وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 28 روز سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

چیز کیک شکلاتی

1392/10/29 10:48
9,031 بازدید
اشتراک گذاری

عید زیباى برائت از عدو دارد ربیع  

عید میلاد دو دلدار نکو دارد ربیع

موسم سرمستى دلهاى شیدا آمده  

مصطفى با حضرت صادق به دنیا آمده

هوراولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) بر شما مبارکهورا

 

مواد لازم

بیسکوییت دایجستیو   1 عدد

کره   100 گرم

خامه صبحانه یک بسته  200 میلی لیتری

پنیر خامه ای  200 گرم

شکلات تخته ای   100 گرم

شیر  سه چهارم    3/4  پیمانه

پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین   یک و نیم قاشق غذاخوری

شکر   5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

ابتدا  سه چهارم شیر رو داخل ظرفی بریزید و بجوشونید

پودر کاکائو رو  داخل شیر بریزید

شکلات تخته ای رو هم همینطور

می بینید که در اثر حرارت شکلاتها آب شدن

اجازه بدید تا کاملا خنک بشه در این فاصله می ریم سراغ درست کردن مواد دیگه ای چیز کیک

در ظرف جداگانه ای  پنیر خامه ای رو با همزن خوب هم بزنید و بعد از همزد شکر رو اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید

 

از مواد بالا که حاوی شکلات و شیر و پودر کاکائو بود روی پنیر بریزید  و دوباره هم بزنید

متاسفانه از این دو مرحله عکسی ندارم نمی دونم چطوری حذف شدن پودر ژلاتین ذوب شده به روش بن ماری (پودر ژلاتین رو روی دو قاشق غذاخوری آب سرد بپاشید و بذارید حالت اسفنجی بشه و بعد 1 دقیه توی ماکروفر یا روی بخار آب بذارید تا شفاف بشه )رو ابتدا می ریزیم بعد خامه رو اضافه می کنیم و بعد هم می زنیم

 

 

توجه داشته باشید در دسرهایی که هم ژلاتین بکار رفته و هم خامه اول

باید ژلاتین اضافه بشه بعد خامه چون در غیر این صورت خامه خواهد برید

 

 

تا در نهایت به همچین مایعی دست پیدا کنید

 

بیسکوییتها رو  داخل غذاساز ریخته و کاملا پودرش کنید البته به غیر از غذاساز با هر چیز دیگه ای که به فکرتون می رسه هم می تونید بیسکوییتها رو پودر کنید

کره آب شده رو روی بیسکوییتهای پودر شده بریزید

ته قالب کمربندی رو کاغذ روغنی بیاندازید جوری که مقداری از کاغذ روغنی از کناره های قالب کمربندی بیرون بمونه

 

مخلوط بیسکوییت  و کره رو  داخل ظرف  کمربندی ریخته و خوب با نوک انگشتان دست مقداری فشار بدید و صافش کنید و بگذارید یخچال تا  مواد خوب انسجام پیدا کنه

مایع چیز کیک رو روی روی بیسکوییتها  بریزید مایع چیز کیک باید در محیط بیرون از یخچال خنک شده باشه و الا گرمی مایع باعث میشه  کره داخل بیسکوییت آب بشه

 

بگذارید داخل یخچال به مدت 5 تا 6 ساعت تا  مایع چیز کیک خوب ببنده بعد هم ظرف کمربندی  رو باز کنید و به کمک کاغذ روغنی از  ظرف کمربندی خارج کنید و به ظرف سرو منتقل کنید و کاغذ زیرش رو از یه سمت پاره کنید و از زیر چیز کیک خارج کنید

اینهم برش خوره چیز کیک

سروه مامان حنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (31)

