وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

دو پیازه آلو

1392/8/24 12:10
33,983 بازدید
اشتراک گذاری

با تشکر از خواهر فرناز عزیز و کدبانو بابت ارسال طرز تهیه این غذای خوشمزه

قابل توجه دوستانی که طرز تهیه یه غذای سریع و آسون و خوشمزه رو میخواستندخوشمزهچشمک

دو پیازه آلو

 

با اجازه خواهر فرناز جون من یه تغییراتی توی دستور دادم

اینم بگم آلو به زبان هندی یعنی سیب زمینی و احتمالا این غذا اصالتا مال اونورا باشه،پس بهتره تند و تیزش کنیدچشمکخوشمزه(توی ایران این غذا رو بیشتر شیرازیای عزیز درست میکنند...قلبقلب)

مواد لازم:

سیب زمینی درشت:4 الی 5 عدد

پیاز متوسط: 2 عدد

نمک.زردچوبه.نعنا خشک.فلفل .پودر سیر.گرد لیمو عمانی به میزان دلخواه

رب گوجه:به دلخوا:3قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

چند عدد سیب زمینی به اندازه تعداد خانواده تون مثلا برای 4 نفر 5تا سیب زمینی فکر کنم خوب باشه  را بذارین رو گاز آب پز بشه
بعد از اینکه کاملا پخت پوست بکنید وخردش کنید( با گوشتکوب یا رنده ی درشت )

دو پیازه آلو


نکته که همه بلدن اول تو آب سرد بذارین خنک بشه بعد پوست بگیرید و رنده کنید
همزمان دو پیاز متوسط را به صورت ریز خرد کنید وسرخ نمایید و کمی زردچوبه بزنید

دو پیازه آلو


بعد از سرخ شدن پیاز ها سیب زمینی رو به پیاز اضافه کنید و کمی تفت بدید

نعنا و نمک و فلفل و گرد لیمو و پودر سیر و هر ادویه دیگه ای که دوست داشتید اضافه کنید

 

دو پیازه آلو

غذای شما آماده است نوش جان


دو پیازه آلو

خواهر فرناز جون


مامان علی نوشت:توی بعضی شهرها بنا به ذائقشون کمی رب گوجه به مواد اضافه میکنند...من مواد رو دوقسمت کردم و به اون یکی کمی زنجبیل زدم تا تندتر بشه و به بقیه گوجه رنده شده و مجددا کمی زردچوبه اضافه کردم(من برای غذاهای خونگیم تا جایی که میتونم از رب کمتر استفاده میکنم به جای اون گوجه ی پوره شده استفاده میکنم)

دو پیازه آلو

و درب ماهیتابه رو گذاشتم تا گوجه ها کامل به خورد سیب زمینی بره

دو پیازه آلو

غذای فوق العاده خوشمزه و راحتیه...حتما درست کنید...خوشمزه

البته دوپیازه انواع دیگه ای هم داره ولی اصیلش همینه که نوشتیم براتون

دو پیازه آلو

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

مامان ریحان
24 آبان 92 15:26
سلام عزاداری تون قبول باشه سارا جون خوبی عزیزم ؟ تخم مرغ چی نمیخواد بهش بزنی پس چطوری بهم میچسبن ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون،از شما هم قبول باشه بعضیا میذارند ولی همینجوری خوشمزه تره.آره میچسبه
در امتداد زندگی/سارا
24 آبان 92 15:30
به به ما که تازه با اسم دوپیازه آشنا شدیم ولی از قبل با مزه ی خوشمزش آشنا بودیم...مرسی عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
بله درجریان هستم ساراجون
در امتداد زندگی/سارا
24 آبان 92 15:39
نمی دونم کامنت قبلیم اومد یا نه؟؟؟ اینا عالین سارا جونم...بازم مثل همیشه گل کاشتی...منتظر اینا بودم...
یکی از مامان ها
پاسخ
اومد گلم..قربونت بشم...شما خودت یه پا استادی
خواهر فرناز
24 آبان 92 19:00
ببخشید نظرم رفت خصوصی
یکی از مامان ها
پاسخ
چرا خجالت گلم اونو بلدم ولی دوست دارم مدل شما رو هم بدونم...بفرستی خوشحالم میکنی
سحر
24 آبان 92 20:22
سلام آبجی به به چه میکنه این غذای سنتی.محشر.درجه یک.بیست.عالی اگه لیمو هم باشه که دیگه عالیتر میشه مرسی از آموزش و پیشنهاد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...ممنوووون خودت همشونی خواهش میشه
مامان سانای
25 آبان 92 11:42
سلام گوجه پوره شده را چطوری درست می کنی ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم توی غذاساز میذارم و پوره میشه
مرجان
25 آبان 92 11:47
یه غذای عالی و سریع و مقوی ممنون از خواهر فرناز جون! آپم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامي كيانا
25 آبان 92 12:19
چه غذاي راحت و خوبي حتما امتحانش مي كنم
یکی از مامان ها
پاسخ
امیدوارم درست کنید و لذت ببرید
خواهر فرناز
25 آبان 92 12:38
سارا جون یا سروه خانوم سلام مجدد اون غذا تبحر میخواد ومن شدیدا معافم از درست کردنش باید صبر کنم همون طور که گفتم مهمونی برگزار بشه تا بپزن منم سریع عکس میگیرم وبراتون میفرستم واقعا میدونستین ما برای عید شیرین پلو میخوریم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام به روی ماهت نه نمیدونستم ولی طرز تهیشو میدونم شما میتونید طرز تهیشو بفرستی ببینم نکاتش همونیه که من میدونم یا نه.چون توی شهر ما خیلی این غذا طرفدار نداره...البته قراره به زودی خودم درستش کنم
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
25 آبان 92 15:02
واااااااااای به بههههههههه دست ِ دوستهای هنرمندمون درد نکنه، هم مامان ِ علی جون، هم خواهر ِ فرناز جون ازداشتنتون به خودمون میبالییم. خیییییییلی خوشمزه ست... منم یه سری دیگه درست کردم، عکسشو خواهم فرستاد
یکی از مامان ها
پاسخ
قربوووووووووووونت بشمممممممممم ما هم داشتن دوستان کدبانو و مهربانی مثل شما به خود میبالیم منتظریممممممممم
سمیه (آبجی حنانه و سبحان)
25 آبان 92 20:01
سلام سارا جون عزیزم... اولا حسابی خاله شدنتون رو بهت تبریگ میگم. خیلی خوشحال شدم دوما نمی دونم چطور بابت عکسها ازتون تشکر کنم که برام زحمت کشیده بودین و آپلود کرده بودین... ممنونم ازت! سوما من رفتم دنبال وب شف طیبه پیدا کردم دستور تهیه ی پاناکتا رو دستتون درد نکنه بابت راهنمایی... و باز هم بابت مهربونی هاتون و اینکه وقت میذارید به سوالاتم جواب میدید ازتون تشکر میکنم و خیلی ممنونتونم. خوش بحال فرشته... من که خواهر شوهر ندارمحالا شما خواهر شوهر مجازی من!قبول؟ راستی یک سوال دیگه هم دارم... یعنی هم سواله هم کمک میخوام ازتون. به نظرتون من و مامانم چیا رو درست کنیم بهتره؟ هم کدوم غذاهای و دسر ها و یا ژله های شب چله بشتر نظر اکثریت رو جلب میکنه؟ مثلا سوالی که به ذهنم میاد در مورد هندونه و کدوی تزئین شده اینه که اگه بخوایم از یک روز قبل آماده و تزئینشون کنیم تا روز بعد طراوت و تازگیشونو از دست میدن یا نه؟ یعنی حتما همون روز چله ببریم و تزئینشون کنیم یا یک روز قبلش هم میشه؟ آخه برام خیلی مهمه که هندونه یا کدو ی تزئین شدم تر و تازه بودنش معلوم باشه... حالا فعلا این سوالات تو ذهنم بود باز اگه سوال دیگه ای داشتم میپرسم ازتون... راستی پپیشنهاد هم بدیم به من خیلی خوشحال میشم....... دوستون دارم... به همه سلام برسونید علی کوچولو رو هم ببوسید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنووووون..انشاالله یه روزی هم شما خاله بشید خواهش میکنم عزیزم.وظیفه بود.خب فامیل دوری دیگههمسرتونم برادر عزیز ماست،دیگه میشیم خواهر شوهر مجازی آدرس رو سرچ میکنم و برات میذارم بابت عکسها ،به نظرم کمی تجملاتی بود ولی برای ایده بد نبود.تو میتونی ساده تر برگزار کنی(البته حواست به عکسها باشه ها) غذاهای توی عکس که شامل انواع دلمه بود برای شب چله خوبه...انواع آش هم مناسبه...لینک شب یلدا رو از هفته آینده میذارم بالای وب و میتونی از اونا استفاده کنی وکلی دستور هم در راه داریم هندونه و کدو رو صبح یا ظهر همون روز درست کن...حتما از یکی کمک بگیر...حیف پیشتون نیستم سرم خلوت شد میام برات میگم.فقط بگو مهموناتون چند نفرند و برای شام دعوت شدند؟
azam
25 آبان 92 22:25
سلام واقعا از این همه هنرمندی ممنونم تازه با وبلاگ شما آشنا شدم از این بابت خیلی خوشحالم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.باعث افتخاره با شما آشنا شدیم و خیلی خوشحالیم
ليلا
28 آبان 92 0:14
غذاي شيرازيه؟؟سيب زميني ها رو ميشه با عصاره زعفران اب پز كرد كه خوش رنگ بشند واسه غذا!
یکی از مامان ها
پاسخ
بیشتر شیرازیا میپزند بله.شاید ولی خواهش میکنم دیگه نظر تبلیغاتی نذارید.یه کم خسته کننده شده.ممنون
❤دو نیمه قلبم❤
29 آبان 92 0:03
دستشون درد نکنه مامان منم درست میکرد.ولی فقط سیب زمینی و پیاز و ادویه جات بود.من خیلی دوست داشتم
یکی از مامان ها
پاسخ
خب اینم همیناست دیگه! من فقط تو یکیش گوجه زدم ممنون عزیزم
★ مامان آینده یه فسقلی ★
30 آبان 92 20:35
راستی، من فکر میکنم دوپیازه آلو به این معنی هستش که باید مقدار پیاز دو برابر سیب زمینی باشه، مامان من که همیشه اگه چهار تا پیاز خلال شده سرخ میکرد، فقط 2 تا سیب زمینی پخته نگینی خرد میکرد. همه رو اینقدر توی تابه با روغن کم تفت میداد، تا طلایی و خشک و برشته بشن. یعنی طعم پیاز بیشتر میداد، تا سیب زمینی.
یکی از مامان ها
پاسخ
اینم حرفیهمن هم از اینکه طعم پیاز غالب باشه بیشتر خوشم میادممنون عزیزم تجربتونو گفتید
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
2 آذر 92 11:34
سارا جون، همین کلمه "غالب" رو هر کاری میکردم یادم نمیومد... دستت درد نکنه که گفتی! طعم پیاز بر سیب زمینی، غالب باشه!
یکی از مامان ها
پاسخ
دست شما درد نکنه آره همونی که گفتی
مامان پریسا
3 آذر 92 15:59
عالیه دست شما درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مادر کوثر
23 دی 92 13:53
آفرین به این خواهر هنرمند
saida
19 بهمن 92 18:09
سلام من تا حالا زنجبیل استفاده نکردم ولی یه نوعی خریدم به صورت چوبه و خیلی هم سفته از اون میشه تو غذا ها استفاده کرد ؟ میشه مقدار استفاده از پودر لیمو رو هم بگید ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم...برای اونمورد باید بپرسم،تجربه ای ندارم.فقط گاهی دیدم دم نوششو درست میکنند... مقدار پودر لیمو بستگی به ذائقتون داره،ولی زیادش باعث تلخ شدن میشه...برای این مقدار مواد من یه قاشق چایخوری ریختم
راضی
9 دی 93 14:15
عزیزوم ما خودمون شیرازی به سیب زمینی میگیم آلو نمیدونسم هندیا هم میگن