وبلاگ آشپزیهای مامانوبلاگ آشپزیهای مامان، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه سن داره

♨..آشپزيهاي مامانم..♨

سالاد کلم و تخم آفتابگردان

1392/12/3 11:58
30,233 بازدید
اشتراک گذاری

 بعد این همه شیرینی که توی این مدت خوردیم خوردن یه سالاد ،البته با طعمی متفاوت واجبهنیشخند

توصیه میکنم حتما امتحانش کنیدلبخند

سالاد کلم و تخم آفتابگردون

مواد لازم:

کلم بنفش کوچک:1 عدد

کلم سفید خلالی خرد شده :مقداری

تخمه آفتابگردان پاک شده:1 بسته

خیار شور:به میزان لازم(به دلخواه)

کشمش:بخه میزان لازم(به دلخواه)

کنسرو ذرت:به میزان لازم

جعفری خرد شده:به میزان لازم

سس خرد:2 قاشق مرباخوری

سرکه:حداکثر4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون:1 قاشق غذاخوری

نمک.فلفل به میزان لازم

 

طرز تهیه:

ابتدا کلم بنفش ها رو خلالی خرد کنید(باید خیلی خلالی و ریز باشه

سالاد کلم و تخم آفتابگردون

کلم سفید رو هم خلالی خرد کنید...نسبت کلم بنفش به کلم سفید،1 به 4 باشه

سالاد کلم و تخم آفتابگردون

خیار شور خرد نگینی خرد شده و تخمه آفتابگردان و ذرت و جعفری رو اضافه کنید(اصل این سالاد کشمش داره ولی من چون خیلی کشمش توی سالاد دوست ندارم خیارشور رو اضافه کردمنیشخند)

سالاد کلم و تخم آفتابگردون

 سس خردل رو در ظرفی بریزید

سالاد کلم و تخم آفتابگردون

سرکه و نمک و فلفل و روغن زیتون رو اضافه کنید(من یواشکی یه قاشق سس مایونز هم زدمچشمک)

سالاد کلم و تخم آفتابگردون

سس رو روی سالاد ریخته و مخلوط کنید و بذارید کمی توی یخچال بمونه تا کلمها نرم تر بشن

سالاد کلم و تخم آفتابگردون

و در ظرف مخصوص بریزید و نوش جان کنید

من که خیلی مزه ی این سالاد رو دوست دارم.امیدوارم شما هم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید

سالاد کلم و تخم آفتابگردون

سالاد کلم و تخم آفتابگردون

با تشکر از آبجی نرگس عزیزمبغلماچ

سارا مامان علی خوشتیپ

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (20)