مریم مامان نیکان
28 دی 92 13:47
خیلی عالی و تمیز سروه جان شما از چه ماسوره ای استفاده میکنین که شکوفه هاتون خیلی قشنگ درمیاد؟میشه این ماسوره ها رو تکی خرید؟ ممنون بابت جوابتون
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی از لطفت مریم جون راستش رو بخوای نمیدونم مارکش چیه باید به لوازم قنادی فروشی سر بزنی و ببینی ماسوره تکی بهت میدن یا نه ؟ جنسش فلزیه خواهش میکنم کلم
سارا از ساری
28 دی 92 18:35
عزییییییییییییییییزم سروه خودتی دختر.دلم برات یه عالمه تنگ شده بودشاید من و یادت نیاد.قبلا به وبلاگت سر میزدم.حنا جون خوبه؟مثل همیشه هنرمندی خیلی چیزا ازت یاد گرفتم
یکی از مامان ها
پاسخ
آره عزیزم خودمم منم به خدا دلم برات تنگ شده بود خبردار شدم که نی نی دار شدی چشمت روشن عزیزم خدا برات نگهش داره چرا فراموشت کنم مگه میشه شما رو فراموش کرد شما یکی از بهترین دوستای من بودی ممنون گلم حنا هم خوبه از طرف من نی نی خوشگلت رو هم ببوس و مراقبش باش بازم بهمون سر بزن خوشحال میشم
ساناز
28 دی 92 18:44
عيـــــــــــــدتون مباركـــــــــــــ
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی عزیزم عید شما هم مبارک
مامان دوفرشته
28 دی 92 19:55
خیلی عالی بود وب مفیدوخوبی داری عزیزم.وهمه رانکته به نکته توضیح میدی موفق باشی
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون از لطفتون
گلفرنگ
28 دی 92 21:50
به به دست شما درد نکنه. من عاشق چیزکیکم.
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم قابل شما رو نداشت
فاطمه
28 دی 92 22:49
سلام سروه خانوم عیدتون مبارک به به عجب چیز کیکی سروه خانوم چیز کیک که تهش بیسکوییت داره موقع برش یا خوردن سفت نیست؟ ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم ممنون عزیزم عید شما هم مبارک نه گلم سفت نیست چون هم کره مقداری نرمش میکنه و هم مایعی که روی بیسکوییت میاد مرطوبش میکنه
شاخه نبات
29 دی 92 2:52
سلام سروه جون وای باید خیلی خوشمزه باشه میخواستم بدونم شکر رو توو چه مرحله ای باید اضافه کرد چون توی دستورتون نبود و اینکه مخلوط بیسکوییت و کره حدودا چقد زمان لازمه توی یخچال بمونه؟ و اینکه بیسکوییت اندازه های مختلف داره،منظورتون 1بسته ی بزرگه پتی بوره ؟منظور پیمانتونم همون پیمانه ی پلوپزه توو همه دستوراتون؟ بازم ممنون از راهنمائیهاتون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم بعد از اینکه پنیر خامه ای رو با همزن زدید شکر رو اونموقع اضافه کنید ممنون که به یادم انداختی همین الان به متن دستور اضافه میکنم مخلوط کره و بیسکوییت نیم ساعت توی یخچال بمونه خوبه 1 بسته بزرگ پتی بور در اکثر دستورات از پیمانه مخصوص شیرینی پزی استفاده شده ولی اگه پیمانه پلوپز باشه حتما بهش اشاره می کنیم خواهش میکنم گلم
شاخه نبات
29 دی 92 2:55
ببخشید اینو یادم رفت بپرسم پودر ژلاتین با ورقه های ژلاتین تفاوتی داره ؟ بازم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
نه هیچ تفاوتی با هم ندارن ولی من دقیق نمی تونم بگم که به جای پودر ژلاتین به چه میزانی از ورق استفاده کنید خواهش میکنم گلم بازم سوال داشتی ما در خدمتتون هستیم
★ مامان آینده یه فسقلی ★
29 دی 92 13:55
چه خوشگل و هوس انگیییییز... ممنوووون عید بر شما خانوم های هنرمند و کدبانو هم مبارکککککککک....
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم چشماتون خوشگل می بینه عید شما هم مبارکککککککککک نازنینم
سارا از ساری
29 دی 92 17:02
فدات بشم خیلی خوشحال شدم که منو یادته اره ابجی عکسشو دیده بهش بگو نشونت بده.ممنون بابت تبریک دیگه میام اینجا بهت سر میزنم
یکی از مامان ها
پاسخ
