وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

جوجه کباب

1392/10/15 8:00
58,676 بازدید
اشتراک گذاری

اینم دستور جوجه کباب به درخواست ماناز عزیزملبخند

جوجه کباب

مرغ درشت:1 عدد

پیاز:4 عدد

فلفل دلمه:2 عدد

نمک مقداری(حداقل 1 ق سوپخوری)

زعفران پودر شده:1 قاشق

1 لیوان کوچک(حدودا یک پیمانه) :آب لیمو

مرحله 1:

مرغها رو با استخوان و یا بی استخوان تکه کرده

 

اگر بی استخوان هستند فیله هاتون خیلی ضخیم نباشه...تکه های با استخوان هم نباید خیلی درشت باشه

جوجه کباب

 

البته جوجه کباب خورهای حرفه ای میدونند که طعم جوجه با استخوان یه چیز دیگه هست...و البته طعم بال کبابشم همینطورخوشمزه

پیازها رو خرد کرده ،فلفل ها هم خرد کنید و با نمک مخلوط کنید ...این مواد رو بذارید یک ساعت بمونه تا همه آب بندازند ...

جوجه کباب

 

از قبل زعفران رو با آب لیمو مخلوط کنید(نه با آب) و بذارید کمی بماند تا رنگ بگیرد و اونو به مخلوط  پیاز و بعد به جوجه ها اضافه کنید...

 

جوجه کباب

جوجه کباب

جوجه کباب

همه مواد و جوجه های خوابانده شده در اون رو روکش کشیده و یک شب تا صبح بذارید توی یخچال بماند تا به قول معروف گوشتمون بیات بشه

مرحله2:

مواد لازم:

2 لیوان کوچک ماست

1/2 قاشق فلفل سیاه یا قرمز

1 قاشق مایونز

کمی آب لیمو

همه مواد را با هم مخلوط کنید و به جوجه های بی استخوان اضافه کنید...این مرحله برای بی استخوان هاست که بعد از یک شب خوابوندن باید اضافه بشه...این کا ر رو صبح زود انجام بدید تا هنگام ناهارتون فرصت مزه دار شدن باشه...

جوجه کباب

جوجه کباب

 

برای با استخوان ها فقط فلفل اضافه بشه...

مرحله 3:

موادلازم:

کره 50 کرمی :1 عدد

دوغ:یک لیوان

زعفران دم کرده:چند قاشق

نمک و فلفل به میزان لازم

آب لیمو :خیلی کم

همه مواد رو با هم مخلوط کنید و بذارید بجوشه تا غلظت پیدا کنه

جوجه کباب

 

جوجه ها رو به سیخ بکشید(برای جوجه های بدون استخوان بهتره کمی فیله ها رو بین پلاستیک بذارید و با پشت کارد بکوبید)

جوجه کباب

 

اگر فرصت خوابوندن جوجه ها هم کم بود دیگه حتما این کار رو بکنید

در هر سیخ تکه های ران از سینه جدا باشه

سیخ بالها هم جدا از بقیه باشندخوشمزه

اگر توی خونه بودید میتونید سس مورد نظر رو هنگام کباب کردن رو سیخها بکشید(با برس)

ولی در پایان کباب کردن میتونید سس رو روی جوجه ها بریزید...طعمشونو عالی میکنه

بهتره جوجه ها رو روی منتقل کباب کنید...کباب منقلی اگر بمونه باز هم خوشمزه هست ولی جوجه کبابی که رو کباب پز یا گاز درست بشه اگر بمونه خیلی خوش طعم نیست و بوی خوبی هم نداره...

آتیش منقلتون باید ملایم باشه تا جوجه ها مغز پخت بشن...کلا این کار رو به آقایون محول کنیدچشمک

جوجه کباب

بعد اون سسی که با دوغ درست کردید رو روی جوجه ها بریزید ...میتونید هم از این سس استفاده نکنید

میتونید فقط یه پیاز رو خیلی ریز کنید و با کره تفت بدید و روی جوجه بریزید

خلاصش خیلی کارها میتونید بکنید دیگهچشمکنیشخند

 

جوجه کباب

با تشکر ویژه از شکرالله خان(یکی از بهترین سر آشپزهای رستورانهای شهرمون)

سارا مامان علی خوشتیپ

پ ن:قرار بود تزئینات شب یلدای تعدادی از دوستان رو برای ایده اینجا بذارم ولی چون خیلی از زمانش گذشته،تصاویر رو در صفحات جداگانه میذارم.

به اینجا مراجعه کنید و از تزئینات شب چله سمیه جان دیدن کنید و لذت ببرید...ممنونم دوست باذوق و سلیقه امتشویقماچ

لینکهای پیشنهادی

کباب کوبیده

مرغ بریان شکم پر

کباب حسینی

دیزی

پسندها (1)

نظرات (23)

مامان امیررضا
14 دی 92 17:51
دستتون درد نکنه. من از همه ی اشپزی هاتون استفاده میکنم. پیروز باشید
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.خوشحالیم که وبمون براتون قابل استفاده هست
مامان امیرناز
14 دی 92 19:02
سلام ساراجونم این مراحلی که گفتی میشه برا کباب چوبی هم استفاده کرده تا جوجه ها خوشمزه بشن؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم بله میشه ولی اون قسمت ماست رو نذاری بهتره .چون وقتی تفت میدی خیلی آب میندازه
میترا
14 دی 92 19:18
فکر کنم این طعم جوجه کباب واقعیه.. دهنم اب افتاد
مامان تینا و رایان
14 دی 92 20:46
هَی وایِ من
boostup.ir
14 دی 92 20:52
با سلام وب سایت بوست آپ یک سیستم افزایش ترافیک و بازدید سایت رایگان می باشد. شما می توایند با ثبت وب سایت خود بازدید کننده ها را به وب سایت یا وبلاگ خود بیاورید و همچنین رنکینگ و سئو خود را ارتقا دهید با تشکر مدیریت بوست آپ BoostUp.ir
فاطمه
14 دی 92 22:40
سلام سارا خانوم مرحله2گفتید برای بی استخوان هاست بعدشم گفتید برای بی استخوان ها فقط فلفل اضافه بشه؟؟!!!
یکی از مامان ها
پاسخ
ببخشید توی تایپ اشتباه کردمممنون از تذکرتون...مواد ماستی رو اگر برای استخوان دارها به کار ببرید ،روی شعله استخوان ها حالت سوخته پیدا میکنند و ظاهر قشنگی نداره.برای همین گفتم...اصلاح شد
مامان آیهان
15 دی 92 13:43
دستت درد نکنه من عاشق جوجم آخه من لینکتون کردم هرروز بهتون سرمیزنم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میشه دوست عزیز.باعث افتخاره برامون
مامان محمد و ساقی
15 دی 92 14:03
ممنون از توضیحاتت عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم
ماناز
15 دی 92 19:17
سلام دوست بسیار خوبم خیلی ممنونم بابت لطفی که فرمودید وپاسخم را دادید مانند همیشه توضیحات عالی وجامع است. گلم بیشتر سوال من روی ان قسمتی است که جوجه ها به سیخ کشیده میشود .برخی جوجه کباب ها روی سیخ به شکل تکه های جداگانه است که دستورش معلوم است اما در انواع مجلسی که به صورت یک پارچه وبه صورت پیوسته ومانند کباب برگ نازک است ایا با همان پشت کارد به همین صورت در میاید یا به وسیله ای مانند بیفتک کوب ویا مشابه ان نیاز است؟ من دوست دارم جوجه ها روی سیخ مانند رستورانهای بیرون ومجلسی یکپارچه در اید نه تکه تکه. چون تا الان از نزدیک ندیدم که به شکلی این کاررا انجام می دهند.ببخشید اگر دوباره پرسیدم.تشکر مجدد بابت زحمتی که کشیدید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم وای ببخش من دیروز سئوالتو پیدا کردم دیدم درمورد اینم بوده اون جوجه ها جدا نیستند ،فقط کمی نازکتر باید برش بزنی و کمی پهن تر...بعد با پشت کارد خیلی کم ضربه بزن...مثل بیفتیک نه که له بشه.سعی کن تکه ها از بزرگ به کوچیک روی سیخ بذاری(به خاطر خوب کباب شدنش)حالا یه بار مدل سیخ زدن اونارو هم میذارم.ولی طرز خوابوندن و...مثل همینه و تردیش مثل همین جوجه میشه...وقتی بدون استخوان باشه و جفت هم به سیخ بزنی و به خاطر ماستش به هم چسبیده میشن... ببخش سئوالتونو کامل جواب ندادم...حواس پرتیه دیگه
مرجان
15 دی 92 21:43
هیییییی وایییییی مننننننن عجب جوجی شده ولک! معرکه معرکه معرکه میگم جای من خالی نبود عایا؟تا مجال بهتون ندم دستت درد نکنه سارا گلی!
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووووووووووون من میدونم میذاری چله ی تابستون میای که عملا جوجه درست کردن بی فایدس
عروس
16 دی 92 8:22
باعث افتخارمه که وبلاگی خوبی مثل تو منو لینک میکنه شما هم لینک شدی گلم ممنون از محبتی که به من داری
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون دوست عزیزم
فاطمه
16 دی 92 11:11
