وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 27 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

مافین کدو سبز- ویژه ماه مبارک رمضان

1392/3/27 14:33
6,130 بازدید
اشتراک گذاری

 

 کوکوی کدو سبز

کوکوی کدو سبز یکی از سنتی ترین کوکو هاست

ولی وقتی آنرا در قالبهاب مافین بریزید و به آن گردو اضافه کنید میشود یک کوکوی امروزی

یک کوکوی مغذی و مجلسی برای سفره های افطار که خیلی سریع هم آماده میشود

طرز تهیه در ادامه مطلب

مواد لازم برای 2 نفر

ا عدد سییب زمینی

2 عدد کدو سبز

2 عدد تخم مرغ

4 ق س آرد

2 ق س کره

2 ق س گردو

1 پیمانه شیر

نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه

سیب زمینی را پوست کنده و بشویید کدو را هم خوب بشویید و نگینی خرد کنید سیب زمینی ها را هم نگینی خرد کنید

در تابه ای کره بریزید و اجازه دهید تا روی حرارت داغ شودسیب زمینی و کدوهای نگینی شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا کمی سرخ شوند برای مزه دار شدنشان کمی نمک و فلفل هم اضافه کنید

در یک کاسه تخم مرغهارا بشکنید و خوب هم بزنید سپس آرد و شیر را هم اضافه کنید و انقدر هم بزنید تا مایه یکدست و صاف شود

کدو و سیب زمینی ز سرخ شده را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود واز حرارت بیفتد

پس از اطمینان از خنک شدن انها را به مایه رد آ آرد و شیر و تخم مرغ اضافه کرده . گردو را نیز اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید

فر را با درجه حرارت 180 درجه روشن کنید تا گرم شود قالب مافین ها را اماده کرده چرب کنید مقداری آرد در هر محفظه بپاشید

مایه مافین را داخل هر محفظه بریزید

قالب را در طبقه وسط فر به مدت 25 دقیقه حرارت دهید تا مافین ها بپزند

پس از اطمینان از پخت قالب را بیرون اورده و صبر کنید تا خنک شود

سپس مافین هارا خارج کرده در طرفی که میخواهید سرو کنید بچینید

 

 

کوکوی کدو سبز

 

التماس دعا

مرجان مامان ریحانه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

آوين
28 تیر 91 11:08
سلام خيلي نوشته هاتون خوب و مفيد بود ممنونم


خواهش میکنم آوین جان
امیدوارم براتون مفید باشه
مامان علی خوشتیپ
28 تیر 91 11:18
حتما اینو درست میکنم


درست کنی مشتری میشی سارا جونننننننننننن!
مامان احسان
28 تیر 91 14:12
سلام سارا جون من چطوری می تونم اینجا مطلب بذارم؟


سلام عزیزم
یا مثل مامان پریسا جون توی وبتون یه پست بذارید یا به ایمیلمون بفرستید
مامان مارال فرفری
28 تیر 91 16:31
سلام سارا خانم من وقتی تو فر گاز چیزی میزارم میسوزه الان تو این کوکو باید شعل پایین رو روشن کنیم درسته و نیازی هست فر بالا هم روشن بشه ؟ممنون میشم بگید چون من خیلی فر گاز رو استفاده نمیکنم به خاطر همین خراب کاری میکنم


عزیزم هر فری یه قلقی داره شما چون از فرگاز استفاده نمیکنین بهتره درجه حرارتشو کم کنین و مدام بهش سر بزنین تا زمانیکه مثل کیک چیزی به خلال دندونی که توش فرو میکنین نچسبه اگرم از مایکرو استفاده میکنین حتما از کانوکشن استفاده کنین با درجه 200 و 10 دقیقه
مامان زهرا نازنازی
28 تیر 91 21:24


وبلاگ خیلی خوبیه. ممنون


ممنون مامان زهراي عزيزم
سپیده
29 تیر 91 0:18
برای سه نفر من این غذا رو درست کردم. قارچ 5 عدد متوسط - جگر گوسفند: نصف که البته حالت سیخ باید بریده بشه که خوش فرم باشه و دل هم یکی متوسط


ممنون سپيده جان حتما در فهرست غذاهاي بعدي قرار ميگيره
فعلا 4-5 غذا تو نوبته.ممنون عزيزم...منتظر دستوراي بعدي هستيم
روستیک
29 تیر 91 13:38
عزیزم من فر ندارم
با کانوکشن ماکروفر میشه؟کاش این دستورا رو با ماکروفر هم بشه درستید



تمومه این رسپی هارو من با سولار درست کردم یه قانون کلی برای مایکرو :به درجه مایکرو از حرارت فر 30 درجه اضافه کن از زمان پخت 15 دقیقه کم کن
اینجوری میشه غذاها رو مثل فر توی مایکرو هم پخت !


روستیک
29 تیر 91 13:38
تو نظرات دیدم نوشتی تو ماکروفرم میشه دستت درد نکنههههههههههههههه
مامان علی خوشتیپ
31 تیر 91 13:47
درستش کردم خیلی خوشمزه بود مرجان جون.فقط کدو باید با پوست باشه.آخه رنگ ماله تو نشد...زرد شد


من با پوست درست کردم ! مهم اینه که شکل فنجون داشته باشه و خوشمزه ! بقیه ش مهم نیست
مادر جون امیر محمد
30 تیر 92 12:18
سلام امشب به امید خدا سحر درست میکنم .همراه باارزوی سلامتی برای شما
مادر جون امیر محمد
30 تیر 92 13:41
خانمی میتونم تو موادش پیازداغ وکمی سبزی معطر بریزم؟


سلام.بله عزيزم.ميشه
مادر جون امیر محمد
31 تیر 92 9:43
سلام من درست کردم . ازنظر طعم عالی بود فقط خوب پف نکرده بود .که چند روز دیگه دوباره امتحان میکنم مرسی سارا خانم بخاطر دستورهای خوب وکاربردیتان(اینکه روی کاربردی تاکید دارم چون رسپی های خیلی سایتهارو دنبال میکنم.ومقایسه میکنم )

سلام گلم این یکی از دستورهای مرجان عزیزم هست
خوشحالیم که دوستان کدبانو و مهربانی مثل شما داریم