وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

نان کروسان گوشتی

1392/8/7 7:47
40,456 بازدید
اشتراک گذاری

 

مواد لازم برای خمیر

آرد 2/5 پیمانه

روغن مایع  1/4 پیمانه

ماست  1/2 پیمانه

شیر  1/2 پیمانه

خمیر مایه خشک و فوری ١ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر  ١ قاشق چایخوری

نمک  1 قاشق  مرباخوری

شکر  1  قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ و زعفرون آبکرده  برای روکش 1 عدد

مواد لازم برای داخل نانها

پیاز 1 عدد

 نصف  سینه مرغ

قارچ نصف یک بسته

فلفل دلمه ای کوچک  1 عدد

پنیر گودا یا پنیر پیتزا به مقدار لازم

ادویه ها شامل نمک زردچوبه فلفل سیاه

طرز تهیه خمیر

ابتدا مواد خشک رو با هم قاطی کنید البته همه آرد رو یکجا نریزید یه پیمانه رو نگه دارید به تدیج اضافه کنید

بعد شیر ماست روغن مایع رو به آرد اضافه کنید

بعد به تدریج اگه نیاز به آرد داشت آرد رو اضافه کنید و خمیر رو جمع کنید در کل خمیر چسبنده ایه اونهم به خاطر ماست داخل خمیره پس زیاد به خاطر چسبنده بودنش بهش آرد اضافه نکنید چون از کیفیت نان پایین میاد   روشو  سلفون بکشید و دستمال هم روی اون بندازید و بگذارید جای گرمی مثل محیط آشپزخونه به مدت یکساعت تا حجم خمیر دو برابر بشه

در فاصله ای که داره خمیر استراحت میکنه مواد گوشتی داخل نان رو درست میکنیم

ابتدا پیاز رو در روغن خیلی کم  با ادویه ها تفت بدید تا طلایی بشه سعی کنید از روغن کمی استفاده کنید چون مواد داخل خمیر قرار میگیره همین روغن زیاد وقتی نانها در حال پخت هستن نان  رو پاره میکنه

سینه مرغ رو تکه تکه کنید و با پیاز تفت بدید

بعد هم قارچ رو اضافه کنید

قارچ که تفت خورد و یه خورده آبش کشیده شد بهش فلفل دلمه ای رو که خرد کردید اضافه کنید

می بینید روغن نداره یعنی با کمترین مقدار روغن پخته شده چون داخل خمیر قرار میگیره روغن باعث میشه خمیر پاره بشه و نانها  ظاهر خوبی نداشته باشن

فر رو روشن می کنیم و روی  180   درجه می ذاریم تا خوب داغ بشه.

خمیر بعد از یکساعت استراحت پفش رو با مشت خودمون می خوابونیم و به دوقسمت تقسیم می کنیم

خمیر و به شکل توپ  گردی در می آریم و بوسیله وردنه  روی میز کار که آرد پاشیدیم خمیر رو باز می کنیم

من با این اندازه خمیر 2 تا دایره درست کردم و باهاش کار کردم. کلاً 16 تا کروسان درست شد.

به این شکل به ضخامت نیم سانت خمیر رو باز می کنیم

با استفاده از پیتزا بر یا خمیر بر خمیر رو به هشت قسمت مساوی تقسیم می کنیم

از مواد گوشتی روی خمیر درست سر خمیر  می گذاریم و پنیر گودا هم روی مواد گوشتی می زاریم می تونید از پنیر پیتزا هم استفاده کنید ولی به نظر من با پنیر گودا خوشمزه تر شده بود

درست از اون قسمتی که مواد گوشتی و پنیر رو گذاشتید خمیر رو رول کنید تا انتها که به تیزی خمیر برسید به این شکل ، می تونید خمیر رو برعکس کنید که تیزی زیر کار قرار بگیره و باز نشه یا اینکه مثل من تیزی نانها رو قرار بگیره من برای اینکه تیزی خمیر بهم بچسبه با مقداری شیر خیسش کردم و با انگشت فشار دادم تا بهم چسبید به نظرم اگه تیزی رو باشه قشنگتر دیده میشد حالا هر جور سلیقتون بود بعد هم دو سر خمیر رو با دستتون فرم بدید رو به بالا به شکل شاخ گاو

بعد هم که همه خمیر هارو پیچیدید روی سینی که کاغذ روغنی انداختید و چرب کردید بچینید و روی اون رو با زده تخم مرغ و زعفرون آبکرده رو با هم مخلوط کنید