سلام سارا خانوم من دیروز از دستور حلواتون استفاده کردم خیلی عالی بود. برا خانواده شوهرم بردم وقتی خوردن اینجوری شدن حیف که دیشب جاری جان نبود. ممنون از دستور بسیار عالیتون برا اون نکته ام خواهش میکنم وظیفم بود که بگم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام فاطمه عزیزم خوشحالم که تونستی خانواده شوهرتو سوررایز کنی خواهش میکنم من هم ممنونم که اینقدر به ما و وبمون توجه و لطف داری
دوست
17 دی 92 17:44
سلام، با قرار دادن این کد در وبلاگ خود، در کمک به کودکان بی سر پرست شریک شوید، "حتی اگر به مدت چند روز شده" var e="i";document.write('');
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم میشه بیشتر برامون توضیح بدید!این کد رو کجا قرار بدیم و چی هست؟
سپیده
18 دی 92 9:02
سلام. سارا پست ثابتم رو ببین.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دیدم.ممنون
مامان ارشیا
18 دی 92 13:18
سلاممن تازه خواننده وبتون شدم خیلی لذت بردم و عالی بود با اجازتون لینکتون کردم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خوش اومدی.ممنونم عزیزم
مدلهای بافتنی کودکان
19 دی 92 13:10
عالی بود ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
فدات
مامان آمیتیس
23 دی 92 23:50
وای سارا جون جوجه کباب این همه زحمت من که پیاز و زعفران و زرد چوبه و روغن داخل ماهی تابه رژیمی + گوشتای مرغ البته از نوع استخوانیش و یک ساعت بعدم می خوریم به نظرت من از عهده اش برمیام
یکی از مامان ها
پاسخ
منم بعضی وقتا حسش نباشه همین کارو میکنم و خوشمزه میشهاین دیگه مدل رستورانیش بود...ولی میتونی
مهدیه
12 اسفند 92 21:00
ممنون عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم
اتحادیه کبابپزان
1 شهریور 93 11:47
با سلام وب خوبی دارید از وب ماهم دیدن کنید نظر یادتون نره
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.ممنون.حتما
نوین
6 آبان 93 1:24
سلام واقعا ممنونم بخاطر مطالب مفیدتون بازم میخواسم یه انتقاد کنم که اگه میشه یه مقدار جزییات رو بیشتر توضیح بدین چون خود همون جزییات میتونه خیلی تاثیر گذار باشه . چند تا سوال داشتم ممنون میشم جوابمو بدین اولین سوالم اینه که شما اصلا از روغن زیتون استفاده نمیکنین تو مرحله اول ؟ اگه بخوایم استفاده کنیم مشکلی پیش میاد ؟ دومین سوالم اینه که سس مرحله سوم رو دقیقا قبل از اینکه سیخ رو روی منقل بذاریم به مرغ ها بزنیم یا از اواسط پختن یا بعد از پخته شدن چون تو سایت های مختلف نظرات متفاوتی دیدم برا همین پرسیدم ؟ و سوال آخرم اینه که اگه سس مرحله دوم رو به تیکه های استخوان دار مثل بال ها و ران مرغ بزنیم ایرادی نداره ؟ در آخر تشکر میکنم از اینکه وقت میذارین و تجربه خودتون رو در اختیار ما میذارین
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنونم از هر روغنی استفاده کنید اشکالی نداره.اگر طعم روغن زیتون رو دوست دارید موردی نداره. سس مرحله آخر رو نوشتم.اگر امکانش هست و تونستید موقع پخت مرتب به جوجه ها بمالید که خیلی خوبه ولی اگر نتونستید وقتی جوجه ها رو از سیخ کشیدید اونا رو توی ظرف بذارید و سس رو روس بریزید. سس مرحله دو رو اگر روی تکه های استخون دار بزنید موقع کباب کردن استخوان ها میسوزه و سیاه میشه و ظاهر قشنگی نداره.ممکنه طعم سوختگیشم به بقیه تکه ها سرایت کنه ممنون از حضورتون عزیزم.بازم بهمون سر بزنید
سما
11 فروردین 94 12:23
ممنون خوب بودولی من فک می کنم دوغ اضافیه می تونیم به جای دوغ ازکیوی استفاده کنیم
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم بله کیوی هم میشه ولی گوشت مرغ خودش ترده بیشتر برای گوشت چنحه استفاده میشه اونم مدت زمان کوتاه
اعظم
12 فروردین 94 11:11
خوب بود
زهرا
13 مهر 97 15:14
خیلی مسخره است درست کردم مزه بدی میداد
یکی از مامان ها
پاسخ
اگر آشپزیتون هم مثل صحبت کردنتون باشه حتما ایراد از طرف شما بودهآراموگرنه جوجه دیگه غذاییه هر مدل درستش کنیم خوشمزه میشه