وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

پیراشکی کاج

1392/9/15 11:23
10,774 بازدید
اشتراک گذاری

 اینم یه پست مثلا کریسمسینیشخند

خمیر این پیراشکی خیلی سریع آماده میشه و بسیار ترد و خوشمزه هست

 

پیراشکی کاج

مواد لازم:

آرد:یک و یک چهارم پیمانه

روغن مایع یا زیتون:5 قاشق غذاخوری

آّب:5 الی 6 قاشق غذاخوری

نمک:1/8 ق مرباخوری

پودر آویشن:به دلخواه

مواد رویه خمیر:

زرده تخم مرغ:1 عدد

روغن مایع:1 ق غذاخوری

کنجد:به میزان لازم

مواد درون پیراشکی:گوشت چرخ شده:100 گرم

فلفل دلمه ای نگینی:1 عدد

جعفری ساطوری:2 قاشق غذاخوری

رب گوجه :2 قاشق

طرز تهیه:

آرد و نمک و آویشن و روغن را تا زمانی که شبیه خرده نان شود با دست مخلوط کنید

پیراشکی کاج

 سپس آب را افزوده و خمیر را ورز دهید تا یکنواخت شود و به دست نچسبد.میتوان کمی آویشن هم به خمیر اضافه کرد

این خمیر نیازی به استراحت ندارد

خمیر رو به4 قسمت تقسیم کنید

پیراشکی کاج

 و روی سطح آرد پاشی شده پهن کنید و به شکل مربع 15*15 برش بزنید

پیراشکی کاج

 مانند شکل خمیر رو تا زده و تا  روی قسمت تاخورده برش بزنید

پیراشکی کاج

 

پیراشکی کاج

 مواد گوشتی رو مانند مواد ماکارانی سرخ کنید و اجازه بدهید تا آب مواد تبخیر بشه

بعد مقداری از مواد را وسط خمیر قرار بدید و از بالای کاج دونه دونه خمیر های برش خورده رو روی موادمون برگردونید

پیراشکی کاج

 

پیراشکی کاج

روی کاجها رو کمی زرده که با روغن مخلوط شده با برس بمالید و روی اون کنجد بپاشید

پیراشکی کاج

کاجها رو در فری که از قبل با دمای 180 درجه گرم شده به مدت 30-40 دقیقه بذارید تا بپزه

خمیر این پیراشکی بسیار ترد و مثل بیسکویت میشه

با این مواد و خمیر حدود 5 تا کاج میشه درست کرد

پیراشکی کاج

منبع:مجله هنر آشپزی

با تشکر از آبجیه گلمماچ

سارا مامان علی خوشتیپ

لینک پیشنهادی

شیرینی کریسمس

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (35)

مامان سهند و سپهر
13 آذر 92 12:05
مرسی خیلی خوشگلههههههه من عاشق پیراشکیم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم دوست گلم
زهرا
13 آذر 92 13:18
سلام تو قسمت مواد لازمتون، سومین مورد، آب هس دیگه؟!!
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم وای دیدم ممنون از تذکرتون،اصلاح شد
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
13 آذر 92 15:38
به بههههههه باز هم از هنرنمایی های سارا جون.... ممــــــــــــــــنون. خیلی خوشگله.... عاشق ِ اینجور غذاهام... راستی; توی مواد لازم: آب رو نوشتید: آّ
یکی از مامان ها
پاسخ
قربونت برم البته اینو از آبجی گلم یاد گرفتم بله درستش کردم.ببخشید
مامان محمد و ساقی
13 آذر 92 16:04
دست گلت درد نکنه.خیلی هم خوووووووووووووووب و خوشمزه فقط اون مورد که تو مواد نوشتی آویشن هستش؟همون که فقط آ داره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم عزیزمممم نه اون آب بود که اصلاح کردم...وای چه همتون دقیقین
میترا
13 آذر 92 19:46
چیزای فوق العاده ای یاد میدین، مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم.فوق العاده میبینید عزیزم
★ مامان آینده یه فسقلی ★
13 آذر 92 22:03
با این موادی که واسه خمیر گفته بودین، خمیر درست کردم واسه پیراشکی ساده... عاااااالی بود. ممنوووووووون... چون فر نداشتم، ترسیدم نتونم شکل کاج بپزم.
یکی از مامان ها
پاسخ
عاشق همین خلاقیتتم خب فر نداشتی چیکار کردی؟سرخ کردی؟مدل کاج هم میذاشتی خراب نمیشد
یاسمن
13 آذر 92 22:25
سلام عالیه وبلاگتون وقت کردید به منم سر بزنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون چشم میام خدمتتون
خاله امیرحسین
13 آذر 92 22:49
سلام مرسی از مطالب خوبتان من شما را لینک کردم اگه وبلاگ پسرم لینک کنید ممنون میشم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنونم... عزیزم!چون تعداد دوستان گلمون زیاده و امکان لینک همه وجود نداره فقط وبهای هنری و آشپزی لینک میشه
الهام(مامان اميرحسين)
14 آذر 92 0:25
من چند وقت پيش تصميم گرفتم كدبانو گري كنم و خودم خيارشور درست كنم!!كلي خيار خريدم و با افتخار و فخر فروشي به آقاي همسر كه من كدبانو هستم،خيارشورا رو درست كردم الان كه رفتم سرش ميبينم ،اه اه اه از شوري تلخ شده!!انگار نمك خيلي استفاده كرده بودم!! به نظرتون ميشه كاري كرد كه به اصطلاح خيارشورا ريكاوري بشن و دور ريخته نشن؟؟خيلي تلخ و شور شده!!انگار به خودمم اثبات شد كه انقدرا هم كدبانو نيستم....
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم آموزش خیارشور رو توی پستهامون داریم ولی فکر میکردم مناسب نباشه الان ارسال کنم...انشاالله میذارم برای پستهای بعد از یلدا تلخ شدن خیارشورتونو نمیدونم علتش چیه؟احتمالا خود خیارها تلخ بوده ولی برای شور شدنشون میتونید آب خیار شورها رو نصفه خالی کنید و دوباره آب جدید(جوشیده باشه که کپک نزنه) با سبزیجات ولی بدون نمک استفاده کنید و خیار شورهارو در اون بذارید...میتونید چندتا خیار جدید و چند دونه نخود هم دراون قرار بدید.خیارهای جدید احتمالا نمک بقیه رو جذب میکنند... ولی کلا برای خیارشور همون اول خیلی نمک نزنید و وقتی بعد از چند روز خیارشورها رسید و خواستید در یخچال قرار بدید ،یکی از خیارشورهارو بچشید و اگر شوریش کم بود نمک به اون اضافه کنید.بازهم سئوالی بود درخدمتم
مامان بشرا
14 آذر 92 3:19
سلام _ممنون بابت باسخكو بودن تون _لطفا طرز تهيه حليم بادنجان اصفهان و جيكن استراكانوف رو بكيد_تشكر
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون هر دو مورد در پستهای قبلی موجود هست: http://motherschef.niniweblog.com/post273.php http://motherschef.niniweblog.com/post19.php
رها
14 آذر 92 6:24
سلام واااااااااای آبجی چه کردی خیلی خوشمل شدن حتما" میپزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...انشاالله درست کنی و لذت ببری
سپیده
14 آذر 92 8:02
فرهاد
14 آذر 92 13:38