خدا نکنه مهربونم منم خوشحالم که حضورت رو اینجا می بینم الان که تبریز نیستم رفتیم پیشش ازش می خوام که عکس نی نی نازت رو بهم نشون بده یادت نره از طرف من ببوسیش بازم منتظرت هستم حتما بهمون سر بزن خوشحال میشم
سمانه
29 دی 92 20:02
سلام مامان عزیز وبلاگ جالبی دارین، منم به تازگی یه سایت خرید اینترنتی شارژ موبایل راه اندازی کردم، برای افزایش محبوبیت سایتم تو گوگل به کمک شما نیاز دارم. اگه لطف کنید سایت منو تو وبلاگتون با عنوان فروشگاه شارژ موبایل لینک کنید کمک بزرگی به من کردین www.sharj10.ir
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست عزیز توی وبمون فقط وبهای هنری لینک میشوند
مامان متین و مهبد
29 دی 92 23:42
به به چقدر خوشمزه بنظر میاد.ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
مرسی از لطفت گلم قابل شما رو هم نداشت
باران
30 دی 92 8:50
سلام عالی بود ممنون من عاشق چیزکیکم . حتما درستش میکنم. میشه بگید این تابه شما چند سانته؟ مرسی
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفت اندازش رو ذقیق نمیدونم ولی یه شماره از کوچکترین سایزش بزرگتر بود
باران
30 دی 92 8:52
ببخشید منظورم قالب کمربندی بود. میخوام ببینم قالب من با این مواد جواب میده یا مواد و بیشتر کنم. برا من 25 سانتیه
مامان امیررضا
30 دی 92 9:52
بــــــــــــــــــــــه بــــــــــــــــــــــــــهدستتون درد نکنه خانومی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش می کنم گلم
♨سارا مامان علی♨
30 دی 92 11:59
ممنووووووووون سروه جون...حتما خیلی خوشمزه میشه اگر میشه اندازه قالبتو بنویس برامون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش می کنم سارای خوبم قابل شما رو نداشت سارا جون اندازش رو دقیق نمیدونم من یه شماره از کوچکترین سایزش بزرگترشو خریدم فقط یه شماره
فاطمه
30 دی 92 18:07
سلام سروه خانوم یه سوال:من میخوام شکلات نارگیلی درست کنم توو دستورش گفته شده پودر قند اگر بجاش پودر شکر بریزم عیب نداره؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.نه ایرادی نداره ولی شکرتو خیلی پودر کن تا نرم بشه.مثل پودر قند
مامان تینا و رایان
30 دی 92 23:01
سلام سوره جان ماشالا اینجا همه هنرمندن-در اولین فرصتی که پیش بیاد اینو درست میکنم-چون نیاز به فر نداره-البته اول باید یه قالب کمربندی بخرم-گلم تو مواد لازم بیسکوییت دایجستیو نوشتی ولی عکسش پتی بوره-حالا کدام صحیح است؟عکسش که خیلی خوشمزه است-ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از لطفی که به ماداری گلم می تونی همین چیز کیک رو بدون قالب کمربندی هم درست کنی بصورتی که ته هر قالبی که داری سلفون بندازی و بعدا هم سلفون رو از زیر چیز کیک پاره کنی روی بیسکوییت دایجستیو نوشته بود خواهش می کنم بازم هر سوالی داشتی ما در خدمتتون هستیم
مامان تینا و رایان
30 دی 92 23:02
ببخشید منظورم سروه بود-سوره تایپ شد. -شرمنده
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم گلم مشکلی نیست دشمنت شرمنده باشه
مامان تارا
1 بهمن 92 11:23
سلام سروه جان خوبی دوست عزیزم خیلی وقته ازتون بی خبریم حنای خوشگل خاله چطوره ؟ جای من ببوسش بازهم آشپزیهای بی نظیر شما دست گلت درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام دوست خوبم به خاطر بعضی مسائل مجبور شدم وب حنا رو ادامه ندم ولی اینجا در خدمتتون هستم ممنون عزیزم حنا هم خوبه دختر گلت چطوره از طرف من روی ماهشو ببوس خواهش میکنم خانومی قابل شما رو نداشت
shayanjooni
1 بهمن 92 12:11
سلام عزیزم خیلی خیلی زحمت میکشین.واقعاخسته نباشید.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم خواهش میکنم عزیزم امیدوارم که از دستورات ما راضی باشید
ساناز
3 بهمن 92 23:39
به به بسیار خوشگل و حتما هم خوشمزه ست نوش جونتون گلم .
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان امیرناز
4 بهمن 92 23:55
سلام عزیزم این دستور خیلی دوست دارم حتما درست می کنم مرسی سروه جونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام گلم.خواهش میکنم عزیزم
مامان تینا و رایان
5 بهمن 92 20:08
سلام عزیزم یه سوال داشتم در مورد قالب کمربندی..از اونجایی که خوب حرفه ای نیستم میخوام یه قالبی بگیرم که بیشتر مورد مصرف باشه..منظورم سایزش هست برای قالب کمربندی...چه سایزی بگیرم بهتره؟ و اینکه حدود قیمت رو هم میخواستم بدونم...مورد دیگه اینکه تو شف طیبه خوندم که باید موقع استفاده قسمت زیری رو پشت و رو استفاده کنیم...یعنی برش گردونیم به پشت و روش رو کاغذ روغنی بندازیم تا نشتی نده..ایا این گفته درسته؟ برعکسش کنیم خوب جا میفته و قفل میشه؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم سارا:سایز 20 و 23 بیشتر مصرف میشه...اگر یکی میخوای بخری همون 20 رو بخر من به دو صورت استفاده کردم مشکلی نداشتم... قیمتش بستگی به مارکش داره...از 20 به بالان فکر کنم...
مامان تینا و رایان
9 بهمن 92 12:57
2 قاشق غذاخوری کافیه سارا جون برای پودر ژله؟ پس یعنی مقدار ژله خیلی نیست درسته نصف استکان هم نمیشه نه؟(بعد از اماده شدن)
یکی از مامان ها
پاسخ
آره عزیزم...یه جوری مثله اسفنج بشه...اگر نیاز بود کمی آبشو بیشتر کن...
سارا صاحبی
12 بهمن 92 15:57
سلام خسته نباشید من تازه با سایت شما آشنا شدم مطالب خوبی رو برامون گذاشتین ممنون. با اجازتون من سایت شما را لین کردم ممنون میشم شما هم مرا توی سایتتون لینک کنید بازم ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.سلامت باشی گلم فقط وبهای هنری لینک میشن.ببخشید
مریم
14 بهمن 92 8:10
سلام سروه خانم هنرمند من الان این چیز کیکی که شما زحمت کشیدین را دیدم و خیلی هم خوشم اومد و تصمیم دارم آخر هفته درستش کنم من تابحال قالب کمربندی اسمش هم نشنیده بودم فرقش با تابه های دیگه چیه میشه این مواد را داخل تابه پیرکس ریخت و داخل یخچال قرار داد
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام عزیزم قالب کمربندی قالبایی هستن که دیوارشون از کف قالب جدا میشه.یه گیره داره که اندازه دیواره رو تنگ و گشاد میکنه و همین باعث میشه بدون اینکه بخوای کیک رو برگردونی کیک رو از قالب جدا کنی و روی کف قالب سرو کنی...برای چیز کیک باید از قالب کمربندی استفاده بشه چون نمیشه کیک رو برگردوند...میتونی توی غیر کمربندی و پیرکس درست کنی ولی موقع سرو حتما باید برش بزنی و به آرومی از توی قالب دربیاری...امیدوارم توضیحاتم کافی بوده باشه...بازم سئوالی بود درخدمتم
مریم
15 بهمن 92 15:46
مرسی عزیزممم که جوابمو دادین خیلی متشکرم این قالب کمربندی چقدر بلاست چه کارهایی که نمی کنه بسیار زیاد ازش خوشمان آمد
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:خواهش میکنم عزیزم آره شیطون قیمتشم بالاست
نرگس
27 بهمن 92 20:27
سلام خواستم از وب سایت عالیتون تشکر کنم من که تا حالا وب سایت به این خوبی ندیده بودم.
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم.ممنون گلم.خوبی از خودتونه
فاطیما
2 اسفند 92 22:06
سلام به خانمای هنرمند من بعداز یه وقفه ی طولانی مدت دوباره به سایت شما سرزدم آخه باردارم و تو این مدت خیلی حس خوبی نسبت به کیک و شیرینی و کلا خوردنی نداشتم . آرزوی موفقیت برای همه ی دوستان دارم ممنون بابت دستور خوبتون فقط یه سئوال میشه بجای پتی بر از بیسکوییت ساقه طلایی استفاده کرد؟ اگه جواب مثبته همون یه بسته کافیه یا زیاده؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سارا:سلام عزیزم.خوش اومدی بله میشه استفاده کرد.فکر میکنم 1/5 بسته کافی باشه انشاالله نی نیتون به سلامتی به دنیا بیاد