ღ¸.•مامان ِ آینده یه فسقِـلی•.¸ღ
3 اسفند 92 12:33
واقعا هم خاص و متفاوت و صد البته شیکه... مرسی سارای نازنین... آبجی نرگس هم دستشون درد نکنه واقعا!!! وای چه گل های خوشگلی... آدم دوست داره درسته قورتشون بده... بس که چشمک میزنن به آدم...
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم عزیزم.مشوق دائمی این وبلاگ مطمئنم تو درست کنی کلی ایده جدید براش اجرا میکنی
فریده
3 اسفند 92 15:15
چه سالاد زیبایی ، کیف کردم ، خیلی وقت بود به وبلاگتون نیامده بودم ، همین که باز کردم آه از نهادم برخاست ، خیلی خوشگله . یه سئوال به جای سس خردل می تونم سس مایونز بزنم ؟
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون عزیزمز ترکیب خردل و سرکه و با کمی مایونز خوشم میاد
ساناز
3 اسفند 92 15:52
خيلي خوشمزه بنظر مياد و ساده اس و همه چيزش در دسترس ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.انشاالله درست کنید و از خوردنش لذت ببرید
مامان تینا و رایان
3 اسفند 92 16:40
به به اینم یه غذای رژیمی...ممنون
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم
گلی
3 اسفند 92 21:08
دستشون درد نکنه منو شناختی؟ من همون خواهر فرنازم بیا وبمو ببین سفارش بده منتظرم اینم تبلیغمونه برام تبلیغ میکنی؟ سلام دوست گلم دوستای گلمون وبلاگ زیبایی دارین اگه میخواین برای کوچولوی خودتون تقویم طراحی کنید دیگه نگرانش نباشین چون طراحی تقویم 93 در گالری عکس قشنگ پذیرفته میشود درصورتی که خواستین تقویم 93 را براتون طراحی کنیم فقط کافیست نظر کوتاه برایمان بذارین در وبلاگ عکس قشنگ برایمان بذارین منتظر شما دوستان هستیم راستی نگران قیمتشم نباشید باتشکر
یکی از مامان ها
پاسخ
کدوم خواهر فرناز؟ میام خدمتتون
باران
4 اسفند 92 9:20
سلام ممنونم از این دستور خوب. امتحانش میکنم حتما فقط از یه چیزش می ترسم. من 1 سس خردل خریدم که نه من و نه همسرم اصلا مزه شو دوست نداشتیم. به نظر ما بدمزه ترین چیز دنیا بود. حالا چطوری توی این سالاد استفادش کنم؟ و 1 چیز دیگه اصلا با این سس میشه چیکار کرد؟
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام.خواهش میکنم عزیزم خب اینکه میگید بدمزه بستگی به ذائقه داره ولی طبق تجربم از ذائقه ی اطرافیان هرچی سس خردی بدمزه تر یعنی اصیل تر میتونی توش مایونز قاطی کنی تا خوشمزه تر بشه من و همسرم عاشق طعم خردلیم و برای بیشتر ساندویچ ها ازش استفاده میکنیم.ولی عموم برای هات داگ و غذاهای سوسیسی استفاده میکنند
خواهرفرناز
4 اسفند 92 12:14
سارا جون یعنی منو نمیشناسی الان نیرم خودمو از بالای ایوان خونه ...خونه نمیدونم کی ...بالاخره از یه جایی خودمو پرت میکنم پایین نه تصلا سس قرمز میریزم روم که خودمو کشتم
یکی از مامان ها
پاسخ
اتفاقا خواستم بگم شمایی...ولی دیدم غلط املایی نداشت شک کردم
خواهر فرناز
4 اسفند 92 18:25
یادم باشه از این به بعد کلی برات غلط بنویسم تا منو بشناسی میشه شناسایی از رو غلط املایی میخوای از اون جمله ها بنویسم کلی طول بکشه بخوانیش؟ حالا بیا ویه بار دقت کن غلطاط کم باشن.....نمیذارن که.......تشویق به غلط نوشتن میکنندددددددوو
یکی از مامان ها
پاسخ
آخه من عاشق غلط املایی هاتم...کلی سرحال میشم میخونم...تازه باید با لهجه هم باشه
مامان محمد و ساقی
4 اسفند 92 23:42
دست شما دو تا خواهرای گل درد نکنه
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم عزیزمممم
مامان آیسو وآیسا
5 اسفند 92 11:16
عالی بود دستت درد نکنه دوست خوب وکدبانو
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنوووونم گلممممممم
مرجان
5 اسفند 92 12:38
به به چه سالاد خوشگل و خوشمزه اما من خیلی میونه م با کلم قرمز خوب نیست اما برای مهمونی عالیه گ دست ساراگلی و نرگس گلی هم درد نکنه ما که تازه شرینی خوریامون شروع شده اینطوری که دیگه افتخار نمیدی سر بزنی لااقل بیا برای عید آپ کردم رو ببین
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنون گلم وای مرجان وبت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بانو
5 اسفند 92 16:41
سلام دوست عزیز جامعه مجازی بانو با موضوعات سبک زندگی در خدمت شماست. همه اینجا هستند اما جای خالی شما احساس می شود. با اشتراک تجربیات و مطالب وبلاگ خود در بانو، دوستان جدیدی پیدا خواهید کرد. منتظر حضور تان در شبکه اجتماعی بانو هستیم. اخرین دستورهای غذایی را در مطبخ بانو دنبال کنید. جامعه مجازی بانو www.banoo.ir
یکی از مامان ها
پاسخ
میام خدمتتون دوست عزیز
رنگین کمان 60
5 اسفند 92 19:58
مرسی از آموزشت من قبلا این سالادو خوردم خیلی خوشمزه ست
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
در امتداد زندگی
5 اسفند 92 22:22
سارا جون چه جالبه این سالاد...اون خیار شوراش چشمک می زنه که..
یکی از مامان ها
پاسخ
قابلتو نداره گلم
مامان محمد و ساقی
5 اسفند 92 22:34
سلام سارا جون میشه بگی تو کدوم پست میتونم دستور یه خمیر پیتزا رو پیدا کنم؟ ممنونم
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام عزیزم به این پست سر بزن: http://motherschef.niniweblog.com/post80.php
مامان سهند و سپهر
7 اسفند 92 13:30
به به این خیلی به کارم میاد خصوصا که حالا خودمو بستم به میوه و سالا و سبزیجات از اینا بیشتر بذارین دست شما و خواهر گلتون درد نکنه راستی برای سس خردل که دوستمون گفته بودن بر مزه هست حتما میزان زیاد میزنن . آخه سس خردل باید خیلی کم و به صورت مخلوط با بقیه مزه ها مصرف بشه . چون مثل بقیه سس ها نیست که زیاد بریزیم و خالی بشه خوردش.
یکی از مامان ها
پاسخ
انشاالله درست کنی و لذت ببری...هرچند خوشمزگیش به تخمه آفتابگردانه..کالری داره ها ممنون از توضیحاتت میگم...من سس خردلو خالی خالی میخورم
مامان سهند و سپهر
8 اسفند 92 8:45
جدی؟ من هم زیاد و خالی خوردنشو دوست ندارم پس !!! ولی خیلی خنده م گرفت از این میگم... که نوشتی سارا جون یه سوال برام پیش اومده شما چه مزه ای رو دوست نداری؟ جدی سواله دیگه برای همه پیش میاد همینجوری به ذهنم رسید
یکی از مامان ها
پاسخ
اتفاقا این سئوال رو صدها نفر ازم پرسیدن...اینقدر دلم میخواد از یه چیزی بدم بیادبذار فکر کنم چند روزی ببینم میتونم حداقل یک مورد پیدا کنم
محبان حضرت مهدی
9 اسفند 92 22:24
خدا قوت بزرگواراگرامکان دارد لوگوی وب سایت محبان مهدی راهم دروب زیباتون قرار دهید
یکی از مامان ها
پاسخ
ممنونم.حتما
نگار
6 فروردین 93 12:29
سلام خیلی دوستتون دارم اگر بدونید چقدر به دادم رسیدین من تقریبا هر چند وقت یه بار که مهمونی میدم اینجا سر میزنم 6 ماهی میشه که ازدواج کردم و قبل ازدواجم یه املت ساده هم درست نکرده بودم. خواهرشوهرم خیلی به هنر آشپزی نداشتش مینازه و منم با وجود دستورات غذایی خوب و با توضیحات کامل وبلاگ شما خوب میتونم خودی نشون بدم ممنون از همه مامانای خوب و مهربون که آرزو میکنم منم یه مامان بشم مثل مامانی خودم و شما خانمهای با سلیقه
یکی از مامان ها
پاسخ
سلام نگار جونعیدت مبارکخیلی خوشحالم که دستورهای غذایی ما براتون مفید بوده...خیلی خوشحالم که وبمون براتون مفید بوده.مطمئنم شما یه خانم باذوق و باسلیقه هستی و انشاالله به زودی یه مامان مهربون هم میشیممنون از حضورتون کدبانو.بازم بهمون سر بزن
یاسین
29 خرداد 93 13:18
خوب بود مرسیییییییییی
یکی از مامان ها
پاسخ
خواهش میکنم.خوشحالم خوشتون اومده