وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 20 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

بستنی زمستانی

1392/9/24 8:31
48,799 بازدید
اشتراک گذاری

هر وقت اسم بستنی زمستونی میاد ،یاد بچگیام میفتم؟خیال باطل

البته الانم هست ازشون...نمیدونم اسم واقعیشم بستنی زمستونیه یا نه؟ولی در اصل یه جور مرنگ به حساب میاد...

طرز تهیش خیلی آسونه و خیلی خوشمزه تر از بستنی زمستونیای توی بازاره.پس لطفا تشریف ببرید ادامه مطلباز خود راضی

بستنی زمستانی

 

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ:4 عدد

شکر:1 پیمانه

جوهر لیمو:1/8 ق چ

وانیل:1/8 ق چایخوری

پودر ژلاتین:1 ق سوپخوری

آب: 2 قاشق سوپخوری

نان میکاد:به میزان لازم

شکلات ذوب شده:به میزان لازم

طرز تهیه:

سفیده های تخم مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد

بستنی زمستانی

 

یک ظرف آب روی حرارت قرار بدید تا به جوش بیاد

بستنی زمستانی

 

ظرف سفیده رو روی حرارت قرار بدید و کم کم شکر رو که با هاون کمی ریز کردید به سفیده ها افزوده و جوهر لیمو هم اضافه کنید

بستنی زمستانی

 

اینقدر هم بزنید تا شکر در سفیده حل بشه

بستنی زمستانی

 

ظرف رو از روی حرارت بردارید

قبل از برداشتن ظرف از روی حرارت ،ژلاتین رو روی 2 قاشق آب بپاشید و بذارید تا حالت اسفنجی بشه و به صورت بن ماری بذارید تا مایعی شفاف به دست بیاد

بستنی زمستانی

 

به ظرف سفیده ها که از روی حرارت برداشتید اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا مرنگ ما خنک بشه

بستنی زمستانی

 

بعد اگر میکادو گرد گرفتید با قاشق یا ماسوره مقداری از مواد رو به صورت مخروط بریزید.

اگر هم از اون ورقه های  میکادو گرفتید اونو به اندازه های دلخواه(ترجیحا کوچک و با اضلاح حداکثر 4 سانت )برش بزنید و مرنگ رو روش بریزید و اجازه بدید تا خوب خنک بشه(میتونید توی یخچال بذارید)


بستنی زمستانی

شکلات رو با مقداری روغن یا کره بذارید ذوب بشه(به صورت بن ماری)

و روی مرنگ ها بریزید و در پایان در یخچال بذارید تا خنک و سفت بشه

بستنی آمادس.نوش جانقلب

 

بستنی زمستانی

 

*خیـــــــــــــــــــلی خوشمزه تر از بستنی زمستونیای توی بازاره...شادید ظاهرش به تمیزی اونا نباشه ولی ارزش درست کردنشو و به وجد اوردن بقیه رو داره چشمککلا با گذاشتن توی یخچال و ریختن شکلات روش کمتر از ١ ساعت زمان میبره ...

* من بار اولم بود و دوبار شکلات روش ریختم که فکر کنم بهتر بود همون یکبار رو میریختم...تازه بین خودمون باشه من روش گاناش ریختم زبانمادر شکمو هم نوبره هانیشخند

 *جوهر لیمو رو میتونید از لوازم قنادی فروشیا بخرید...نپرسید اگر استفاده نکنیم اشکالی داره یا نه؟چون خودم بار اولم بود و بدون جوهر لیموشو درست نکردملبخند

**راستـــــــــــی نگران ٤ تا زرده تخم مرغ نباشید...توی پست بعدی آموزش میدم چطور با ٤ تا زرده یه کاستارد بسیار خوشمزه خونگی رو درست کنید...چشمک

بستنی زمستانی

منبع:از یه مجله که معروف نبود و یادم نیست اسمش چی بودزبان

 سارا مامان علی خوشیپ

پسندها (1)

نظرات (35)

مامان امیــــرعلی (پســــرکـــــ شیطـــون)
24 آذر 92 10:12
وااااااااااااااااااااای مــــــــــــــرسی سااااااااااااااااااااااارااااااااااااااااااا جونم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنمممممممم عزیــــــــــــــزم
مرضیه مامان آنیتا
24 آذر 92 11:33
سارا جون با این میزان مواد چندتا تونستی درست کنی عیالواری بود یا نه؟واسه شب یلدا می خوام بدرستم بجای نون خامه ای!
یکی از مامان ها
پاسخ
ببخشید یادم رفت بنویسم...بین 15-17 تا شد فکر کنم...شایدم یکی دوتا بیشتر....آخه همون اولش چندتاش خورده شد...میتونی نوناتو کوچیک تر بکنی و بستنی هاتم کوچیکتر بشن خودم سری بعد همین کاررو میکنم،به نظرم خوشگلتر بشه...شما گاناش نذار چون اگه کنار هم قرار بگیرند بهم میچسبند...شکلات خالی استفاده کن ایده خوبیه..با اون 4تا زرده هم خیلی چیزا میتونی درست کنی
مامان محمد علی
24 آذر 92 12:47
واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای منم می خوام کی میشه بتونم از این هله هوله ها بخورم آفرین به سارا خانم هنرمند و کدبانو و باسلیقه
یکی از مامان ها
پاسخ
وااااااااااااااای ببخش راستی چقدر دیگه مونده تا نی نی بیاد؟ ممنووووووووووووون
مامان محمد علی
24 آذر 92 12:49
وااااااااااااااااااااااااااااااااااای منم می خوام کی میشه بتونم از این هله هوله ها بخورم آفرین به سارا خانم هنرمند و کدبانو وبا سلیقه
مامانیه سپهر
24 آذر 92 14:12
سارا جون، یعنی تو، همش باید با اعصاب معده های ما بازی کنی؟؟؟ نکن. به خدا این معده ها گناه دارنننننننننننننننننننننن وای سارا ولی خداییش خیلی خوشمزه میزنه 200% میگم کل مواد آماده کردن و درست کردنش 1 ساعت بیشتر طول نمیکشه؟؟؟ حتی اگه دست آدم کند باشه؟؟ سارا جون دو تا سؤال بی ربط دار 1- این زیر بستنی ها چیه؟ بشقابه؟ یا تزیینیه ؟ ببخشی جنسش از چیه؟؟؟از اهواز گرفتی 2- بعضی میوه ها هست که عین بستنی نعمت گرد درمیاد. اینا رو با وسیله ی مخصوصی اینطوری میکنن؟؟ اگه آره ، از کجا میشه تهیه کرد ابزارش رو؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
آخی عزیزمباور کن چیزیش نموند وگرنه میوردم برات انصافا خیلی خوشمزه بودولی خودم یه ریزه فقط خوردم(صدای سرفه هامو که شنیدی؟) اون زیریا بهش میگن زیر کیکی...جنسش نمیدونم بگم چیه بین کاغذ و پلاستیک...بله از همینجا گرفتم(سایزهای مختلفش هست و ارزونه) آره ابزار داره...همه جا دارند.اصطلاحا میگند اسکوپ...من یکی دارم که دوتا سر داره در دوسایز.هم لوازم قنادی فروشیا دارند هم لوازم آشپزخونه فروشیا و شاید پلاسکوها توی میوه آرایی که عکسشو گذاشتم هندونه و خربزه رو با اون گرد بریدم... یادم بود یه بار عکسشو توی وب میذارم
مرجان
24 آذر 92 15:14
واااااااایییییی! اخه چرا ساراجون با اعصاب و روانمون بازی میکنی؟ من همین الان از همینا میخام زود زود زود اما اون مدلی که من بلدم توش خامه فرم گرفته هم ااضفه میکنیم و جواب دوستانی که میگن بدون جوهر لیمو میشه یا نه جوابشون نه هستش چون جوهر لیمو باعث قوام سفیده تخم مرغ در مرنگ میشه پس بیزحمت از سوپری محلتون یه شیشه جوهر لیمو خریداری کنین ممنو ازت سارای مهربونم باید برنامه اهوازمو بندازم جلو اینجوری نمیشه تو و علی نمیذارین چیزی برام باقی بمونه !!!
یکی از مامان ها
پاسخ
وای همش دارم به آخر نظرت میخندم ممنون بابت توضیحتپس بزنید حتما ممنونم که همیشه سر میزنی دوست خوبم
