تا طلایی بشه.گوشت رو اضافه کرده و بازردچوبه تفت میدیم

نمک و فلفل و آویشن رو اضافه میکنیم.فلفل دلمه ای هم در آخر اضافه میشه

اگر میخواید رب گوجه بزنید به اندازه یک قاشق مرباخوری بزنید.بهتره توی گوشت پیتزا رب نباشه...

پيتزا

 سوسیس ها رو حلقه کرده و کمی تفت بدید

میتونید به جای سوسیس ،از سالامی استفاده کنیدخوشمزه

پيتزا

 خمیر رو  دو قسمت کرده و یک قسمت رو با وردنه پهن کنید

پيتزا

 به اندازه ظرف پیتزاتون یه بشقاب انتخاب کنید و با کمک اون خمیر رو گرد قالب بزنید

پيتزا

 خمیر گرد رو به ظرفی که میخواید توی فر بذارید منتقل کنید چون بعدش دیگه نمیشه جابه جاش کرد

بهترین ظرف برای پیتزا همین سرامیکای ساختمونهچشمکمن یه دونشو برای پیتزاهام دارم

فکر کنم توی شکل مشخصه!

کفش رو چرب میکنیم و خمیر رو روش میذاریم

پيتزا

 با یه بشقاب کوچیکتر وسطشو جوری که خمیر نبره علامت زده و از اونجا مثل شکل برش بزنید

پيتزا

 روی بین دو گردی رو سس گوجه مالیده و کمی پنیر بریزید

پيتزا

 مقداری از گوشت رو روی اون بریزید

پيتزا

 گوجه ها رو حلقه کرده و مثل شکل سوسیس و گوجه رو قرار بدید

اگر پنیر قالبی داشتید میتونیدپنیر رو برش بزنید و بین گوجه و سوسیس بذارید

پيتزا

 من قالبی نداشتم و اینجوری روی مواد ریختم

پيتزا

 و در فر 200-250 درجه که از قبل گرم شده حدود 15-20 دقیقه با شعله پایین و حدود 10 دقیقه (در حد برشته شدن پنیر)با شعله بالا قرار میدیم

پیتزای شما آمادس

پيتزا حلقه اي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 با این مواد و خمیر حدود 2-3 تا پیتزا این شکلی درست میشه(بستگی به قالبی داره که انتخاب میکنید)

نوش جان

ایده گرفته شده از رسپی های خانم زهرایی در مجله محبوبم هنرآشپزی-شماره 43(با تغییرات)

سارا مامان علی خوشتیپ

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (16)

اتنا مامان نگین
10 شهریور 92 12:37
سلام سارا جون/ممنون از دستور خوشمزه ت/میگما یعنی پیتزا رو با همون سرامیک بزاریم تو فر؟


سلام گلم
خواهش میکنم
بله عزیزم...
مرجان
10 شهریور 92 13:06
خیییییییلییییییی نامردی! داری انتقام دیروزو میگیری؟
من گشنمه و دلم پیتزا میخاد مخصوصا این پیتزا رو!
همه چیذمان پیتزات یه ورررر چیدن گوجه و سوسیست یه وووووووررررررر!
خیلی خوبه ! درست کنم برای شوهر بهش بگم بیا اینم از هنره همشهریتون
ممنون ازت سارا گلیه خودممم


آره دیگهههههههههه...دنیا به تلافی
اتفاقا الان همکارا هم دارن همینو میگن
شوخی کردم...
ایشاالله درست کنی و لذت ببری
سمیه
10 شهریور 92 13:22
سلام گلم. ممنون از آموزش مرحله به مرحلت. عالی بود.
یه سوال؟اگه جوابمو بدید ممنون میشم. چند دفعه ای میشه که پیتزا درست میکنیم، خمیرش خیس میشه. موادش مثل قارچ و فلفل دلمش نپخته است، البته ناگفته نماند که قبلا عالی میشد، جدیداً اینجوری میشه و این در حالیست که با همون دستور قبلی درست میکنیم.
پیشاپیش از لطفتون ممنون و سپاسگزارم.

سلام عزیزم.خواهش میکنم
طبق توضیحاتی که دادی چندمورد اومد تو ذهنم:
اول قارچ:بهتره قارچتون رو تفت بدید و کمی آبشو بگیرید.قارچ حین پخت آب میندازه
فلفل دلمه رو قبلش حتما تفت بده.البته اگر دوست داری زیر زبونت نیاد.من خودم خوشم میاد.کمی نپخته روی پنیرم میریزم و فقط با گریل حالت سوخاری میشه...
مواد گوشتیت رو بذار کاملا آبش گرفته بشه(در زمان پخت)
نون آماده میگیری؟یا خمیر رو خودت درست میکنی؟
فرت باید حسابی گرم باشه و سعی کن حین پخت درب فر رو باز نکنی...
فعلا چیز دیگه ای به ذهنم نمیرسه
سمیه
10 شهریور 92 14:19
برای میلیاردمین بار میگم، سلیقتون حرف نداره، کدبانویید.
خوش به حاله بابای علی و علی.فکر کنم خوشبخت عالمند، زن و مامان هنرمند داشته باشی و خوشبخت نباشی. اونم در حالی که شاغل باشه، خیلی حرفه ها ااااااااااا !!!!!!!

انشاءلله همیشه سالم و تندرست و خوشبخت باشید.

منو شرمنــــــــــــــــده میکنید با این نظرات

سمیه
10 شهریور 92 14:22
ممنون از راهنمایی خوبت.

نون رو آماده از بیرون میگیریم، اگه همون موقع نیاز نداشته باشیم، میزارم فریزر.


شاید چون توی فریزر میذاری اینجوری میشه...
قبل از چیدن مواد حدود 10 دقیقه بذار تو فر بپزه ،بعد مواد رو روش بچین...
ولی
توصیه میکنم خمیر رو خودت درست کنی.محاله دیگه نون بیرونو بخری...
دانشجو
10 شهریور 92 14:36
سلام عزیزم ما توی وبلاگمون جشنواره ی زیبا ترین کودک رو برگزار کردیم منتظر حضور گرمتون هستیم ومارو با رای خودتون خوشحال کنید
ارلا
10 شهریور 92 18:41
´´´´´´´´´¶¶ ´´سلام´´´¶¶¶ ¶¶¶´´´´´¶¶´¶ ´¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶ ´´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´¶¶´¶¶´´´´¶¶¶¶ ´´´´¶¶´´´´´¶¶¶ ´´´¶¶´¶¶¶¶´´¶ ´´¶¶¶¶¶´´¶¶´¶´´´´´´´´¶ ´¶¶´´´´´´´´¶¶¶´´´´´´¶¶ ´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶ ´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶ ´´´´خوبی؟´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶ ´´´¶¶¶¶¶´´´´´´´´¶¶¶´´¶¶ ´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´¶¶ ´´´´´´¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶ ´´´´´´´´¶¶¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´¶¶¶¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´´´´´´´¶¶¶¶´¶¶¶¶´´´´´¶¶¶¶¶¶ ´´´´´´´´´´´¶¶¶´´´´´¶´¶¶¶¶¶¶ ´´´آپم´´´´´¶¶´´´´´¶´´´´¶¶ ´´´´´´´´¶¶´´¶¶¶¶¶¶´´´¶¶¶ ´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶¶ ´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶ ´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶ ´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´¶¶¶ ´´´´´´´´´¶¶´¶¶´´´´´´´´´´´¶ ´´´´´´´´´¶´¶¶¶¶´´´´´´´´´´ ´´´´´´´´´´¶¶ ´´´´´´´´´¶¶¶ ¶¶¶´´´´´¶¶´¶ ´¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶ ´´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´¶¶´¶¶´´´´¶¶¶¶ ´´´´¶¶´´´´´¶¶¶ ´´´¶¶´¶¶¶¶´´¶ ´´¶¶¶¶¶´´¶¶´¶ ´¶¶´´´´´´´´¶¶¶ ´´´´´´´´´´´´¶¶ ´´نمیای؟´´´´¶¶ ´´´´´´´´´¶¶¶ ¶¶¶´´´´´¶¶´¶ ´¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶ ´´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´¶¶´¶¶´´´´¶¶¶¶ ´´´´¶¶´´´´´¶¶¶ ´´´¶¶´¶¶¶¶´´¶ ´´¶¶¶¶¶´´¶¶´¶´´´´´´´´¶ ´¶¶´´´´´´´´¶¶¶´´´´´´¶¶ ´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶¶ ´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶ ´´´منتظرما´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶ ´´´¶¶¶¶¶´´´´´´´´¶¶¶´´¶¶ ´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´¶¶ ´´´´´´¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶ ´´´´´´´´¶¶¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´´´´´¶¶¶¶´´´¶¶¶¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´´´´´´´¶¶¶¶´¶¶¶¶´´´´´¶¶¶¶¶¶ ´´´´´´´´´´´¶¶¶´´´´´¶´¶¶¶¶¶¶ ´´´´´´´´´´¶¶´´´´´¶´´´´¶¶ ´´´´´´´´´¶¶´´¶¶¶¶¶¶´´´¶¶¶ ´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´¶¶¶¶´¶¶¶ ´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´´´´´¶¶¶¶¶ ´´´´´¶¶¶¶´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶ ´´´´´¶´´´´´´´´´بدو´´´´´¶¶¶ ´´´´´´´´´´´´´¶´´´´´´´´´¶¶¶ ´´´´´´´´´¶¶´¶¶´´´´´´´´´´´¶ ´´´´´´´´´¶´¶¶¶¶´´´´´´´´´´ ´´´´´´´´´´¶¶ ´´´´´´´´´¶¶¶ ¶¶¶´´´´´¶¶´¶ ´¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶ ´´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶ ´´´´´¶¶´¶¶´´´´¶¶¶¶ ´´´´¶¶´´´´´¶¶¶ ´´´¶¶´¶¶¶¶´´¶ ´´¶¶¶¶¶´´¶¶´¶ ´¶¶´´´´´´´´¶¶¶ نظر یادت نره´´´¶¶
فرناز مادر آتیلا
10 شهریور 92 20:31
همه چیز عالیست ........