با عرض سلام به مدیریت محترم وب سایت تبریک می کنم به شما جهت احداث چنین وب سایت زیبا می خواستم خواهش کنم که اگر امکان دارد موارد طرز تهیه موارد ذیل رو در وب سایت قرار دهید 1- طرز تهیه کادیف سرخ شده 2- طرز تهیه ارمیک 3- طرز تهیه خمیر یوفکا ارادتمند فرهاد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام آقا فرهاد ممنونیم وای ما اینقدر هم حرفه ای نیستیم چقدر خوبه که یک آقا اسم اینارو میدونه و دوست داره آموزششونو یاد بگیره اگر طرز تهیشو یاد گرفتیم حتما درآینده قرار میدیم ممنون از حضورتون
اولین سایت تخصصی قالب کودک...لی لی تـم
15 آذر 92 13:31
(دخملی شکلکـــــــــــ) سلام سارا جونم ما یه غذای محلی داریم که وقتی بارون میباره میدرستیم نمیدونم اصلاح فارسیش چیه ما میگیم(شِلَ ماشکی) شِلَ به معنای =پلو یا هر برنجی رو بار بزاریم میگیم شِلَ ماشکی=همون ماش خودمون غذای ساده و بسیار لذیذیه که کمتر خونیه ای هست تو پاییز و زمستون روزای بارون درستش نکنه.. اگه مایلین تا تو این روزای برف و بارونیمون دست بکار شم براتون بزارمش تو یه پست خصوصی تو دخملی شکلک....سر آشپزمون بیاد نگاهی بندازه اگه خوشتون اومد بزاریمش
یکی از مامان ها
پاسخ
سلاااااااااام دوست جونیمون خیلی هم خوب تو که پسورد اینجا رو داری.خب بیا بذارش همینجا من از هر غذایی کلا استقبال میکنم...ندیده خوشم اومده(هرچند ما برف نداریم ولی بارون گاهی اونم از نوع اسیدیش)
اولین سایت تخصصی قالب کودک...لی لی تـم
15 آذر 92 13:33
ما دیر رسیدیم اما همه کامنتای بالایی رو خوندم تا گیر به (آ) تو داده بودن یه کم رو املات کار کن آبجی
یکی از مامان ها
پاسخ
حالا تو هم گیر بده ها آهه علی گرفتم فکر کنم.بس که غر زدم بهش برای املاش
سحر
15 آذر 92 16:01
ایده هات فوق العاده ن عزیزممممممممممممممممممم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووووووونم دوست کدبانوام
مرجان
15 آذر 92 19:09
اووووووههه! حالا چرا اینقدر عجله ؟ هنوز کو کریسمس؟ ولی پیراشکیای عالی و خوشگلی شدن؟ راستی اون آ چیه؟ خخخخخخخخخخخخخخ خیلی ازشون خوشم امود دستت درد نکنه سارا گلی مهربونم
یکی از مامان ها
پاسخ
منو نمیشناسی؟اینقدر عجولم ممنون چشمات خوشگل میبینه عزیزم بابا این آ هم شد فیلمی واسه خودش قربونت برم...منم عاشق پست آخریت شدم
مامان محمد و ساقی
15 آذر 92 21:00
سارا جون ممنون که "آ" رو توضیح دادی پس چی فکر کردی؟فکر کردی فقط میایم عکس میبینیم و کامنت میذاریم.نووووووووووووووچ همه جاشو میخونیم.همــــــــــــــــــــــــــــــه جاااااااااااااااااااااش یک سوال دیشب پیراشکی داشتمولی نمیدونستم اگه اینطوری کاج درست کنم چطوری تو فر بزارم؟یعنی تو سینی بزارم؟چربش کنم؟روش فویل بکشم؟به خاطر همین پیچیدم تو نان لواش و سرخش کردموای خیلی دوست داریم پیراشکی همه جورشوووووووووووووو ممنون از توجه دوستان به آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میشه آره خب ولی قبلنا یه اشتباهاتی بود کسی متوجه نشده بود بعد خودم فهمیدمشون من متوجه نشدم پیراشکی رو توی نون پیچوندی؟! فکر کنم اینی که درست کردی سمبوسه بوده.نه؟ منم تشکر میکنم از همه
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
15 آذر 92 23:04
آ یا آّّ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
از دست شما
مامانیه سپهر
16 آذر 92 11:26
سلام سارا جون. چشمت روشن. میگم این پیراشکی ها شکلشون شبیه پیراشکی های نان رضویه. مزه شون چی؟ همونطوریه ؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.چشم دلت روشن مزش خیلی بهتر از اوناست...خمیرش مثل بیسکوییته...نان رضوی نرمه خمیرش
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
16 آذر 92 13:38
ای بابا سارا جون، قبول کن هنوز هم آب رو درست ننوشتی آب یا آّب؟ تشدید چرا میذاری بجای کلاه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
واقعا چرا اینطوری شده؟؟؟؟ میذارش برای یادگاری بمونه
سحر
16 آذر 92 15:16
ساراخانومی با این مقدار مواد خمیر به این اندازه در میاد فقط 4 تا؟
یکی از مامان ها
پاسخ
بله گلم.حدود 5 تا میشه...آخه میزان موادش کمه
الهام(مامان اميرحسين)
16 آذر 92 18:54
ممنون از راهنماييت عزيزم يه سوال ديگه: ميشه نصف خيارشورا رو تبديل به خيار ترشي كنم؟؟ يعني از آب شووووورش درش بيارم و بزارم تو سركه؟ اينطوري هم خيار شور دارم و هم خيار ترشي و البته كدبانو. باقي ميمونم!!! خوب ميشه به نظرتون؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم به نظرم اگر این کاررو بکنی خیارت له بشه همون کاری که گفتم به مدت 24 ساعت انجام بده.فکر میکنم درست بشه...نمیدونم پست خیارشورو ارسال کنم؟!
الهام(مامان اميرحسين)
17 آذر 92 12:46
ممنون گلم كاري كه گفتينو انجام دادم!! ايشالا خوب بشه!! نشد هم فداي سرم!! با پست خيارشوووري كه قراره بزارين يه بار ديگه درست ميكنم و اصلا هم كم نميارم!!
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم انشاالله که خوب میشه...اینم یه تجربه بود دیگه
مامان کوروش
17 آذر 92 23:44
سلام سارا جونم ایول این یکی رو هم رفتم که درست کنم و عکس بفرستم اگه نشه مثل خامه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزممممممم مطمئنم این عالی میشه...کیکت عالی بوووووووود
رها
18 آذر 92 9:34
سلام آرد سفید باشه یا آرد گندم معمولی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم آرد سفید
رها
18 آذر 92 20:57
سلام بالاخره موفق شدم و درست کردم دستت درد نکنه آبجی خیلی خوشمزه شد و همچنین خوشمل شدن دخمل من که خیلی دوست داشت
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم خیلی خوشحال میشم نظرات اینچنینی رو میخونم...نوش جونتون
مریم مامان نیکان
19 آذر 92 13:35
وای چقد خوشگلن اینا ممنون بابت آموزشتون
یکی از مامان ها
پاسخ
چشمات خوشگل میبینه گلم
مامان محمد و ساقی
21 آذر 92 20:54
سارا جون برای من سمبوسه و پیراشکی یه جورههمون مواد گوشتی رو داخل نون لواش میپیچم و سرخ میکنم و بعد هم لقمه ای برش میزنم
یکی از مامان ها
پاسخ
تو کارت درسته عزیزم
الهام مامان علیرضا
22 آذر 92 11:20
ممنونم مامان علی منم سریع پختم خیلی عالی بود لطف کردید
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم لذت میبرم میبینم اینقدر مامان کدبانو داریم
الی
24 آذر 92 10:08
یه تشکر ویـــــــــــــــــــــــــــــــژه اولین استفاده رو از سایتت کردم و نتیجه عالی بود خیلی عالی مواد داخلش رو خیلی خوشمزه درست کرده بودم که اگه خمیر خراب شد شوهر جان بتونه بازم ناهار بخوره ولی برعکس انتظارم که خمیرهام اونم برا اولین بار ممکنه خوب نشه این عالی بود خیلی خوب شد خودم و شوهرم عاشقش شدیم قراه پای ثابت سفره های مهمانی بشه و باهاش پز بدیم بازم مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
خیـــــــــــــــــــلی خوشحال شدم از خوندن نظرت عزیزم...ممنون که نتیجه کارتو برامون گفتی بازم بهمون سر بزن دوست کدبانو...جمع خانوادگیتون همیشه شاد
مامان بردیا شیطون
20 دی 92 21:50
درست کردم خیلی ترد و خوشمزه شده بود دستتون درد نکنه عالی بود ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جونتون دوست کدبانوام
تکتم
6 بهمن 92 15:39
سلام سارا خانم خسته نباشید من تازه با وب شما اشنا شدم خیلی خیلی عالللللللللللیه دست شما مرسی از وقتی پیداش کردم فقط منتظر بودم امتحانام تموم شه به سلامتیکه بیام غذاهایی که دستورشو دادین درس کنم دیروز اولین سالگرد ازدواجمون بود یعنی البته عقدم !!!کیک اسفنجی درس کردم اینقده استرس داشتم که نگو اخه نیس که ما اشپزی نکردیم تا حالاخیلی خوب و خوشگل شد همسرم باور نمیکرد میگفت کیک خریدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!! حالا ایشالا عکساشو میذارم براتون البته قطعا به خوبی کارای شما که نمیشه ولی خب واسه کار اول خودم میگم خوبه حالا این همه حرف زدم بپرسم که این خمیرپیراشکی رو سرخم مینونیم بکنیم دیگه ها؟؟؟؟من سرخ کردنی بیشتر دوس دارم!!!!!!!! بازم ممنون از زحمتاتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.آفرین به تو خانوم کدبانو...من اول ازدواجم اصلا بلد نبودم کیک درست کنم تجربه ای برای سرخ کردن این خمیر ندارمولی فکر نمیکنم جالب بشه...حالا میتونی یه بار امتحان کنی البته یه سری خمیر هست که میشه سرخ کرد.ایشاالله فرصت بشه درآینده براتون میذارم ممنون از حضورتون
قهیمه
16 تیر 93 15:27
عالی بود
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووون
مینا
25 خرداد 94 10:14
سلام عجب غذاهای خوشمزه ای دستورت خیلی بدردم خورد مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون