وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

ذرت مکزیکی

1392/10/18 9:48
27,979 بازدید
اشتراک گذاری

ذرت مکزیکی رومیتونید توی خونه و با هزینه ای کمتر از اونی که از بیرون میخرید درست کنید

با تشکر فراوان از دوست کدبانو و عزیزم مامان سهند و سپهر نازنین بابت دستور غذایی ارسالیشون

ذرت مکزیکی 

مواد لازم:

کره + سس مایونز + فلفل سیاه + پودر آویشن + قارچ + کالباس نگینی شده + ذرت آب پز

طرز تهیه:

ذرت آماده یخ زده رو از سوپر خریداری کرده و نصف بسته را با مقداری آب به مدت 50 دقیقه پختم

بعد در این فاصله قارچ و کالباس را نگینی خرد کرده

در انتهای 50 دقیقه قارچ را اضافه میکنیم و می گذاریم 5 دقیقه با درب باز حرارت ببیند.

سپس شعله را خاموش کرده و مواد را آبکش می کنیم

در یک کاسه ذرت و قارچ داغ را ریخته و 25 گرم کره اضافه کرده و سس مایونز را هم سریع میریزیم و هم می زنیم ( تا داغ است کره و سس را بریزید) بعد فلفل و پودر آویشن و کالباس را اضافه کرده و نوش جان کنیدقلب

ذرت مکزیکی

مامان سهند و سپهر

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (28)

