وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

غذاهای انگشتی-فینگر فود(1)

1392/9/9 11:15
622,363 بازدید
اشتراک گذاری

لقمه های کوچک،غذاهای انگشتی،غذاهای سرپایی،فینگرفود و ...هزارتا اسم دیگه این مدل غذاها دارند

برای درست کردنشون فقط کمی حوصله و سلیقه و خلاقیت میخوادچشمک

البته اگر کمی توی دنیای مجازی جستجو کنید کلی عکس هست که میتونید با دیدنشون ایده بگیرید

هزاران نوع غذاهای انگشتی یا سرپایی هست که میتونید تهیه کنید.

طرز تهیه چند مدل رو برای شما دوستای نازنینم در ادامه مطلب گذاشتم

فینگر فود،غذاهای انگشتی

رولت ژامبون(دو رنگ)

سیب زمینی پخته و شوید و نمک و فلفل و خیلی کم مایونز و درصورت دلخواه خیارشور رنده شده

فینگر فود

روی یه برگ ژامبون پهن میکنید و رول میکنید و با خلال نگه میداری.توی یخچال بذارید تا سفت بشه و بعد برش بزنید و تزئین کنید

فینگر فود

فینگر فود

فینگر فود

فینگر فود

اگر دو رنگ استفاده کنید خوشگل تر میشهچشمک

فینگر فود

مینی ساندویچ ژامبون و پنیر

کناره های نان تست رو برش زدم و گذاشتم کنار برای (بعد میگم برای چی)

دوتا نان روی هم و دوتا برش ژامبون روی هم و روی همشون یه برش پنیر ورقه ای گودا گذاشتم و همه رو به اندازه پنیر برش زدم(یعنی پنیر شابلونم شد)

بعد روی نانها کمی مایونز زدم...یه لایه ژامبون،یه لایه پنیر و مجدد یه لایه ژامبون و لایه دوم نون رو گذاشتم

روشونو سلفون کشیدم گذاشتم توی یخچال

بعد هرکدومو با چاقوی مخصوص برش نان به دو یا ٤ قسمت تقسیم کردم و با برشهای خیارشور و گوجه مینیاتوری تزئین کردم

فینگر فود

فینگر فود

فینگر فود

فینگر فود

لقمه سوسیس و پنیر(کاناپه* سوسیس و پنیر)

نان های تست رو به دلخواه برش بزنید و کمی توی فر بذارید تا برشته بشه

روی اونا کره و سس بزنید و یه برش پنیر و روی اون سوسیس های سرخ شده قرار بدید

موقع سرو ٥ دقیقه توی فر که گریلش روشنه بذارید

فینگر فود

فینگر فود

فینگر فود

 

دلمه قارچخوشمزه

توی قارچها رو آروم خالی کنید

 

فینگر فود

و با موادی مثل مواد ماکارونی (ولی خشک تر)پر کنید

فینگر فود

روی اون یه برش پنیر و روی پنیر کمی فلفل دلمه(اگر رنگی باشه خوشگل تره)بریزید

و ١٠ دقیقه توی فر بذارید.میتونی ٥ دقیقه گریل بزنید.فوووووووووق العاده خوشمزس

فینگر فود

 

کوفته مرغ

نصف سینه ی مرغ رو با کمی جعفری و یه قاشق زعفران و یه پیاز کوچک و نمک و فلفل و زنجبیل میکس کنید(چرخکنید)

فینگر فود

فینگر فود

بعد گلوله کنید و در روغن به آرومی سرخ کنید

من چون یکی از غذاهام مرغ بود بعد از سرخ شدن خلال رو توی هرکدوم فرو بردم و توی سس مرغهام گذاشتم تا کوفته ها نرمتر بشه

فینگر فود

فینگر فود

لقمه ی دوپیازه(کاناپه*دو پیازهنیشخند)

مدیونید اگر فکر کنید باقیمانده دوپیازه روز قبلمون بوده گذاشتم جلوی

مهمونامدروغگو

روی برشهای نان باگت های کوچک (با قیف بدون سر)گذاشتم و یه برش گوجه مینیاتوری روش گذاشتم

اینم خیلی خوشمزه بود

 فینگر فود

 

مهمونام از ترکیب این غذاهام کنار غذاهای سنتی خیلی لذت بردند

 

 

منتظر عکسهای سینی های شما هم هستمچشمک

فینگر فود

فینگر فود

فینگر فود

*کاناپه یا کاناپ:به لقمه ها(ساندویچ های روباز) گفته میشه که روی برش نان قرار گرفته باشند(توضیحش تو همین مایه هاستچشمک)

سارا مامان علی خوشتیپ

لینک های پیشنهادی

کاپ کیک پیتزا

پیتزا حلزونی

برگر گوشت و سیب زمینی

ساندویچ مرغ و چیپس

 

پسندها (3)

نظرات (36)

خانــومچــــه
8 آذر 92 14:47
خیلی عالیه...یادمه اومده بودی وبلاگم یه بار...بازم بیا...من عاشق آشپزی و کارای جدیدم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عروس خانم چشم میام خدمتتون
مامان محمد صدرا
8 آذر 92 15:52
وبلاگ مفیدی دارید با افتخار لینک شدید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.باعث افتخار ماست
مرجان
8 آذر 92 16:50
ینی واقعا برای هر مهمونتون ازینا درست میکنی؟ ینی برای ما هم همشو درست میکنی؟ قول میدی؟ من از همشون میخام خیلی زیبا و عالی و هنرمندانه تزیین شدن! آفرین دختر خوب و نازنین خوشبحال دخترم که یه همچی مادر شوهر هنرمندی داره میگم کاناپه نیستا اون کاناپ هست! و کلا به فینگر فودها یا ساندویچهای روباز اطلاق میشه ممکنه توش نون هم نداشته باشه!ولی خیلی عالی بود بدجور هنری از خودت در وکردی
یکی از مامان ها
پاسخ
مهمونایی که غریبند آرهبرای دوستانی که باهاشون نداریم دوپیازه میپزم ممنون عزیزم.زیبا میبینی والله هرجا دیدم و خوندم نوشته کاناپه...احتمالا"ه" مالکیته...این اسما ایرانی نیست و صد مدل نوشته میشه...مثل گاناژ و گاناش،زیاد سخت نگیر توضیحشم یه جا معتبر خوندم همینی بود که نوشتم...کلا من با اسمای خارجیش خیلی موافق نیستم و خودم فارسی میسازم براشون(خارجیشو برای کمک به موتورهای جستجوگر مینویسم)
مرجان
8 آذر 92 19:59
یکی از مامان ها
پاسخ
این چی بوده؟!
سحر
8 آذر 92 22:48
سلام آبجی خیلی عالی و جدید و جذاب و تر و تمیز و خوشمزه و شیک و امروزی بودن.دست شما درد نکنه خوش به حال مهمونا.کاش ما هم اونجا بودیم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووون...کلی خجالتم دادی با تعریفات.لطف داری گلم
فاطمه
8 آذر 92 23:05
سلام سارا جون.همه ي پستات خيلي خوبه اما اين يکي معرکه بود.واااااي که جقد دلم خواست الان مي تونستم مهموني داشته باشم و از اين ايده هاي خوشگلت استفاده کنم.حيف که الا ماهاي آخر بارداريمه و همسرجان مهمون دعوت کردن رو ممنوع کرده.البته مهمون داريم اما غذا از بيرون ميگيره. بايد تا عيد براي درست کردن يه سيني خوشگل از اين فينگرفودها صبر کنم بازم ممنون ازت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون عزیزم انشاالله به سلامتی نی نی نازت به دنیا بیاد و برای جشن تولدش بهتر از اینارو بپزی
فرشته
8 آذر 92 23:42
من جزو این مهمونا بودم اخه پاگشای مابود علاوه برفینگر فود همه چیز عالی عالی بود ازت ممنونم ابجی گل
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشم عروس نازنین قابلتونو نداشت
مامان بشرا
9 آذر 92 3:29
عالي بود _عزيزم !غذاهاي بيشنهادي رو هم اموزش ميديد ؟بعد اكر امكان داره غذاهاي روزمره كه تو سفره هاي ايراني زياده هم اموزش بديد البته بهترين شيوه ي پختش رو_سپاس
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم غذاهای پیشنهادی در حد توان و سوادمون بله اگر آرشیومونو نگاه کنید خیلی از غذاهای روزمره رو قبلا آموزش دادیم و آموزش تعدادی هم در برنامه های آیندمون هست(البته تضمینی روی بهترین شیوه ی پخت نمیدیم و در حد پیشنهادهچون هر شهری روش پخت متفاوت و ذائقه ی خاص خودشو داره)