مریم مامان نیکان
24 آذر 92 17:38
جالب بود ساراجون ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم
مامان محمد علی
24 آذر 92 18:21
اشکالی نداره ان شاءالله یه روزی میرسه که از دوباره بیوفتم رو دور بخور بخور اگه خدا بخواد کمتر از دو ماه دیگه مونده
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله همیشه سلامتی باشه براتون الهی...پیشاپیش قدمش مبارک
مامان تینا و رایان
24 آذر 92 21:00
اتفاقا ظاهرش هم خیلی خوشگل شده...سارا جون اون جوهر لیمو ریختنش ضروریه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم که همیشه با نظراتت بهم اعتماد به نفس میدی بدون جوهر لیمو درست نکردم ولی اینجوری که مرجان جون گفتند باید باشه
مامان سارینا جون...
25 آذر 92 2:15
سلام عزیزم.... واقعا ظاهر قشنگی داره و حتما طعم فوق العاده ای خواهد داشت... دسستتون درد نکنه ، وب خیلی زیبا و مفیدی دارین. یک سوال دارم که شاید بی ربط به این پست باشه ولی باتجربه ای که دارین، حتما می تونید پاسخم رو بدین: من برای تولد دخترم ، می خواهم میوه ها را به صورت تکه های کوچک ریز کنم و روی سیخ های چوبی بکشم ... چون هم زیباتره و هم به صرفه تر. ولی میوه هایی مثل سیب و موز، بعد از مدتی کدر می شه و به سیاهی می زنه، به نظرم اومد که اگه بتونیم یک لایه ژله بیرنگ مثل آلوئه ورا روی این میوه ها بکشیم، هم دیگه سیاه نمی شه و هم براق تر و جذاب تر هم می شه. ولی نمی دانم که به چه طریقی می شه، یک لایه ژله رو روی میوه های روی سیخ کشید؟ یک حدسی در ذهنم هست که هنوز عملی نکرده ام و اون هم اینه که : میوه ها رو ریز کنیم و روی سیخ بکشیم و از طرفی یک بسته ژله رو طبق دستور روی پاکتش درست کنیم و بعد از اینکه تقریبا مایع ژله از گرمی افتاد و خنک شد، این سیخ های آماده رو چند دقیقه ای در این محلول ژله قرار دهیم و بعد از چند دقیقه سیخ ها رو درآوریم و در یخچال بگذاریم.. این ها همه حدسی است و تا حالا این جوری کار نکرده ام ... نمی دانم خوب بشه یانه؟؟؟ به نظر شما با این روش آیا اصلا مایع ژله به صورت یک لایه نازک روی میوه ها قرار می گیره یا نه؟؟ اگر به نظر شما این روش عملی نیست، پس آیا می تونید کمکم کنید و بهم راهی بگید که بشه یک لایه ژله رو روی میوه های روی سیخ بکشم.... می دونم که سوال طولانی بود و وقتتون رو گرفتم، ایشالاه که من رو می بخشین... ممنون از توجه همیشگی تون.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنون از محبتت پیشاپیش تولد فرزندتون مبارک خب خیلیا میگن اگر آبلیمو بزنیم رنگ میوه ها تیره نمیشه...ولی آخرش یه میوه ای مثل موز کمی تیره میشه من ایده دیگه ای دارم..بهتره اگر مربا توی خونه دارید با برس کمی از شهد اونو روی میوه ها بزنید و بهتره از مرباهایی که شهدشون بی رنگه استفاده کنید
مام پارسا
25 آذر 92 13:35
وای به به...عالیه حتماً درستش می کنم..پارسا هم عاشق بستنی زمستونیه
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله درست کنی و لذت ببری
مام پارسا
25 آذر 92 13:38