و روی نانها با برس بکشید و یا کنجد یا تخم خرفه بپاشید می بینید که دو سر خمیرها رو به بالا مثل شاخ گاو هست باز هم با دستتون بهش فرم بدید تا همونجوری ثابت بشن و شکلشون رو حفظ کنن

بگذارید داخل فر در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه باید روی نانها خوب طلایی بشن دمای بعضی فرها فرق میکنه پس  حواستون باشه اگه دیدید زمانش کافی نبود برای طلایی شدن نانها باز هم بهش زمان بدید تا نانها خوب طلایی بشن

هم کیفیت نانها عالی بود خشک نبود و خیلی نرم و لطیف بود و هم مواد گوشتی با پنیر گودا عااااااااالی بود و فوق العاده خوشمزه بود امیدوارم شما هم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

 سروه مامان حنا


لینکهای پیشنهادی برای پیراشکی گوشتی

پیراشکی گوشت و قارچ به شکل ماهی
 
سینی پیراشکی مرغ به شکل گل
 
نهفته عدس
 
كپه گوشت و قارچ
 
 بورک گوشت
 
پيراشكي دو رنگ
 

 

 

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (23)

سارا مامان علی
7 آبان 92 9:26
خصوصی

خصوصیتو دیدم عزیزم
مریم مامان نیکان
7 آبان 92 10:11
سروه جان سلام
دستت درد نکنه همیشه دوست داشتم اینو یاد بگیرم

سلام عزیزم
خواهش میکنم خانومی قابل شما رو نداشت خوشحالم که براتون مفید بوده
بهاره مامان الینا
7 آبان 92 10:52
ماشاءالله به این خانوم با سلیقه مهمونی زن داداشتون هم خیلی قشنگ بود عزیزم نون پیتزای من خشک خشک بود چرا این طوری شد؟ مرسی


سارا:ممنون.سروه جان واقعا کدبانو و باسلیقه هستند

چشماتون قشنگ میبینه گلم
از دستور خمیر پیتزای ما استفاده کردید؟میزان روغن رو میتونستید بیشتر کنید.احتمالا زمانتون برای پخت زیاد بوده وگرنه خشک نمیشه.البته این خمیر پیتزا حالت بیسکویتی داره و مثل مدلهای بازاری خیلی پف و خام نیست...
مامي كيانا
7 آبان 92 11:29
از شكل و قيافه ش مشخصه كه خوشمزه ست
از مدل پيچيدنش خيلي خوشم اومد

درسته عزیزم امیدوارم شما هم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید
خوشحالم که خوشتون اومده
درامتداد زندگی/سارا
7 آبان 92 14:11
ای جانم نون کروسان...عالی و زیبا

ممنون از لطفت سارا جون
saida
7 آبان 92 14:50
سلام
عالیه اگه بتونم درستش میکنم
میشه از این خمیر واسه درست کردن پیتزا استفاده کرد


سلام عزیزم
امیدوارم که خوشتون بیاد دوست خوبم
آره چرا که نه فقط ترد نمیشه این خمیر نون لطیفی به ما میده و مناسب برای پیراشکیه
سپیده
7 آبان 92 15:01
سارا مامان علی خوشتیپ
8 آبان 92 12:27
سلام سروه جون.ممنون از دستور خوبت.چقدر هم خوشگل شدن
ببخش حواسم نبود نظرت حذف شدممنون بابت تکمیل پست مورد نظر

سلام عزیزم
خواهش میکنم سارا جون قابل شما رو نداشت مرسی از این همه مهربونیت
خواهش میکنم گلم وظیفم بود
سعیده
9 آبان 92 12:04
سلام خسته نباشید مثل همیشه عالی.
جسارتاً طرز تهیه سرکه سیب رو آموزش میدید لطفاً.


سلام عزیزم.سلامت باشی
راستش تا حالا درست نکردیم.تایید میکنیم اگر دوستان درست کرده باشند برامون بفرستند
M:M ܓܨ☆
9 آبان 92 22:09
سلام خسته نباشي منم يک سايتي دارم که تمام مطالبش مفيد هست يعني واقعا مفيده ازجملات زيبا گرفته تا همه چي هست لطف کن بيا بهم سربزن ونظرت رودرمورد سايت بگو چون واقعا نظر شمابرام مهمه جملاتت روبفرست ازطريق فرم ارسال مطالب سايت اگه هم ميتونيد جملات زيباي خودتون روبراي مار ارسال کنيدتامابا آدرس وبلاگ شما ونام شما درسايت منتشرکنيم منتظرم البته ما توقع داريم که شما هميشه بياين سربزنيدهااا www.boyeharam.ir
قالبهای کودکانه مادام
13 آبان 92 14:14
از من گفتن بود به هر حال ولی اگه هر دو لوگومو بزاری
براتون با یه عالمه تصاویر غذا و هر تصویری چی خودتون بخوایین
آیکن برای کناره وبلاگتون میسازم

راستی کنار عنوانتون @@ شکل خیلی تکراریه
من یه سری زیبا ساز براتون تلگراف میکنم میتونید از بینشون تصاویر جالب تری بزارین

باشه نمیذارم اونجا
چششششششششم میذارم لوگوشو
ممنون استفاده کردم
زلی
15 آبان 92 16:07
فر گازتون چه مارکیه؟
مارک آسل هست عزیزم
زلی
16 آبان 92 13:08
فرتون چه مارکیه؟
سلنا
17 آبان 92 16:27
ممنون از شما .سایت خیلی خوب ومفیدی دارید.شما خیییییییییییییییییییییییییییلی هنرمندید.میشه با این دستور نان کروسان که برای صبحانه (درفرانسه استفاده میکنند)میپزنداستفاده کرد.
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات گلم...هنرمندی از خودتونه
متين
19 آبان 92 21:03
چقدر مدل پيچيدن خميرش جالب بود!!!
فهیمه
26 آذر 92 14:10
ظاهرش که خیلی خوشمزه شیکه.میشه لطف کنین بگین آرد سفید میخواد یا گندم
یکی از مامان ها
پاسخ
بله خیلی خوشمزه میشه گلم آرد سفیده عزیزم
ffffffff
27 آذر 92 17:54
سلام.سایت قشنگی داری،میشه لطف کنین بگین شعله بالا فر را باید روشن کنیم یانه؟راستی این غذا عصرونه هست یا نه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون لطف دارید بله هم شعله بالای فر هم پایین می تونه برای هر وعده ای باشه
آذینه دخت
24 فروردین 93 21:25
سلام.این غذا جالب بود.من شما رو لینک کردم.با اجازه عکس این مدل رو تو وبلاگم گذاشتم و لینک دادم به وبلاگ شما. تا خواننده ها مطلع بشن شما آموزش این غذا رو گذاشتید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون
آسمان
18 مهر 93 8:32
ماست باید چکیده باشه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
حتما لزومی نداره چکیده باشه.ولی ماست شل هم نباشه
آذینه دخت
8 بهمن 93 23:23
سلام سارا جانم میدانستید که در اینستا مطالب وبلاگ شما ارائه میشه به این پیج سر بزنید faghat_fingerfood البته من شک کردم گفتم شاید خودتون ی پیج توی اینستا زده باشید برای همین اومدم اطلاع بدم که اگه پیج مال خودتونه که هیچ و اگه کپیه حداقل اسمهای روی عکس ها رو برندارند یا حداقل عین متن شما رو کپی نکنند . یکم خلاقیت به خرج بدند
یکی از مامان ها
پاسخ
نه من اینستا ندارمعجب آدمایین... ممنون گفتی عزیزم
ریحانه
9 فروردین 94 14:02
من این نون رو خیلی دوست دارم.وقتی کوچیک بودم تو کارتونا از این نونا داشتن میخوردن من خیلی دوست داشتم بدونم چه شکلیه.واقعا خوشحال شدم این پست رو دیدم کلی خاطره های شیرین برام زنده شد خیلی ممنون.
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
مسی
30 فروردین 94 0:20
سلام دوست عزیز وبلاگ خیلی قشنگی داری من با افتخار لینکت میکنم که از تجربیات آشپزیت استفاده کنم و ممنون از اینکه تجربیاتت رو در اختیارمون گذاشتی
سولماز
31 خرداد 94 21:02
سلام عزیزم وب خیلی قشنگ و آموزنده ای ممنون از این که وقت میذاری و برامون آموزش های قشنگی میذاری ببخشید عزیزم من توستر دارم و بیشتر غذاها رو توی توستر درست می کنم و اون روی چه درجه حرارتی بذارم و فرق درجه حرارت توستر با فر تا چه حده آخه بعضی از جاها آموزش ها رو می بینم و اکثرا توی فر درست میشه و من فر ندارم و نمی دونم روی چه درجه حرارتی از توستر بذارم