وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 30 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

نودل مرغ و سبزیجات

1392/10/12 12:48
23,092 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم

نودل مرغ  1 بسته

نصف سینه مرغ 

قارچ   6 عدد

پیاز  1 عدد متوسط

کدو  1 عدد بزرگ

هویج 1 عدد بزرگ

کرفس  2 شاخه

فلفل دلمه ای  سبز و قرمز و زرد

فلفل شیرین  4 عدد

زنجبیل رنده شده 2 قاشق مرباخوری

سویا سس  3 قاشق غذا خوری

روغن زیتون مقداری

عصاره مرغ یا سبزیجات و پودر پاپریکا به اندازه لازم

طرز تهیه

اینا تمام اون موادیه که برای نودلمون احتیاج داریم که من به صورت خلالی خوردشون کردم  کدو رو هم با پوست خورد کنید چون اونایی که پوست نداشتن  بعد از سرخ شدن و تفت دادن متاسفانه له شدنافسوس

پیاز  رو خلالی خرد کرده و با مقدار کمی روغن زیتون تفت بدید

فیله مرغ خرد شده رو به پیاز تفت داده شده اضافه کنید

عصاره مرغ  رو اضافه کنید از خود ادویه نودالیت که داخل بسته هست مقداری روی فیله ها بپاشید

کرفس و هویج خلالی خرد شده رو ابتدای کار بریزید چون نسبت به بقیه سبزیجات دیر پز هستن

بعد  پودر پاپریکا

مقداری که کرفس و هویج سرخ شد کدوی خلالی شده با فلفل شیرین خرد شده رو اضافه کنید من یه دونه کوچولو فلفل نسبتا تند هم اضافه کردم چشمک

فلفل دلمه ایهای رنگی خلالی خرد شده رو اضافه کند و تمام مواد رو با هم مخلوط کنید

زنجبیل رنده شده رو هم اضافه کنید

و در آخر قارچ  خرد  شده رو اضافه کنید چون قارچ سریع میپزه آخر کار اضافه می کنیم

بعد از اینکه قارچها رو تفت دادیم سویا سس رو اضافه می کنیم و تمام مواد رو با هم مخلوط می کنیم تا تمام مواد به سویا سس آغشته بشه و طعم بگیره

مقداری تفت بدید تا آب قارچها در اثر حرارت خشک بشه

نودل رو طبق دستور روی پاکتش آماده کنید بعد آبکش کنید

مواد سبزیجات من زیاد بود که یه مقدارش رو برداشم تا با نون خورده بشه آخه همسری عاشق اینجور خوراکاست که با نون بخوره نودلها رو با مواد سبزیجات مخلوط می کنیم تا نودلها هم کاملا به مواد سبزیجات آغشته بشه  دوستای خوبم توی دستور هم متوجه شدید که من به هیچ عنوان از نمک استفاده نکردم چون سویا سس خودش نمک داشت همینطور عصاره مرغ و ادویه ای که داخل نودالیت بود شما خودتون آخر سر غذا رو بچشید ببینید اگه به نمک احتیاج داشت نمک اضافه کنید و الا با زدن نمک اضافه غذا شور میشهسبز

بفرمایید این هم غذای چینی ما نودل مرغ با سبزیجات غذای سالم و خوشمزه و مغذیخوشمزهخوشمزهخوشمزه

دوستای خوبم من توی خونه این سبزیجات رو در دسترس داشتم اگه می تونستم و اینجامحل زندگیمون کلم بروکلی هم پیدا می کردم حتما استفاده می کردم کنار کلم بروکلی از کلم سفید هم می شه استفاده کرد از پیازچه و جوانه گندم و یا ماش که یه غذای کامل چینی یا چو مین میشد اگه کسایی که فیلم سعادت آباد رو دیده باشن متوجه میشن که این غذای خانم لیلا حاتمی بود که در اون فیلم درست کردن البته توی اون فیلم از نودل استفاده نکردن فقط سبزیجات بود به هر حال امیدوارم که این غذای خوشمزه و سالم رو درست کنید و نوش جان کنید و لذت ببرید