مریم مامان نیکان
9 آذر 92 10:54
مثل همیشه عالی و با سلیقه و پرحوصله دست گلت درد نکنه،عاشق این مدل غذاهام
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون مریم جون
طاهره
9 آذر 92 12:16
سلام.ماشالا شما چقدر هنرمند هستین.خیلی خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم.و چقدر جالب و آموزنده هست.دعا میکنم همیشه سالم و تندرست باشین و همیشه حوصله داشته باشین که بیاین اینجا و در کمال سخاوتمندی هنرهاتونو به ما هم منتقل کنین.زنده باشین و دلتون شاد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم خیلی خیلی ممنون با تعریفتون و دعای خیرتون.خیریتش به خودتون برگرده با نظرات زیبا و مهربانانه شما ما هم انرزی میگیریم
مامان کوروش
9 آذر 92 14:47
سلام سارا جونم ایول بابا رفتم که درست کنم اگه مثل کیکه نشه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام لیلا جون.فدات شم کیکت که عالی شده بود..وقت نشده هنوز بذارم توی عکسای دوستان
مامان محمد و ساقی
9 آذر 92 14:52
واااااااااااااااااااااااااااااااایییییییییییییییییییییی من خیلی اینا رو دوست دارموای عاشقشم دستت درد نکنه خسته نباشی
یکی از مامان ها
پاسخ
منم تو رو دوووووست دارم سلامت باشی عزیزم
مرجان
9 آذر 92 14:53
برات یه چی خوشگل فرستاده بودم ظاهرا ثبت نشده اسم فارسیشم ساندویچهای تابستونی بذار!
یکی از مامان ها
پاسخ
حیف اینجا کد بدی نمیاد
ساناز(فرشته زميني ما)
9 آذر 92 15:18
سلام .مرسي كه توي وب من مياي خيلي وقته ميخوام بيام نشده .چه مطالبه خوبي دارين حيف خيلي وقتم كمه نميتونم همه رو ببينمتا فرصت گير بيارم و پسرم بخوابه ميرم سراغ وب خودم ديگه وقتي نميمونه براي وب دوستامبه هر حال خيلي خوشم اومد از مطالبتون كلي خسته نباشي منم برات عكس بفرستم البته ماله خودم نيست
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم از پستای یلدات خوشم اومد...شما ممنون لطف دارید شما گلم عکس از کارهای خودتون باشه بهتره...از نت نمیذارم عموما مگر با ذکر منبع
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
9 آذر 92 16:08
یــــــــــــعنی من عاشق ِ این جور پست ها و این دقت و حوصله تزئیناتممممممممممممممممممممممممممم
یکی از مامان ها
پاسخ
منم عاشــــــق تو
مامان امیرناز
9 آذر 92 22:31
سلام نازنینم منم از اینا می خوام خوشبحال مهمونات منم بیام از اینا برام درست می کنی مثل همیشه عالیه فدات
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنون عزیزم
مامان سهند و سپهر
10 آذر 92 13:54
مثل همیشه عالیییییییی دستت درد نکنه مامانی میگم نگفتی اون کناره نونها رو برای چی استفاده می کنی ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووووووونم گلم ای جونم دقتبرای یه غذای دیگه میخوایم استفده کنیم که بعد دستورشو میذارم
رها
11 آذر 92 1:47
واااااای واقعا" که خیلی هنرمندی ابجی جونم خیلی عالی بود حتما" درست میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم.ممنون انشاالله درست کنی و از خوردنشون لذت ببری
سحر
12 آذر 92 15:43
محشررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن همگییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی خسته نباشی سارا خانومیییییییییییییییییییی
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت بشممممم کارهایی شما محشرتر تره
نرگس
15 آذر 92 23:41
عالییییییییییییییییییییییییییییه.حرف نداره وبتون .منکه علاقه ای به اشپزی زیادندارم دارم علاقه مند شدم.خیلی باسلیقه کارکردید موفق باشید .دوست داشتید میتونید به وب منم سری بزنید.بانام گل وگیاه ساکولنت هاسرچ کنید گل وگیاه 86 مال منه.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووونم گلم.عالی میبینید چقدر عالی...حتما سر میزنم.کاش آدرسشو میذاشتید
مامان آیهان
17 آذر 92 15:43
عزیزم عااالی بود با اجازه لینکتون میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم گلم باعث افتخاره
مریم
21 آذر 92 10:06
سلام خانومی از دیدن لقمه ها و کاناپای خوشگلتون و توضیح کاملتون لذت بردم مرسی عزیزممممممممم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنونم عزیزم
مسی
21 بهمن 92 11:10
اول ممنون از آموزش های قشنگتون بعد اینکه روی نون باگت علاوه بر گوجه چی روی کاناپه دو پیازه گذاشتین بانوووو
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم همون دو پیازه و نصف برش گوجه هست.چیز دیگه ای نذاشتم
مینا
28 بهمن 92 22:36
سلااام، به به چقدر خوشگل و نازن و حتما خوشمزه اند خانومی یه سوال دارم، همه را وقتی مهمونا اومدند با هم گذاشتی تو فر؟؟ تا تو سینی بچینی سرد نشد؟؟ همزمان میشه همه را با هم گرم کرد؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون قارچها رو همون موقع گذاشتم...مرغها رو تو ماکرو گرم کردم...سوسیس ها سردشم خوشمزه بود ولی قبل از قارچا درست کردم بقیه هم که باید سرد سرو بشن
خاله مینا
11 اسفند 92 19:47
وای چقد تو باسلیقه ای ساراجون. ایندفه ک مهمون داشتم حتما این فینگرفوتای بانمکو میپزم . خیلی خوشحالم ک باوبت اشناشدم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم عزیزم.انشاالله درست کنی و لذت ببری منم از آشنایی باهاتون خوشحالم
محمد زنجانی
13 خرداد 93 18:54
سلام.وبتون عالیه.من درشرف ساخت رستوران هستم وحتماازدستورپخت های شمااستفاده خواهم کردوممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنونم دوست عزیز چقدر عالی ...موفق باشید
محمد گرجی
16 خرداد 93 12:06
سلام.وبتون عالیعه.من باافتخارشمارالینک کردم.دوست داشتید من رابانام دنیای خوشمزه لینک کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون.شما هم لینک شدید
مرضیه
17 تیر 93 10:42
خیلی عالی خیلی خیلی متشکرم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
mona
23 تیر 93 12:54
مرسیییییی بازم از این هنرهات یاد ما هم بده
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم.لطف دارید
مامان روژینا
25 اسفند 93 13:35
واقعا عالی بودنمیشه منم لینک کنید و غذاهای فست فودی و جدیدتون که بیشتر واسه عصرونه سرو میشن رو بهم یاد بدین ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم فقط وبلاگای هنری لینک میشن
مامان روژینا
25 اسفند 93 13:36
مامان روژینا هستم
هاوژین
18 خرداد 94 12:30
عالیهــــــــ
زهرامامان حمید
10 تیر 94 18:40
سلام .خیلی زحمت کشیدیدممنون از پستهای زیباتون.
ندا
21 دی 94 14:50
سارا جان واقعااااا ازت ممنونم عالی بود عزیزم
نگار
25 اردیبهشت 97 10:21
مرسی از <a href="http://www.res2ran.com" target="_blank" > دستورپخت </a> خوبی که گذاشتید همه چیز خیلی خوب بود
نگار
8 خرداد 97 11:38
خیلی خوب بود <a href="http://shop.res2ran.com" target="_blank" > فینگرفود </a> های ساده و زیبا