وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

تن ماهی برگر

1392/7/11 10:32
7,324 بازدید
اشتراک گذاری

یه برگر بسیار مغذی و البته کم چرب برای اونایی که غذای چرب و چیلی دوست ندارن

مواد لازم برای برگر تن ماهی
 
كنسرو تن ماهي دو قوطي
پياز متوسط 1 عدد
تخم مرغ دو عدد
سير چهار حبه
آرد سوخاري يك ليوان
پودر تخم گشنيز يك چهارم قاشق چایخوری چ
پودر خردل يك چهارم قاشق  چایخوری
فلفل قرمز و سفید يك  قاشق  چایخوری سر خالی
 
 
طرز تهیه
 
تن ماهیها رو داخل غذاساز بریزید و ادویه ها و پیاز رو اضافه کنید
 
 
بعد از میکس کردن تخم مرغ و سیرها رو اضافه می کنیم
 
 
دوباره میکس می کنیم
 
 
و بعد آرد سوخاری رو کم کم اضافه کنید تا مایه یکدست نه سفت نه شلی بدست بیاد جوری که بتونید با دست بهش شکل بدید
 
 
داخل سینی فر و کاغذ روغنی بیاندازید و با برس چرب کنید و سپس مثل شکل زیر از مواد تن برگر گردی مثل همبرگر بسازید و روشون رو با روغن زیتون چرب کنید و بزارید داخل فر البته سعی کنید اندازه برگرها با سایز نونهاتون یکی باشه
 
 
بذارینش داخل فر با 180 درجه به مدت بیست دقیقه و بعد اگه خواستین گریل هم بکنید و حتی می تونید سرخشون هم بکنید ولی این روش خیلی آسونه و البته تا حدودی رژیمی
 
 
 
 
تن برگرها رو داخل نان ساندویچی که دستورش رو بعد براتون میذارم بذارید و روش هم پنیر چدار یا گودا بریزید و بعد هم با خیارشور گوجه و کاهو سرو نمایید نوش جانتان
 
این برگر بهداشتی و مغذی هست وبهتر از برگرهاییه که از بیرون تهیه می کنید و نمی دونید چی توشه و چی جوری درست میشه
 
 
 
 
سروه مامان حنا

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

❤دو نیمه قلبم❤
11 مهر 92 17:45
سلام سروه جون
به به چه کردی
واااااااااااااااااای هلاک این تمیز کاریها و تزئیناتت هستم.ماشالله خیلی با سلیقه هم هستی
ممنون از آموزشت عزیزم


سلام عزیزم
ممنون از تشویقات دوست خوبم
مامان نازی
11 مهر 92 22:16
عزیزم سایتت بی نظیره.حرف نداره.تنها دلیلش هم اینه که عکس مرحله به مرحله کار رو میگذاری.بوس
گلم میتونی کاشت سبزی خوردن در اپارتمان هم اموزش بدی تا بتونیم خودمون بکاریم و توی غذاها استفاده کنیم؟


ممنونم عزیزم.دوستانمون بی نظیرند و حرف ندارند
در این زمینه تجربه ای نداریم ولی از دوستانی که در مورد کاشت سبزیجات تبحر دارند کمک میگیرم.ممنون از پیشنهاد خوبتون
معصومه
13 مهر 92 22:38
عالی بود.

ممنون
مامان سهند و سپهر
14 مهر 92 11:53



مهسان
14 مهر 92 15:07

عالی مثل همیشه ...
تزیین سس را چجوری انجام دادی
راستی سروه جون قرار بود ژله نعنا لیمو هر وقت درست کردم خبرشا بهت بدم
راستش درست کردم ، ژله عالي شد حالت دو رنگ زيبايي گرفته بودچون با 1 لیوان اب داغ و بستنی وانیلی درست کردم
منتها طعم نعناييش را خيلي خوشم نيومدچون تابحال نخورده بودم خواستم امتحان کنم..به امتحانش مي ارزيد..
راستی سارا جون کجایی، رفیق نیمه را شدی دیگه بهم سر نمیزنی

سارا:سلام عزیزم.خوبی؟ببخش کم سر میزنم...مشغله کاری بالاست
برای تزئین سس میتونی به صورت خطی سس گوجه و سس خردل بریزی(کنار هم باشند)بعد با یه خلال از وسطش ردیف اول بکشی تا آخرش...نمیدونم تونستم درست توضیح بدم؟
مامان شاران
14 مهر 92 16:27
دست مریزاد
برای تولد شاران میخواستم سالاد درست کنم خیلی استفاده کردم ممنونم


خواهش میکنم عزیزم.خوشحالم مفید بوده
نازنین زهرا
28 مهر 92 6:57
سلام خیلی خوشم اومد ....
ممنون که وقت میزاری و آشپزی های خوشمزه ت رو به ما هم یاد می دی...
خدا قوت... من ترجیح می دم به جای کنسرو ماهی از ماهی شیر بخار پز شده استفاده کنم این طوری بهداشتی تره چون خود کنسرو ماهی هم مشکلات داره!!!


سلام گلم.خوشحالم خوشت اومده...بله درست میگید ولی این سریع ترین راهشه...
البته توی جنوب یه ماهی هست به اسم ماهی تن که وقتی بپزی و با ادویه جات مخصوص دقیقا مثل ماهی تن میشه...خیلی خوشمزه تر از ماهی شیر