سروه مامان حنا

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

مامان محمدمهدي(ماماطهورا)
12 دی 92 18:55
سلام خسته نباشيد اول از همه بايد تشكرويژه اي كنم ازتون براي وب مفيدي كه داريد ودوم 1سوال دارم آيا ميدونيد آلوچه رو چطوري درست ميكنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام عزیزم.سلامت باشید.ممنون من تا حالا درست نکردم ولی نظرتونو تایید میکنم که اگر سروه جان یا بعضی از دوستان طرز تهیشو بلد بودند براتون توضیح بدن
مامان شازده پاشا
13 دی 92 22:53
سلام.بهتون تبریک میگم بابت وب اموزندتون.اگربه وب کودکانه های پاشاهم سربزنیدمنت سرماگذاشتید.بعدخوندن مطلب اگرحاضربه همکاری بودین نظرتونوبرام بذارین.ولطف کنید یه پست توی وبتون بذارین وازمخاطباتون بخواین به ماسربزنن ونظراتشون روبذارن تاجزییات روبرای همه بگیم.چون وبلاگتون ازوبلاگای پربازدیده ازتون این خواهشودارم.امیدوارم دستهای این غنچه هاردنشه.منتظرنظروانشالاهمیاریتون هستییییییییم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون.متوجه توضیحاتتون نشدم...چشم سر میزنیم
مامان شازده پاشا
13 دی 92 22:58
شرمنده یادم رفت که بگم اسم وبلاگمون کودکانه های پاشا هستش
یکی از مامان ها
پاسخ
دشمنتون شرمنده...اگر امکانش هست آدرس وبتونو برای ما بذارید
★ مامان آینده یه فسقلی ★
14 دی 92 2:23
به بهههههه با دیدن این غدای خوش رنگ و لعاب، بزاقم ترشح کرد بدجور، نصفه شبی ... دست گلتون درد نکنه سروه جاااان
یکی از مامان ها
پاسخ
قابلتونو نداره ممنون عزیزم
سارینا
14 دی 92 12:13
آخیش!بالاخره اینجا واسم باز شد.از بعد حلواتون میدونی چندباره اومدم و باز نشده... عجب نودلی شده.وووااای هوس کردم شدید. چه خوش آب و رنگه.برم طرز تهیه شو ببینم. آپم
یکی از مامان ها
پاسخ
مدتیه اینجوری شده... ممنون عزیزم
مامان شازده پاشا
14 دی 92 16:19
سلام خانمی.منظورم اینه که اگه بعدازخوندن وبلاگم پیشنهادم موافق بودین وحاضربه همکاری شدین یه مطلب تووبلاگ بذارین وازمخاطبهای عزیزتون بخواین که حتما به وبلاگ کودکانه های پاشاهم سربزنن ونظراشون روبرای مابذارن.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.اگر ممکنه آدرس وبتون رو برامون بذارید تا از وبلاگتون دیدن کنیم.اینجوری بقیه هم سر میزنند
مامان آرال
14 دی 92 22:51
سلام خیلی عالیه پسر منم که نودل دوست داره حتما درست میکنم ممنون وبلاگ جالبی دارین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.خوشحالم که براتون مفید بوده
مامان سهند و سپهر
16 دی 92 10:44
وووووی خوشمزه باید باشه آره آره دیدم توی اون فیلم . چه جالب اتفاقا برام سوال بود که چی داره میپزه خانم حاتمی که اینهمه سبزیجات رو ریخته روی هم
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:منم هی نگاه به اون عکسه میکنم که چنگال زده زیر نودلا دلم ضعف میره
مامان نفس طلایی
19 دی 92 0:50
سلام مامان حنا جون ... خوشحالم اینجا از حالت خبردار می شم... شاد باشی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیزم ممنون از لطفت خانومی من هم خوشحالم که شما رو اینجا می بینم باعث افتخارمه گلم
راضی
9 دی 93 11:04
سلاااااااااااااام وای طعمش فوق العاده بود وقتی خودشون میکردم و تفتشون میدادم از خوشی دل تو دلم نبود من یه جا قبلا نظر دادم اما نظرمو گم کردم گفتم بیام اینجا دوباره بگم من خییییییییلی به طرز تزیین سس نیاززززز و علاقه دارم لدفننننننن بذارید پلییییییز
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم. چشم ببخش هنوز فرصت نشده.شرمنده