سلاااااااااااام ...ساراجون اینم عکس کیک تولد پارسا http://www.niniweblog.com/upl/parsayedoone/13871882018.jpg?22 http://www.niniweblog.com/upl/parsayedoone/13871884299.jpg?56 ...تولدش امروز برگزار شد و من هنوز فرصت نکردم وبشو آپ کنم ولی واسه قدرانی از شماها این عکس رو فوری اومدم گذاشتم تا بدونید شاگرد خوبی هستم...به نظرتون کارم چطور بود؟؟؟؟؟؟ خوشحال میشم نظرتون رو بدونم مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم تولدش مبارک واااااااااااااااای خیلی قشنگ و تمیز شده..عالی بود...من یکی نمیتونم به این تمیزی درست کنماختیار داری گلم.شما استادی خودت مگه وب دارید شما؟
مام پارسا
25 آذر 92 14:15
جددددددددددی میگی؟ یعنی انقدر خوب شده؟؟؟؟؟...وای مررررررررررررسی دیشب دو ساعت فقط واسه تزیینش وقت گذاشتم..بقیه چیزهاش به کنار....بیشترش رو با ژله نوشتاری که خودم درست کرده بودم کار کردم...خیلی هم راضی بودم فقط قسمت کاکایویی و سفیدش خامه ایه توروخدا اینو نگو..من که هر بار کارهاتونو می بینم کف می کنم آه عزیزم پارسا وب داره...ولی وبش رمز داره...اگه خواستی بگو برات رمزشو تلگراف کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
آره به خدا..عالی شده آفرین دوست هنرمند و با ذوق و باحوصله امکلی انرژی میگیرم از همصحبتی با خانومایی مثل شماطبق آدرس عکستون فکر کنم قبلا وبتون میومدم...خوشحال میشم رمزتونو داشته باشممن یه بار وب علی رو رمز دار کردم رفت صدر پربازدیدا پشیمون شدم
نیلوفر
25 آذر 92 21:40
ممنون سارا جون خیلی بستنی زمستونی دوست دارم...ممنون که طرز تهیه اش رو گذاشتی...کلی ذوق کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم انشاالله درست کنی و از خوردنش لذت ببری
مادر آیاتای
26 آذر 92 11:08
سلام مجدد. عزیزم کلی خوشحال شدم اومدی وب ما. و اینکه کلی هم ذوقییییدم بابت پیشنهادت برای گذاشتن عکس سالاد اولویه م توی وبلاگ پر بازدیدت. ازین به بعد عکس غذاهامو میزارم. انگیزه پیدا کردم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.قربونت بشم...تازه وقتم کمه خیلی وگرنه دوست داشتم هرروز به دوستان سر بزنم هدف من هم انگیزه دادن به دوستان کدبانو و هنرمندمه... باعث افتخارمونه که عکساتونو برامون بفرستید
حميده
27 آذر 92 1:24
سلام خيلي ممنون که اين رسپي رو گذاشتيد اتفاقا در به در دنبالش ميگشتم موفق باشيد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون
مامان کوروش
27 آذر 92 13:50
واااااااااااااااااای سارا تو بیستی به خدا من عاشق بستنی زمستونی هستم هنوزم که هنوزه میخورم خیلی دوست دارم ولی پدر دندون رو در میاره ولی ارزشش رو داره
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنووووووووووونم...بیست میبینی کلا همه پستهای ما پدر دندونو درمیاره
رها
27 آذر 92 16:28
سلام دوست خوبم یه سوال این پودر ژلاتین همون پودر ژله است یا فرق میکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نه فرق داره
لیلی
28 آذر 92 12:13
عاشقتم مرسی برای این آموزش خوبتون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم...ممنون از حضورتون
مامان علی اصغر
30 آذر 92 17:56
وای سارا خانوم خیلی خوشمزه به نظر میاد من که دهنم اب افتاد حیف که الان امکاناتش رو ندارم والا حتما میدرستیدم راستی لطف میکنی طریقه میوه خشک کردن رو هم بذاری اگه بدون دستگاه میوه خشک کن باشه خیلی بهتره مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم اتفاقا میخواستم توی دستورهای یلدای امسال بذارم ولی فرصت نشد...چشم عزیزم.انشاالله بزودی براتون میذارم
بهی
2 دی 92 0:03
من تازه با وبتون آشنا شدم عالیه. موفق باشییید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم عزیزم.خوشحال شدم از حضورتون
