وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

کیک شیفون

1392/8/27 10:52
75,539 بازدید
اشتراک گذاری

 اینم شیرینی خاله شدنمنیشخندقلب چشمکحتما درست کنید و از خوردنش لذت ببرید

میشه گفت مناسب ترین کیک پایه برای کیکهای تولده...لبخند

کیک شیفون-کیک تولد

کیک شیفون-کیک تولد

این دستور کیک شیفون خانم طوروسیان عزیز هست که خیلی دانسته هام رو در این زمینه مدیونشونم(البته از طریق دستورهایی که توی مجلات و اینترنت گذاشتندقلب)

مواد لازم برای یک عدد قالب گرد به قطر 25 سانتی متر و ارتفاع 7 سانتی متر

( قالب کوچکتر باشد ، حتماً سرریز می شود  )

تخم مرغ خنک: 6 عدد 

وانیل خالص یک پنسه 

شکر: یک و یک چهارم پیمانه 

شیر :سه چهارم پیمانه 

روغن مایع: سه چهارم پیمانه 

آرد قنادی :دو پیمانه 

بیکینگ پودر: 2 قاشق چای خوری زیاد سر صاف نباشد 

نمک یک پنسه 

طرز تهیه :

 آرد و بیکینگ پودر و نمک رو سه بار با هم الک کنید

کیک شیفون-کیک تولد

 سفیده ها رو با نوک قاشق کرم تار تار(نبود هم اشکال نداره ولی حتما بعد از هم زدن بذارید توی یخچال)خوب هم بزنید تا پفکی و سفید بشه

کیک شیفون-کیک تولد

بعد نصف شکر رو به سفیده اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.وقتی ظرف رو برگردوندید نباید سفیده بریزه

کیک شیفون-کیک تولد

زرده ها و وانیل وباقیمانده ی شکر رو با هم هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود

کیک شیفون-کیک تولد

بعد شیر رو اضافه کنید و مخلوط کنید

آرد رو کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید

خیلی سریع روغن رو به خورد آرد بدید و هم بزنید

کیک شیفون-کیک تولد

همزن رو خاموش کنید و سفیده رو با لیسک به خورد خمیر بدید

کیک شیفون-کیک تولد

کف قالب کاغذ روغنی بیاندازید ، سپس با مقدار کمی روغن چرب کنید (دیواره را کمتر چرب کنید تا کیک خوب بالا بیاید ) .

مایه در قالب بریزید و چند ضربه بزنید تا حبابهای هوا خارج شوند .

کیک شیفون-کیک تولد

قالب درون فر از پیش گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد به مدت یک ساعت و ده دقیقه قرار بدید.

کیک زیاد پف می کند و رویش سرخ می شود ، ولی چون پف کیک زیاد است داخلش با یک ساعت نمی پزد . کیک را خیلی سریع با خلال چوبی بلند یا ابزار مخصوص امتحان کرده ، درب فر را ببندید 
  وقتی تصمیم گرفتید فر را خاموش کنید ، بگذارید کیک 5 دقیقه ی دیگر درون آن بماند و سپس آنرا خارج نمائید .

اینم بگم پف کیک بعد از سرد شدن تا حدودی کم میشه

کیک شیفون-کیک تولد

اگر میخواهید کیک رو توی قالب بذارید تا سرد بشه باید قالب رو برعکس روی توری بذارید.چون بافت کیک نرم و پوکه ممکنه به زیرش سنگینی کنه و بافت پایین کیک نسبت به بالاش متفاوت بشه...

کیک شیفون-کیک تولد

من این کیک رو برای تولد همسرم درست کردمقلبماچمیخواستم برای روز عشق بذارمش که خیلی دوستان خواستند سریع این دستور رو ارسال کنم...منم فرستادم دیگهچشمک

 

بافت این کیک جوریه که نیازی به شربت و خامه برای بینش نداره ولی اگر دوست داشتید میتونید استفاده کنید

من کیک رو از عرض به سه قسمت تقسیم کردم و روش آب کمپوت آناناس زدم(آب پرتقال تازه هم خیلی خوشمزه میشه)

کیک شیفون-کیک تولد

 

خواستم همسرمو سورپرایز کنم .برای همین یه جعبه فلزی پیدا کردم و خوب تمیزش کردم و هدیشو توش گذاشتم و وسط برشهای کیک جاش دادمنیشخندچشمک

بین لایه ها از خامه کمی استفاده کردم و موز و گردو ریختم

قبل از اینکه برشهای کیک رو در ظرف مورد نظر قرار بدم چند برگه کاغذ روغنی اطراف کیک گذاشتم تا درپایان اطراف ظرفم به خاطر خامه کشی و ...کثیف نباشه...

کیک شیفون-کیک تولد

کیک شیفون-کیک تولد

و لایه های بعدی رو هم به همین ترتیب ادامه دادم...

کیک شیفون-کیک تولد

خامه رو با کارد میوه خوری که توی لیوان آب جوش میزدم تا این حد تونستم صافش کنمزبان

کیک شیفون-کیک تولد

 و درپایان با گلهای فوندانت و خامه رنگی تزئینش کردم

کیک شیفون-کیک تولد

اینم هدیه بین کیکخندهعینک

کیک شیفون-کیک تولد

امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

سارا مامان علی خوشتیپ

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (74)

مامان ریحان
27 آبان 92 11:00
سلام مثه همیشه عالی دستتون درد نکنه سارا جون چه ایده ی قشنگی واسه سوپرایز کردن
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم مثه همیشه جزو اولینایی ممنوووون
سحر
27 آبان 92 11:58
به به مبارک باشه خاله خانم شما چقد هنرمندین .همه چی بلدین.از خودم نا امید شدم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم گلمنه بابا در هر زمینه در حد مبتدیمشما لطف دارید شما وب ندارید؟
مهتا
27 آبان 92 13:23
سلام من اگه یه روز بتونم اینو درست کنم دیگه خدارو بنده نیستم خسته نباشید. خیلی عالی بود...
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم مطمئن باش اگه بخوای میتونی...یه روزایی برادرام کیکای سوختمو مثل بشقاب پرنده به هم پرت میکردن و مسخرم میکردندولی ناامید نشدم هرچند الان هم خودم هنوز کارمو قبول ندارم و خیلی مبتدیم شما هم شروع کنی میتونی ممنووووونم عزیزم
مامان سهند و سپهر
27 آبان 92 13:48
به به به و باز هم هنری دیگر از خاله خانوم کدبانوی هنرمند مرسیییییییی
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات شم شما خودت یه پا کدبانوییممنون
مادر آیاتای
27 آبان 92 14:09
عااااااااااالی بود. به به. دستتون درد نکنه. حتما درست میکنم اگه مایکروفر اجازه بده!
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووون عزیزم انشاالله درست کنی و لذت ببری...با ماکروفر تجربه ندارم...نمیدونم خوب میشه
مامان یسنا
27 آبان 92 14:16
سلام وب جالب و پرباریه با اجازه لینکتون کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون.باعث افتخاره
negin
27 آبان 92 14:51
سلام دوست گلم. دستت درد نکنه کیک خوبی شده و سوپرایز خوبی ام بوده. ساعت گرفته بودی؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام نگین جون.ممنون...باعث افتخاره که مورد تایید شما قرار گرفته نه!جعبش فقط مال ساعتهمن همیشه نقد کار میکنم
الهام(مامان امیرحسین)
27 آبان 92 16:22
خیلی قشنگ شده!! تولد همسری هم مبارک باشه گلهاشو چطور درست کردین؟؟من بلد نیستم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.قشنگ میبینی ممنون بابت تبریک.البته مربوط به چند وقت پیشه... با خمیر فوندانت...چون خودم هنوز خیلی دراین زمینه تبحر ندارم نمیتونم دستورشو بذارم ولی جستجو کنید توی نت پیدا میکنید
سحر
27 آبان 92 17:23
فدات بشم وب داشتم.یه چند سالی میشد که داشتم.بعد خسته شدم.تکراری شده بود.دیگه حذفش کردم امسال .. الان شما ناراحت شدین آدرس وب نمیذارم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
خدا نکنه خانومی.آخی نه عزیزم آخه خیلی از دوستان که اسمشون سحر هست سر میزنند اینجا،گفتم شاید یکی از اونا باشید...آدرس رو فقط برای اینکه خدمتتون برسم جهت عرض ادب میخواستم گلم
مامان امیرناز
27 آبان 92 17:45
سلام گلم من افتخار می کنم که دوست جنوبی به این باحالی دارم کاش بشه هم خودش و هم جنوب زیبارو ببینیم خیلی دستور خوبی بود مثل همیشه گل کاشتی فدات
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.من هم افتخار میکنم از اینکه با دوست کدبانو و مهربونی مثل شما آشنا شدم انشاالله هرچه زودتر بتونیم شما رو درشهرمون ملاقات کنیم ممنون عزیزم
مریم مامان نیکان
27 آبان 92 18:13
واااای سارا جون یعنی نمیدونم بهت چی بگم...احسنت و آفرین به تو واقعا"کدبانو و هنرمندی واقعا"به این دستور احتیاج داشتم یه دنیــــــــــــــــــــــا تشکر
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووونم مریم جونم...امیدوارم که براتون مفید باشه
مریم مامان نیکان
27 آبان 92 18:24
ساراجون لطف میکنی خمیر فوندات رو هم یاد بدی؟
یکی از مامان ها
پاسخ
اینو از دستور بهارسایت برداشتم که با اینکه خیلی دقیق اجراش کردم خیلی افتضاح شد... ولی باید یادش بگیرم...انشاالله تا اون موقع
❤دو نیمه قلبم❤
27 آبان 92 19:18
تو محشری بخداااااااااااااااااااااااا
یکی از مامان ها
پاسخ
تو هم از همه سری
مامان مهنا
27 آبان 92 21:42
سلام عالی بود خیلی خیلی من فقط با خامه روش مشکل دارم نمیدونم چ جوری باید درستش کنم از این پودرای خامه گرفتم ولی خوب درنیومد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون به این آدرس وبمون مراجعه کن عزیزم: http://motherschef.niniweblog.com/post231.php با پدر خامه چطور شد که میگی خوب نشده بود؟
مامان کوروش
27 آبان 92 22:41
سلام خاله جون اینجا هم بهت تبریک میگم سارا جونم عجب کیکی شده دلم آب افتاد رفتم که درستش کنم تولد همسرت رو هم بهت تبریک میگم امیدوارم همیشه عاشق بمونید سارا راستی میشه طرز تهیه فوندانت هم یه روزی بذاری با تشکر
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنووووووووووون...همچنین شما هنوز تو فوندانت راه نیفتادم...ولی مصمم خوب یادش بگیرمتوی نت جستجو کنی دستور زیاد هست
سپیده
28 آبان 92 7:48
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووون عزیزم
خاله هدی مامان پارسا
28 آبان 92 10:03
خیلی زیبا وعالی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم زیبا میبینی
مامان سهند و سپهر
28 آبان 92 10:34
عزیزم از این کیک برای تیرامیسیو هم میشه استفاده کرد ؟ خیلی دلم می خوادش . آماده شو خوردم خیلی خوشم امده . ببینم تو وبتون دستورشو دارین خیلی شکمو ام
یکی از مامان ها
پاسخ
نمیدونم.فکر کنم بشه این دستور تیرامیسوی وبمونه...دوستان فرانسوی و ایتالیاییمون گفتند اط بین تیرامیسوهایی که توی ایران خوردند، نزدیک ترین طعم رو به تیرامیسوهای اونجا داره...راستی دستور خودم هم هست.هرجا دیدی مشابهشو کپی از ما بوده(چون قبلا وب علی گذاشته بودم) http://motherschef.niniweblog.com/post97.php عینه خودمی
مامان تینا و رایان
28 آبان 92 10:47
سورپرایز خیلی جالبی بود عزیزم..این خامه چقدر تمیز اینجوری صاف شده .دستور خامه کشی هم میزارید لطفا؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون دوست کدبانوام با مصیبت صافش کردم.ابزارشو ندارم.ولی شما میتونید با روبانهای پلاستیکی صافش کنید.و یا با کارد فلزی که مدام توی آب جوش میزنید صافش کنید(فکر میکنم توی یکی از دستورهای سروه جان طرز خامه کشی باشه.انشاالله درآینده اون رو بین دستورهامون ارسال میکنیم
مامان محمد علی
28 آبان 92 11:36
سلام ..خیلی خوشگل وحتـما خوشمزه ست ولی برای شما حرفه ای ها خوبه ما که از این هنرا نداریم تولد همسرتون و خاله شدن تون مبارکه ان شاءالله
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.چشمات وشگل میبینه ای بابا !حرفه ای کجا بود؟فکر کنم این ششمین کیک خامه ای باشه که درست کردم ممنوووونم عزیزم
مرجان
28 آبان 92 12:27
خاله جون قربونتم آی خاله بلا گردونتم آتیش سر قلیونتم خاله حرفامو گوش کن پاشو سماورو جوش کن! خاله سارا چه کیک قشنگی دستت درد نکنه خانوم خانوما !البته ما در چیز بوووووقققق تو صفحه همسرجانت اینو دیده بودیم و اونجا هم کلی مشعوف شده بودیم واا.... حالا با یه تیر دو نشون زدی؟هم به آقای رضای گل با nمدت تاخیر تولدشونو تبریک بگو هم به نرگس جون!
یکی از مامان ها
پاسخ
ای جااااااااانم...دیگه این شعره بهم خیلی میاد گفتم الان مرجان میاد میگه اونجا دیدمش چیکار کنیم دیگه دختر دزفولیم...تو همه چی صرفه جویی میکنمتازه نوشتم ایده روز عشق هم هست ،سه نشون زدم
فریده
28 آبان 92 13:37
خوش بحالتون شما خیلی هنرمندید.بهتون حسودی می کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشم...شرمنده میکنید منو...نگو اینو...اراده کنی حتما بهتر از من میتونید درست کنید
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
28 آبان 92 15:28
دیشب اینو نشون همسری دادم، کفــِــش بُرید مخصوصا که وسط ِ کیک، جعبه کادو بود فکر کنم توقع داره همچین کاری واسش بکنم. عزیزم سارا جونم. خیلی خیلی لذت بردم... گل های کوچولو و صورتی رنگ هم که هیچی. منو کُشت بس نازه... دست و پنجولت درد نکنه.
یکی از مامان ها
پاسخ
کارای من که هنوز خیلی ابتداییه خب انجام بده ممنووووووووووووووووووونم عزیزممممممم...بهتر از تزئینات خوشگل تو که نیست با اون سالادالویت
سحر
28 آبان 92 18:56
آبجی شرمنده میکنید میگم دوست خوبم یه دستور برا مزه دار شدن سویا و خوشمزه شدنش ندارید؟ اگه تو آرشیو هست بگید نگاه کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات شم توی آرشیو نداریم ولی من از سویا خیلی استفاده میکنم...اول اینکه بعد از خیسوندنش بهتره چرخش کنی تا بهتر سرخ بشه...قبلش پیاز رو نگینی کن و با زردچوبه تفت بده و بعد سویا بزن...من آویشن هم همیشه میزنم...البته نمک و ادویه جات هم جای خودش...وقتی رب میزنم به اندازه 1 قاشق سس کچاب هم قاطیش میکنم...نمیدونم دیگه شما این کارهارو بکنید از مزش خوشتون میاد یا نه..من که خود سویا رو خیلی دوست دارم.وقتی میخیسونم همینجوری خالی و سرخ نشده میخورم
❤دو نیمه قلبم❤
29 آبان 92 0:01
سلام سارا جون ببخش دیشب کامنتم عجله ای شد وای دختر چه کردی تو.این خاصیت زندگی با آبانی هاست سارا حالا بابای علی غافلگیر شدن یا نه؟ میگم اون تو چی بود؟ سارا اون فوندانت رو خوب یاد بگیر و خوب هم به ما یاد بده کیکت شبیه کیک عروسی ها شده یه چیز دیگه چطوری کیک رو به سه قسمت برش زدی؟من میترسم که خرابش کنم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...چه حرفیه.تو همیشه با نظرات خوشگلت بهم انرژی دادی آره در حد یه مرد آبانی خوشش اومد...البته اون پسر اسفندیمون بیشتر ذوق کرد و تشویق کرد پول نقدبه قول علی هزاااااااااار تومنبا یه نامه اتفاقا یه دستور خوب بهم دادند...انشاالله وقتی درست کردم میذارم
هدیه خداوند
29 آبان 92 6:49
خوش بحالتون خانم با این هنرمندی. ماکه تویه پلو درس کردن ساده هم موندیم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم اگر اراده کنی و شروع کنی میتونی جلوی ما روهم بزنی
سپیده
29 آبان 92 9:22
سارا جان تو وب علی براتون نظر خصوصی گذاشتم ولی انگاری نرسیده که ج ندادید
یکی از مامان ها
پاسخ
عزیزم فرصت نشد جواب بدم.ببخش همون که مشتری براشون بفرستید بهترین کمکه وب بافتنی مال خودم نیست.همونه که توی پربازدیدا هست(نسرین جان)اونجا دستورهامو میذارم
مامان سهند و سپهر
29 آبان 92 9:54
مرسیییییییییی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم
مامان محمد فرزام
29 آبان 92 12:12
سلام سارا جون.مثل همیشه همه چی عالیییییییییییییییییییی بود. عاشقتمممممممممممممممم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشــــــــــــم فامیل دووووور
مامانیه سپهر
29 آبان 92 12:33
خیییییییییییلی سوپرایز قشنگیه سارا جون. دست گلت درد نکنه. یعنی این آقا رضا هاا باید دستاتو طلا بگیره سارا جون چند تا سوال داشتم، 1- اینکه این دستور کیک رو میشه تو قالبهای حالت دار ژله ای هم درست کرد؟ من چند وقتیه از تنبلی پودر کیک آماده میگیرم.پف کردن کیک و در کل همه چیزش، مثل اونا میشه؟؟؟ 2- اندازه وانیل رو نوشتس یک پنسه، پنسه چیه؟؟ 3- پیمانه هات همون پلوپزیه یا اون لیوان ها که واسه حلوا استفاده کردی؟؟ 4- ببخشید، خیلی پر روام، شرمنده عزیزم، دستور کیک دیگه ای نداری که تخم مرغاش کمتر باشه؟؟ آخه من یه دستور دارم که با3 تا تخم مرغ، 2 پیمانه آرد، 1پیمانه شیر، سه چهارم پیمانه روغن یا کره،کمی هم بیکینگ پودر و کمی هم وانیل یا پوست پرتقاله. عالی در میاد.
یکی از مامان ها
پاسخ
چشمات قشنگ میبینه گلم میکشمتا...به خاطر تو زودارسال کردم بعد میگه مدل دیگه...مدل فراوونه ولی اینو من گفتم عالیه...اگر فکر میکنی اونا هم خوبند میتونی استفاده کنی این کیکو میتونی خالی هم بخوری و نیازی به خامه و شربت نیست براش پیمانه همون پیمانه پلوپزه...من اصلا از اونا که میفروشند ندارم... پنسه رو چجوری بگم؟یعنی با دوتا انگشتت برداری...یعنی با شست و اشاره ...میزانی که بینشون قرار بگیره یعنی پنسه...مثل پنس توی اتاق عمل یه بار با پودر آماده بیار بخورم ببینم چه مزه اند...تا حالا درست نکردم
مامان متین و مهبد
29 آبان 92 16:19
خیلی سوپرایز عالی بود .
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
خواهر فرناز
29 آبان 92 21:43
سلااااااااااااااااااااااااااام مثل همیشه عالی بود همیشه باید اینجا دنبال سورپرایز بود واقعا سر کادوت غافلگیر شددددددددددددددددددددددددم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنوووون
درامتداد زندگی/سارا
29 آبان 92 22:47
تبریک می گم سارا جون...امیدوارم پا قدمش خیر باشه...این کیک خیلی خوشگل شده واقعا عالی درش آوردی..نی نی دختره؟؟تزیینش که دخترونه است و ناز...منم آپم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام سارا جونم ممنون عزیزم.نه پسره.این کیک تولد همسرم بود که میخواستم برای ایده های روز عشق بذارمش ولی گذاشتم برای شیرینی تولد خواهر زادم چشمات ناز میبینه عزیزم
مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
30 آبان 92 0:51
سلام عزیزم عالی بود دستتون درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنونم
مامي كيانا
30 آبان 92 9:12
سورپرايزش خيلي عاشقانه بود
★ مامان آینده یه فسقلی ★
2 آذر 92 0:03
وااای مرسیییییی چقدر لینک های پیشنهادی شب چله جالب هستن.
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم...سال گذشته هم بودند...ندیدید؟
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
2 آذر 92 11:32
نه. من سال ِ گذشته زیاد اینجا نیومدم ... تازه یه چهارماهی ِ که با اینجا آشنا شدم... یعنی آشناتر شدم...
یکی از مامان ها
پاسخ
اصلا از وقتی تو سر زدی بازدیدمونم بالاتر رفت...قدمت خوب بوده برامون سالادالویه چی شد؟
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
2 آذر 92 18:23
سارا جونم الویه رو نمیدونم کی وقت کنم درست کنم... فکر کنم، اگر حوصله م بشه، هندونه ای شکل درست کنم. واسه شب ِ چله حالا کو حال؟ کو حوصله؟ تنبل هم نیستم!
یکی از مامان ها
پاسخ
جونم؟ خب پس این پستو ارسال میکنم و اونو میذارم برای پست بعدیش تو زرنگ و کدبانویی عزیزمممممممم
سروه مامان حنا
2 آذر 92 18:32
سلام سارا جون خوبی؟؟؟؟ خسته نباشی توی این مدت حسابی توی زحمت افتادی دستت درد نکنه عزیزم دختر چیکار کردی فوق العاده ای به خدا چه ایده جالبی تا حالا همچین چیزی ندیده بودم برای سورپرایز کردن که محشره به خصوص هدیه ای توش باشه که طرف خیلی دوست داشته باشه عااااااااااااااااااااالی بود عالی راستی خاله شدنت هم مباااااارک
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...خیلی خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم دیشب اومدی ممنووووووون...به پای کارای شما که نمیرسه...کاملشون کن تا هراتو برای دوستان ارائه کنیم ممنون گلم
مامان حمید کوچولو
3 آذر 92 6:44
سلاااااااام... بازم خیلی عالی بود .فکر نکنید چون کامنت نمیزارم بهتون هم سر نمیزنم. فقط حیف که تخم مرغاش زیاده .ماکه نمیرسیم تخم مرغ بخریم. همشون صرف کیکای من میشن حالا چه خوب چه بد.باید با یه مرغ قرار داد ببندم.خخخخخخ میشه توش کاکاوو هم ریخت.از پودرش استفاده کرد? حتما درست میکنم ایشالا که خوب بشه.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست گلم...اتفاقا شما همیشه جزو فعالایی آره منم دستورایی که ببینم تخم مرغاش زیاده درست نمیکنم ولی اینو حیفم اومدحالا دستورهای کم تخم مرغ هم هست که انشاالله فرصت شد براتون میذارم بله عزیزم...میتونی کاکائوییش هم بکنی
مرجان
4 آذر 92 1:29
حالا که کلی واسه کیکت غش و ضعف کردم حالا تو بیا یه کم غش و ضعف کن! البته خیلی عجله ای شد و خودم راضی نبودم از دست این عروس وروجکت چیکار کنم که تا خوابه باید تند تند کارامو بکنم! علی جون دلم از الآن برات میسوزه!
یکی از مامان ها
پاسخ
چششششششششم.الان میام..تولدت مباااااااااارک نگران نباش...علی کارشو بلده
مامان امیرعلی جیگر
5 آذر 92 15:17
خاله شدنتو عشق است.کیکو بیخیال بگو کادو وسطش چی هست؟
یکی از مامان ها
پاسخ
قربانننننت پول بود
ما مان کوروش
5 آذر 92 17:14
سلام سارا جونم داشتم بفرمایید شام نگاه میکردم کیک بود هوس افتادم اومدم این دستور رو برداشتم برم درست کنم سارا به نظرت موفق میشم فقط نمیدونستم پنسه یعنی چی میخواستم بهت اس بدم که کامنتها رو خوندم فهمیدم چقدر من برم مشغول بشم ممنون ازت عزیزم بیستی به خدا
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...حتما عالی میشه...منو بی خبر نذار ممنوووونم عزیزم
مامان کوروش
6 آذر 92 9:05
سلام خوبی سارا جون ببخش دیشب اذیتت کردم سارا کیک رو پختم عالی شد باورم نمیشد بتونم همچین کیکی با این لطافت و پف عالی درست کنم ممنون ازت به خاطر زحمتی که اینجا میکشی واما دوتا خامه بود خامه کاله ظرف رو گذاشتم فریزر بهد در اوردم خامه و شکر و وانیل رو اضافه کردم و زدم گذاشتم دوباره فریزر فکر کنم یک ربه یا بیست دقیقه بعد در اوردم دو دقیقه زدم چشیدم دیدم شکرش کمه خاموش کردم به فلصله چند ثانیه شکر رو با یه کم دیگه وانیل ریختم و شروع به هم زدن کردم توی یه کاسه یخ سارا خوب بود پنج دقیقه اخر یهو شل شد و حباب زد دیگه نشد که نشد چقدر زحمت کشیده بودما دوباره گذاشتم فریزر که گفتی ولی نشد دیگه حالا نمیدونم اشکالم کجا بود نکنه مارک خامه بوده چون من همیشه با میهن درست میکردم 4 بار درست کردم سارا خوب شد نمیدونم چرا اینبار اینجوری شد خلاصه همونجوری شره کردم روی کیک تزین کردم ولی خیلی خوشمزه شده بود خامه هم دیگه شل نبود روی کیک ولی خوب سفت هم نشده بود حالا نمیدونستم یا کنم خلاصه که و خوردیم سارا اینم عکسش ببین و بخند http://www.niniweblog.com/upl/koroush/13855300095.jpg سارا جونم ممنون ازت به خاطر این همه صداقت و مهربونی که داری خیلی دوست دارم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلااااااام عزیزممممم نه چه زحمتی؟بابا ایوللللللللل..کیکت عالی شده کاله برای خامه عالیه...نمیدونم ،احتمالا وقتی دوباره شیرین کردی باید میذاشتی تو فریزر(تجربه اینو ندارم) شاید هم دیگه به 5 دقیه آخر نیازی نبوده...چون اگر حس کردی فرم گرفته حتما نمیخواد 15 دقیقه بزنی و کافیه...چون زیاد زدن خامه هم خرابش میکنه ممنووووووووووووون گلم.منم خیلی دوستت دارم
مامان کوروش
6 آذر 92 9:07
سارا میگما میخوام این دفعه برم از قنادی خامه بگیرم فکر کنم بهتره ابروم رفت کوروش کلی ذوق کرد گفت مامان بده من تزیئن کنم گفتم مامان خراب شده خامه اش نمیشه بریزی توی قیف میگفت اشکال نداره صدام کن میام نظارت میکنم بچه نخواسته مامانش ضایع بشه
یکی از مامان ها
پاسخ
ناامید نشووووو...منم ده بار خراب کردم تا قلقش اومد دستم...تو میتونی لیلااااااا قربون کورش مهربون هم بشم
مریم مامان نیکان
7 آذر 92 20:56
سارا جون سلام یه سوال دارم ؟؟ دیواره های قالب کیک رو واسه این کیک چرب کنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم نه چرب نکنی بهتره...فقط یک سانت پایینشو کمی چرب کن
مامان محمد و ساقی
9 آذر 92 14:55
وای من همش میام این کیک رو نگاه می کنم میگم تو هم کیک هات همیشه گردآخه خامه کشی روش راحت ترتو قالب مربع کمی سخته حالا دارم قنادی که ازش کیک میگیریم رو درک می کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
نه بابا...قالب مستطیل ندارم...رفتم بخرم فقط یه نمونه بود 60 تومننخریدم
مامان محمد و ساقی
9 آذر 92 21:06
60 تومن تفلون بود؟ من از این کمربنریها هم دارم ولی نشت میده از بعضی جاهاش مواد کیک میریزه بیرون.نمیدونم چرا؟ اون قالب مستظیلی که من گرفتم 5500 تومن بوددر کل 35 تومن امشب خرید کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
بابااااا...پس اونجا قیمتا خوبهمبارکه
مامان محمد و ساقی
9 آذر 92 21:11
سلام سارا جون ممنون بابت توضیحت یه چیزی خریدم برای برش کیک کیک رو لایع لایه برش میزنه.شکلش جالبهحالا نمیدونم اون رو باید از وسط کیک رد کنم یا اونو ثابت نگه دارم کیک رو ازش رد کنم؟ یه رنگ قرمز هم خریدم 1500 تومن.خارجی داشت ولی گفتم شاید برام زود باشه میخوام خمیر فوندانت یاد بگیرم.یارو داشت گفت میخوای گفتم نه من خودم میخوام درست کنماینطوری شد بعد همونجا یه خانومی به من ادرس اموزشگاه شیرینی و کیک داد.الان وسوسه شدم برم یاد بگیرم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم منماز اونا خریدم...اره کیک بری؟چند خریدی؟ ایول...یاد گرفتی به منم یاد بدهشبکه جم همه رو تحت تاثیر قرار داده
مامان محمد و ساقی
10 آذر 92 12:25
سلام کیک بری رو 8000 تومن خریدم نه شبکه جم چیه؟ما نداریم سارا کلی خرید باید بکنم تو که خودت استادی میگی به من یاد بده
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم واقعاااااااااا؟ بهارسایت به من 12 تومن فروخت...سوای پول پستش...عجب...هستن
مامان محمد و ساقی
10 آذر 92 12:38
با اجازه دستور کیک رو نوشتم
یکی از مامان ها
پاسخ
کجا نوشتی؟ صاحب اجازه ای
مامان محمد و ساقی
10 آذر 92 16:29
زین پس هر چی خواستی شکلشو بگو چطوریه من همین جا قیمت بگیرم برات بخرم.اینجا لوازم قنادی خیلی زیاد. دستور کیک رو تو کاغذ نوشتم گذاشتم کنار دستم تا از روش کیک رو درست کنم دیگه خوب اصل مطلب... سارا جان هم اکنون 30 دقیقه هست که کیک داخل فر میباشدسارا موادش خیلی پف کرده میترسم کیکم الان بترکه قالب مستطیلی من 30*20 جا کم اومد بقیشو ریختم تو یه قالب مستطیلی کوچیکتر باز به اندازه یه کاسه ماست اضافه اومد ریختم دور سارا نصف قالب رو مواد ریختم دقیقا" سه برابرش پف کرده الان هم شوق دارم و هم استرستو هم الان تعطیل شدی رفتی خونه محاله بهت اس بدم و مزاحمت بشم ولی خامه کشی رو خیلی استرس دارم.موندم کیک اماده شه بیاد بیرون با اون وسیلهبرش بزنم اگه خوب بود خامه رو اماده کنم.اینقدر هوا امروز گرم شده محاله خامه شکل بگیره اماده شد عکسشو میذارم.
یکی از مامان ها
پاسخ
واقعا باید دیگه از رشت سفارش بدماین تهرانیا هی دل میشکونند ولی فکر کنم توی همون دو قالب بس بودا
مامان محمد و ساقی
10 آذر 92 16:52
سارا پفش خوابید.اختمالا" از یه جا ترکید ولی یه چیزی دو تا قالب وقتی موادشون پف کرد یه کمی بهم برخورد کردنفکر کنم نقطه تلاقیشون باعث خوابیدن پف شدولی خوب بهتره.استرس داشتم سارا لحظه به لحظه اینجام و بهت گزارش میدم.خواستی تایید کن اگه ناجور مینویسم
یکی از مامان ها
پاسخ
مدل این کیک اینجوریه...اولش خیلی پف میکنه و بعد کمی از پفش میخوابه...طبیعیه...چجوری تلاقی کردند...نمیتونم فرتو تصور کنم!
مامان محمد و ساقی
10 آذر 92 17:40
پفش خواااااااااااااااااااابیداصلا" هم در فر رو باز نکرده بودم.مطمئنم منفجر شده بود اونی که تو قالب کوچیکتر بود عالی در اومد سارا.ولی فکر کنم مقدار مواد با قالبم سازگار نبود عیبی نداره دوباره امتحان می کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
پفش کمی میخوابه...اشکال نداره تا کجای قالب کوچیکه مواد ریختی؟ آفرین دوستم
رها
11 آذر 92 1:53
عالی بود عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم
شکرانه مصطفوی
11 آذر 92 11:19
سلام خیلی عالیه وبتون ،خیلی چیزا از این وب یاد گرفتم.یه لطفی میکنید گلهای فوندات رو بگین که خمیرش از چیه ؟ممنون میشم اگه زود جواب بدین که خیلی خیلی ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون و خوشحالم که وبمون براتون مفید بوده اون خمیر رو از دستورهای بهارسایت برداشتم که اصلا راضی نبودم...برای همین دستورشو نذاشتم..انشاالله امتحان میکنم و هرکدوم خوب بود براتون میذارم...فعلا دارم از یه سایت خارجی ترجمه میکنم
مامان محمد و ساقی
11 آذر 92 13:19
سلام خوبی با جستجوگر بینگ اومدم تونستم سارا اون قالب کوچیکه از اون قالب هایی هست که یه بار برای علی کیک درست کرده بودی؟از اینا که بیرون هست بسته بندی شده کیک های مستطیلی.اسمش یادم نمیاد.نصقشو مواد کیک ریختم.اون هم پفش بعد خوابید وای اگه بدونی تو فرم چه خبر بودهر دو تا پف کرده و بهم چسبیده خخخخخخ دوباره میپزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام خانم کیک پز اوکی!خب این سری توی قالبی که گفتم بپز(25 سانتی)ببین چطور میشه..نمی دونم دیگه والله
رها
19 آذر 92 23:06
سلام دوست هنرمندم میشه منو راهنمایی کنین من میخوام واسه فردا که تولد همسومه این کیک رو درست کنم اما نمیدونم چطور باید خامه ی روی کیک رو درست کنم میشه راهنماییم بفرمایید ممنون میشم اگه کمکم کنین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.تولد همسرتون مبارک به این لینکمون مراجعه کن عزیزم: http://motherschef.niniweblog.com/post231.php
رها
21 آذر 92 1:04
سلام آبجی جونم لطفا" طرز تهیه ی خامه ی روی کیک رو هم بدین من کیک رو درست کردم خیلی هم خوب شد یه طرز تهیه ی خامه رو از اینترنت گرفتم زیاد جالب نبود و خوب نشد کلی دلم سوخت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم به این پستمون مراجعه کن طرز تهیه سه مدل خامه رو توش توضیح دادم.سئوال دیگه ای هم بود درخدمتم: http://motherschef.niniweblog.com/post231.php
رها
22 آذر 92 0:48
ممنونم آبجی جونم خیلی لطف کردین بوووووووووس
یکی از مامان ها
پاسخ
بوووووووووس فقط اگر خواستی از روش سوم استفاده کنی حتما به درصد روی پاکت توجه کن که چربیش بیشتر از 30% باشه
شکرانه مصطفوی
30 آذر 92 13:10
سلام وب خیلی خوبی دارین ،یه سوال من این کیکرو طبق گفتهای شما انجام دادم ولی اصلا پف نکرد و بد شد و شوهری حسابی بهم خندید اینم بگم تو کیک پز درستش کردم آیا دلیلش میتونه این باشه؟ منتظر پاسختون هستم ممنون میشم جواب بدین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم من کیک پز ندارم ولی دوستانی که دارند هرنوع کیکی توی اون درست میکنند عالی میشه باید قبل از پخت کیک پز رو گرم کنی و روی شعله پخش بذاری بعد از خاموش کردن هم 5 دقیقه بذاری بمونه بعد درش بیاری...بیشتر بمونه پفش میخوابه ولی کلا این کیک اولش پف زیادی میکنه و بعد کمی از پفش کم میشه...تمام مواردی که گفتم اگر مو به مو اجرا بشه هیچ مشکلی پیش نمیاد
عسلی
17 دی 92 15:06
سلام من میخوام این کیک رو درست کنم . یک سوال که امیدوارم زود جواب بدید تا بتونم سریع درستش کنم. من از پیمانه پلو پز استفاده میکنم که 150 میلی لیتریه. درسته؟ یا باید از پیمانه 250 میلی لیتری استفاده کنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم تمام پیمانه های ما پلوپزه ولی لیترشو نمیدونم.باید برم خونه نگاه کنم
باران
15 اسفند 92 12:23
ممنونم ازتون سایت تون حرف نداره و خیلی مفید و عالیههههههههه
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم .ممنونم از شما
نجمه مامی آرتین و آیسودا
21 فروردین 93 15:27
سلام سارا جون عزیزم میخواستم بدونم این کیک رو میشه روز قبل درست کرد بعد فرداش خامه کشی کنیم؟؟ اگر آره کجا نگهش دارم داخل یخچال یا بیرون؟ از این خانه های گیاهی آماده که تو لوازم قنادیهاس میشه برا روش استفاده کرد؟ ممنون میشم جوابمو بدین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.بله میتونید و بهتر هم همینه...توی یخچال بذار که خامه کشیش راحتتر باشه ولی روشو سلفون یا در بذار که بوی یخچال نگیره به گیاهی بودنش توجه نکردم تاحالا..ولی اگر در وازم قنادی ها هست حتما میشه دیگه..میتونی ازشون بپرسی حتما راهنمایی میکنند
کفایت- شیرینکده بانو
9 اردیبهشت 93 10:34
سلام مامان علی. من واقعااز این ایده تون خیلی خوشحال شدم. واقعا اصلا سورپرایزی تا این حد قابل ستایشه. من تازه با وبلاگتون آشنا شدم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوشحالم خوشتون اومده.ممنونم
معتمدی
8 خرداد 93 23:45
با سلام و خسته نباشید همین امروز این کیک و واسه تولد خواهرم درست کردم بی نهایت عالی شد و مابین کیک و گردو و موز و آناناس گذاشتم خیلی خوب و شیک شد ممنون از شما
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جانتون عزیزم.مبارک باشه
الا
15 مهر 93 11:25
بسیار عالی و دقیق برای تولد دخترم که پنج شنبه است تصمیم گرفتم درستش کنم ولی به یاری شما شدیدن نیاز دارم خواهش میکنم جوابمو زود بدید 1- مهمونهای من 20 تا 25 نفر هستم به نظر شما این کیک برای این تعداد کوچیکه ؟ اگه وچیکه چه کنم مقدارش رو دو برابر کنم 2- قالب شما برای این کیک چند سانتی بود ؟ 3- من از قالب چند سانتی استفاده کنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم بله مقدار باید دو برابر بشه قالبم رو اول پست نوشتم.25 سانت با ارتفاع 7 هست...ارتفاعش مهمه چون سرریز میشه کیکتون.این میم اولش خیلی پف میکنه بستگی به مدلتون داره که چه قالبی رو باید انتخاب کنید.من برای تولد پسرم دو سری درست کردم و تزئین کردم آخر این پست عکسش هست: http://motherschef.niniweblog.com/post522.php
الا
16 مهر 93 14:40
عزیزم مرسی از اینکه وقت گذاشتی و جواب دادی و با زم سوال دارم دیشب برای امتحان کیک رو پختم که ببینم می تونم یا نه :-) تونستم عالی شد اونقدر که خوب توضیح دادی ( پرحرفی کردم ) من می خوام برای دخترم با عروسک بابری درست کنم که کیک زیری باید پهن تر و بزرگ تر از رویی باشه لطفا بگید از چه اندازه قالب هایی استفاده کنم ؟ بازم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
نوووووش جونتون کدبانو راستش چون دختر ندارم اندازه عروسک باربی دقیق دسان نیست ولی اگر میخوای دو طبقه بذاری زیری رو اسفنجی بذار که بتونه سنگینی رو تحمل کنه...
الهه
9 آذر 93 15:51
خیلی عالی میخواستم بدونم برای این کیک چقدر خامه استفاده کردین
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم تقریبا سه چهارم بسته های خامه سروین که توی بازار آمادش هست
مامان نازنین زهرا
27 بهمن 93 14:38
سلام من این کیک رو درست کردم ولی نمیدونم چرا این کیک هم مثل کیک های دیگه پف می کنه ولی بعد خاموش کردن فر پفش خوابید البته طبق دستور شما کیک رو درست کردم بعد از یک ساعت و ده دقیقه که فر رو خاموش کردم خیلی زیادپف کرده بود یک ربع هم گذاشتم تو فر بمونه ولی وسط کیک فرورفت اطراف کیک حالت پفش حفظ شد۰ممنون میشم عزیزم راهنمایی بفرمایی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.کلا پف این کیک کمی میخوابه و طبیعیه...ولی اینکه فقط وسطش خوابیده شاید دیواره ها رو چرب کردید
فرنوش
18 اسفند 95 19:21
سلام ممنون از دستور عالی و آفرین به هنرتون یه سوال داشتم قالب من گرده23سانت و ارتفاع 7همین امروزم خواستم کیکم رو درست کنم اگه تو این قالب بخوام درست کنم چقد باید موادو کم کنم؟ که سرریز نشه یا میشه که با همین مواد درست کنم ولی همه شو تو قالبم نریزم یه مقدارشو تو یه قالب دیگه بذارم ؟ ممنون از جوابتون
یکی از مامان ها
پاسخ
توی همین قالب درست کنید.به اندازه 6تا کاپ کیک میتونید از توش دربیارید
فرنوش
18 اسفند 95 19:23
سلام آفرین به هنرتون خواستم بدونم من اگه بخوام همیت کیکو تو قالب23سانت با ارتفاع7درست کنم چقد باید از مواد کم کنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون.همین مقدار خوبه