مامان تینا و رایان
18 دی 92 10:40
من درست کردم اینو از رو دستور مامان دوقلوها خیلی خوب بود
یکی از مامان ها
پاسخ
شما که حرف نداری
مامان سهند و سپهر
18 دی 92 10:44
واااااااااای من فدای تو بشم کلی بهم انرژی میدی سارا جون
یکی از مامان ها
پاسخ
ما بیشتر..دقیقا شما هم به من کلی انرژی میدی
فاطمه
18 دی 92 11:48
سلام.خسته نباشید. من خیلی ذرت مکزیکی دوست ندارم ولی برای زنداداشم و خواهرشوهرم این سری از دستور شما براشون میپزم. ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون وای دلت میاد فاطمه جون...غذا به این خوشمزگی خوش به حال زن داداش و خواهرشوهرت
دوست
18 دی 92 12:12
سلام، با قرار دادن این کد در وبلاگ خود، در کمک به کودکان بی سر پرست شریک شوید، "حتی اگر به مدت چند روز شده" برای دریافت کامل کد به آدرس زیر رفته و پس از باز شدن لینک، چند بار روی کد کلیک کنید تا تمام آن انتخاب شود بعد آن را کپی کنید و در قالب وبلاگ خود قرار دهید http://www.worldup.ir/images/5hqxv61rnsmi1kmtusu.js
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیز هرچی تلاش کردم باز نمیشه آدرسش
مامان امیررضا
18 دی 92 12:14
دستتون درد نکنه. من عاشق ذرت مکزیکی ام
یکی از مامان ها
پاسخ
دست مامان دوقولوها درد نکنه ما هم عاشق شما
مامان امیررضا
18 دی 92 12:15
راستی میشه پنیر پیتزا هم اضافه کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
من خودم همیشه پنیر میزنمولی خب کالریش بالا میره ها
مامان امیررضا
18 دی 92 18:12
دوست عزیز کالری بالا میره ولی من از قبل ایررضا تا حالا وزنم تغییری نکرده
یکی از مامان ها
پاسخ
خوش به حالتمن که میخونم کالری هم وزنم بالا میره
★ مامان آینده یه فسقلی ★
19 دی 92 3:09
به بهههه من قبلنا، ذرت کنسروی رو مایونز میزدم و میذاشتم تو مایکرو، بعدش ادویه! ولی این به نظر خوشمزه تر و باحالتر میاد. ممنون مامانیه دوقلوهای عززززززیز
یکی از مامان ها
پاسخ
منم بعضی وقتا از این کارا میکنم
آذینه دخت
19 دی 92 10:26
سلام مهربون از وبلاگتون خوشم آمد میخواستم شما را لینک کنم گفتم اول اجازه بگیرم اگر شما هم مایل بودید مرالینک کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ممنون...با افتخار لینک شدید
حامده(مامان امیرمحمد)
19 دی 92 13:32
سلام مامانی ممنون ازاموزشتون قربونتون برم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.ما هم از مامان دوقولوها متشکریم بابت آموزش عالیشون
مامان شازده پاشا
19 دی 92 14:41
سلام خانمی.من هردفعه که به وبلاگ شماسرمیزنم بایدبعدش برم توآشپزخونه وشروع کنم به آشپزی.راستی آدرس وبلاگم روبراتون گذاشتم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.باعث افتخاره که دوستان بسیار کدبانو و مهربانی مثل شما داریم.حتما خدمت میرسیم
الناز مامان طاها
19 دی 92 15:25
سلام عزيزم،خواننده هميشگي وبتون هستم،ميشه خواهش كنم دستور چيز كيك رو هم بذاريد
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.چشم عزیزم.اتفاقا جزو چرکنویسهای آماده برای ارساله
امنه
20 دی 92 10:39
عزیزم دختر من عاشق ذرت مکزیکی هست من از رو دستور شما درستش میکنم حتما خوشش میاد
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله درست کنید و از خوردنش لذت ببرید
درآمد میلیونی
20 دی 92 13:41
با سلام خدمت شما مدير گرامي سيستم کسب درامد از پاپ اپ ( آذ پاپ آپ) در راستاي طرح همکاري با مديران سايت هاي پر بازديد ايراني از شما دعوت مي نمايد. http://p2up.ir/index.php?module=register&ref=1779 به ازاي هر اي پي وبازدید کننده به شما مبلغ 100 ريال پرداخت خواهيم نمود تسويه حساب ها روزانه و حداکثر دو ساعته مي باشند. شمارش براي شما بدون وقفه انجام خواهد شد. و تمامي اي پي ها بدون لحظه اي تاخير براي شما محاسبه خواهد شد. اين يعني کسب درامد از تک تک اي پي هاي براي شما . نکته : بدون محدوديت از استفاده در کنار ديگر سيستم ها. نکته مهم : مانع از باز شدن هيچ پاپ اپي نمي شود و به همراه هر نوع پاپ اپ و هر نوع سيستم کسب درامد ديگر سريعا باز ميشود. در ضمن ليست اثبات پرداختي ها که به صورت روزانه انجام ميشند در سايت موجود است . http://p2up.ir/index.php?module=register&ref=1779 با تشکر و ارزوي موفقيت براي شما
خواهر فرناز
20 دی 92 19:24
سلام خوبین؟ ما اومدیم به وبتون سر بزنیم دیدیم پست خوشمزه گذاشتین به به گاهی ماهم با پنیر پیتزا هم درست میکنیم یعنی روش میریزیم اونم اب میشه روش خوشمزه در میاد یه خبر یادته گفتم دستور لب لبو را بذار خودم برات آوردم دیدم تو این شبای سرد میچسبه مامان وبابا میگن توی خوزستان وآبادان طرفداراش زیادند خوب آموزش ابتدا کمی نخود را بخیسانید چند بار اب را خالی کنید تا نفخش گرفته شود چند ساعتی خیساندنش طول بکشد سپس در زود پز قابلمه بپزیدش با کمی نمک وفلفل وابلیمو بعد از پختن نخود لب لبوی شما اماده است با فلفل سیاه ویکم اویشن حسابی میچسبه امیدوارم خوشتون بیاد امشب برم ذرت مکزیکی را درست کنم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام همراه همیشگی ای وای اینه پس لب لبو؟ آخه من اسمشو گذاشته بودم نچفسکو درسته..این خوردنیه همیشگیمون وقتایی که توی زمستون میریم بیرون هست یه چی دیگه هم قاطیشه که نگفتن به شماانشاالله درست کردم دستورشو میذارم ممنون گلم
متین مامی ایلیا
21 دی 92 1:05
سلام عزیزم من یه شیرینی درست کردم که اسمش بامیه شربتی هستش و خیلی خوشمزه ست برات میزارم دوست داشتی بزار تو وبت خداییش وبت عاااااااااااااااالیه و خیلی از مشکلات اشپزی رو حل و فصل میکنه مواد لازم کره / 100 گرم نمک / یک دوم قاشق چایخوری آرد گندم (الک شده) / 250 گرم ( 2 ، 3/1 پیمانه) تخم مرغ کوچک / 4 عدد نشاسته ذرت / 1 قاشق سوپ خوری (9 گرم) روغن مخصوص سرخ کردن / به مقدار لازم شربت بامیه / طبق دستور روش تهیه: 1. دو پیمانه آب را در قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا بجوشد، ابتدا کره و نمک؛ سپس ارد گندم را به ان افزوده و با قاشق چوبی، با قدرت و به طور مداوم هم میزنیم. 2. مخلوط ارد را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا خنک شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه نشاسته ذرت به ان اضافه و مخلوط کنید. 3. دستهایتان را کمی چرب کنید، از خمیر به اندازه یک گردو برداشته و هر کدام را به شکل یک دایره مسطح در اورید وبا انگشت وسط هر کدام را سوراخ کنید. 4. در قابلمه ای گود و کوچک مقداری روغن مایع بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید (نیازی نیست روغن داغ شود) خمیر های اماده شده را درون آن بیندازید تا سرخ و طلایی رنگ شوند. 5. پس از اینکه بامیه ها سرخ شدند، انها را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی انها گرفته شود، سپس انها را در شربت اماده شده بغلتانید و بگذارید به مدت پنج دقیقه بماند تا شربت کاملا به خوردشان برود و سرو کنید. مواد لازم برای تهیه شربت: شکر / 3 تا 4 پیمانه اب / 2 پیمانه اب لیموترش / 1 قاشق چایخوری روش تهیه شربت: دو پیمانه آب را به همراه شکر در ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید، سپس در قابلمه ای کوچک بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. آب لیمو ترش را به ان اضافه کرده و اجازه دهید مدتی بجوشد تا کمی غلیظ شود. پس از انکه شربت غلیظ شد، ان را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود. ................................................................................ نکته 1: در صورتی که خمیر بیش از اندازه شل شد، میتوانید به وسیله یک قیف ساده آن را به شکل های دلخواه در آورید و سپس در تابه حاوی روغن قرار دهید تا سرخ شود. نکته 2: در صورت تمایل پیراشکی های شربتی را میتوانید با خامه و یا شکلات تزئین و سرو کنید. ............................................................................... پ.ن1: من مقدار مواد و نصف کردم. پ.ن2: اگر دوست ندارید مواد رو داخل شربت بزارید، میتونید تو قسمت 1 روش تهیه بامیه بسته به ذاعقه خودتون مقداری شکر به اب اضافه کنید تا بامیه ها شیرین بشه، در اون صورت دیگه نیازی به تهیه و خوابوندن داخل شربت نیست. پ.ن3: چسپندگی مواد خیلی زیاد بود و من نتونستم توشون و خوب سوراخ کنم زبان پ.ن4: اون قسمتی که گفته دستتون و چرب کنید، به نظر من خیس کنید خیلی راحت تر میشه به خمیر حالت داد. پ.ن5: این بامیه ها رو داخل ظرف در بسته تو یخچال میتونید چند هفته نگهداری کنید. اینم ادرس عکسشه : http://www.niniweblog.com/upl/iliya_e/13892742274.jpg?6 ببخشید چون وبم قفله اینجوری برات گذاشتم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست کدبانو خیلی خیلی ممنونم وقت گذاشتید و برامون این دستور خوشمزه رو فرستادید حتما در دستورهای ارسالی آینده گنجانده میشود
اقا زاده
21 دی 92 9:19
سلام من کیک یزدی درست کردم و الان تو وبلاگم هست (فقط عکسش و مراحل پختش نیس) بدردتون میخوره براتون بفرستمش
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.دیدم عالییی بود...منتظر دستور و عکس مراحلتون هستم
اقا زاده
21 دی 92 10:10
عزیزم من عکسی از مراحل تهیه اش ندارم فقط از اماده شدش را دارم
یکی از مامان ها
پاسخ
موردی نداره.پس طرز تهیشو و احیانا اگر از منبع خاصی استفاده کردید برامون بنویسید
ماناز
21 دی 92 11:12
سلام دوست خوبم باز هم مانندهمیشه عالی بود .هم من وهم دخترم خیلی ذرت مکزیکی دوست داریم وقتی بیرون میرویم تا بوی ان به مشاممان می خورد چاره ای جز خرید نداریم البته من بیشتر دلم مخواهد تا دخترم اما به بهانه خرید برای او برای خودم هم خرج می کنم.ولی با دیدن این دستور خوب وبه جا سعی می کنم خودم ان را درست کنم. گلم اگر امکان دارد دستور پخت کوفته معمولی را بگذارید من خودم زیاد درست نمی کنم چون همیشه از وار رفتن ان می ترسم فکر میکنم در این فصل هم غذای دلچسبی باشد.همان کوفته ای که با سبزیجات معطر مرزه وترخون وگوشت چرخ کرده وبرنج اماده میشود .منظورم کوفته های محلی نیست.خیلی ممنون میشوم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم. مثل همیشه از لطف و محبتتون سپاسگزاریم قراره سروه جان پستشو آماده کنند که فعلا کمی مشغله دارند.انشاالله در اولین فرصت طرز تهیه کوفته را هم میگذاریم
بهار
21 دی 92 11:56
سلام ممنون از دستور خوبت برای نی نی هام پختم عاشقش شدن،قبلا با چند تا دستور درست کرده بودم زیاد جالب نمیشد باز هم ممنونم عزیزم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم از مامان دوقولوها بابت این دستور عالیشون سپاسگزاریم
مامان سهند و سپهر
21 دی 92 17:23
نوش جون همه دوستان گلم بشه.
مامان محمد علی
21 دی 92 19:10
سلام به به دست مامان دوقلوها درد نکنه بد جوری چشمک میزنه..منم که هله هوله تعطیل فکر کنم اگه پنیر پیتزا هم بهش اضافه بشه دیگه کولاک بپا کنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم آره واقعا همه رو مدهوش کرد
میترا
23 دی 92 10:00
به به ذرت میکزیکی .چند وقت هست درست نکردم باید دست بکار بشم
آرزو یکی از اعضای دهکده جهانی نت
10 بهمن 92 12:10
سلام خوبی؟ بسیار خوشگل و گشنه کننده ولی پس پنیر پیتزاش کو؟ چرا پنیر پیتزا نداره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام .ممنون...خب اون دیگه سلیقه ایه...میتونید اضافه کنید
مامان درسا
14 بهمن 92 18:50
دیشب درس کردم خیلی خوشمزه شد مرسی یه دونه ای
یکی از مامان ها
پاسخ
نوش جون...مامان دوقولوها که یه دونس
خاله امیرحسین
18 اسفند 92 13:45
ممنون از مطالب خوبتان من شمارا لینک کردم دوست داشتید وبلاگ پسرم لینک کنید
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم دوست گلم ما فقط وب های هنری رو لینک میکنیم.ببخشید
هانی
20 مرداد 94 15:26
ممنون که دستور غذا های خوش مزه توی وبلاگ تون گذاشتید به وبلاگ من بیاد لطفا http://haniyjoooooooooon.blogfa.com
دلسا
15 شهریور 94 13:51
منم درست كردم خيلي خوش مزه شد