ღ مامان ِ آینده یه فسقِـلی ღ
2 دی 92 1:42
وااااااااای سارا جوووووووووووووون شما چرا اینقدر ماشششششششالا هنرمندیییییییییییییییییی منم میخواااااااااااااااااااااااااااااااااام ... دلمو شکستی... شوخی کردم... آخ آخ... همسری داره نگاه میکنه و میگه: به به... بزاق ِ این بنده خدا هم ترشح کرد... ولی من هنوز رو همون کاستارد گیر کردم...
یکی از مامان ها
پاسخ
لطف داری گلم...شما که بهتر از منیخب دوتاشو درست کن...اینجوری زرده یا سفیده هم هدر نمیره...تازه فر هم نمی خواد
رها
3 دی 92 13:41
سلام وبلاگتون خیلی خونه - با اجازه من لینکتون میکنم فقط یه سئوال - نخندینا من ازین ظرفا که توش سفیده تخم مرغ زدین دارم ولی شما گذاشتیش رو شعله - من تا حالا استفاده هم نکردم میخوام بدونم این ظرفا نسوزه که گذاشتیش رو شعله ؟ یعنی تو فر و ماکروفر هم میتونم بذارم من ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنوووونم.باعث افتخاره هر سئوالی داشتی بپرس این ظرفم پیرکسه و میتونی ظرفای پیرکس رو توی فر و ماکروفر هم بذارید ول آرکوپال رو نمیدونم میشه توی فر گذاشت یا نه؟ولی ماکروفر و روی بخار آب میشه
مامان امیر حسین
7 دی 92 1:28
دستت درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
sahar mamane elena
7 دی 92 11:41
سلام سارا جون من این دستور شما رو تو نون بستنی قیفی امتحان کردم محشر شد برا جشن تولد بچه ها عالی میشه ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم...خوشحالم خوشتون اومده.نوش جان
پریسا
11 دی 92 14:49
سلام سارا خانم میخواستم ازتون بپرسم این روکش های کیک که آنقدر صاف صیقلی روکیک میذارن اسمش چیه و چطور ساخته میشه نمونش کیک سه سالگی نی نی وبلاگ. روکش صورتیه چجوریه لطفا در وبلاگ خودم جواب بدید مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.این خمیر فوندانته که دستورشو به زودی براتون میذارم
خانم آریان فر
16 دی 92 10:07
سلام عزیزم به به من حتما این و در اینده دور درست میکنم و نام سایت شما رو حتما ذکر میکنم خوشحال میشم به منم سر بزنید در صورتی که افتخار دادید همدیگرو لینک کنیم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم با افتخار لینک شدید عزیزم
پروین
30 تیر 93 14:34
باید بستنی رو توی شکلات ذوب شده بزنی و بزاری کناری ظاهر قشنگتری پیدا میکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم .سری بعد امتحان میکنم
فاطمه
21 آبان 93 10:00
عالی ممنون از زحماتتون... حتما واسه دخترم درست میکنم
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم
افسانه شیرازی
26 آبان 93 20:50
به به ! چه خوش سلیقه ! مرسی.
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون
سوگند
2 دی 93 12:51
انگار کسی براش سوال نشده این جوهر لیمو و وانیل چی شد نه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
متوجه سوال نشدم.ببخشید
اسما
8 تیر 94 16:27
وبلاگتون عالیه راستی ژلاتینو از کجا میتونم تهیه کنم؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم.از لوازم قنادی فروشی ها
سارا
27 آبان 94 10:57
سلام خسته نباشین یه سوال داشتم شکلات و بعد اب کردن داغ میریزین رویه سفیده؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سلامت باشید...نه بذار به دمای محیط برسه
سارا
27 آبان 94 13:11
ممنون عزیزم