وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

حلوای عسلی کش دار

1392/8/18 11:27
166,037 بازدید
اشتراک گذاری

 

حلوای عسلی کش دار

با عرض پوزش از اینکه ارسال این پست با تاخیر مواجه شد...گرفتاریه دیگه!خجالت

مواد لازم:(باز هم پیمانه مثل پست قبلی هرچیزی میتونه باشه...)

آرد :1 پیمانه(ترکیبی از آرد سفید قنادی و آرد گندم نانوایی،از هرکدام نصف پیمانه)ترکیب این دو آرد باعث طلایی شدن رنگ حلوامون میشه...

روغن :به میزان لازم

شکر:2 پیمانه

گلاب:1 پیمانه(میتونید قسمتی از اون رو دم کرده هل بذارید)

آب زعفران:1 پیمانه)دوست داشتید میتونید بیشترشم کنید

زعفران رو با آب یخ بخیسونید(مثل پست قبل...)

طرز تهیه:

آب زعفران و گلاب و شکر رو با هم مخلوط کرده و بذارید کمی بجوشه...(خیلی کم بجوشه)

حلوا

آرد قنادی و نانوایی رو مخلوط کنید و سه بار الک کنید

حلوا

آرد را تفت بدید تا بوی خامیش بره و کم کم بهش روغن یا کره اضافه کنید

میزان روغن رو بیشتر از مقداری که من گذاشتم بذارید...من چون میخواستم شکوفه بزنم کمی توی مقدارها تغییرات دادم...

حلوا

وقتی آرد طلایی رنگ شد از روی شعله بردارید(مهمه)

و شربت رو آروم آروم بهش اضافه کنید

این قسمت دیگه مهمه...همینجور که شربت رو اضافه میکنید باید با یه قاشق خیلی سریع و دقیقا مث هم زدن کیک(از یک جهت)حلوا رو هم بزنید

شربت رو تا حدی که دوست دارید حلواتون سفت یا شل باشه اضافه کنید...

حلوا

ببینید اینجا بعد از هم زدنه...چجوری حلوا کشدار شده،جوری که از ظرف جدا شده

حلوا

بعد فقط به مدت 2 دقیقه(نه کمتر نه بیشتر)یه دم کن روی ظرفتون بذارید و روی شعله ملایم قرار بدید ...

حلوا

حلوای خوش رنگ و خوشمزتون آماده است

حلوای عسلی کش دار

***تشکر ویژه ار مادر محترم همکارم محبوبه جان بابت راهنماییهای مفیدش.انشاالله عمر طولانی و باعزت داشته باشندقلب

سارا مامان علی

پسندها (1)

نظرات (40)

سپیده
18 آبان 92 9:40
دستت درد نکنه خواهر


ممنون عزیزم
مامان امیرناز
18 آبان 92 12:06
سلام عزیزمممممممممم مرسی التماس دعااااااااااااا


سلاااااااام گلم...ممنوووون.ما بیشتر
فاطمه
18 آبان 92 13:22
سلام خسته نباشید.
من همیشه به سایتتون سر میزنم ولی اولین بار کامنت میذارم.
هنرهاتون بی نظیره.همیشه از سایت خوبتون برای آشپزی و شیرینی پزی کمک میگیرم.
ممنون از زحماتتون.انشاله در این ماه پربرکت حاجت دلتونو بگیرید.
موفق باشید.


سلام گلم.ممنون
خوشحالیم دوستان خوب و مهربانی مثل شما داریم
انشاالله همه حاجت روا بشند
ღ تـــــــــــک خاله کوثر جونی ღ
18 آبان 92 14:02



فدات...دلم تنگ شده برات
مامان سانای
18 آبان 92 15:38
من از این حلوا خیلی درست می کنم وخیلی هم دوست دارم الان که عکسشون را دیدم دلم خواست برسم خونه حتما باید درست کنم


احسنت دوست کدبانوام
مامان متین و مهبد
18 آبان 92 18:21
دستت درد نکنه خانمی .من این حلوا رو خیلی دوست دارم و همین جوری که شما گفتید درست میکنم. بازم ممنون .

خواهش میکنم دوست کدبانوام
خاله نرگس
18 آبان 92 20:02
از اینا هم تو یه ظرف یکبارمصرف میچینی قشنگ..با مامانی میفرستی

اگر فرصت شد چشششششم
زندگی
18 آبان 92 22:16
سلااااااااااااااام
خیلی خوشکل شده فک کنم که خیلی خوشمزس
دلم واست تنگ شده بود سارا جون

حالا که دارین به حلوا میپردازین ی حلوایی هست که با شیر خشک درست میشه و خیلللللللللللللی هم خوشمزس شما دستورش رو دارین ؟؟طعم عالیییییی داره . ممنون میشم اگه دستورشو بذارین

سلااااام گلم..اتفاقا چندروز پیش تو فکرت بودم
آره خیلی خوشمزس ولی من شیرخشک ندارم...توی یکی از وب ها دستورشو دیدم.پیداش کردم زیر همین نظر برات آدرسشو میذارم
در امتداد زندگی/سارا
18 آبان 92 23:21
سارا جونم مرسی..من عاشق این حلوا شدم...محشره...دست گلتون درد نکنه


خواهش میکنم گلم.ممنون
مامانیه سپهر
19 آبان 92 9:32
سلام سارا جون. واقعاً خوشکله. مزه اش رو که فکر کنم ..................
سارا جون به نظرت میشه این حلوا رو سر مزار هم برد؟؟از این نظر میگم که شل نیست که وا بره و بریزه؟؟؟؟
راستی از این نونهای خامه ای کجا میفروشن؟؟؟؟


سلام عزیزم
مزه اش خیلی خوبه...آره میشه برد...روغنشو مثل عکسی که گذاشتم بذار و شربت رو کم کم اضافه کن تا به غلظت دلخواهت برسه
اونا رو بیشتر قنادیا سفارش بدی برات آماده میکنند...
مهتا
19 آبان 92 10:06
سلام
دستتون درد نکنه.
اجرتون با امام حسین (ع)..
حتما درست میکنم و دعاگوتون میشم.

سلام گلم.ممنون عزیزم
مامانیه سپهر
19 آبان 92 13:14
ببخشید سارا جون این کپسولها و و بزرگترشون رو که واسه کیک یزدی استفاده میکنن باید از وسایل قنادی فروشها تهیه کنیم؟؟


بله عزیزم
قالبهای کودکانه مادام
19 آبان 92 17:36
دستم درد نکنه دیگه اذونو گفت ما بریم..........

هر چی دلم خواست تو وبت رقصیدم

چیزایی حذف کردم که لازم نبودن و سرعتتو کم میکردن.....
دوست داشتم حذفشون کردم


وااااااااااای دستت درد نکنهههههههههههه
عاششششششقتممممممممممممم
عالیییییییییییییی بود
اینقدر الان ذوق کردم که نگوووووووووو
الهی به هرچی میخوای برسی
negin
19 آبان 92 18:37
نوش جونتون عالی شده به به
التماس دعا

آپممم
یکی از مامان ها
پاسخ

ممنون گلم.حتما میام خدمتتون
فرشته
19 آبان 92 23:19
من این حلواعسلی روتست کردم عالی شده بود
یکی از مامان ها
پاسخ

نوش جونت عزیزم
saida
20 آبان 92 17:07
سلام من حلوای شیرین دوست ندارم به نظر شما اگه یک پیمانه شکر استفاده کنم خوبه بعد از عصاره هل میشه استفاده کرد مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم بله میزان شکر دست خودته... نمی دونم .عصاره هل تا حالا استفاده نکردم!
❤دو نیمه قلبم❤
20 آبان 92 17:52
سلام سارا جونم خوبی واااااااااااااااااای من عاشق این وبتم.اینجا فکر می کنم هر کی بیاد بهش خوش میگذره سارا جون من همیشه از هر کدوم یه پیمانه میریزم ولی تا حالا از ارد نانوایی استفاده نکردم.این ارد رو از لوازم قنادی باید بخرم؟یا از نانوایی؟ یه چیز دیگه مال من هم همیشه همینطوری کش دار در میاد و از ظرف جدا میشهولی مال تو خیلی خوشرنگ تره ممنونم بایت راهنماییهات.اینکه هر چی بلدی رو داری یاد میدی کلی ثواب داره
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزممممم ممنون که اینقدر خوشگل وبمونو تجزیه تحلیل کردی اگر میخوای کش بیاد باید شکرش و شهدش بیشتر باشه!چجوری کش میاد مال شما آرد نونوایی رو باید از نونوایی خرید...ترکیب کنی رنگش اینجوری میشه...تنها با آرد سفید خیلی بی روح میشه
متين
20 آبان 92 23:36
چقدر خوشرنگند، عاشق شيرينيهاي لقمه اي هستم كنار چايي و كافي ميكس
مامان ثمين
21 آبان 92 10:16
مرسي خيلي خوشگله و حتما خوشمزه.براي عصر عاشورا درست ميكنم ميبرم سر مزار مادربزرگم حتما ميفهمه و خوشحال ميشه.بازهم تشكر ميكنم
یکی از مامان ها
پاسخ
خدا مادربزرگتونو بیامرزه.روحشون شاد خواهش میکنم عزیزم
مرجان
21 آبان 92 11:37
یعنی الان خوابالو و با شیکم گشنه ازین حلوا ها هم دلم میخاد یه nتایی با چای و نون بخورم(یه ورژن کاملا رژیمی) ولی خیلی عالی شده همچین کشدارررررو خوشمزه! خدا حفظت کنه برامون !
یکی از مامان ها
پاسخ
آخی..دقیقا منم الان همینطوریم ممنوووووون
❤دو نیمه قلبم❤
21 آبان 92 20:30
وظیفمه که از وبت تعریف کنم.من نگم کی بگه میگم سارا همون مال من همیشه بی روح دلیلش وجود همون یه نوع ارد همون جوری کش میاد سارا
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات شم...به لطف شماست که هستیم ترکیبی بذار ببین چجوری میشه جدی؟
سارینا
26 آبان 92 17:38
سلام سارا جون.از مرجان جون شنیدم شما هم اهوازی هستین.گفتم بیام به همشهری هنرمند و کدبانوم عرض ادب کنم. این حلوا عجیب دل منو برده.حتما میرم تو کارش.کاراتو در کل دوست دارم. حالا برم یه چرخی تو وبلاگت بزنم.برمیگردم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم شما و مرجان جون عزیزیدخیلی از دیدن همشهریهای گلم توی دنیای مجازی خوشحال میشم...بازم بهمون سر بزن
مامان ریحان
27 آبان 92 11:06
سلام منم این حلوا رو درست می کنم خیلی حلوای خوشمزه اییه چند تا نکته :اول اینکه من زعفرونمو با یخ میذارم که رنگ فوق العاده خوبی میده و جداگونه به موادم و آخرسر اضافه می کنم زنجبیلم استفاده می کنم ، واسه آردم از آرد برنج و آرد گندم استفاده می کنم این جریان دم کردنشو متوجه نشدم واسه چی دم میکنی؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم چه خوب آرد برنج!میزاناشون چقدره؟همون مساوی؟ دم کردن واسه به روغن افتادنش و کمی خوش رنگتر شدنشه
مامان سهند و سپهر
28 آبان 92 10:39
وایییی منم حلوا میخوام چقدم خوشگل و خوشرنگ شده میگم یه سوال فنی من وقتی زعفرون رو با آب یخ خیس می کنم رنگش خیلی خوب میشه ها ولی عطرش حس نمیشه ولی با آبجوش عطرش حسابی می زنه توی بینی و حال میده حالا کدوم بهتره به نظرت؟واسه شما هم همینجوری میشه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
چشمات خوشگل میبینه دوستم خب من اول میذارم توی آب یخ دوساعت بخیسه و خوش رنگ بشه و بعد روی بخار آب دم میکنم.یا توی ماکروفر یک دقیقه میذارم و درشو میذارم روش و 1 ساعت دیگه مهلت میدم تا عطرش بزنه تو بینی
مامان ثمين
28 آبان 92 19:46
حلوا رو درست كردم خيلي خوشمزه شد همه تعريف كردن البته زعفرون حسابي ريختم توش سفارشي برا مامان بزرگم
یکی از مامان ها
پاسخ
ای جان...آفرین دوست کدبانوام.وقتی یکی میاد و میگه درست کردم و خوشم اومده ،لذت میبرم و انرژی میگیرم...کاش عکس گرفته بودینوش جانتون
مامان سهند و سپهر
29 آبان 92 9:53
مرسییییییییییییی خانومی کدبانو
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم دوست کدبانوترم
مامان ریحان
29 آبان 92 18:06
سلام به ازای یه لیوان آرد نصف لیوان آرد برنج استفاده میکنم وقتی که آرد گندمم رنگش عوض شد آرد برنجو اضافه می کنم و فقط به اندازه ی 5 دقیقه تفتش می دم زیاد لازم نیست مثه آرد گندم رنگ عوض کنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...ممنون.حتما درستش میکنم
saida
30 آبان 92 12:14
سلام عزیزم مرسی درستش کردم واقعا عالی بود دیگه هر وقت منو میبینن میگن واسمون حلوا درست میکنی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خوشحالم که همه خوششون اومده.آفرین به دوست کدبانوام
مامان بردیا شیطون
2 آذر 92 16:21
خیلی عالی بود من واسه روز تاسوعا عاشورا درست کردم خیلی خوب شده بود اجرتون با امام حسین
یکی از مامان ها
پاسخ
وای خیلی خوشحال شدم...ممنون که برامون گفتید...قبول باشه دوست کدبانوام
فریده
12 آذر 92 16:42
سر بزن
yas
22 دی 92 10:04
عالیییییییییییییییییییییییییییی بود عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووون
مهتاب
17 تیر 93 13:27
سلام ممنون از دستور حلواتون یه سوال داشتم، واسه اینکه حلوا کش بیاد باید چه نکاتی رو رعایت کرد؟ نمیشه حلوای کش داری درست کرد که شیرینیش زیاد نباشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون دقیقا علت کشدار شدن حلوا از شکر زیاد و طرز تهیه یعنی همون هم زدنهالبته این تجربمه ی منه...فکر نمی کنم بشه ولی باز میپرسم براتون
شاخه نبات
13 آذر 93 1:08
سلام سارا گلی میخواستم بدونم اگه بخوام بجای روغن از کره استفاده کنم واسه همین مقدار مواد حدود چند گرم باید بذارم؟ اصلا به نظرت با کره خوب میشه؟ آخه من 1جایی 1حلوا خوردم که طعم سوهان میداد پرسیدم گفتن با کره و عسل درست شده.واسه همین خواستم 1بار با کره امتحان کنم ولی نمیدونم باید چه میزانی بذارم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم بله میتونید کره استفاده کنید.دقیقا میزانشو نمیدونم چون خودم هیچوقت نزدمولی باید مثل تصویر باشه...شما از یه قالب صدگرمی شروع کن و اگر نیاز بود اضافش کن...
ناهید
12 تیر 94 13:31
انصافا عالی توضیح داده اید
نعيمه
25 اردیبهشت 97 21:24
سلام دست شما درد نكنه عالي بود و بسيار خوشمزه اولين حلوايي كه خوب درست كردم و همه لذت بردن فقط يكم شيريني ش زياد بود ولي در كل بي نقص و عالي
نفیسه
9 اسفند 97 16:40
دمکنی برای چیه؟🤔 بعد از اونم حلوا کش میاد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
بله قوام میاره شهد رو توی حلوا.مثل مرباها که دمکنی میذاریم
نیماخانم
2 خرداد 98 13:36
طریقه ریختن حلوادرقیف را توضیح دهیدممنونم
ف فر
8 فروردین 99 12:19
سلام .چکار کنم که حلوا وقتی هم سرد شد همینجوری کشدار بمونه؟معمولا حلوا وقتی سرد میشه میبنده و سفت میشه😩
سلام من این حلوارو درست کردم فقط،بار اول خیلی خوب شد ولی از بار دوم به بعد اولش کشدار بود ولی بعد از یک ساعت کاااانلا خشک مثل یه حلوای عادی میش
31 مرداد 99 15:37
سلام من این حلوارو درست کردم فقط،بار اول خیلی خوب شد ولی از بار دوم به بعد اولش کشدار بود ولی بعد از یک ساعت کااااملا خشک مثل یه حلوای عادی میشد سفت میشد.چکار باید بکنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.متاسفانه میفیا آردها بسیار پایین اومده و متفاوته.حتما شهد بیشتری نیاز داشته و سرعت هم زدن هم مهمه
تلطی
3 آذر 99 1:16
روغن به میزان لازم یعنی چقدر؟
یکی از مامان ها
پاسخ
در حدی که مثل تصویر باشه.نه سفت نه خیلی غوطه ور