ممنون گلم.عالي ميبينيد
مامان حنا
11 شهریور 92 1:29
ممنون سارا جون
عالیه کارت حرف نداره خانومی
با دیدن پیتزای گلت شدددددددید هوس پیتزا کردم

فدات سروه جان
شما خودت كدبانويي...اينو هم قبلا تو وب حنا گذاشته بودي
نجمه مامی آرتین و آیسودا
11 شهریور 92 16:04
وای سارا جون قصد جونمو کردی با این پیتزای خوشمزه میدونی که چی میگم؟ دستت درد نکنه چقدر هم شیک و مجلسیه

نه قربونت برم.قصدم گرم كردن كانون خانواده هاست
ممنون گلم
مامان امیرناز
12 شهریور 92 11:11
سلام عزیزم مثل همیشه گل کاشتی من الان تهرانم چند عکس تو گوشیم بود فرستادم اگه خوب نبود باید برم خونه بفرستم میل و چک کن


سلام گلم
ممنون.چک میکنم حتما
خوش بگذره خانومی
مام پارسا
12 شهریور 92 12:16
Wooooooooooow
خیلی حیلی با سلیقه ای سارا جون...محشر شده...خیلی خوشگله و مطمینا خیلی هم خوشمزه ست...حتتتتتتتتتتما می درستمش تا اهل خونه کیف کنن
دستت درد نکنه سارا جون

ممنوووووووونم عزیزم.انشاالله درست کنی و خوشتون بیاد
مامان علی مرتضی
13 شهریور 92 17:22
چقدر زیبا افرین به شما
سوالم اینه که بعد از پخت توی فر راحت میشه چیدش توی ظرف واین شکل خوشکلش بهم نمیریزه

ممنون عزیزم
نه فقط یه خورده صبر کن از حرارت بیافته چون داغه و پیتزا توش آب شده نرمه آروم اول همونجا ظرف موردنظر رو بزار کنارش و با کمک قاشق یا کفگیر از زیر پیتزا بگیر و سر بده داخل ظرف موردنظر
شهلا
13 شهریور 92 19:49
من یه نو ته چین درست میکنم خییییییییییییییییییییییلی خوشمزست خودم نمیگم بقیه میگن خودمم خیلی دوست دارم چطور برا شما بذارم؟؟؟؟

دوست خوبم دستور آشپزیتون رو به ایمیل آشپزخانه ارسال کنید
مامان محمد علی
16 شهریور 92 11:43
درستش کردم ولی شکلش خیلی جالب نشد آخه خمیرش رو با دستوری که خودم داشتم درست کردم یه کمی زیادی نرم شد خمیرش

حالا سری بعد با دستور ساراجون درست کنید ایشالله که موفق میشید عزیزم
اعظم مامان زهرا
19 دی 92 23:39
جالب و جدید بود ممنو
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم